Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax



Dit is alvast een foto, nu nog zoeken hoe ik foto kan maken van het beeld zonder flits (expert komt dadelijk thuis)  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

In het echt is het beter dan dit, maar om jullie toch een foto te geven.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Enekele dagen verder en ik kan alleen maar zeggen dat deze upgrade echt de moeite waard was. Beter dan verwacht.
Het verschil tussen de VW95 en deze Epson met de rolluiken open is groot, waar we al tevreden waren met de het hoe de de VW95 presteerde op het Xtrem scherm gaat de epson een stap verder. Het ziet er ongeveer zo uit met de LS10000 met de lamp op eco als de VW95 met de lamp op high.
Het opstarten is ook super, het langste duurt het om de bescherming van de lens die open gaat, daarna instant volledig alle kleuren. Niet wachten op het opwarmen van de lamp etc.

Nu nog de controller voor de Kii's en dan (denk ik) zal onze setup lange tijd meegaan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on April 24, 2016, 10:08:25
Enekele dagen verder en ik kan alleen maar zeggen dat deze upgrade echt de moeite waard was. Beter dan verwacht.
Het verschil tussen de VW95 en deze Epson met de rolluiken open is groot, waar we al tevreden waren met de het hoe de de VW95 presteerde op het Xtrem scherm gaat de epson een stap verder. Het ziet er ongeveer zo uit met de LS10000 met de lamp op eco als de VW95 met de lamp op high.
Het opstarten is ook super, het langste duurt het om de bescherming van de lens die open gaat, daarna instant volledig alle kleuren. Niet wachten op het opwarmen van de lamp etc.

Nu nog de controller voor de Kii's en dan (denk ik) zal onze setup lange tijd meegaan.

Ik hoop het , met al die upgrades koop je natuurlijk een mooie nieuwe wagen hé ;-)
Zal ik mischien in de niet te verre toekomst mezelf toch nog eens uitnodigen ten huizen Katwax denk ik ;-)
Ook bij de PJ-shootout toen van Home@TheMovies/Cinedream trok die Epson behoorlijk m'n aandacht. Mooie machine, zelfs met "pseudo" 4K ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

Quote from: jvanhambelgium on April 24, 2016, 11:51:13
Ik hoop het , met al die upgrades koop je natuurlijk een mooie nieuwe wagen hé ;-)
Zal ik mischien in de niet te verre toekomst mezelf toch nog eens uitnodigen ten huizen Katwax denk ik ;-)
Ook bij de PJ-shootout toen van Home@TheMovies/Cinedream trok die Epson behoorlijk m'n aandacht. Mooie machine, zelfs met "pseudo" 4K ;-)
Ik was bij de show van Cinedream (kon spijtig genoeg niet bij de shootout zijn) ook onder de indruk van de Epson, had dit ook reeds aan Werner laten weten toen hij het Xtrem scherm komen plaatsen was. Spijtig genoeg stond hij toen een beetje ongelukkig in een hoekje gestoken en was er meer aandacht voor de Sony en JVC projectoren.
Vanaf toen bleef deze projector beetje door men hoofd spoken en zeker met de laser techniek waardoor je alle nadelen van een lamp kwijt bent, dit met het feit dat we enkel projector nog gebruiken en geen gewone tv meer hebben in de woonkamer leek mij dit ideaal. Toen kwam er een te goed aanbod voorbij om dit zomaar te laten schieten :)

Je bent altijd welkom natuurlijk, iedereen trouwens mag altijd komen luisteren/kijken.
Stuur wel even een pm, want we hebben ook nog een niet ht/stereo speelgoedje gekocht.


Hier zijn we dus ook wel af en toe mee weg als het weer het toelaat :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on April 24, 2016, 12:13:23
Ik was bij de show van Cinedream (kon spijtig genoeg niet bij de shootout zijn) ook onder de indruk van de Epson, had dit ook reeds aan Werner laten weten toen hij het Xtrem scherm komen plaatsen was. Spijtig genoeg stond hij toen een beetje ongelukkig in een hoekje gestoken en was er meer aandacht voor de Sony en JVC projectoren.
Vanaf toen bleef deze projector beetje door men hoofd spoken en zeker met de laser techniek waardoor je alle nadelen van een lamp kwijt bent, dit met het feit dat we enkel projector nog gebruiken en geen gewone tv meer hebben in de woonkamer leek mij dit ideaal. Toen kwam er een te goed aanbod voorbij om dit zomaar te laten schieten :)

Je bent altijd welkom natuurlijk, iedereen trouwens mag altijd komen luisteren/kijken.
Stuur wel even een pm, want we hebben ook nog een niet ht/stereo speelgoedje gekocht.


