Graag advies SUB

Started by Martin vd Donk, October 26, 2003, 18:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin vd Donk

Hoi,

Ik zoek een goede sub voor audio&film voor een ruimte van ca 22 vierkante meter. Ik wil graag een snelle sub met voldoende power zodat ik de lage tonen ook kan voelen. De ruimte waar de sub komt te staan is niet al te groot daarom zoek ik een sub die niet te groot is. Ik hoop dat wat ik wens samengaat (grootte kwaliteit power).

Ik denk zelf aan een Rel of B&W gesloten sub.

Graag jou advies.

Martin
Martin vd Donk

TVG

wat is je budjet ong.? en welk soort vloer heb je?

Martin vd Donk

Hoi,

Sorry stom stom stom. Ik heb een laminaat vloer (hard dus) en een budget van ca € 850.


Martin
Martin vd Donk

TVG

Een SVS 25-31 PCi zou voor jou niet miszijn...en die is 850€ incl. verzendingskosten dacht ik..zijn echt goede subs en je voelt alles echt..http://www.svsubwoofers.com/subs_pci_25-31.htm

Tommyboy

MJ-accoustics pro 50 en ref 100 zeker overwegen, deze subs slaan iedereen met vertomming en komen er in elke test gigantisch goed uit. Deze type's zijn heel compact. Ze zitten zelfs nog iets onder je budget.

Starred

Die MJ's zijn goed in hun klasse, maar in de klasse tot 800E kan je betere krijgen

Tommyboy

SVS vind ik nogal boemerig klinken, persoonlijk vind ik mja dan veel muzikaler, niettegenstaande je de pro reeks ook voelt bij het bekijken van een film

TVG

Quote from: Tommyboy on October 28, 2003, 20:43:10
SVS vind ik nogal boemerig klinken, persoonlijk vind ik mja dan veel muzikaler, niettegenstaande je de pro reeks ook voelt bij het bekijken van een film



das niet boemerig, svs gaat gewoon rechtdoor tot aan de aangegeven frequentie, mja daarintegen valt al vlugger af...

Lid45678

Ik denk dat een REL Q150E, MJ Acoustics Reference 100 en Reference 150 ook wel in dit rijtje thuis horen. Dit zijn erg muzikale subs alleen of ze ook een goeie voelbare SLAM! 8) kunnen weergeven weet ik persoonlijk niet.

Misschien heeft Visionik ook nog een mooie sub in hun assortiment. Ik heb twee keer een sub van dit merk gehoort en deze doen echt niet onder voor die van REL en MJ Acoustic.

Groetjes,

Marc

neptune

De B&W ASW650 heb ik ook eens mogen beluisteren bij mijn audio-zaak. Kost rond de 800 euro of misschien lager. Ik was er behoorlijk van onder de indruk en dit gaat zeker mijn volgende aankoop worden.

Ken je Fight Club, heb ik toen met die ASW650 gehoord, het fragment dat hij in een vliegtuig zit en een nachtmerrie heeft, met die wind die je dan hoort te gek. Ook de scene in de parkeergarage dat er iemand keihard met zijn hoofd tegen een betonnen paal aangemept wordt. AAuw!! heel erg droog.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=61;action=display;threadid=9287
staat een goede review van .


zet hier iets neer

Lid45678

Nu zijn er al een heleboel mooie subs genoemd maar eigenlijk ben ik wel eens benieuwd wat nu de beste is in deze klasse ???
Of is deze er gewoonweg niet omdat ze allemaal aan elkaar gewaagd zijn maar puur op persoonlijke smaak gekozen moeten worden gekozen.

Groetjes,

Marc

Point7

Quote from: GekkeHekke® on October 29, 2003, 19:09:37
Nu zijn er al een heleboel mooie subs genoemd maar eigenlijk ben ik wel eens benieuwd wat nu de beste is in deze klasse ???
Of is deze er gewoonweg niet omdat ze allemaal aan elkaar gewaagd zijn maar puur op persoonlijke smaak gekozen moeten worden gekozen.

Hier op het forum zitten er enkele met een B&W ASW 650 waaronder ikzelf en volgens mij is iedereen daar zeer tevreden mee.

Hoewel ik graag upgrade, heb ik nog nooit met het gedacht gezeten om de ASW 650 te vervangen. Die is echt zeer goed.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Tommyboy

Kan die ASW 650 ook een kamer vullen van 50m² ???

Dit vraag ik me af omdat ik er ook een nodig heb en tot nu toe resoluut voor MJ-accoustics ga.

basset

Quote from: GekkeHekke® on October 29, 2003, 19:09:37
Nu zijn er al een heleboel mooie subs genoemd maar eigenlijk ben ik wel eens benieuwd wat nu de beste is in deze klasse ???
Of is deze er gewoonweg niet omdat ze allemaal aan elkaar gewaagd zijn maar puur op persoonlijke smaak gekozen moeten worden gekozen.

Groetjes,

Marc

Spijker---->Kop ;D

Persoonlijke voorkeur is idd het belangrijkste. Ik hoor hier bijv al die dure subs met mega specs die het ondergoed van je kont af blazen.

Ik heb zelf bijvoorbeeld een Mordaunt-short 308 (80 Watt en "maar" tot 35Hz) van ongeveer 250 euro
Ik ben er vet tevreden mee. Goed genoeg in muziek (maar gebruik ik momenteel niet) Goed voor films (Ik voel het toch trillen en hoeveel trillen wil ik nou voelen?) Het verschil tusen 10 Hz en 35 Hz voel ik niet hoor. Trillen is trillen :)

Bovendien heb je in een rijtjeswoning nu eenmaal rekening te houden met buren, dus ik kan wel een megading kopen, wat heb je eraan als de buren steeds op de stoep staan?