Setup Katwax. Luisteren?

Started by katwax, May 28, 2011, 21:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Vicoustic hanteert geen vierkante meter prijs as such, dat exacte verbruik kan immers wat variëren naargelang het gekozen patroon en de specifieke verwerking in je ruimte.

Het product wat Bjorn hier gebruikt heeft is de VicWallpaper VMT, die heb je in 2 afmetingen.
VicWallpaper VMT 595x595 (doos van 8 stuks): 271€
VicWallpaper VMT 1190x595 (doos van 8 stuks): 373€

bevestigen doe je met hun FlexiGlue siliconenlijm, die kost 11€/tube.  (verbruik is gemiddeld 6 à 8 panelen van 595x595 per lijmtube)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kermy

Quote from: Dirk on September 21, 2021, 19:52:17
Vicoustic hanteert geen vierkante meter prijs as such, dat exacte verbruik kan immers wat variëren naargelang het gekozen patroon en de specifieke verwerking in je ruimte.

Het product wat Bjorn hier gebruikt heeft is de VicWallpaper VMT, die heb je in 2 afmetingen.
VicWallpaper VMT 595x595 (doos van 8 stuks): 271€
VicWallpaper VMT 1190x595 (doos van 8 stuks): 373€

bevestigen doe je met hun FlexiGlue siliconenlijm, die kost 11€/tube.  (verbruik is gemiddeld 6 à 8 panelen van 595x595 per lijmtube)


Thnx.

En hoe versnijdt je het, stanleymes of zo?

Met vriendelijke groet,

Kermy


katwax

Quote from: kermy on September 21, 2021, 20:35:04

Wegens het grote oppervlak en het feit dat er niet al teveel snijwerk nodig was gekozen voor de grotere versie, wat eigenlijk gewoon 2 van de kleine aan elkaar zijn, dus combineren is ook mogelijk volgens mij.
Wij hebben gesneden met een scherp stanleymes, had ook ergens iets gelezen over zagen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Mooi geworden man!

Heeft een hele warme uitstraling, goed gedaan.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Quote from: brt on September 22, 2021, 11:07:13
Mooi geworden man!

Heeft een hele warme uitstraling, goed gedaan.


Bedankt.
Het oogt mooi en het klinkt super. Akoestiek en woonkamer (WAF) kan wel degelijk zoals je ziet :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Quote from: katwax on September 22, 2021, 14:16:21
Bedankt.
Het oogt mooi en het klinkt super. Akoestiek en woonkamer (WAF) kan wel degelijk zoals je ziet :)

Écht gaaf... :worship:
Nooit eerder van gehoord en nooit eerder gezien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Quote from: papaleo on September 22, 2021, 16:18:59
Écht gaaf... :worship:
Nooit eerder van gehoord en nooit eerder gezien.
Haha, tja iedereen kent de kadertjes, maar daar was mijn vrouw niet echt wild van. Wie zoekt kan wel andere (mooiere) oplossing vinden zoals bv dit "behang"
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Het is nu al enkele dagen dat het tegen de muur hangt. Wat er gebeurt is, naar mijn mening, is dat het podium groter is geworden en duidelijker. Waar ervoor meer sounds van de muur achter mij kwam is die sluier nu weg en krijg ik echt het gevoel dat alles voor mij gebeurt.
Moet ik nu alles opnieuw beluisteren?
Deze ochtend klonk bv Sinnerman nog intenser en zeer veel details in de achtergrond :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on September 24, 2021, 15:41:14
Het is nu al enkele dagen dat het tegen de muur hangt. Wat er gebeurt is, naar mijn mening, is dat het podium groter is geworden en duidelijker. Waar ervoor meer sounds van de muur achter mij kwam is die sluier nu weg en krijg ik echt het gevoel dat alles voor mij gebeurt.
Moet ik nu alles opnieuw beluisteren?
Deze ochtend klonk bv Sinnerman nog intenser en zeer veel details in de achtergrond :)
Dat kan ook met plaatsing en reflecties te maken hebben.
Als je er belang bij hebt heb ik nog wel een opstellingsverhouding van een bekend merk die daar heel ver in gaat.
Heb het zelf ook geprobeerd en pakt wonderwel goed uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on September 24, 2021, 16:12:46
Dat kan ook met plaatsing en reflecties te maken hebben.
Als je er belang bij hebt heb ik nog wel een opstellingsverhouding van een bekend merk die daar heel ver in gaat.
Heb het zelf ook geprobeerd en pakt wonderwel goed uit.
Mag je altijd delen, als ik tijd heb kan ik daar wel is met spelen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on September 24, 2021, 16:29:56
Mag je altijd delen, als ik tijd heb kan ik daar wel is met spelen.



