Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

#175
Dan test je het toch ? Bij jouw is de overtuiging dat de ABX geen geschikt middel is om etc...mede omdat je zonder verschillen blijft horen.

Nou dan weet ik wel wat er uit jouw test gaat komen. Net zoals jij weet wat er uit een ABX test komt. Voor beide gebruik jij dezelfde verklaring: De ABX deugt niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#176
Quote from: chansig on May 22, 2017, 07:40:18
Dan test je het toch ? Bij jouw is de overtuiging dat de ABX geen geschikt middel is om etc...mede omdat je zonder verschillen blijft horen.

Nou dan weet ik wel wat er uit jouw test gaat komen. Net zoals jij weet wat er uit een ABX test komt. Voor beide gebruik jij dezelfde verklaring: De ABX deugt niet.

Gr. Hans

Ik heb de vraag aan Katwax gesteld.  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: HuubF on May 22, 2017, 06:21:58
Als de blinde test 'real life' is dan moet je de verschillen die je eerst hoorde nu niet meer horen, toch? Of blijf je dezelfde onverklaarbare voorkeur houden als vóór de test?

Voor iemand die niet in het praktische nut van blinde tests gelooft een interessante vraag.
Als het mogelijk zou zijn om niet blind te testen, maar toch niet te weten welke streamer aan het werk is dan ben ik overtuigd dat het resultaat hetzelfde zou zijn.
Echter moest ik zelf zien welk toestel er aan het spelen is dan is het mogelijk dat ik naar iets ga zoeken (dat er niet is) waardoor mijn ogen, mijn keuze gaan beïnvloeden, waar bij muziek dit enkel de oren mogen zijn.
Ben er wel zeker van dat moest ik beide toestellen in de kast stoppen en iemand willekeurig 2 usb kabels aansluiten, waardoor ik dan ook niet weet welke usb kabel bij welke streamer hoort, het resultaat hetzelfde zou zijn als met de blinde test.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: HuubF on May 22, 2017, 08:10:45
Ik heb de vraag aan Katwax gesteld.  ;)

Ow sorry...wist niet dat het een besloten discussie was. Misschien handig om de pm dan te gebruiken ? Kan er niemand reageren.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 22, 2017, 08:18:14
Ow sorry...wist niet dat het een besloten discussie was. Misschien handig om de pm dan te gebruiken ? Kan er niemand reageren.

Gr. Hans

Ik weet niet wat jullie de afgelopen tijd gebruikt hebben maar inderdaad, dit is een vraag uit belangstelling. Omdat ik ook met de materie bezig ben. Dus ik heb geen behoefte aan iets zwaars.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on May 22, 2017, 08:23:45
Ik weet niet wat jullie de afgelopen tijd gebruikt hebben...

Ik zit aan de geest vernauwende middelen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on May 22, 2017, 08:18:14
Ow sorry...wist niet dat het een besloten discussie was. Misschien handig om de pm dan te gebruiken ? Kan er niemand reageren.

Gr. Hans
Nou, ik heb of de een of andere manier het idee dat jij zelfs dán nog wel je neus erin weet te steken.   :P

Groeten...

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: HuubF on May 22, 2017, 08:23:45
Ik weet niet wat jullie de afgelopen tijd gebruikt hebben maar inderdaad, dit is een vraag uit belangstelling. Omdat ik ook met de materie bezig ben. Dus ik heb geen behoefte aan iets zwaars.
Huub ik snap dat je niet te vinden bent voor een blinde test, maar als de MR in jouw set een meerwaarde brengt, wat volgens mij de MR zeker kan doen, dan zou je met een blinde test deze er toch gewoon moeten uithalen?

Zoals ik reeds aangaf, in mijn setup brengt het geen meerwaarde, maar ik wijt dit volledig aan de Kii Control + Kii Three die de MR overbodig maakt. Hierin kunnen we argumenteren of dit is omdat de Kii onderliggend zo goed is als de MR of gewoon te slecht dat ik de voordelen van de MR niet kan waarnemen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

#184
Quote from: katwax on May 22, 2017, 13:09:46
Huub ik snap dat je niet te vinden bent voor een blinde test, maar als de MR in jouw set een meerwaarde brengt, wat volgens mij de MR zeker kan doen, dan zou je met een blinde test deze er toch gewoon moeten uithalen?