Hier zijn we dus ook wel af en toe mee weg als het weer het toelaat :)

Cabrio'ke gekocht ? ;-)
Ne rijke mens is toch iets raars  :devil: :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

Quote from: jvanhambelgium on April 24, 2016, 12:18:06
Cabrio'ke gekocht ? ;-)
Ne rijke mens is toch iets raars  :devil: :devil:
De banken vragen tegenwoordig toch geld om mijn geld te mogen beheren, dus dan geef ik het liever uit :)

Vrouwlief is er al enkele jaren over bezig en na het aanpassen van de stereo en ht, waar ze overigens ook van kan genieten, heb ik deze droom van haar dan ook maar werkelijkheid gemaakt. Tevens mag ik mee genieten van de ritjes  :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

De Yamaha is uit de setup gehaald en vervangen door een Marmitek Connect 421 UHD


Ik gebruikte toch enkel de Yamaha nog als hdmi switch en moest dan telkens de optische kabel tussen de bronnen versteken. Aangezien deze switch een optische uit heeft is dit probleem nu opgelost.
Nu nog de controller want PS4 heeft een fixed volume blijkbaar en dit is vrij luid :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Projector en Kii's  :wub:
Het laag dat de Kii's geven bij filmen is ook niet mis, dus sub zit er ook niet direct aan te komen.

Nu met deze warme dagen moet de airco terug aan de slag, waar ik vroeger dan een irritante toon kreeg als de Yamaha was ingeschakeld. Met de huidige setup, waar de Yamaha vervangen is door een hdmi switch heb ik hier ook geen enkel probleem meer mee.
Ook het scherm is geweldig, rolluiken mogen open blijven dus vrouw is gelukkig en we kunnen ondertussen zonder veel problemen "tv kijken, zeer duidelijk beeld. Natuurlijk direct zonlicht is vervelend, maar ook warm dus dan kan de rolluik wel omlaag.

Nu is het wachten op Q4 van dit jaar en de controller, als alle geruchten kloppen gaat deze controller toch weer een mooi stukje van techniek worden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

djaxx

Heb je topic niet doorlezen ofzo maar hoe projecteer je dan? Wil al jaren projecteren in de woonkamer maar het niet goed kunnen verduisteren weerhoudt me hiervan!

katwax

Quote from: djaxx on August 25, 2016, 17:37:42
Heb je topic niet doorlezen ofzo maar hoe projecteer je dan? Wil al jaren projecteren in de woonkamer maar het niet goed kunnen verduisteren weerhoudt me hiervan!
Ik heb mijn tv in de woonkamer vervangen door een daylight sherm van Xtrem. Werner (Home@the movies forum sponsor) is hier verdeler van. Deze schermen zijn vergelijkbaar met de bekende Blackdiamond schermen (maar een betere prijs).
Eerst gebruikte ik hiervoor de projector die ik toen had een Sony VW-95, maar aangezien de projector nu dagelijks gebruikt wordt heb ik deze enige tijd terug vervangen door een Epson LS-10000 welke werkt met laser ipv bulb.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

djaxx

Zou je zo vrij willen zijn om mij in Pb is een schatting te geven wat het mij zoal zou kosten.
Doek en beamer die jij hebt.
Bedankt

Dirk

list-prijzen staan hier gewoon, is zoals al gezegd een forumsponsor  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Yep prijzen staan de site, dit is een zero edge spanscherm dat je op de foto ziet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

#164
Ondertussen heb ik de Kii Control toch al enige tijd in mijn bezit. De Control maakt de set compleet. Het kan zonder ook, maar alle minpuntjes die je kan vinden als je enkel de Kii Three hebt worden opgelost door de Control toe te voegen aan de setup.
Wat voegt het toe:
Basis:
-Volume control
Vaak zijn bronnen niet voorzien om volume te regelen en zit je met fixed volume. Als je dit dan rechtstreeks aansluit op de Three is het vaak (te)luid
De Control regelt het volume digitaal, dit doet hij lossless door de DSP in de luidsprekers aan te sturen. Hierdoor kan je per 0.5 verzetten
-Ingangen voor de bronnen
3 mogelijkheden zijn er voorzien: USB, Coax en Optical
De control wordt aangesloten via UTP aan 1 van de luidsprekers op de KiiLink poort

