Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Omdat het bleef knagen toch maar de Allo USbridge Signature + Shanti besteld, kan ik zelf gaan vergelijken :)
Als het 1 ding brengt is het alvast dat de minipc die ik nu gebruik eruit mag, dus minder verbruik en geen fan -> dit laatste kan soms wel "storen" tijdens stiltes in opnames.
Aangezien Kingpin de Shanti heeft gemeten en goed heeft bevonden, heb ik deze erbij genomen. Tevens kan je toch vaak lezen dat andere dit een grote verbetering vinden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on February 24, 2020, 12:25:36
Aangezien Kingpin de Shanti heeft gemeten en goed heeft bevonden, heb ik deze erbij genomen. Tevens kan je toch vaak lezen dat andere dit een grote verbetering vinden.
De 1A uitgang !
De 3A is nou niet je van het vind ik.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on February 24, 2020, 12:54:27
De 1A uitgang !
De 3A is nou niet je van het vind ik.
Ik heb maar 1 uitgang nodig om de USBRIDGE SIGNATURE PLAYER te voeden, dacht dat dit via de 1A ging.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

#278
Zolang je geen gebruik maakt van de HDMI poort gaat het voeden van een Raspberry Pi met HAT vaak nog goed met de 1A uitgang. Met de HDMI aangesloten kreeg ik last van haperingen.

Edit: verkeerd gecorrigeerde autocorrect error verwijderd
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on February 24, 2020, 13:27:52
Zolang je dee gebruik maakt van de HDMI poort gaat het voeden van een Raspberry Pi met HAT vaak nog goed met de 1A uitgang. Met de HDMI aangesloten kreeg ik last van haperingen.
Ik zal het wel horen/zien als het toekomt, zou 2de helft van de week moeten zijn. Heb gewoon pakket genomen, de Usbridge sig player + Shanti dan kreeg je Shanti aan een betere prijs en ben ik zeker dat de power goed is :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

oud_account_1

Je zou een Pi Zero (W) of 3A+ kunnen bestellen als die 1 Ampere een issue blijkt te zijn.
Gebruiken minder stroom, dan de 3B+ en de 4.
Eventueel met een usb <-> ethernet dongle.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

katwax

Quote from: squadra on February 24, 2020, 14:00:13
Je zou een Pi Zero (W) of 3A+ kunnen bestellen als die 1 Ampere een issue blijkt te zijn.
Gebruiken minder stroom, dan de 3B+ en de 4.
Eventueel met een usb <-> ethernet dongle.
Je bedoelt het board dat erin zit wisselen? Heb de player gekocht, niet enkel het usbridge sig board.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

oud_account_1

Quote from: katwax on February 25, 2020, 10:37:17
Je bedoelt het board dat erin zit wisselen? Heb de player gekocht, niet enkel het usbridge sig board.
Ik zie het al, ik heb het verkeerd geinterpreteerd...
Je kan niet kiezen of je een Compute module gebruikt of een 'normale' RPi; alleen de Compute module.
Op de 40 poljge header kan je wel een HAT plaatsen, niet de pi zelf.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Heb de USbridge Signature aangesloten op de 5V1A van de Shanti, dit werkt.

Kwam pre met Dietpi, maar werd aangeraden om MoOde te gebruiken ivm NAS en Spotify -> SD-card flashen en dan ff door de interface gaan van MoOde voor configuratie (easy).

Aangezien hij mijn nas nog aan het scannen is zal ik even daarop moeten wachten, ondertussen kan ik wel luisteren naar Spotify, deze aangepast naar 320 en enabled (default staan meeste services uit) en dit werkt reeds.

Ham vraag hoe klinkt het nu, zeker niet slechter als de htpc met Daphile, moode gebruikt MPD -> dit zal ik nog uitgebreider testen in de komende dagen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Gebruik zelf PiCoreplayer dus ben zeker benieuwd naar je MoOde ervaringen en hoe het qua streamergebruiksgemak is. Ik gok trouwens dat de Kii's aardig onafhankelijk van de streamer zullen spelen. Ben benieuwd of en welke verschillen je dan hoort.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on February 26, 2020, 20:16:20
Gebruik zelf PiCoreplayer dus ben zeker benieuwd naar je MoOde ervaringen en hoe het qua streamergebruiksgemak is. Ik gok trouwens dat de Kii's aardig onafhankelijk van de streamer zullen spelen. Ben benieuwd of en welke verschillen je dan hoort.
Wat bedoel je met streamer gebruiksgemak? PiCoreplayer heb ik ook overwogen, maar aangezien menige USbridge gebruikers MoOde naar voren schuiven toch deze maar genomen tot nu toe nog op geen fout kunnen betrappen (zowel MoOde niet als de USbridge)
Ben ook benieuwd of ik verschillen kan waarnemen, denk dat ik eerst vandaag en morgen enkel de bridge ga gebruiken en dan daarna de htpc is aansluiten. Software enzo staat er nog op, dus kan makkelijk vergelijken enkel usb even switchen.

