PrimaLuna ProLogue Premium, of toch wat anders?

Started by tonus, May 26, 2011, 21:13:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

Ik denk dat je de twee series door elkaar haalt...Beste Tonus

Er is geen vorige serie Dialogue, deze serie is een stapje hoger dan de Prologue wat mijn vorige amp was.
En Dialogue serie is een stukje duurder
( kijk maar naar wat de naam zegt en op primaluna.nl  ;) )
Vandaar dat dit zo'n koopje is, en hij bied hem meer 900 euro goedkoper aan dan de nieuwprijs.
De Dialogue one kost E2500,-  de two E3000
De Prologue premium Begint bij E2300
Dus ik zou daar zelfs veeeeel verder dan Belgie voor rijden ;D

http://www.technologydistribution.be/pricelist/Primaluna.pdf

Tip, ga een naar de Hifwinkel in beek, daar hebben en weten ze alles van Pl
( bijna de geboortegrond van alles wat met Durob te maken heeft)

Grt peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Get

Quote from: tonus on May 28, 2011, 22:06:57
ik bedoel de P40 en P70 en die kost nieuw bij wenw 3450 (P40)

Ik zou w&w maar overslaan bij evt. aankopen. Zijn geen dealer van Unison en is sowieso wat twijfelachtig imho.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

Nahpets

Quote from: Get on May 28, 2011, 23:40:38
Ik zou w&w maar overslaan bij evt. aankopen.... is sowieso wat twijfelachtig imho.

Jij gaat vrienden maken.  :popcorn:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Get

Want?
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

Nahpets

a) W en W Audio is sponsor van dit forum
b) Er zijn diverse forumleden met positieve tot zeer positieve ervaringen met W en W
c) Geen enkele onderbouwing van je classificatie van 'twijfelachtig'
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Quote from: Get on May 28, 2011, 23:40:38
Ik zou w&w maar overslaan bij evt. aankopen. Zijn geen dealer van Unison en is sowieso wat twijfelachtig imho.

Ik neem WenW niet in bescherming, maar wil wel een algemene regel aan je meegeven:

Dergelijke uitspraken doen betekent ook onderbouwing leveren!



Van elke winkel zijn er positieve en negatieve dingen te vinden. Deze mogen ook benoemd worden, ook als ze negatief zijn. Zoals gezegd mag je best op forum sponsoren reageren, geen probleem daarmee.
Maar wel gefundeerd, niet als losse flodder.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Get

Ok, dat is geen probleem uiteraard.

A: zijn geen dealer van Unison research, maar biedt ze wel nieuw aan. Volgens importeur kun je dat beter overslaan ( http://www.analogueaudio.com/dealerlijst.htm )
B: Ik heb ooit gebeld of ik een versterker in kon ruilen en kreeg als antwoord ja, dat kan en kreeg een veel te hoge prijs te horen (sloeg helemaal nergens op), maar met als toevoeging dat ze 'm wel eerst even wilde zien. Logisch, maar na je te lokken met een absurde inruilprijs zie ik de bui al hangen. Subjectief? So be it.
C: Er stond/staat op de site een versterker waar ik zeer in geinteresseerd was ( http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=457 ). In het merk iig. Dat merk is absoluut niet in Nederland te verkrijgen en zij bieden een oud model als nieuw aan. Twijfelachtig to say the very least.

Dat was het. Ik zei imho en dat is het ook.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

dre73

1-logisch dat ze dat zeggen :sarcasm:
2-z`n inruilprijzen zijn echt zeer fraai te noemen ;)
3-goedkoop ingekocht?

goede onderbouwing!

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Get

Quote from: dre73 on May 29, 2011, 14:09:52
1-logisch dat ze dat zeggen :sarcasm:
2-z`n inruilprijzen zijn echt zeer fraai te noemen ;)
3-goedkoop ingekocht?

goede onderbouwing!