"An idealized example of these principles would be a well-proportioned listening room where the speakers are positioned at the two centre points of an ellipsoid touching the walls of the room as shown above.
The best listening position is centred between the speakers, your head 1-3' from the rear wall.
In this location the sound from the speakers reaches the ears before any reflections from the side walls.
The advantages are maximum possible speaker separation for the widest desirable soundstage; and maximum first-reflection delay."

"This creates the best soundstage and perceived tonal balance.
The distance from speaker to ear should be at least five feet less than the distance from speaker to a reflective surface to ear.
The reason for the 5-foot difference is that if reflected sound arrives 5 milliseconds or more after the primary sound, the brain knows it cannot be the source (sound travels 5 feet in 5ms)...
Why do we place the listening chair near the rear wall? The first reason is bass reinforcement.
Maximum sound pressure occurs at the room boundaries and pressure gives a sense of deep bass.
Secondly, because the reflections off the rear wall are shorter than the circumference of the head, the brain cannot measure the time delay between the ears. If it cannot measure the time delay, it cannot localize the source of sound.
And when the brain cannot localize reflections, it ignores them."

Suesskind Audio
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Beetje stil geweest, maar dat is omdat ik niet veel meer kan doen dan genieten en met dit koude weer is het moeilijk om de vrouw warm te krijgen om de 40 hz aan te pakken (maar aanhouder wint?), geduld :)

Enfin ondertussen was ergens in de loop van vorige jaar mijn NAS beetje vervelend gaan doen, gaf melding dat schijf moest vervangen worden, maar als goede IT'er gewoon negeren en het komt wel. Uiteindelijk dan toch de schijf gaan vervangen in RAID 5, begint de rebuild en plots -> rebuild failed en een 2de schijf die blijkbaar problemen heeft, zucht. Services vallen uit en blabla -> maar aangezien ik toch meestal via streaming luister heeft dit er dus weer maanden gestaan.
Tot ik vorige week dacht ik zou toch nog is graag testen en luisteren naar albums in mijn bezit, tevens ook nu de akoestiek is aangepakt of ik streaming kan onderscheiden van een DSD of Flac 24bit, ...
Aangezien mijn NAS ondertussen ouder dan mijn dochter is (11jaar) besloten een nieuwe te kopen en gewoon 2bay die ik dan raid1 zet. Kon via shell nog de oude data kopieren (dagen werk dankzij corruptie + leeftijd NAS).

Ondertussen dacht ik Qobuz of Tidal is te testen, maar Moode ondersteunt dit niet + vorige keer verslikte Moode zich in mijn collectie dus laten we naar een LMS systeem gaan Picoreplayer. Dat was weer even geleden en de LMS Spotify gaf weer problemen (random stoppen), nu had ik dat vorige keer kunnen oplossen, maar wist niet meer hoe. Het is dus gewoon je eigen spotify DEV id opgeven, duh. Fixed
Ondertussen was de NAS klaar en stond er al een deel op van de collectie, dus laten scannen -> na wat prutsen met de instellingen van de NFS share (een / is een must) was ook dit in orde. MAAR die interface, niet dat die verkeerd is, maar modern kan je hem zeker niet noemen.
Natuurlijk ben ik niet de enige die dat vond en is er ondertussen material skin (https://github.com/CDrummond/lms-material/wiki/Screenshots) welke vrij modern is (html5) en dus ook perfect werkt op een gsm of tablet.

En dan zijn er de testen, wel ja ik ben er nog niet toe gekomen, nu blijkt dat een deel van de DSD collectie vorige keer ontsnapt was aan mijn tag en dat ik dringend moest die collectie overlopen op compleet/dubbel, ...

