PrimaLuna ProLogue Premium, of toch wat anders?

Started by tonus, May 26, 2011, 21:13:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zoldar

Ik heb dezelfde zoektocht achter de rug. De PrimaLuna Dialogue geluisterd en dat beviel prima. Ik miste wel wat punch in het laag maar de luiterkamer was vrij groot en de speakers rond de 4 ohm nominaal/88db.

Voor ongeveer hetzelfde geld kwam ik echter dit tegen in goede staat:



never looked back. mocht je er een tegen het lijf lopen, ga luisteren.

http://hometheaterreview.com/graff-gm50b-integrated-amp-reviewed/
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

tonus

dat is een hele mooie!

Ik heb nog een en ander geluisterd, maar heb de knoop doorgehakt. Ik ben ondertussen zelf een maandje in het bezit van:



ben er erg blij mee, zit weer hele avonden muziek te luisteren en te genieten. Ondertussen wel overgestapt naar Genalex KT88 Gold Lion's, die hebben onder andere meer en beter gedefinieerd laag.

peterrr

 Gefeliciteerd.,

Mooie aanwinst ik ben zelf ook al jaren Pl liefhebber. :clapping:


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

zoldar

beeldschoon. maatje van mij heeft voor 650 euro een PL dialogue one en voor 150 euro wharfedale's 10.1 gekocht. Die heeft heerlijke sound in het geld van een dure kabel.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

raindog

Gefeliciteerd met je aankoop! Zoals ik het lees heb je een goede en weloverwogen keuze gemaakt. 

Zelf ben ik afgelopen jaar ook in Beek geweest om naar de Premium en Dialogue te luisteren. Op mijn speakers kwam alles met de Dialogue iets meer tot leven dan met de Premium. Net iets meer power en overtuiging. Maar echt leuk werd het pas toen verkoper Rob de Mystere IA21 aan mijn Harbeths koppelde, pure synergie, daarna nooit meer iets beters gehoord. Mystere is een zustermerk van PrimaLuna, heeft dezelfde kwaliteitsnorm maar klinkt toch heel anders. Uiteindelijk komt het het allemaal neer op de match tussen versterker en speakers. Die is wat mij betreft allesbepalend.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tonus

dankuwel!

ik de Mystere ook geluisterd, ook mooi, maar voor mij wat te beschaafd in vergelijk met de PrimaLuna (op de Sonus Fabers waarmee gespeeld werd). Peterr, heb je verschillende buizen geprobeerd, of ben je bij de PrimaLuna's gebleven?

peterrr

Hoi,

Ik heb er nu kt 88 Electro Harmonix in, klinken iets anders met nos brimar Au7 en phiillips ax7.
Er is wel wat verschil maar niet dramatisch.

Ben nu aan het dubben voor of treasure ( shuanguan ) of  genalex gold lion.

Ik wilde kt 120 proberen ( tungsol) die geven 70 watt.
Ik had het aan Herman van Dungen  2 dagen geleden gevraagd via de Prima luna blog.
Maar de trafo' s waren er niet geschikt voor.

Is trouwens een leuke site,

http://primalunablog.com/2010/10/02/thanos-k-athens-greece-shares-its-sweet-combo-what-a-music-delight/comment-page-1/#comment-253


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

twani

Had de zure berichtgeving over W&W in dit topic even gemist.......Één keer een ongezien MF DAC gekocht voor een scherpe prijs, snel door hun opgestuurd en in zeer goede conditie, was er blij mee. Bij deze van mij dan ook een warme douche hoor, geen enkele twijfel daarover.....

Groet,
Theo