Yippie

Author Topic: Setup Katwax En toen was er BXT  (Read 48200 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 220
  • Het is maar geluid...
Re: Setup Katwax En toen was er BXT
« Reply #225 on: August 11, 2019, 00:15:34 »
Mooi dat er zoveel verschillende smaken zijn  ;D. Want ik vond ze op de high-End voor geen meter klinken.
De demo ruimte was niet bepaald ideaal en het gel*l van de presentator ook niet. Toch was het zeker niet de slechtste demo op de High End. Vandaar dat ik vermoed dat ze katwax thuis beter uit de verf komen.
Woonkamer: Mac Mini • Cambridge Audio CXC • Naim Uniti Atom • Naim NAP200 • Naim NAC A5 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Zolder: Kenwood L-1000 • Yamaha WXA-50 • Akai GX-75 • B&W 685s2 • Pronto TSU-9400 • Surround: in de auto’s :)

Offline Maximus_Aurelius

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+22)
  • Total likes: 64
« Reply #226 on: August 11, 2019, 00:59:48 »
De demo ruimte was niet bepaald ideaal en het gel*l van de presentator ook niet. Toch was het zeker niet de slechtste demo op de High End. Vandaar dat ik vermoed dat ze katwax thuis beter uit de verf komen.

Ik weet wel zeker dat het bij Katwax beter zal klinken dan op de High- End.
Stereo:
Lindemann 832 / Lindemann 850 / Lindemann Musicbook 10 / Apple - MacMini > Roon > Qnap ts 131 3TB & Synology Ds916+ 8gb / YG Acoustic Carmel /  2x Siltech 770i XLR  / Siltech Classic Anniversary 770L / NordOst Heimdall 2 USB Cable / Crystal Cable Reference Diamond Powercords  / AudioQuest Niagara 1000 low-Z power|Noise-dissipation system/  Acoustic by Boldz / Boldz Acoustic chunkz /R-T-F-S Big Blocks B / Furutech WCD FT-SWS(R) NCF / Harmonix 909x Spike-Base

Offline katwax

« Reply #227 on: August 12, 2019, 15:50:29 »
Vandaag kreeg ik de vraag van iemand die niet met high end audio bezig is om verschil uit te leggen, ik heb dan vergelijk gemaakt met auto's.
Kii Three -> BMW: Dan spreek ik bv over 330 etc. Een drivers car zoals ze het noemen, als je wil rijden met een auto (niet gereden worden) dan ben je super gelukkig met een BMW
Kii Three BXT system -> Porche: 911 ofzo. Als je graag met de auto rijdt (en dus perfect gelukkig bent met een BMW), maar de mogelijkheid hebt om een 911 te rijden, dan weet je dat het nog beter en leuker kan.
Btw ik wil hier geen discussie starten over BMW vs Mercedes vs ..., zij die graag auto rijden en met meerdere merken al gereden hebben zullen het wel begrijpen :)

Sinds firmware upgrade is er nu ook Bleutooth mogelijk met de Kii Control, dwz dat ik dan nu ook kan gaan streamen via BT ipv via streamer voor bv Spotify. Dus ook deze komt bij op de lijst.

Lijstje dusver:
-meten is weten -> akoestiek aanpakken is volgende investering, maar het moet woonkamer vriendelijk blijven
-presets maken -> we zijn al aan 3, blijkbaar met de Contour spelen afhankelijk van de muziek was een tip van Kii. Wat aanpassen en wanneer, dit moet ik eerst goed snappen (Kii zou hierin binnenkort mogelijk met een uitleg komen)
-spelen met BXT aan en uit -> omdat het kan en om nog meer de vinger erop te kunnen leggen
-hoe gelaagd is het laag -> hier moet ik eerst de juiste nummers voor vinden -> tips welkom
-BT vs Streamer om Spotify te streamen
-4K demo/video's waar ook de Kii zich kan tonen -> enkele jaren terug hadden we ETERNA in 1080P, iets nieuwer zou leuk zijn -> tips welkom
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline katwax

« Reply #228 on: August 16, 2019, 14:03:47 »
Aangezien ik toch wat playlists aan het maken was om wat te testen heb ik oa 1 gemaakt op basis van https://www.whathifi.com/features/25-best-tracks-testing-bass

James Blake - Limit to Your love -> bevat veel meer layers in het laag dan ik voordien ooit heb mogen waarnemen. Tevens ook stukken stilte, die echt stil zijn. BXT doet het goed :)

Hans Zimmer - Time (film Inception) -> zeer mooi nummer en zeer goed om je laag is aan de tand te voelen, vooral letten op de verschillende lagen

Offline TabCam

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 125
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #229 on: August 16, 2019, 14:52:09 »
James Blake - Limit to your love is een classic. Wel erg benieuwd hoe het bij jou nu klinkt.

Dit vind ik ook lekker en laag klinken
Alex Spite - Forgive (Original Mix)
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline katwax

« Reply #230 on: August 16, 2019, 15:54:59 »
James Blake - Limit to your love is een classic. Wel erg benieuwd hoe het bij jou nu klinkt.