Wat ik wel al kan zeggen is dat klassiek toch wel zeer mooi kan zijn, meestal geen last heeft van loudness en dus veel range bevat -> en wat klinkt dit mooi in de huidige setup (speakers en akoestiek)

Ooit komt er vervolg, maar als het allemaal zo goed klinkt is de nood zo ver weg en ben je snel verloren in de muziek  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Quote from: katwax on February  8, 2022, 17:06:21
Beetje stil geweest, maar dat is omdat ik niet veel meer kan doen dan genieten en met dit koude weer is het moeilijk om de vrouw warm te krijgen om de 40 hz aan te pakken (maar aanhouder wint?), geduld :)

Enfin ondertussen was ergens in de loop van vorige jaar mijn NAS beetje vervelend gaan doen, gaf melding dat schijf moest vervangen worden, maar als goede IT'er gewoon negeren en het komt wel. Uiteindelijk dan toch de schijf gaan vervangen in RAID 5, begint de rebuild en plots -> rebuild failed en een 2de schijf die blijkbaar problemen heeft, zucht. Services vallen uit en blabla -> maar aangezien ik toch meestal via streaming luister heeft dit er dus weer maanden gestaan.
Tot ik vorige week dacht ik zou toch nog is graag testen en luisteren naar albums in mijn bezit, tevens ook nu de akoestiek is aangepakt of ik streaming kan onderscheiden van een DSD of Flac 24bit, ...
Aangezien mijn NAS ondertussen ouder dan mijn dochter is (11jaar) besloten een nieuwe te kopen en gewoon 2bay die ik dan raid1 zet. Kon via shell nog de oude data kopieren (dagen werk dankzij corruptie + leeftijd NAS).

Ondertussen dacht ik Qobuz of Tidal is te testen, maar Moode ondersteunt dit niet + vorige keer verslikte Moode zich in mijn collectie dus laten we naar een LMS systeem gaan Picoreplayer. Dat was weer even geleden en de LMS Spotify gaf weer problemen (random stoppen), nu had ik dat vorige keer kunnen oplossen, maar wist niet meer hoe. Het is dus gewoon je eigen spotify DEV id opgeven, duh. Fixed
Ondertussen was de NAS klaar en stond er al een deel op van de collectie, dus laten scannen -> na wat prutsen met de instellingen van de NFS share (een / is een must) was ook dit in orde. MAAR die interface, niet dat die verkeerd is, maar modern kan je hem zeker niet noemen.
Natuurlijk ben ik niet de enige die dat vond en is er ondertussen material skin (https://github.com/CDrummond/lms-material/wiki/Screenshots) welke vrij modern is (html5) en dus ook perfect werkt op een gsm of tablet.

En dan zijn er de testen, wel ja ik ben er nog niet toe gekomen, nu blijkt dat een deel van de DSD collectie vorige keer ontsnapt was aan mijn tag en dat ik dringend moest die collectie overlopen op compleet/dubbel, ...

Wat ik wel al kan zeggen is dat klassiek toch wel zeer mooi kan zijn, meestal geen last heeft van loudness en dus veel range bevat -> en wat klinkt dit mooi in de huidige setup (speakers en akoestiek)

Ooit komt er vervolg, maar als het allemaal zo goed klinkt is de nood zo ver weg en ben je snel verloren in de muziek  ;D
Ik hem goede ervaringen met Minim server op de NAS voor de eigen collectie. BubbleUPNP om zowel van Minim als Qobuz af te spelen. MoOde op de Allo als Openhome renderen, geen indexen naar muziek op MoOde.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Even gesnuffeld in jou showcase, nog niet alles gelezen. Aanpak akoestiek is zeker mooi gedaan, mijn complimenten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

katwax

Quote from: mmuetst on February 18, 2022, 22:18:36
Even gesnuffeld in jou showcase, nog niet alles gelezen. Aanpak akoestiek is zeker mooi gedaan, mijn complimenten.
Dank je, ben nog aan het broeden voor het laag (sublaag). Mogelijk ga ik hier binnenkort toch iets wagen.

Het DSD verhaal kreeg nog een staartje, tijdens het luisteren van enkele albums, vooral klassiek, kreeg ik bij hoger volume een duidelijke "white noise" uit de rechter tweeter. Ruis was er echter niet als er geen muziek afgespeeld werd en ook niet bij alle albums, nooit bij FLAC  :notify:
Even hulplijn inroepen, dus contact met Kii, die mij dag later opbelde (over top support gesproken), na enkele duidigingen toch nog enkele testen bedacht. Ondertussen ging men bij Kii ook Kii Control klaar maken om te versturen als de testen geen duidelijkheid brachten.
Test 1 -> master verplaatsen naar andere speaker om te kijken of ruis zich dan ook zou verplaatsen -> even wat kabels versteken en aanpassing in Control -> ruis nog steeds daar in rechter tweeter
Test 2 -> andere bron -> mijn laptop -> nu DSD afspelen in Windows is geen standaard en zeker niet als je het native wil versturen -> Foobar2000 + ASIO en wat config later toch gelukt -> geen ruis

