Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Quote from: katwax on January 31, 2023, 09:12:13ChatGPT is het met mijn conclusie eens ivm stroomkabels:
-Omdat ik verschil wou horen
-Kii maakt een goed systeem

Er is niets neutraler dan een AI, dus je kan die geen believer of non-believer noemen.

Some audiophiles claim to hear differences between power cords because of psychological factors such as the placebo effect and expectation bias. When people expect to hear a difference, they may perceive one, even if it is not actually present.

Additionally, the quality of the electrical power supply can impact the performance of audio components, and the use of high-quality power cords can help to reduce electrical noise and improve the signal-to-noise ratio of the system. This can result in a more transparent and detailed sound, but the improvement will generally be subtle and may not be noticeable to all listeners.

Finally, it's important to consider the overall system setup, including the quality of the components, the room acoustics, and the setup of the system, which will have a much greater impact on the overall sound quality. A change in the power cord may result in a small improvement in some systems, but it is unlikely to make a significant difference in a well-designed and well-executed system.
Ik ben het voor het grootste deel eens met zijn relaas.
Hij zegt dat er toch verschil is maar dat die klein zijn vergeleken met akoestiek aanpakken.
Dat klopt helemaal.
Maar als je de akoestiek nu helemaal voor elkaar hebt!

Rob

Toni71

#901
Evenzo blijft er dan weinig over als er gefilterd wordt op woorden zoals: mening, subjectief, onmeetbaar etc..


Het stuk van ChatGPT komt op mij toch niet zo neutraal over.

Audiophiles placebo effect and expectation bias, reduce electrical noise and improve the signal-to-noise ratio (meetbaar), quality of components (meetbaar), setup (instellingen), the room acoustics (meetbaar).

katwax

Quote from: Rob_Dingen on January 31, 2023, 13:17:25Ik ben het voor het grootste deel eens met zijn relaas.
Hij zegt dat er toch verschil is maar dat die klein zijn vergeleken met akoestiek aanpakken.
Dat klopt helemaal.
Maar als je de akoestiek nu helemaal voor elkaar hebt!

Rob

Goede vraag eigenlijk, want ook hierover zijn meningen verdeeld. Sommige zeggen dat juist in een akoestisch aangepakte ruimte je minder invloed zou horen van stroomkabels.

Even de AI gevraagd en die zegt dat je beter zou moeten horen als akoestiek is aangepakt. Belangrijk is ook dat de AI meld dat zelfs onder die voorwaarde het kan zijn dat het niets doet, afhankelijk van het systeem.

If acoustics have been significantly improved in an audio system, it may be possible to pick up differences between power cords. A well-designed and well-executed audio system should be able to provide high-quality sound, and a significant improvement in the acoustics of the system may make it easier to hear subtle differences in the sound quality.

However, it is important to note that even with improved acoustics, the impact of a power cord on the sound quality of an audio system can still be subtle, and may not be noticeable in all systems. The impact of a power cord will depend on many factors, such as the specific components in the system, the quality of the power supply, room acoustics, and the setup of the system.

Ultimately, the best way to determine the impact of a power cord on a specific system is to experiment with different power cords and evaluate the results in a controlled environment. This will allow you to determine the specific impact of the power cord on the sound quality of your system, and to determine if the differences are significant enough to warrant using a specific power cord.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

#903
*
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Quote from: Toni71 on January 31, 2023, 13:22:47Audiophiles placebo effect and expectation bias, reduce electrical noise and improve the signal-to-noise ratio (meetbaar), quality of components (meetbaar), setup (instellingen), the room acoustics (meetbaar).
Niet alles is zo simpel in hokjes te stoppen, snap dat je dat graag wil geloven want dat maakt het audio leven veel simpeler.
Maar kwaliteit verschil tussen componenten zoals spoelen en condensators bijv zijn niet altijd te meten maar wel hoorbaar.
Bijvoorbeeld tussen koper folie spoelen en normale draad lucht spoelen die in speakers zitten.
En ook in condensatoren zit verschil.
Als je daar aan gaat meten zoals frequentie en vervorming zie je niks (zeg maar de standaard ASR metingen)
Ik heb ooit spoelen en condensatoren mee gegeven aan een kennis die op het natlab in Eindhoven werkt en die kon verschillen meten met zeer geavanceerde apparatuur.