Advanced:
De control zorgt er tevens voor dat alle opties die je hebt ivm boundary en contour settings die je achter op de luidsprekers kan instellen via de Control kan instellen.
Settings op de luidsprekers zelf worden overschreven door de Control.
Op de luidspreker zelf heb je ongeveer 14 opties, met de Control wordt de veel uitgebreider en kan je zeer ver gaan in het tweaken.
Tevens een voordeel is dat je kan kiezen of je symmetrische opstelling hebt of niet, waarbij je symmetrisch de instelling naar beide luidsprekers stuurt en bij niet symmetrisch je elke luidspreker afzonderlijk kan instellen.
In mijn situatie staat 1 luidspreker in een hoek (insprong) en ander vrij, dus heb ik beide afzonderlijk ingesteld, deze aanpassingen zijn zeer duidelijk hoorbaar en via de Control kan je dit zeer simpel en fijn instellen.
Dit maakt ook dat deze luidsprekers zo goed te integreren zijn in een woonkamer, mits goed ingesteld kan je ze zo goed als in elke situatie gebruiken, tevens is dit het gevaar als ze niet goed afgesteld worden dan is het geluid zeer slecht.
Ook latency aanpassen in mogelijk via Control, waar je zelf de delay kan kiezen of gebruik maken van de presets.
Exact is de mode voor muziek te luisteren, hierbij doet de Kii al zijn "magic" om de muziek zo mooi mogelijk weer te geven.
No latency is dan weer handig als je bv ook je luidsprekers gebruikt om film te kijken, zodat je geen lipsync problemen hebt.
Zeer fijn hierbij is dat je in de Kii Control presets kan maken, waardoor je niet telkens alles moet aanpassen.
Zo heb ik bv 1 voor muziek en 1 voor ht, waarbij de lantency verschilt tussen beide, maar je kan alle settings instellen en koppelen aan bepaalde preset.

Dit is maar een kleine greep uit de toegevoegde waarde van de Control, maar zoals je kan merken maakt hij de Kii Three compleet.

Next is een test tussen HTPC en de Microrendu (test is reeds gedaan, verslag volgt)

Zo sexy is de Control en zeker niet te groot Size: 11cm x 5cm x16cm

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Het gevoel van wat kan ik nog verbeteren knaagde weer eens en nu de Control er is dacht ik natuurlijk aan de bron.
Dit had ik in het verleden al uitgesteld omdat er toen een kleine convertor tussen zat, welke ik niet 100% vertrouwde als goede optie om bronnen via te vergelijken.

De Sonore Microrendu, over dit toestel kan toch op internet heel wat verslagen vinden waarbij deze streamer als superieur wordt omschreven. Dus mijn nieuwsgierigheid was natuurlijk geprikkeld, maar als we het een beetje technischer bekijken doet de Control + Three veel van de zaken die de Microrendu zo goed maakt. Hierdoor kon ik mezelf niet overtuigen om deze te kopen zonder eerst te beluisteren/testen.

Forumlid Dynky heeft de Microrendu reeds in bezit en ik kon hem overhalen om dit toestel is tot bij mij thuis te brengen zodat ik kon horen waar de hype over gaat.
Na paar uur luisteren was mijn conclusie dit moet ik hebben, maar Dirk (Dynky) was toch niet overtuigd dat er veel verschil was tussen de MR en mijn HTPC, buiten 1 nummer en deed mij het voorstel om het toestel even te houden zodat ik grondig kon testen. Hij suggereerde een echte blindtest uit te voeren.

Had enkele dagen al zelf aan het switchen geweest tussen HTPC en MR, lange tijd luisteren naar MR dan overstappen op HTPC misschien dat ik dan iets mis, ...
Maar eerlijk is eerlijk, ik kon zo direct geen voorkeur geven.

Donderdag was ik samen met mijn vrouw thuis en wou ze wel een blind test uitvoeren.
Nu om extra factoren uit te sluiten had ik in Kodi DLNA ook aangezet, zodat de muziek via dezelfde software werd afgeleverd op de HTPC (Kodi) of de Microrendu.