WTF streamer? Met standaard PC geen ruis en "speciale" streamer met noise reduction wel? Oude HTPC had ik ook nog liggen en daar had ik ook al met DSD gespeeld -> Daphile update en wat settings later kon die ook terug aan de DSD files -> geen ruis
Software op de streamer was nu PiCorePlayer zou het daar zitten, snel ander kaartje klaarmaken met Moode en daarmee testen -> wel ruis, maar minder, nog wat DSD settings later en ruis weg
Terug naar PiCorePlayer dan maar -> hier was nooit iets aanepast voor DSD, na wat Google kwam ik erachter dat je best toch paar zaken insteld in PiCore en de LMS DSD plugin toevoegd
Ruis weg, stille passages in de klassieke stukken zijn ook terug gewoon stil.

Moraal van het verhaal, blijf weg van DSD  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Ik heb ergens een mapje met DSD-muziek (ook klassiek). En een picore player met LMS. Zal het ook eens proberen. 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

Wat een verhaal  ;D maar ach dat vind ik ook leuk aan audio, dingen uitproberen. Goed om te lezen dat je het ruis  probleem hebt opgelost.
Digitaal werk ik alleen met een antieke Bluesound Vault (de alle eerste versie) vanaf de analoge uitgang van mijn vault is alles buis versterkt. In het eerste plaatje zag in electrostaten, Martin Logans? Wel een hele overgang van vellen naar conus en van passief naar actieve luidsprekers.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

katwax

Quote from: DofN on February 19, 2022, 09:10:51
Ik heb ergens een mapje met DSD-muziek (ook klassiek). En een picore player met LMS. Zal het ook eens proberen.
Ik had niets ingesteld voor DSD, omdat het gewoon speelde, vreemde is dat zonder het in te stellen ik las dat bij de meeste er gewoon geen geluid is.


Quote from: mmuetst on February 19, 2022, 09:16:34
Wat een verhaal  ;D maar ach dat vind ik ook leuk aan audio, dingen uitproberen. Goed om te lezen dat je het ruis  probleem hebt opgelost.
Digitaal werk ik alleen met een antieke Bluesound Vault (de alle eerste versie) vanaf de analoge uitgang van mijn vault is alles buis versterkt. In het eerste plaatje zag in electrostaten, Martin Logans? Wel een hele overgang van vellen naar conus en van passief naar actieve luidsprekers.
Ja het is anders, maar ik ben eerst van ML naar Sonus Faber gegaan, daarna pas naar actief.
Het was gewoon liefde op het eerste gehoor met Kii, maar nog geen seconde spijt van de overstap  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72



Quote from: katwax on February 19, 2022, 08:57:45
Software op de streamer was nu PiCorePlayer zou het daar zitten, snel ander kaartje klaarmaken met Moode en daarmee testen -> wel ruis, maar minder, nog wat DSD settings later en ruis weg

Ik ben erg benieuwd welke instellingen op Moode die he aangepast hebt of was dit alleen voor DSD?

Mijn DAC converteert alles naar DSD wellicht dat dat ook nog iets van winst oplevert.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Het leukste verhaal is de verbouwing. Toch van losse stoelen naar een gezellige bank  ;)
Misschien wel minder "audiofiel" maar je kunt nu wel weer tegen je geliefden aan schurken  ;D
Ik heb mijn Translator Reflexion luidsprekers in vier verschillende ruimtes mogen beluisteren.
1 bij de verkoper in Amersfoort. Daar klonk het mooi.
2 Toen thuis. Ik ervaarde de akoestiek bij mij thuis als beter.
3 Luisterruimte bij HiFi winkel Beek ( bestaat helaas niet meer) daar klonken ze het beste van allemaal.
4 Luisterruimte bij HiFiklubben in Utrecht. Deze vond ik het minste van alle ruimtes.
Maar dan ervaar je wel wat een ruimte doet met je beleving en geluid.
Ik wissel zelf zo om de week van luidsprekers (die ik bezit) dus actief is voor mij lastig.
Ik veel goede ervaring gelezen over die Kii luidsprekers, maar nog nooit beluisterd.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Quote from: katwax on February 19, 2022, 10:38:45
Ik had niets ingesteld voor DSD, omdat het gewoon speelde, vreemde is dat zonder het in te stellen ik las dat bij de meeste er gewoon geen geluid is.


Ik ook niet. Hier werkt het, geen ruis oid.