Quote from: katwax on January 31, 2023, 13:40:24Goede vraag eigenlijk, want ook hierover zijn meningen verdeeld. Sommige zeggen dat juist in een akoestisch aangepakte ruimte je minder invloed zou horen van stroomkabels.

Even de AI gevraagd en die zegt dat je beter zou moeten horen als akoestiek is aangepakt. Belangrijk is ook dat de AI meld dat zelfs onder die voorwaarde het kan zijn dat het niets doet, afhankelijk van het systeem.

If acoustics have been significantly improved in an audio system, it may be possible to pick up differences between power cords. A well-designed and well-executed audio system should be able to provide high-quality sound, and a significant improvement in the acoustics of the system may make it easier to hear subtle differences in the sound quality.

However, it is important to note that even with improved acoustics, the impact of a power cord on the sound quality of an audio system can still be subtle, and may not be noticeable in all systems. The impact of a power cord will depend on many factors, such as the specific components in the system, the quality of the power supply, room acoustics, and the setup of the system.

Ultimately, the best way to determine the impact of a power cord on a specific system is to experiment with different power cords and evaluate the results in a controlled environment. This will allow you to determine the specific impact of the power cord on the sound quality of your system, and to determine if the differences are significant enough to warrant using a specific power cord.

Ben het weer met hem eens en ik denk dat dat voor alle kabels geld.
Kabel verschillen zijn subtiel als ze er zijn, en dan moet je ook nog kunnen bepalen of het beter of slechter is.
Maar het leuke is dat hij het niet ontkend dat er verschillen zijn.
Dat zouden er meer moeten doen met heel veel audio zaken.
Ik zeg nooit nooit en wil het zelf graag mee maken positief of negatief.

Rob

Tabcam

Quote from: katwax on January 31, 2023, 10:23:45Ik zit ook al lang in IT en het is inderdaad niet normaal. Ben al jaren voorstander van AI en ChatGPT is het topje van de ijsberg, echter vrees ik dat vele mensen het AI zelfs niet begrijpen.
ChatGPT gaat volgens sommige namelijk enkel maar wat rondneuzen in data en hieruit de tekst selecteren die past bij jouw vraag, maar het AI hierachter is meer dan dat. De AI zorgt er namelijk voor dat deze zelf leert en dus juiste van foute info gaat scheiden, feiten/wetenschap gaat combineren en hieruit zelf een conclusie trekken.
voor iemand die in de IT zit doe je een aantal boude uitspraken. Weet je dat ChatGPT momenteel niet echt 'crawlt'. Dat de kennis voor de training van het model van voor 2021 is? Dat het opnieuw trainen van het model 1024 NVidia Tesla V100 34 dagen kost. Dat het supervised learning betekent en niet echt zelf de feiten van onwaarheden kan onderscheiden.

Weet je het verschil tussen sterke en zwakke AI? Hoe de juiste trainingsdata van belang is voor het goed onderscheid kunnen maken? Dat we onze eigen bias in de antwoorden terug zien?

Mijns inziens is de werkelijkheid veel complexer dan een paar uitspraken. Ik ben een iets genuanceerdere mening toegedaan, zwakke AI is geen probleem, sterke AI moeten we veel voorzichtiger mee zijn. Mocht je het leuk vinden om erover te bomen ben je van harte welkom.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: Tabcam on February  1, 2023, 11:46:30voor iemand die in de IT zit doe je een aantal boude uitspraken. Weet je dat ChatGPT momenteel niet echt 'crawlt'. Dat de kennis voor de training van het model van voor 2021 is? Dat het opnieuw trainen van het model 1024 NVidia Tesla V100 34 dagen kost. Dat het supervised learning betekent en niet echt zelf de feiten van onwaarheden kan onderscheiden.

Weet je het verschil tussen sterke en zwakke AI? Hoe de juiste trainingsdata van belang is voor het goed onderscheid kunnen maken? Dat we onze eigen bias in de antwoorden terug zien?

Mijns inziens is de werkelijkheid veel complexer dan een paar uitspraken. Ik ben een iets genuanceerdere mening toegedaan, zwakke AI is geen probleem, sterke AI moeten we veel voorzichtiger mee zijn. Mocht je het leuk vinden om erover te bomen ben je van harte welkom.
Het was de bedoeling om het oppervlakkig te houden, dit blijft een HTforum, geen AI forum.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on February  1, 2023, 12:14:36Het was de bedoeling om het oppervlakkig te houden, dit blijft een HTforum, geen AI forum.