Ik denk ook dat de Kii's niet echt gevoelig zijn aan de bron of laat mij zeggen dat opbouw van de Kii Control en de rest van het digitale pad de "rotzooi" kunnen scheiden van de "bits", indien ze dat perfect doen zal geen enkele bron verschil maken.
Nu de htpc begon volgens mij af en toe last te krijgen van zijn leeftijd, af en toe drops en de spotify connect was niet altijd betrouwbaar. Tevens is het 1 met een fan (die niet uit kan) en ookal stond deze in de kast bij sommige stukken zachte muziek kon je hem toch horen + dat hij redelijk wat warmte afgaf.

Morgen neem ik zeker de tijd om goed te luisteren naar de bridge en vrijdag ga ik trachten wat te vergelijken en de resultaten zal ik jullie niet onthouden (hoop dat ik neutraal kan blijven tijdens het luisteren).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

De reden dat ik nog steeds PiCoreplayer gebruik is Tidal. Qua gebruiksgemak vind ik Roon het voorbeeld en PiCorePlayer is qua zoeken een beetje behelpen. Maar verder ben ik over de geluidskwaliteit erg tevreden. Ach ja, zo blijft er altijd wat te wensen over :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on February 26, 2020, 23:30:00
De reden dat ik nog steeds PiCoreplayer gebruik is Tidal. Qua gebruiksgemak vind ik Roon het voorbeeld en PiCorePlayer is qua zoeken een beetje behelpen. Maar verder ben ik over de geluidskwaliteit erg tevreden. Ach ja, zo blijft er altijd wat te wensen over :angel:.
Geen support (meer) voor Tidal in MoOde?
Reden dat ik geen Roon gebruik is dat ik geen Tidal gebruik en het dan eigenlijk dom vind om ervoor te betalen. Er is geen enkele "gratis" software die de gelikte UI heeft van Roon, voor mij persoonlijk is er geen meerwaarde aan Roon in tegendeel, zou ik nog een Roonserver ergens moeten gaan draaien etc.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Het staat bij mij in een mooie kast, want een schoonheidsprijs gaat het niet winnen. Zowel Shanti als USbridge Signature zien er wel degelijk uit.

Het klinkt alvast geweldig "zuiver". Vergelijk volgt morgen.



Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

naish123

Mooi hoor! Ik heb een Allo Digione signature en het nadeel vind ik de plastic behuizing. Misschien bestel ik wel zo'n usb bridge allen al voor de behuizing.

katwax

Quote from: naish123 on February 27, 2020, 18:36:07
Mooi hoor! Ik heb een Allo Digione signature en het nadeel vind ik de plastic behuizing. Misschien bestel ik wel zo'n usb bridge allen al voor de behuizing.
Er is een behuizing die je kan bestellen waarbij je de USbridge + Digione kan insteken, volgens mij gelijkaardig aan die je hier op foto ziet van de USbridge. De doorzichtige behuizing is inderdaad niet zo netjes.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

naish123

Quote from: katwax on February 27, 2020, 19:37:25
Er is een behuizing die je kan bestellen waarbij je de USbridge + Digione kan insteken, volgens mij gelijkaardig aan die je hier op foto ziet van de USbridge. De doorzichtige behuizing is inderdaad niet zo netjes.
Die bedoel ik. Wellicht de moeite waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

katwax

Quote from: naish123 on February 27, 2020, 21:17:36
Die bedoel ik. Wellicht de moeite waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welke meerwaarde verwacht je ermee te behalen of ga je usb en spdif gebruiken?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on February 27, 2020, 00:07:20
Geen support (meer) voor Tidal in MoOde?
Reden dat ik geen Roon gebruik is dat ik geen Tidal gebruik en het dan eigenlijk dom vind om ervoor te betalen. Er is geen enkele "gratis" software die de gelikte UI heeft van Roon, voor mij persoonlijk is er geen meerwaarde aan Roon in tegendeel, zou ik nog een Roonserver ergens moeten gaan draaien etc.
Omdat er hardware omheen zit betaal je wel voor de software? Ergens raar omdat ze door onafhankelijk te zijn veel meer kunnen ondersteunen dan anderen kunnen doen.