1 : jouw mening. Ik heb een beduidend andere.
2 : fenomenaal zelfs. Een wonder dat ze nog bestaan ware het niet dat punt C er ook nog is.
3 : Waar? Wanneer?
goede onderbouwing! : Dank. :pompom:
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

dre73

ik ging m`n phonopre inruilen en kreeg ook een inruilprijs waarbij ik achterover viel!
het dubbele als bij andere......

maar ook wel eens een mindere ervaring hoor! ;)
inruilen van een pre:hij vraagt om foto`s,gestuurd en nooit meer wat gehoord.

Quote1 : jouw mening. Ik heb een beduidend andere.

zo ken ik ook een accuphase dealer die geen dealer is,die heeft ook een hoop gezanik van de importeur......
neemt niet weg dat het een zeer goed zaak is met prima afhandeling van garantie.

Quote3 : Waar? Wanneer?

ik was er niet bij! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Get

Ik zou voor een beschadigde Unico met buizenupgrade/dempers uit 2004 1100 kunnen krijgen bij een hoogste bod op marktplaats van 400nogwat. Dat is erg ruim 2x de marktwaarde en zit akelig dicht bij de nieuwprijs (in test hifi.nl 1250). Ik schat in dat er met elke kilometer die ik Enschede zou naderen zo'n 7,50 vanaf zou gaan  :).
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

Get

Quote from: dre73 on May 29, 2011, 14:24:56
zo ken ik ook een accuphase dealer die geen dealer is,die heeft ook een hoop gezanik van de importeur......

Als er wat is kun je dus sowieso niet terugvallen op de importeur? Lijkt me geen pre hoor.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

dre73

Quote from: Get on May 29, 2011, 14:32:15
Ik zou voor een beschadigde Unico met buizenupgrade/dempers uit 2004 1100 kunnen krijgen bij een hoogste bod op marktplaats van 400nogwat. Dat is erg ruim 2x de marktwaarde en zit akelig dicht bij de nieuwprijs (in test hifi.nl 1250). Ik schat in dat er met elke kilometer die ik Enschede zou naderen zo'n 7,50 vanaf zou gaan  :).

da`s inderdaad wel erg mooi! :D
gelijk gaan!

ik kreeg op mp met moeite €350 voor m`n phonopre en w&w gaf doodleuk €700,dat heb ik dan maar gedaan 8)
ook hadden hun het apparaat staan wat ik al een tijdje zocht,dat maakte het nog mooier.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

Quote from: Get on May 29, 2011, 14:36:48
Als er wat is kun je dus sowieso niet terugvallen op de importeur? Lijkt me geen pre hoor.

niet alleen de importeur kan repareren ;)
er is er trouwens maar 1 die aan mijn spullen mag komen! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk

Quote from: Get on May 29, 2011, 14:32:15
Ik schat in dat er met elke kilometer die ik Enschede zou naderen zo'n 7,50 vanaf zou gaan  :).
't is niet dat ik je niet geloof, maar tot ik zo'n ervaring (= van een inruilprijs die niet uitdraait zoals was afgesproken) van iemand hoor die het ook echt zelf heeft meegemaakt, geef ik W&W het voordeel van de twijfel.
btw : ik kocht zelf ook al eens één keer wat bij hen, maar ben geen "fan" van ze, laat ik daar duidelijk in zijn  ;)

edit : typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Get

Ik ben vanwege niet fraaie dingen van een zaak al twee keer naar de importeur en zelfs het merk moeten stappen, dus bij een dealer kopen heeft wel voordelen lijkt me, maar goed als je de zaak 100% kent/vertrouwd dan is het een andere zaak uiteraard.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

dre73

Quote from: Get on May 29, 2011, 14:41:38
Ik ben vanwege niet fraaie dingen van een zaak al twee keer naar de importeur en zelfs het merk moeten stappen, dus bij een dealer kopen heeft wel voordelen lijkt me, maar goed als je de zaak 100% kent/vertrouwd dan is het een andere zaak uiteraard.

bij een dealer kopen is zeker een veilige keuze!
maar een dealer/importeur moet z`n apparatuur ook ergens laten maken ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Get

Quote from: Dynky on May 29, 2011, 14:38:33
van een inruiprijs die niet uitdraaide zoals was afgesproken