Zoals ik reeds aangaf, in mijn setup brengt het geen meerwaarde, maar ik wijt dit volledig aan de Kii Control + Kii Three die de MR overbodig maakt. Hierin kunnen we argumenteren of dit is omdat de Kii onderliggend zo goed is als de MR of gewoon te slecht dat ik de voordelen van de MR niet kan waarnemen :)

Ik wilde alleen weten of jij na die blinde test nu ook ziend geen verschil meer hoort tussen die 2 oplossingen. Natuurlijk heeft mijn skepsis voor abx'en hier stiekem iets mee te maken maar het was niet mijn bedoeling een punt te maken.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Quote from: HuubF on May 22, 2017, 13:37:39
Ik wilde alleen weten of jij na die blinde test nu ook ziend geen verschil meer hoort tussen die 2 oplossingen. Natuurlijk heeft mijn skepsis voor abx'en hier stiekem iets mee te maken maar het was niet mijn bedoeling een punt te maken.

Volkomen verknipte wijze van denken. Ook in dit topic. Een blinde test laat juist horen dat er geen verschillen (meer) zijn als je het optische aspect weglaat. Dat jij dit op geheel eigen wijze vakkundig omdraait......tja.....

katwax

Quote from: Sirius666 on May 28, 2017, 16:48:51
Volkomen verknipte wijze van denken. Ook in dit topic. Een blinde test laat juist horen dat er geen verschillen (meer) zijn als je het optische aspect weglaat. Dat jij dit op geheel eigen wijze vakkundig omdraait......tja.....
Ieder zijn denkwijze natuurlijk, maar als je al niet meer wil vertrouwen in een blinde test dan denk ik dat je jezelf iets wijs wil maken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

#187
Quote from: Sirius666 on May 28, 2017, 16:48:51
Volkomen verknipte wijze van denken. Ook in dit topic. Een blinde test laat juist horen dat er geen verschillen (meer) zijn als je het optische aspect weglaat. Dat jij dit op geheel eigen wijze vakkundig omdraait......tja.....

Ik was geïnteresseerd in de manier waarop Katwax omgaat met het in de abx verkregen inzicht.

Een tip, wees een beetje beleefd. En als je iedereen die anders denkt dan jij 'verknipt' noemt ga je een zwaar leven tegemoet.  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

pietjepc

Hij zegt niet dat jij verknipt bent, maar je wijze van denken m.b.t. het besproken onderwerp. Goed lezen, Huub ;)

Sirius666

Quote from: pietjepc on May 29, 2017, 09:16:27
Hij zegt niet dat jij verknipt bent, maar je wijze van denken m.b.t. het besproken onderwerp. Goed lezen, Huub ;)

Thnx!

Wel fijn om gratis en voor niets een levensles erbij te krijgen :D

mijkie

zelfs daarvoor kun je op dit forum terecht .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sirius666

Vooral het ongevraagde maakt het zo uniek ;)

Markus2

Quote from: HuubF on May 22, 2017, 08:23:45
Ik weet niet wat jullie de afgelopen tijd gebruikt hebben maar inderdaad, dit is een vraag uit belangstelling. Omdat ik ook met de materie bezig ben. Dus ik heb geen behoefte aan iets zwaars.

Waarom is een (constructief bedoelde) bijdrage die haaks staat op de wens zoals jij de hobby wil vormgeven altijd maar "zwaar"?
Naar mijn idee heb je gewoon (ontzettend veel) moeite met de innerlijke twist die het uiteindelijk oproept en om de zaak in gewenste richting te beslechten, ben je drukdoende met allerlei, voor jou, overtuigende parameters (ongeacht vorm).

Bovenstaande betreft uiteraard (ongevraagde) psychologie van de koude grond, dus ik kan er ernstig naast zitten (maar vermoed iets van dien aard). En ja, je kan mij er op jou beurt óók van betichten).

Hier laat ik het bij, want dit betreft niet je persoonlijke draadje. Ohja, mocht het helpen; Ik vind je niet verknipt.

Groet, Mark :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: katwax on May 28, 2017, 21:55:10
Ieder zijn denkwijze natuurlijk, maar als je al niet meer wil vertrouwen in een blinde test dan denk ik dat je jezelf iets wijs wil maken :)

Mja, maar dat die illusie erg sterk kan zijn, daar zijn ze in de medische wereld inmiddels ook achter.