En ik van een beter begrip wat AI, vooral het verschil sterke en zwakke AI en waar het gevaar van sterke AI in zit. Voor mij houdt dat ook in dat oppervlakkige opmerkingen een groot gevaar zijn voor deze begripsvorming.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Ik ben nogal een voorstander van akoestiek aan te pakken en ben er ook van overtuigd dat dit naast de aanschaf van luidsprekers de beste upgrade is die je kan doen.
Zal dit dan ook vaak aanraden als next upgrade  ;)

Begrijp ook dat mensen hier nogal terughoudend naar kunnen zijn, zeker in een woonkamer omdat dit soort ingrepen niet makkelijk te "testen" zijn. Je kan niet even snel een spanplafond laten steken om achteraf terug te laten weghalen  ;D
Dus dacht ik hoe kan ik mensen wel "helpen" om dit te testen/ervaren.

Het kan eenvoudig door bij mij te komen luisteren, dan kan je het op z'n minst al ervaren. De akoestiek is zeker niet perfect, in het laag (vanaf 100hz) is de uitdooftijd zeker nog niet optimaal.
Echter is het zeker wel duidelijk te horen wat het dan voor de rest doet, mid en hoog -> hoe dit anders is tov bij jouw thuis.
Je moet dan wel luisteren naar de Kii setup en dat is mogelijk geen vergelijk met wat je thuis hebt. Echter als je in de mogelijkheid bent om je speakers (en componenten) mee te brengen, kunnen we deze opstellen om te luisteren.

Dus feel free om mij te contacteren moest je het willen ervaren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

frank2

Dat noem ik klasse zeer goed dat je dat wilt doen.
Akoestiek  is tenslotte zeer belangrijk voor een goed geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#910
Mooie handreiking 👍

Een kennis heeft een spanplafond en de rust, detaillering en het daadwerkelijke 3D beeld van de muziek, ben ik nog nergens anders tegengekomen. In het licht van de kosten versud de opbrengst kan daar geen enkel component tegenop.

Desondanks wil ik er geen hebben in onze huiskamer, enkel omdat ik het niet mooi vind ogen en je beperkt bent in de keuze verlichting.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Ik denk dat deze youtube video van Darko Audio ook een goed beeld geeft

This hi-fi UPGRADE changes EVERYTHING (yes, really)

Start vanaf 0:13

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: Xander32 on March  6, 2023, 13:26:34Mooie handreiking 👍

Een kennis heeft een spanplafond en de rust, detaillering en het daadwerkelijke 3D beeld van de muziek, ben ik nog nergens anders tegengekomen. In het licht van de kosten van de opbrengst kan daar geen enkel component tegenop.

Desondanks wil ik er geen hebben in onze huiskamer, enkel omdat ik het niet mooi vind ogen en je beperkt bent in de keuze verlichting.
Het gaat hem niet specifiek om een spanplafond, mij gaat het eerder om de ervaring te hebben met wat akoestiek doet voor je set.
Er zijn ook andere oplossingen mogelijk. Mij gaat het eerder om het feit dat het toepassen niet even 1 paneeltje hangen is, oppervlakte is king bij akoestiek.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bebatoli

#913
Ik heb de Kii Three al van 2015 en de BXT van zodra die beschikbaar was. Ik vind het nog steeds een waanzinnig systeem, alleen spelen mijn Magnepan MG 20 de Kii's zo voorbij. Bruno is hier ook komen luisteren en hij vertelde me nadien dat hij enkele dagen geen muziek meer gespeeld heeft omdat hij de MG20's zo goed vond. Wat ik mis bij de Kii's is het brede en diep 3D beeld, en dit zelfs onder goede akoestische omstandigheden. Nu gebruik ik al lang de Kii's enkel om dagelijks zachtjes radio te luisteren en 's avonds het geluid van de TV. ik heb daarom beslist om mijn Kii systeem te verkopen. Wel vind ik vind Purifi units wel helemaal mijn ding, waanzinnig 3D beeld en daarom ga ik overschakelen naar een setje DIY Purifi speakers. Mijn hoofdsysteem blijft de Magnepan MG20, die vind ik echt waanzinnig goed, Bruno zei, na aan half uurtje luisteren naar de MG20'S dat het systeem hem enorm beviel, omdat elke vorm van kleuring en vervorming ontbrak. Voor mij is dat het totaal ontbreken van "stress" en ondergedompeld te zijn in de muziek. Maar nog eens, het Kii systeem blijft waanzinnig goed !! Vorige week ben ik trouwens naar de DIY full range ribbon speakers van Rob (Dingen) gaan luisteren, waaaaaanzinnig goed. zijn speakers wil ik hier ook gerust permanent geparkeerd hebben in mijn luisterruimte.  Alles hangt af van je smaak, gelukkig maar. Zo, en vanavond een optreden van Suzanne Vega meemaken, zalig toch, niets gaat boven Live muziek !!
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

