Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Erg mooie set. En ook een elegante tv-oplossing. Om het vervolgens met zo'n hoogglans apparatuur podium af te maken  :worship:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

katwax

Heb mijn vrouw kunnen overtuigen om te kijken naar bioscoopbanken en gisteren is hiervan het resultaat geleverd :)

De nieuwe bank:


Zo ziet het er nu uit vanuit mijn luisterplek:


De 3 stereo componenten boven elkaar (Linn Renew DS (klimax), Hexateq en Leben RS100):
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Joske007

Zit er netjes uit ;)
Om welke banken gaat het hier?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Robiwan

Quote from: katwax on August 29, 2014, 15:02:09
Heb mijn vrouw kunnen overtuigen om te kijken naar bioscoopbanken en gisteren is hiervan het resultaat geleverd :)

De nieuwe bank:


Zo ziet het er nu uit vanuit mijn luisterplek:


De 3 stereo componenten boven elkaar (Linn Renew DS (klimax), Hexateq en Leben RS100):


wel een klein tv'tje voor een thuisbioscoop :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

katwax

Quote from: Joske007 on August 29, 2014, 16:02:46
Zit er netjes uit ;)
Om welke banken gaat het hier?
Erogselect.
Zijn alle 3 elektrisch te bedienen, de mogelijkheden zijn: Enkel de rug, enkel been/voetsteun of beide

Quote from: LPlover on August 29, 2014, 16:08:16
wel een klein tv'tje voor een thuisbioscoop :D
Op de eerste foto zie je boven de zetel iets hangen dat het allemaal wat groter kan weergeven :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Robiwan

Quote from: katwax on August 29, 2014, 16:28:50
Erogselect.
Zijn alle 3 elektrisch te bedienen, de mogelijkheden zijn: Enkel de rug, enkel been/voetsteun of beide
Op de eerste foto zie je boven de zetel iets hangen dat het allemaal wat groter kan weergeven :)

ik zie het :blush:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on August 29, 2014, 16:38:54
Ziet er allemaal erg mooi uit Bjorn :headbanging:
Thx.

Ik kan nu zeer goed zitten ook om te luisteren.
Het beeld dat zowel de projector als de plasma geven is zeer mooi
En om alles af te werken is het geluid een streling voor de oren.

Het is hierbij natuurlijk niet gedaan, ondertussen heb ik vrouwlief al kunnen overtuigen voor toch de akoestiek te mogen aanpassen, maar natuurlijk met voorwaarde. het zal echter niet voor morgen zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Joske007

Quote from: katwax on August 29, 2014, 16:28:50
Erogselect.
Zijn alle 3 elektrisch te bedienen, de mogelijkheden zijn: Enkel de rug, enkel been/voetsteun of beide
Op de eerste foto zie je boven de zetel iets hangen dat het allemaal wat groter kan weergeven :)
Zien er alvast zetels uit om even in weg te dromen, eventueel een linkje naar de fabrikant/leverancier?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

katwax

Quote from: Joske007 on August 29, 2014, 16:46:48
Zien er alvast zetels uit om even in weg te dromen, eventueel een linkje naar de fabrikant/leverancier?

Zie pm
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Fancy zeteltje Bjorn. Mischien ietwat "apart" in de gemiddelde woonkamer maar moet zeker kunnen!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

katwax

Quote from: jvanhambelgium on August 29, 2014, 17:10:40
Fancy zeteltje Bjorn. Mischien ietwat "apart" in de gemiddelde woonkamer maar moet zeker kunnen!
Inderdaad niet iets wat de meeste verwachten in de woonkamer.

De meest gehoorde reactie is -> waar zet je je bezoek dan -> Aan tafel is mijn antwoord :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on August 29, 2014, 16:42:51
Thx.

Ik kan nu zeer goed zitten ook om te luisteren.
Het beeld dat zowel de projector als de plasma geven is zeer mooi
En om alles af te werken is het geluid een streling voor de oren.