-Mijn vrouw maakte zelf een selectie van nummers 11 totaal (1 of 2 waren op mijn aanvraag)
-Ze had mij letterlijk een blinddoek voor de ogen gedaan, maar wel gezorgd dat mijn oren vrij waren
-USB kabel werd door haar verstoken in willekeurige volgorde
-elk nummer werd 2x gespeeld (meestal fragment)
-soms stak ze terug dezelfde kabel in (2x)
-ik moest telkens een voorkeur geven, ook al was ik niet overtuigd

Resultaat:
De stand na 11 nummers was 6 voor MR en 5 voor HTPC. Nu had ik voorgenomen dat ik een aankoop van de Microrendu (of SotM sms200) zou doen als ik 80% voor de MR zou kiezen.
In 70% van de gevallen koos ik voor het toestel dat als laatste speelde.
1 van de keren dat ze eigenlijk niet gewisseld had, was ik overtuigd dat de 1ste beter klonk -> niet dus

Conclusie:
Ik heb de 80% niet gehaald dus er volgt geen aankoop
De Control + Three doet technisch wat men zegt en is duidelijk veel meer dan een luidspreker

Volgens mij is de MR wel technisch gezien veel beter dan mijn HTPC, zo en zo is de voeding al helemaal anders, de MR van Dynky is voorzien van een Kingpin voeding.
MAAR de Kii setup neemt zoveel over van wat de MR kan dat ik het verschil niet meer kan horen.
Ik zou het vergelijk met een zandloper waarbij de Control/Three het smalle halsje is waardoor alles moet, het maakt dus niet uit hoeveel vervuiling je aan de bovenzijde hebt, als de filter (hals) zorgt dat enkel muziek erdoor komt.

Mijn setup kan zo slecht zijn dat ik het verschil niet hoor (of mijn oren).
MAAR als ik de contour instelling aanpassen op de Control hoor ik wel degelijk een verschil, dus denk ik dat ik daar nog wat meer mee kan spelen.

Met het geld dat ik nu niet uitgeef kan ik wel wat muziek kopen.
Akoestiek ga ik mogelijk nog wel wat mee kunnen winnen, maar hiervoor wacht ik nog even op tijd van mijn kant en dealer om goed te meten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: katwax on May 21, 2017, 14:25:36
... In 70% van de gevallen koos ik voor het toestel dat als laatste speelde.
1 van de keren dat ze eigenlijk niet gewisseld had, was ik overtuigd dat de 1ste beter klonk -> niet dus...

Ik wil niets afdoen aan je beslissing hoor (en bovendien zit ik ook met die MR te klooien) maar dit is een typisch gevalletje abx-stress. :)

Ga voor de gein nog een keer gewoon vergelijken. Hebben jij en je hersenpan van deze abx zóveel geleerd dat je nu geen voorkeur meer hebt?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik lees geen stress in de test. Volgens mij prima opgezet en een mooie manier om een gedegen beslissing te nemen. Voor de leut misschien een ziende test doen. Kan je altijd nog kiezen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: HuubF on May 21, 2017, 15:05:22
Ik wil niets afdoen aan je beslissing hoor (en bovendien zit ik ook met die MR te klooien) maar dit is een typisch gevalletje abx-stress. :)

Ga voor de gein nog een keer gewoon vergelijken. Hebben jij en je hersenpan van deze abx zóveel geleerd dat je nu geen voorkeur meer hebt?
abx-stress? Volgens mij heb je niet goed gelezen.
Zeer kort:
-test zonder blinddoek -> ik had duidelijke voorkeur voor de Microrendu
Nadat ik deze conclusie meedeel aan Dynky zegt hij mij dat het voor hem niet zo overduidelijk was en dat ik best nog eens meer luister, met voorkeur een blinde test.
-test met blinddoek -> is 50/50 dus geen duidelijke voorkeur voor A of B. Conclusie investeren in andere streamer is zinloos op SQ niveau. Mogelijk zijn er andere redenen waarom je dit wel zou doen.

Ik zeg niet dat de Microrendu overschat wordt, want ik wil best geloven dat een goed gebouwde streamer in bepaalde setups duidelijk verschil kan brengen, maar in mijn setup is dit niet zo.
Voor mij is dit te wijten aan wat de Kii setup allemaal zelf doet.