Kwam toevallig de Nativ Vita tegen die wel erg dicht mijn ideaal benaderd qua bedieningsgemak en ondersteuning. Alleen qua bitperfect klopt het nog niet helemaal. Dat is ook wat ik tegen Roon heb, lijkt het bitperfect niet helemaal goed te doen.

MoOde lijkt indirect wel Tidal te ondersteunen maar dat is weer niet zo gebruikersvriendelijk en geen Hires. Dat laatste vind ik veel minder belangrijk dan bitperfect.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on February 27, 2020, 22:17:55
Omdat er hardware omheen zit betaal je wel voor de software? Ergens raar omdat ze door onafhankelijk te zijn veel meer kunnen ondersteunen dan anderen kunnen doen.

Kwam toevallig de Nativ Vita tegen die wel erg dicht mijn ideaal benaderd qua bedieningsgemak en ondersteuning. Alleen qua bitperfect klopt het nog niet helemaal. Dat is ook wat ik tegen Roon heb, lijkt het bitperfect niet helemaal goed te doen.

MoOde lijkt indirect wel Tidal te ondersteunen maar dat is weer niet zo gebruikersvriendelijk en geen Hires. Dat laatste vind ik veel minder belangrijk dan bitperfect.
Ziet er inderdaad mooi uit die Nativ Vita, maar dat touch screen moet dan met kabels aangesloten zijn aan je systeem en dan moet je inboeten in bedieningsgemak.

Het bitperfect verhaal is inderdaad bij Roon voor mij ook een showstopper, het is vrij fussie en je leest af en toe toch dat het niet bitperfect is.
Volg je daarin dus volledig, voor mij is bitperfect inderdaad ook een must, dit geeft bepaalde garanties, "knoeien" met het origineel kan positief zijn (hoewel ik nooit upsample ofzo), maar je moet dat zelf kunnen bepalen.

Qua bedieningsgemak is het voor mij stuk simpeler, via Spotify kan iedereen van het gezin gewoon via de Spotify app muziek afspelen en hierin heeft MoOde toch wel streepje voor op Daphile, veel betrouwbaarder tot nu toe.
De webinterface van Moode om mijn muziek op de NAS af te spelen kan nog beter, zo ben ik nog aan het uitzoeken hoe ik gewoon op album kan bladeren, nu is het artist/album -> vooral voor albums met meerdere artiesten zeer vervelend.
Qua gebruiksgemak is het allemaal best goed en reageert het ook direct.

Ga verder doen met vergelijk tussen Daphile/htpc en Moode/USbridge -> beide zijn alvast bitperfect dus software heeft geen invloed op wat je hoort :) (gedurfde uitspraak  :P)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Het is dan ook in 99% vd gevallen dat je verschillen hoort, niet te wijten aan de software as such, wel aan hoe je hardware icm die specifieke streaming software reageert cq samenwerkt.
Momenteel ben ik bezig met een 2011 Mac mini helemaal te gaan optimaliseren voor stereo streaming, maaar daar komt een hoop meer bij kijken dan de software als je (naar verluid) het onderste uit de spreekwoordelijke kan wil halen.
Ik ben zelf nog maar net vertrokken op dat fijne pad, maar zodra er wat leuks te melden is zal ik dat zeker doen in m'n eigen topic ;)