Het is hierbij natuurlijk niet gedaan, ondertussen heb ik vrouwlief al kunnen overtuigen voor toch de akoestiek te mogen aanpassen, maar natuurlijk met voorwaarde. het zal echter niet voor morgen zijn :)
Nou ja, overmorgen is toch ook goed ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

#89
Quote from: katwax on August 29, 2014, 15:02:09
Heb mijn vrouw kunnen overtuigen om te kijken naar bioscoopbanken en gisteren is hiervan het resultaat geleverd :)


Bjorn,hoe heb jij in hemelsnaam je vrouw kunnen overtuigen,voor elkaar gekregen,dat zulke bioscoop stoelen/bank de normaalste zaak van de wereld is in een ('doorsnee') huiskamer....? :D  :clapping:

De ultieme upgrade voor een huiskamer HT  8)

Nu zal een D-Box systeem, niet lang meer op zich laten wachten,zeker?  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Quote from: papaleo on August 29, 2014, 18:05:40
Bjorn,hoe heb jij in hemelsnaam je vrouw kunnen overtuigen,voor elkaar gekregen,dat zulke bioscoop stoelen/bank de normaalste zaak van de wereld is in een ('doorsnee') huiskamer....? :D  :clapping:

De ultieme upgrade voor een huiskamer HT  8)

Nu zal een D-Box systeem, niet lang meer op zich laten wachten,zeker?  ::)
Zo moeilijk is het niet, je laat ze eerst is plaatsnemen in een 1 persoonsrelax, zeggen dat je niet elke dag bezoek hebt en dat het dus belangrijk is dat je zelf goed zit. Daarna is het maar een kleine stap van 1 naar 3 relaxen :)

Die D-Box is weer iets anders daarvoor was ze niet direct verkocht toen we dit hebben getest op de beurs van Werner.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bmateijsen

D-Box moet je eigenlijk langzaam opbouwen en niet alleen spektakel momenten, want dan wordt het een kermis attractie.. Maar kom maar eens Gravity bij ons kijken..... Toch wel 1 van de beste d-box ervaringen van afgelopen jaar!

katwax

Quote from: bmateijsen on August 29, 2014, 19:31:07
D-Box moet je eigenlijk langzaam opbouwen en niet alleen spektakel momenten, want dan wordt het een kermis attractie.. Maar kom maar eens Gravity bij ons kijken..... Toch wel 1 van de beste d-box ervaringen van afgelopen jaar!
Zal het bij op het lijstje zetten wat ik bij jullie moeten doen, dat wordt dan een daguitstap  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Sommige zullen al wel vastgesteld hebben dat er iets in mijn set aangepast is :)
Nu het gaat eigenlijk om 2 zaken die gebeurt zijn.
Wegens een klein probleem met de Hexateq, moest ik noodgedwongen kijken hoe ik dit zou oplossen.
Goedkoopste manier was module vervangen, maar om de 1 of andere reden spookte NCore al enige tijd door mijn hoofd als enige mogelijke vervanger voor de Hexateq.
Nu Hexateq naar mijn mening gestopt is ging ik op zoek naar NCore versterkers en kwam ik al snel vrij hoge prijzen tegen.
Dus dacht ik aan zelf bouwen, niet mijn sterkste kant, maar ik ken wel enkel mensen met wat meer ervaring.
Dynky en Jvanhanbelgium nogmaals bedankt voor de hulp, zonder jullie was ik nog bezig :)

Fout die ik gemaakt heb was de achterkant van de kast uittekenen, niet evident :)
Bij het bouwen hebben we wel hier en daar enkele kleine problemen gehad, vooral geen geluid was het gevolg.
Ondertussen is alles proper gebouwd en na een 2de achterkant die nu wel beter is ziet het er zeer goed uit.

Tussen het bouwen door liet ik vallen dat ik ook graag is zou testen wat ik kan bereiken met een goede DAC en Kodi. Dynky liet horen dat hij nog wel een dac had staan.
Enkele weken later toen de eindversterker af was, liet ik aan Dynky weten dat ik die dac toch is graag zou testen met Kodi.
Tevens liet hij mij weten dat hij nog een switch had staan waardoor we beide eindversterkers tegelijk konden testen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on September  6, 2015, 12:20:02
Enkele weken later toen de eindversterker af was, liet ik aan Dynky weten dat ik die dac toch is graag zou testen met Kodi.
Tevens liet hij mij weten dat hij nog een switch had staan waardoor we beide eindversterkers tegelijk konden testen.