4. Morning Light / Western Town
David Elias
Crossing (2005)
0, dsf

PCM 24, Samplerate==176,4Khz

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: DofN on February 19, 2022, 11:06:20
Ik ook niet. Hier werkt het, geen ruis oid.

4. Morning Light / Western Town
David Elias
Crossing (2005)
0, dsf

PCM 24, Samplerate==176,4Khz
Blijkbaar is het LMS die default, indien DSD plugin niet installed, DSD naar PCM omzet (niet DoP), gevolg is dat bij sommige DSD/DSF files dit dan "fout" gebeurt en ruis veroorzaakt.
Zodra je de LMS voorziet van de DSD plugin gaat die default je Player (SqueezeLite) als native DSD aanzien -> Dan zijn Squeezelite settigs belangrijk, deze is default DoP (volgens mij), maar ik heb er nu -D staan dus gaat die Native DSD naar DAC sturen (werkt alleen maar als DAC DSD ondersteunt)
Voor meer uitleg https://soundcheck-audio.blogspot.com/p/the-rpi-audio-streaming-series-dsd.html

T'is dus kwestie van begrijpen wat er ingesteld staat default en wat je moet aanpassen, nu default hoeft niet altijd negatief te zijn. Als de conversie naar PCM goed loopt is er geen issue, vandaar dat ik het niet met alle bestanden had.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: vergeerr72 on February 19, 2022, 10:57:07

Ik ben erg benieuwd welke instellingen op Moode die he aangepast hebt of was dit alleen voor DSD?

Mijn DAC converteert alles naar DSD wellicht dat dat ook nog iets van winst oplevert.
Ik weet het niet meer juist, bij Moode is er niet teveel in te stellen, had deze op native DSD gezet volgens mij.

Ben zelf geen voorstander van converteren, houden zoals het is kan de minste invloed hebben. Trouwens je kan niet iets toevoegen dat er niet is, van MP3 naar FLAC maakt het niet plots beter, de info was al weg voordien.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: mmuetst on February 19, 2022, 11:03:15
Het leukste verhaal is de verbouwing. Toch van losse stoelen naar een gezellige bank  ;)
Misschien wel minder "audiofiel" maar je kunt nu wel weer tegen je geliefden aan schurken  ;D
Ik heb mijn Translator Reflexion luidsprekers in vier verschillende ruimtes mogen beluisteren.
1 bij de verkoper in Amersfoort. Daar klonk het mooi.
2 Toen thuis. Ik ervaarde de akoestiek bij mij thuis als beter.
3 Luisterruimte bij HiFi winkel Beek ( bestaat helaas niet meer) daar klonken ze het beste van allemaal.
4 Luisterruimte bij HiFiklubben in Utrecht. Deze vond ik het minste van alle ruimtes.
Maar dan ervaar je wel wat een ruimte doet met je beleving en geluid.
Ik wissel zelf zo om de week van luidsprekers (die ik bezit) dus actief is voor mij lastig.
Ik veel goede ervaring gelezen over die Kii luidsprekers, maar nog nooit beluisterd.
Die bank was WAF, voor mij moest dit niet, volgens mij heeft de nieuwe tov de oude ook zo goed als geen invloed.
Tja akoestiek, het is lastig om het WAF approved te houden en vaak niet sexy om naar te kijken. Tevens ook niet heel simpel, dus ik begrijp de terughoudende houding van vele hierbij wel, maar het is van zo'n grote invloed dat ik alleen maar kan zeggen, de beste upgrade die je kan doen.

Dat is inderdaad het enige nadeel van actief te gaan, je kan niet meer echt wisselen. De bron kan je nog mee spelen, maar was ik al snel klaar mee. Wat er wel is zijn de settings in de Control waarmee ik kan spelen, filters toevoegen, voor mindere opnames bv preset maken die het laag wat boost etc -> maar is natuurlijk niet te vergelijken met het wisselen van componenten of speakers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Quote from: katwax on February 19, 2022, 11:32:33
Ik weet het niet meer juist, bij Moode is er niet teveel in te stellen, had deze op native DSD gezet volgens mij.

Ben zelf geen voorstander van converteren, houden zoals het is kan de minste invloed hebben. Trouwens je kan niet iets toevoegen dat er niet is, van MP3 naar FLAC maakt het niet plots beter, de info was al weg voordien.
Dat zal natie dsd ipv van  DOP geweest zijn dan. Ik speel ook zo direct mogelijk af, laat de streamer zo weinig mogelijk manipuleren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL