Requiem for a dream

Started by cinepaulis, January 8, 2002, 02:45:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cinepaulis

Mocht je interesse hebben in een wat minder 'mainstream' film: Requiem for a dream van Darren Aronofsky (ook regisseur van 'Pi')

Echt een gave film die vrij normaal begint en mensen met problemen laat zien: een jong stel, de moeder van de jongen, de vader van het meisje, de vrienden. De een is aan de dope, de ander een TV-junkie, maar ze willen alleen ontsnappen aan de sleur. In het begin gaat dat goed, maar dan komt het 3x zo hard terug.

Op een 'coole' manier in beeld gebracht, goede muziek en een bizar gevoel op het einde.

Ik moest effe uitblazen nadat ik deze film had gekeken, maar: Wow!

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

#1
Ik heb gelijk Pi gekocht toen ie uitkwam. Ik had die in de bios gezien en was er super van onder de indruk. Requiem for a Dream ook blind r1 gekocht toen 'ie uitkwam. Super inderdaad! Wat een filmmaker, die Darren Aronofski! Zeer inspirerend. Niet echt een film waar je met een goed gevoel uitkomt, maargoed, dat vind ik nooit zo'n probleem.

De regio 1 DVD heeft ook een fantastisch mooi beeld (Artisan). Die Artisan jongen maken knappe transfers (The Limey, Requiem for a Dream, Terminator II...)

Stevie

#2
Had ze ook allebei al gekocht. RfaD al een tijdje geleden gezien en ik kan me helemaal aansluiten bij bovenstaande recenties. Bij PI vond ik het wel jammer dattie niet anamorphic was, maar ook dat is inderdaad een geweldige film. Ik ben benieuwd naar andere creaties van deze regisseur...

Gr,
Steef
.signature: file not found

cinepaulis

#3
Stevie,
Klopt, Pi is niet anamorphic, maar dat komt omdat het beeldformaat 1 : 1.66 is. Dat is smaller dan 1 : 1.78 (16:9) dus kan het niet anamorphic op DVD gezet worden.
Dan had men aan de onder en bovenkant van de film een stukje af moeten knippen zodat het op 1 : 1.78 uitkwam, maar dan vermink je het originele formaat.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

MrPink

#4
De transfer van Pi is erg slecht: zwart/wit, korrelig en vaak schokkerig beeld!  ;D
Goede film...Requiem for a Dream staat op mijn wishlist.

Een andere "niet-goed-gevoel" film is Festen.

Groetjes,
Oscar

FrankL

#5
Paul,

Ook een 1.66:1 kun je anamorphic op DVD zetten. Dan hou je alleen links en rechts een balk over. Je hoeft niet te croppen.
Ik geloof dan je dan toch nog bron-resolutie wint. Ik zal het, wanneer ik weer wat wakkerder ben, eens voor je uitrekenen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Stevie

#6
Ga dan ook slapen!  ;D

Truste,
Steef
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

#7
Je wint inderdaad verticale resolutie, maar je verliest horizontale resolutie.

Nu schijnt het zo te zijn dat wij als mensen breedbeeld georienteerd zijn, en dat je dus gevoeliger zou zijn voor verlies van resolutie uit de breedte dan voor resolutie uit de hoogte. (mits je natuurlijk geen scanlines gaat zien).

Voor een 1.66:1 film, zou je trouwens best wel een behoorlijk stuk resolutie verliezen voor een kleine vooruitgang in verticale resolutie.

Je kan namelijk maar maximaal 480 beeldlijnen kwijt, en met 1.66:1 gebruik je er al 360 dus je wint er maximaal 25% mee ipv de standaard 33%. Of deze winst opweegt tegen over het verlies in horizontale resolutie zou ik zo niet weten, maar ik zou de LTBX prefereren (gut-feeling).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theflo

Op een zondag morgen zitten kijken. Beetje pittig voor dat tijdstip maar wel erg goed. Camera / editing erg tof

CoSo

Quote from: theflo on March  6, 2010, 22:35:09
Op een zondag morgen zitten kijken. Beetje pittig voor dat tijdstip maar wel erg goed. Camera / editing erg tof
Ja zo kom je ook aan de 50

wil

#10
Quote from: CoSo on March  6, 2010, 22:56:53
Ja zo kom je ook aan de 50
Voordeel is wel dat ie weer even de aandacht krijgt. Ik heb m destijds gemist, maar mede door dit topic deze avond toch even bij de videotheek gehaald.
Het was het waard!  :thumbs-up:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Gaeje

moet ik eigenlijk nog ns op blu ray kopen. (en zo heeft dit topic toch ook weer een upje)

fugazi_2009

Quote from: Gaetan on December 17, 2010, 09:34:57
moet ik eigenlijk nog ns op blu ray kopen. (en zo heeft dit topic toch ook weer een upje)

Absolute aanrader!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

SandozHD

Tip: koop de US versie, deze is regiovrij, heeft 7.1 DTS-HD geluid, veel extra's en is de Director's Cut  :headbanging:  Prachtige film, mooie transfer en dito geluid. Zie voor de review hier: http://bluray.highdefdigest.com/643/requiemforadream.html
Panasonic AT-5000E, OPPO BDP-95 region+zonefree, Pioneer SC-LX85, Triangle Esprit Ex, Dali Suite 2.8, B&W DM602, ELAC 2070 sub

skyfox

Echt een topper van een film. Heel meeslepend. En die soundtrack met Lux Aetherna is fenomenaal, kippevel gewoon.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gaeje

Quote from: skyfox on February 23, 2011, 17:07:30
Echt een topper van een film. Heel meeslepend. En die soundtrack met Lux Aetherna is fenomenaal, kippevel gewoon.
helaas teveel gecopieerd in commercials, trailers en studentenfilms. maar prachtig idd

CZ79

Wat een te gekke film!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

xantippe

was inderdaad een leuke film
Fronts: 2x Monitor audio rx2     Sub: xtz99 w12.16     Center: Monitor audio rx center    Versterker: Denon 2310     Tv: Panasonic tx-p42g20     home build htpc