Was me effe ontgaan, heb je nu de 2 versies , UCD+HxR / nCore , naast elkaar kunnen testen en heb je iets van verschil mogen waarnemen ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

#95
Testen en vergelijken:
Hexateq vs NCore -> zowel Dynky als ik moesten toegeven dat we blind de versterkers niet uiteen kunnen houden.
Dus achteraf bekeken was het behouden van de Hexateq de goedkopere oplossing geweest, natuurlijk de ervaring van de zelfbouw  en het weten dat het nu (voorlopig) niet beter kan dan NCore geeft ook een soort rust.
Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen verschil is, technisch gezien is de NCore beter dan de Ucd, als ik dan iets zou moeten noemen als mogelijk verschil is dat het nog net iets strakker is, maar ik ga er mijn hand niet voor in het voor steken.
Het was letterlijk overhalen van een switch terwij de muziek doorging.


Ayre QB9-DSD, is 1 van de beste usb DAC's die er momenteel verkrijgbaar is. QB9-DSD is een hele upgrade tov QB9 en DSD is niet het enig dat erbij is gekomen. De volledige dac is eigenlijk aangepast.
Waarom ik dit wou testen is omdat ik zelf in IT zit en dus bij digitaal al snel de technische kant opga. Hierdoor was ik ervan overtuigd dat met een goede setup + DAC, je heel ver kan komen.
Er komt natuurlijk veel meer research bij kijken omdat je zelf de streaming stuk moet bouwen wat in een streamer als Linn door Linn zelf wordt gedaan.
De setup bestaat uit Kodi hier kan je de volldige setup van Kodi vinden http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152571.0


Ayre QB9-DSD + Kodi vs  Linn Renew Klimax
Hier was het vergelijken ook vrij simpel, gewoon 2 ingangen op de Leben gebruiken.
Het verschil tussen beide was hier wel veel duidelijker.
De Linn is vloeiend en wat meer layedback, maar dat toch alles mooi weergegeven wordt.
De Ayre is net iets meer upfront en ietje meer detail.

Is de Ayre dan veel beter dan de Linn, dat is subtiel te noemen, maar voor mij is het gemak van Kodi wat de doorslag geeft en ook niet meer afhangen van Linn, bij Kodi heb ik veel meer vrijheid om zelf te bepalen hoe iets eruit ziet enzo. Vergelijk het een beetje als Android vs IOS, waar IOS alles goed doet en binnen de lijntje blijft heb je met Android veel meer vrijheid.
Vrijheid zorgt in beide gevallen ook voor veel meer mogelijke problemen en daar kom ik met mijn achtergrond vrij makkelijk uit, maar kan mij voorstellen dat het voor mensen met iets minder IT kennis vrij moeilijk kan zijn.

Foto's volgen nog :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: jvanhambelgium on September  6, 2015, 12:38:42
Was me effe ontgaan, heb je nu de 2 versies , UCD+HxR / nCore , naast elkaar kunnen testen en heb je iets van verschil mogen waarnemen ?
Lol net te vroeg gepost :)
Zoals ik aangaf in deel 2 heb ik samen met Dynky dit proberen vast te stellen en conclusie is dat het zeer moeilijk is.
Heb daarna nog enkele keren geprobeerd (NCore inspelen en opwarmen, ...) echter kan ik met alle eerlijkheid niet zeggen waar het verschil duidelijk hoorbaar is.
Als ik dan toch moet zeggen waar er verschil zou kunnen zijn is het mogelijk in het hoog en dat het laag nog net iets strakker is, maar ik denk dat ik dit eerder moet toeschrijven aan de Ayre dan aan de versterker.
Natuurlijk nu heb ik NCore, is het dual mono opgebouwd en zijn alle componenten van een zeer goede kwaliteit.
Ook het feit dat ik nu enkel xlr, met een mooie rca -> xlr kabel van Hypex ertussen is leuk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

De NCore eindversterker, dit noem ik strak en sober :) Je ziet ook duidelijk contrast met de Leben erboven


De Ayre QB9-DSD


Ayre + Leben + Ncore knus bij elkar
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Ik vind die dac er wel maar triestig uitzien voor zijn prijs  :blush:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Quote from: Jumping Jack on September  6, 2015, 13:43:29
Ik vind die dac er wel maar triestig uitzien voor zijn prijs  :blush:.
Veel uiterlijk vertoon is er in inderdaad niet aan, maar wat er binnenin zit is echt top.
Voor een DAC heeft het ook weinig aansluitingen natuurlijk, enkel usb :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543