Ik bekijk het als volgt:
-als je een waterontharder op je inkomend water hebt staan, dan gaat een extra waterontharder in je keuken of Brita, nog zeer weinig tot niets extra bieden aan het water dat je in je glas krijgt.
Als ik dit vertaal naar mijn setup -> maakt niet uit hoe zuiver of slecht mijn bron is zolang de data maar helemaal aanwezig is, dan zal de Kii er wel voor zorgen dat enkel de goede data, 0 en 1 van de audio, door de luidsprekers worden weer gegeven en dat alle bijkomende rommel er geen invloed op heeft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: chansig on May 21, 2017, 15:10:55
Ik lees geen stress in de test. Volgens mij prima opgezet en een mooie manier om een gedegen beslissing te nemen. Voor de leut misschien een ziende test doen. Kan je altijd nog kiezen.

Gr. Hans
De ziende test was dus duidelijk wel door de ogen beïnvloed, aangezien ik daar een voorkeur had voor de Microrendu. Uit de test was ook duidelijk dat mijn hersenen duidelijk soms op zoek gaan naar verschillen die er niet zijn, daar ik in zeker 1 geval een duidelijke voorkeur had voor de 1ste keer ik het nummer hoorde terwijl het dezelfde streamer was.
Dit is dus zeer absurd.

Zijn er mogelijkheden om deze test beter te doen, jazeker, als ik een nummer eerst 10tallen keren ervoor beluister en daarna probeer verschillen op te merken tussen beide spelers, echter is dan de vraag of het verschil dan nog wel aanzienlijk genoeg is.
Zoals ik aangaf moest mijn voorkeur voor de MR 80% zijn en dus duidelijk aanwezig zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: katwax on May 21, 2017, 20:00:54
De ziende test was dus duidelijk wel door de ogen beïnvloed, aangezien ik daar een voorkeur had voor de Microrendu. Uit de test was ook duidelijk dat mijn hersenen duidelijk soms op zoek gaan naar verschillen die er niet zijn, daar ik in zeker 1 geval een duidelijke voorkeur had voor de 1ste keer ik het nummer hoorde terwijl het dezelfde streamer was.
Dit is dus zeer absurd.

Zijn er mogelijkheden om deze test beter te doen, jazeker, als ik een nummer eerst 10tallen keren ervoor beluister en daarna probeer verschillen op te merken tussen beide spelers, echter is dan de vraag of het verschil dan nog wel aanzienlijk genoeg is.
Zoals ik aangaf moest mijn voorkeur voor de MR 80% zijn en dus duidelijk aanwezig zijn.

Heb je na de blinde test nog even in real life gecontroleerd of je oorspronkelijke voorkeur nu ook verdwenen is? Want dat zou toch het resultaat moeten zijn.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: HuubF on May 21, 2017, 20:28:51
Heb je na de blinde test nog even in real life gecontroleerd of je oorspronkelijke voorkeur nu ook verdwenen is? Want dat zou toch het resultaat moeten zijn.
De blinde test is toch real life? Alleen was de invloed van het "zien" weg, maar om te luisteren hebben we onze ogen niet nodig en zouden deze onze keuze ook niet mogen beinvloeden, zeker niet als je het toestel weg steekt in een kast. Mijn vrouw is namelijk voor zo weinig mogelijk in het zicht te hebben, dus streamer staat mooi in een kast :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: katwax on May 21, 2017, 21:18:00
De blinde test is toch real life? Alleen was de invloed van het "zien" weg, maar om te luisteren hebben we onze ogen niet nodig en zouden deze onze keuze ook niet mogen beinvloeden, zeker niet als je het toestel weg steekt in een kast. Mijn vrouw is namelijk voor zo weinig mogelijk in het zicht te hebben, dus streamer staat mooi in een kast :)

Als de blinde test 'real life' is dan moet je de verschillen die je eerst hoorde nu niet meer horen, toch? Of blijf je dezelfde onverklaarbare voorkeur houden als vóór de test?

Voor iemand die niet in het praktische nut van blinde tests gelooft een interessante vraag.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ja Huub...de hersenen doen rare dingen met je waarneming. Ik lees dag je je audiofielelogica weer hard aan het werk is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 22, 2017, 07:18:13
Ja Huub...de hersenen doen rare dingen met je waarneming. Ik lees dag je je audiofielelogica weer hard aan het werk is.

Gr. Hans

Logica is inderdaad noodzakelijk als het wat ingewikkelder wordt. Maar in deze simpele zaak heb ik maar 1 vraag: klinken na de abx test beide oplossingen nu identiek? Of is er nog steeds een voorkeur voor de microRendu?

Voor mij ongelofelijk interessant. Zelfs als je zou zeggen dat je het onnodig vindt om het te onderzoeken.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)