DofN

#914
De Magnepan MG 20 zet een heel ander geluidsbeeld neer een andere klank en afbeelding. Ze geven muziek op een andere manier weer. Het is haast appels met peren vergelijken. Ik kan wel zeggen dat ik veel (conus) LS heb gehoord die de Magnepan MG 20 voorbij spelen, naar mijn smaak dan. Als de KII zonder BXT maar iets klinkt als de D&D8c (en dat doen ze) zou ik wel weten welke ik beter vind. Hoorn luidsprekers en concentrische LS doen ook iets in de weergave dat ik denk..het klopt niet in de klank. Toch alsof je naar iets luistert dat uit een soort toeter komt. Bij Magnepans klinkt laag niet als echt laag (in mijn oren). Niet dat het niet diep kan met Magnepans..

Naast gewone stereo sets met Magnepan MG 20 heb ik ook een keer naar een set met 4 Magnepans geluisterd. 2 voor het laag en 2 voor midhoog en hoog. Indrukwekkend. Maar het is toch niet wat ik thuis wil.

Het is fijn dat je er trots op bent, en ervan geniet. En dat ze in jouw oren je KII's voorbij spelen.. Ik zou dat weleens anders kunnen horen. Maar het is jouw set, en je hebt de luxe om naar beide te kunnen luisteren. Zou ik ook wel willen. Geniet ervan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Richi

Quote from: Bebatoli on March  6, 2023, 14:16:57Zo, en vanavond een optreden van Suzanne Vega meemaken, zalig toch, niets gaat boven Live muziek !!
Helemaal mee eens! Suzanne maar even opgezet hier naar aanleiding van jouw bericht.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Het ging hem deze keer niet over hoe goed de Kii-setup is, hoewel ik nog steeds geen waardige vervanger heb horen spelen, maar om wat akoestiek kan doen voor je set.
De invite blijft voor zij die het eerst willen horen voor ze de stap nemen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bebatoli

#917
Quote from: DofN on March  6, 2023, 15:00:33De Magnepan MG 20 zet een heel ander geluidsbeeld neer een andere klank en afbeelding. Ze geven muziek op een andere manier weer. Het is haast appels met peren vergelijken. Ik kan wel zeggen dat ik veel (conus) LS heb gehoord die de Magnepan MG 20 voorbij spelen, naar mijn smaak dan. Als de KII zonder BXT maar iets klinkt als de D&D8c (en dat doen ze) zou ik wel weten welke ik beter vind. Hoorn luidsprekers en concentrische LS doen ook iets in de weergave dat ik denk..het klopt niet in de klank. Toch alsof je naar iets luistert dat uit een soort toeter komt. Bij Magnepans klinkt laag niet als echt laag (in mijn oren). Niet dat het niet diep kan met Magnepans..

Naast gewone stereo sets met Magnepan MG 20 heb ik ook een keer naar een set met 4 Magnepans geluisterd. 2 voor het laag en 2 voor midhoog en hoog. Indrukwekkend. Maar het is toch niet wat ik thuis wil.

Het is fijn dat je er trots op bent, en ervan geniet. En dat ze in jouw oren je KII's voorbij spelen.. Ik zou dat weleens anders kunnen horen. Maar het is jouw set, en je hebt de luxe om naar beide te kunnen luisteren. Zou ik ook wel willen. Geniet ervan.