Of het daarop uit zou draaien weet ik uiteraard niet, maar de hoogte van de inruilwaarde maakte het ongeloofwaardig. Los daarvan is vooral punt C een punt waardoor mijn mening (mening dus) zo is als hij is (230 volt type...oud type ...en toch nieuw??). Ik heb overigens geprobeerd een Blue Circle te kopen in de VS, maar dat werd me afgeraden door de dealer aldaar vanwege oa de hoge kosten van het 230 volt maken (andere voeding, andere kast). Dat was wel een ander type, dus mss hoeft er bij dit type geen andere kast omheen.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

dre73

andere voeding maakt het voor mij een compleet ander apparaat met een andere klank.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Get

Quote from: dre73 on May 29, 2011, 14:45:35
bij een dealer kopen is zeker een veilige keuze!
maar een dealer/importeur moet z`n apparatuur ook ergens laten maken ;)

Bij mij ging het om leugens over de leeftijd van apparaten. Was toch wel handig om de importeur/het merk in de strijd te kunnen gooien als drukmiddel.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

Get

Quote from: dre73 on May 29, 2011, 14:48:19
andere voeding maakt het voor mij een compleet ander apparaat met een andere klank.....


Ja, dat is ook nog een punt waar ik toen niet eens aan dacht, maar de belachelijk hoge prijs (invoerrechten) maakte dat dat ook geen punt van overweging meer hoefde te worden.
JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

blue-eyes

Er lijkt me nu genoeg gezegd, ik intepreteer de topic titel toch iets anders.......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Get

JMR Offrande Supreme - Ecosse MS2.3 - Euphya Alliance 280 -  Furutech G-320Ag - C.E.C. TL51XR - L.A.T. IC-200 Mark II  - Dual CS731Q - Audio Technica AT33ML - Luxman T-115 - vdHul Integration Hybrid

tonus

zo, even een paar daagjes zonder internet (was wandelen in zuid-limburg, ook leuk), en ik moet flink bijlezen ;)

Quote from: dre73 on May 28, 2011, 22:27:15
http://link.marktplaats.nl/450722895

heb ik ook gehad ;)
dat is aantrekkelijk, maar ik heb helaas geen plaats voor een voorversterker en monoblokken (bijkomend voordeel van zo'n driedelige setup is een flinke besparing in de stookkosten 's winters)

Quote from: peterrr on May 28, 2011, 22:46:15
Ik denk dat je de twee series door elkaar haalt...Beste Tonus

Er is geen vorige serie Dialogue, deze serie is een stapje hoger dan de Prologue wat mijn vorige amp was.
En Dialogue serie is een stukje duurder
( kijk maar naar wat de naam zegt en op primaluna.nl  ;) )
Vandaar dat dit zo'n koopje is, en hij bied hem meer 900 euro goedkoper aan dan de nieuwprijs.
De Dialogue one kost E2500,-  de two E3000
De Prologue premium Begint bij E2300
Dus ik zou daar zelfs veeeeel verder dan Belgie voor rijden ;D

http://www.technologydistribution.be/pricelist/Primaluna.pdf

Tip, ga een naar de Hifwinkel in beek, daar hebben en weten ze alles van Pl
( bijna de geboortegrond van alles wat met Durob te maken heeft)

Grt peterr


Ah, ik dacht dat bij het oppoetsen van de ProLogue serie, en de introductie van de Premium, de DiaLogue ook was vernieuwd. Ik kan me vergissen. Ik heb de Premium vergeleken met de DiaLogue, en verrassend genoeg vond ik de Premium lekkerder klinken, en dan vooral stemmen. Misschien door de andere buizen (4 keer 12AU7 versus 2 keer 12AX7 en 2 keer 12AU7)? Vandaar mijn opmerking of de Premium 500 euro (en dat moet eigenlijk 2300 - 1500 = 800 euro zijn) beter klinkt dan de DiaLogue. Ik heb de primaluna's trouwens in Beek geluisterd ;D. Jammer dat ik geen andere luisterervaringen van de Premium ben tegengekomen hier op het forum.

nu nog wat gaan lezen over Lavardin