Er zijn onderzoeken gaande omtrent dit soort casu.


Uitslag van onderstaand onderzoek betrof een opzet waarbij arts, patiënt en rapporteur op de hoogte waren van een toegediend medicijn zonder enige werkzame stoffen.

Niet verbazingwekkend:
Er zijn individuen die bij herhaling niet vatbaar blijken (ik meen ca. 40%)

Wèl verbazingwekkend:
Er zijn individuen die bij herhaling vatbaar blijken voor korte duur (1 á 2 weken)
Er zijn individuen die bij herhaling vatbaar blijken voor middenlange duur (3 á 4 weken)
Er zijn individuen die bij herhaling vatbaar blijken voor langere duur (5 á (maximaal) 6 weken)

Niet (?) verbazingwekkend:
Géén van de indviduen kende een alsmaar aanhoudende werking van het placébo


Bovenstaande uitslag heb ik uit mijn grijze massa gelepeld en daarom controversieel doch, van de drie categorieën was sprake en zo was ook het resultaat.


Dat is natuurlijk zeker interessant en geeft te denken over de momenten dat mensen daadwerkelijk iets ervaren wat er niet is (en zelfs niet zijn kan).

Heb ik toch nog een beetje een lans voor je gebroken, Huub. ;)

Groet, Mark

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

#194
Quote from: Markus2 on May 29, 2017, 17:59:02
Mja, maar dat die illusie erg sterk kan zijn, daar zijn ze in de medische wereld inmiddels ook achter.

Er zijn onderzoeken gaande omtrent dit soort casu.

Uitslag van onderstaand onderzoek betrof een opzet waarbij arts, patiënt en rapporteur op de hoogte waren van een toegediend medicijn zonder enige werkzame stoffen.

Niet verbazingwekkend:
Er zijn individuen die bij herhaling niet vatbaar blijken (ik meen ca. 40%)

Wèl verbazingwekkend:
Er zijn individuen die bij herhaling vatbaar blijken voor korte duur (1 á 2 weken)
Er zijn individuen die bij herhaling vatbaar blijken voor middenlange duur (3 á 4 weken)
Er zijn individuen die bij herhaling vatbaar blijken voor langere duur (5 á (maximaal) 6 weken)

Niet (?) verbazingwekkend:
Géén van de indviduen kende een alsmaar aanhoudende werking van het placébo

Bovenstaande uitslag heb ik uit mijn grijze massa gelepeld en daarom controversieel doch, van de drie categorieën was sprake en zo was ook het resultaat.

Dat is natuurlijk zeker interessant en geeft te denken over de momenten dat mensen daadwerkelijk iets ervaren wat er niet is (en zelfs niet zijn kan).

Groet, Mark

...om er na verloop van tijd achter te komen dat je ogen je besodemieteren. Dat ligt in het verlengde van de opgelepelde info uit jouw grijze massa. Die info is overiges redelijk nietszeggend zonder percentages  ;) De 40% en de groep die het kortste wordt beïnvloed bij herhaling zullen verreweg de grootste groep zijn.

Maar goed, het gaat hier over de Microrendu :D

HuubF

Quote from: Markus2 on May 29, 2017, 17:41:42
... Ohja, mocht het helpen; Ik vind je niet verknipt.

Ik vind ook niemand verknipt. Het is alleen de laatste tijd een beetje heftig, op alle forums. Als je dan 63 jaar bent begin je daar de onzin wel eens van in te zien.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Tsjemig...dan moet ik nog 16 jaar wachten.  :D

Rustig aan Huub en laat ajb even weten hoe het verder gaat met je set. Karavanen gaan dan wel een andere route...maar die laatste paar honderd km wil ik ook nog wel meemaken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Andere plannen ? Benieuwd.
Zitten de KII's in de doos om ze weg te doen ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

Quote from: jvanhambelgium on August  2, 2019, 12:13:05
Andere plannen ? Benieuwd.
Zitten de KII's in de doos om ze weg te doen ?
Het zijn inderdaad de KII Three's in de dozen onder de Control, klaar om opgehaald te worden.
Gedwongen stilte nu.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543