Ik ben best wel in staat om zaken in een juist perspectief te zien en geloof me, dat op alle vlakken de MG 20's verder gaan dan eerst en vooral de Kii Three's incl BXT's. Maar ook verder dan BV de Marten Bird, Marten Quintet, Diapason Dynamis, .... speakers die ik allemaal lang in huis heb gehad. Trouwens ik was vroeger Magneapn dealer en ze zijn totaal niet te vergelijken met bv de 1.7 of de 3.7 die ik ook in huis heb gehad. het systeem welk hier staat heb jij niet beluisterd maar je hebt er wel een oordeel over ..... Trouwens bij mij zetten de MG20's het laag erg krachtig neer, net zoals de Kii's met BXT's. Je hebt het hier niet beluisterd, dus kan jij er niets over zeggen ! Willen jullie het verschil ervaren, kom dat gerust eens luisteren.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

DofN

#918
Sorry als ik op je p* trapte. Ik concludeer toch ook dat het smaak is? Als jij je Magnepans beter vindt dan de rest, zelf weten. Ik hoor dat niet zo. Misschien klinken de Magnepans bij jou beter dan je KII's, kan best; daar zeg ik ook niets over. Zegt uiteindelijk niets of de Magnepans per definitie altijd beter zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#919
En wat zal er gebeuren als er eens iemand komt luisteren bij en die vindt de KII's beter klinken? Neem je dan eigen ervaring serieuzer? Blijf je dan volhouden dat je Magnepan MG 20 per definitie beter klinken en neem je diegene niet serieus?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bebatoli

Quote from: DofN on March  6, 2023, 17:55:09Sorry als ik op je p* trapte. Ik concludeer toch ook dat het smaak is? Als jij je Magnepans beter vindt dan de rest, zelf weten. Ik hoor dat niet zo. Misschien klinken de Magnepans bij jou beter dan je KII's, kan best; daar zeg ik ook niets over. Zegt uiteindelijk niets of de Magnepans per definitie altijd beter zijn.
Op mijn tenen ben ik niet getrapt, helemaal niet, maar je moet het eerst hier beluisterd hebben om tot een voorzichtige conclusie te komen. Bruno (Putzeys) is een goede vriend en die heeft ze uitgebreid beluisterd en vond ze ook beter dan zijn Kii's. Zoals ik al eerder schreef, hij heeft een halve week thuis geen muziek gedraaid omdat hij ze zo goed vond. Maar, ik bouw straks een speaker met Purifi units (er komt een tweeter) en dan zien we wel verder.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

Contour

#921
Een goed opgestelde planar gooit de ruimte helemaal open, de speakers staan er nog, maar kijken niets meer te maken te hebben met het 3D podium dat zich ontvoudt. De Kii en D&D klinken in verhouding plat, althans zo ervaar ik het, technisch correct maar geen of weinig diepte in het beeld.

Bebatoli

Quote from: DofN on March  6, 2023, 18:00:42En wat zal er gebeuren als er eens iemand komt luisteren bij en die vindt de KII's beter klinken? Neem je dan eigen ervaring serieuzer? Blijf je dan volhouden dat je Magnepan MG 20 per definitie beter klinken en neem je diegene niet serieus?

Ondertussen zijn hier al een 10 tal mensen komen luisteren, allemaal mensen die al jaren met audio bezig zijn en stuk voor stuk vinden ze de MG 20 beter dan de Kii's. Maar eenieder moet vooral kiezen voor een systeem wat hij/zij mooi vind en ik begrijp dat niet iedereen een MG 20 in huis wil hebben.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.

DofN

#923
Dat was echt het enige wat ik bedoelde. Ik schrijf het zelfs bijna letterlijk: "indrukwekkend" maar niet voor mij. Ik snap de charme van Magnepans heel goed. Maar ik zou niet durven stellen dat ze per definitie beter zijn dan de KII's. Misschien klinken ze wel beter bij jou thuis dan je KII's , dat sluit ik niet uit. Maar nu val ik in herhaling.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Bebatoli on March  6, 2023, 18:01:29Op mijn tenen ben ik niet getrapt, helemaal niet, maar je moet het eerst hier beluisterd hebben om tot een voorzichtige conclusie te komen. Bruno (Putzeys) is een goede vriend en die heeft ze uitgebreid beluisterd en vond ze ook beter dan zijn Kii's. Zoals ik al eerder schreef, hij heeft een halve week thuis geen muziek gedraaid omdat hij ze zo goed vond. Maar, ik bouw straks een speaker met Purifi units (er komt een tweeter) en dan zien we wel verder.

Ach dat gescherm met belangrijke mensen in de audio wereld. Ik ken 2 mannen in de luidspreker industrie die ik minimaal zo hoog acht en die wereldwijd hun sporen verdiend hebben en nog verdienen. Die vaak hier zijn wezen luisteren en ik beschouw ze ook als vrienden. Maar het zegt niet zoveel. Ik kan wel schrijven dat ze vinden dat het hier top klinkt. Maar wat zegt jou dat? Of anderen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software