Dit vind ik ook lekker en laag klinken
Alex Spite - Forgive (Original Mix)
Altijd welkom om te luisteren.
James Blake is inderdaad een classic, maar om de een of andere reden had ik niets speciaals verwacht buiten "meer" aanwezig laag, dat was dus duidelijk onderschat :)

Dat nummer van Alex Spite zet ik straks in playlist. Alvast bedankt.

Ondertussen onder de noemer omdat het kan, Daphile realtime kernel installed, deze zou beter moeten klinken dan versie de "recommended version". Klinkt zeker niet slechter. Beter, moeilijk te zeggen met de tijd die er is overgegaan en had niet meer echt tijd om te luisteren.
« Last Edit: August 16, 2019, 15:57:21 by katwax »

Offline TabCam

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 125
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #231 on: August 16, 2019, 16:05:17 »
Altijd welkom om te luisteren.
James Blake is inderdaad een classic, maar om de een of andere reden had ik niets speciaals verwacht buiten "meer" aanwezig laag, dat was dus duidelijk onderschat :)

Dat nummer van Alex Spite zet ik straks in playlist. Alvast bedankt.

Ondertussen onder de noemer omdat het kan, Daphile realtime kernel installed, deze zou beter moeten klinken dan versie de "recommended version". Klinkt zeker niet slechter. Beter, moeilijk te zeggen met de tijd die er is overgegaan en had niet meer echt tijd om te luisteren.
Helemaal lastig is dat je nu twee zaken gewisseld hebt, Daphile RT en de BXT. Stiekem verwacht ik dat de Kii (Control) het meeste uit maakt. Die bepaalt jitter e.d. en ik verwacht niet veel verschil in de (weinige) ruis die via de elektrische paden meegegeven zal worden .
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline myself

« Reply #232 on: August 16, 2019, 19:21:49 »
Aangezien ik toch wat playlists aan het maken was om wat te testen heb ik oa 1 gemaakt op basis van https://www.whathifi.com/features/25-best-tracks-testing-bass

James Blake - Limit to Your love -> bevat veel meer layers in het laag dan ik voordien ooit heb mogen waarnemen. Tevens ook stukken stilte, die echt stil zijn. BXT doet het goed :)

Hans Zimmer - Time (film Inception) -> zeer mooi nummer en zeer goed om je laag is aan de tand te voelen, vooral letten op de verschillende lagen
Doe maar eens ‘dare to enter’ van nightwish, ergens op het eind van het nr. Big smile verzekerd

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Akurate DSM/3 + Akurate 4200 (bi-amp), Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony W850B (65"), Arcam AVR300 + DV79, Dreambox 8000 (HTM-1, SCM-1, Rel strata II gaan weg)
LS.kabel:Crystal Cable Reference, Nordost Blue Heaven II (center), Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Linn black interlinks, Stroom: AQ Blizzard/Crystal Cable Reference, Vibex, Kemp powerstrip

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1183
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #233 on: August 16, 2019, 21:35:04 »
Gewone basloopjes uit rock muziek. Ook altijd leuk.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, BK XXLS 400, Paradigm PW Link,

Offline katwax

« Reply #234 on: August 16, 2019, 21:55:28 »
Doe maar eens ‘dare to enter’ van nightwish, ergens op het eind van het nr. Big smile verzekerd

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik voeg het toe aan de lijst. Alvast bedankt voor de tip.

Helemaal lastig is dat je nu twee zaken gewisseld hebt, Daphile RT en de BXT. Stiekem verwacht ik dat de Kii (Control) het meeste uit maakt. Die bepaalt jitter e.d. en ik verwacht niet veel verschil in de (weinige) ruis die via de elektrische paden meegegeven zal worden .
Ja dat klopt, had misschien beter nog wat meer geluisterd naar BXT met de Daphile default, maar ik had nu de tijd. Persoonlijk verwacht ik niet veel (geen) verschil.

Daar raak je inderdaad iets aan wat volgens mij het "geheim" is achter het niet horen van verschil tussen mijn toen Kodi en de Microrendu, het feit dat de Control op zich deftig is gebouwd en dat de link tussen de Control en de luidsprekers enkel een UTP kabel is (geen mantel of dergelijke), waardoor alle "rotzooi" niet voorbij de Control komt.
Volgens mij gebeurt ook alle "magic" pas bij de dac zelf (word clock, ...), dus alles wat vertrekt vanuit de Control (vrij van rotzooi) wordt pas onder handen genomen net voordat het naar de speaker gaat.

Offline katwax

« Reply #235 on: August 16, 2019, 22:07:07 »
Gewone basloopjes uit rock muziek. Ook altijd leuk.

Gr. Hans
Laag zit zowat in alle soorten muziek natuurlijk.
In sommige klassieke nummers is er ook veel laag te vinden, wil je diep laag is bv Carl Orff -  Carmina Burana een zeer leuk nummer, met veel dynamiek en laag

Rock heb ik oa wat nummers van Muse voorbij laten komen en nog veel meer waarschijnlijk, maar het genre rock is zeer breed.

Tot nu toe nog geen seconde spijt van de BXT, ja het is niet goedkoop, maar het brengt ook wat en het is geen kantlijn prutsen. Heb er al elke dag van kunnen genieten, bij mij is het Kii System ook verantwoordelijk voor het brengen van audio tijdens het "tv" (projector) kijken, ook daar draagt de BXT bij in een breder geluidsbeeld.