klein tipje vd sluier; het gaat om een specifieke Mac OS (uitgeklede Maverick OS) die herschreven is louter en alleen met het oog op streaming, wat ook betekent dat Roon onbruikbaar is, want die kan je niet draaien op Maverick OS
Ik ga deze specifieke Mac mini dan ook letterlijk naast m'n huidige mini gebruiken waar wel gewoon Roon op blijft draaien...dat maakt het 1-op-1 vergelijken van eea straks ook relatief makkelijk ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on February 28, 2020, 15:15:44
Het is dan ook in 99% vd gevallen dat je verschillen hoort, niet te wijten aan de software as such, wel aan hoe je hardware icm die specifieke streaming software reageert cq samenwerkt.
Momenteel ben ik bezig met een 2011 Mac mini helemaal te gaan optimaliseren voor stereo streaming, maaar daar komt een hoop meer bij kijken dan de software als je (naar verluid) het onderste uit de spreekwoordelijke kan wil halen.
Ik ben zelf nog maar net vertrokken op dat fijne pad, maar zodra er wat leuks te melden is zal ik dat zeker doen in m'n eigen topic ;)

klein tipje vd sluier; het gaat om een specifieke Mac OS (uitgeklede Maverick OS) die herschreven is louter en alleen met het oog op streaming, wat ook betekent dat Roon onbruikbaar is, want die kan je niet draaien op Maverick OS
Ik ga deze specifieke Mac mini dan ook letterlijk naast m'n huidige mini gebruiken waar wel gewoon Roon op blijft draaien...dat maakt het 1-op-1 vergelijken van eea straks ook relatief makkelijk ;D
Mijn mening is dat je je niet moet bezig houden met een uitgekleed Mac OS, aangezien Mac in de core gewoon een Unix OS is. Nu zijn al de bestaande (Moode, Daphile, Dietpi, Roon, ...) ook allemaal gebaseerd op datzelfde Unix/Linux OS, alleen is het bij hen makkelijker/toegestaan om het zo minimaal mogelijk te maken. Probleem is dat die Os'en niet werken op Mac (behalve als hij Intel CPU heeft). Wil je het jezelf makkelijk maken zou ik eerder die richting opgaan of des gewenst kan ik ook wel een keertje langs komen met de USbridge, is vergelijkbaar met de MicroRendu die je ooit hebt gehad.
Natuurlijk kunnen er redenen zijn waarom je een Mac wil gebruiken, maar als het enkel dedicated is voor streaming, niet mijn voorkeur :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

The results are in. Dit gaat puur over mijn waarneming, er waren geen andere luisteraars en ik kon daardoor ook geen blind test doen.
Tevens bij het switchen van de USB moest ik beetje wachten tot hij terug de DAC had gededecteerd.

Naar mijn beleving klinkt de USbridge Signature + Shanti net iets beter dan de htpc met standaard voeding. Wat meen ik dan waar te nemen:
-meer ruimte (zwart) waardoor in drukke stukken er meer scheiding tussen instrumenten is (vooral die in de achtergrond)
-subtiele details in achtergrond zijn iets duidelijker

Mijn vermoeden is dat er dan toch iets van ruis meekomt met de htpc waardoor de stille stukken niet volledig stil zijn en dat daardoor bv instrumenten meer aan elkaar kleven (minder te onderscheiden). Nu het gaat hier over subtiele verschillen, niet super duidelijk en ik ga ook niet beweren dat ik ze in een blinde test van elkaar zou kunnen scheiden.
Wat wel is -> Aangezien ik de kast open had, stoorde de ventilator van de Htpc mijn nog meer, dus dat is zeker opgelost + er is ook veel minder hitte in de kast dan met de htpc.

Voor mij is ook duidelijk dat veel investeren in de bron op dit systeem weinig meerwaarde zal hebben, een nieuwe zelfbouw Nuc had mij ongeveer hetzelfde gekost als nu de USbridge. Het is niet voor niet dat de mensen van Kii zich weinig aantrekken van de bron tijdens demo's :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

De nieuwe streamer werkt zeer stabiel en kan er geen slechte dingen over zeggen, alles wat mij stoorde aan de minipc is opgelost. Denk hierbij aan geen ventilator geluid meer, minder hitte en Spotify connect is veel stabieler.

Soms doe je al is ontdekkingen en tijdens kijken van de miniserie Unorthodox was er een scene in een club waarbij de muziek mij aansprak, een snelle search op Google leerde mij snel wie het was en dan Spotify erbij en we kunnen ontdekken.

Artiest -> Catnapp
Het is Duitse techno, drum&bass, ... (mix)
Er is 1 album -> Break
Niet alles is mijn ding, maar persoonlijk vind ik volgende 3 zeker de moeite:
No Cover (staat niet op het album)
The Mover
Down in the Basement
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543