Battlestar galactica....

Started by J.A.F._Doorhof, October 26, 2003, 10:21:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat voor cijfer krijgt deze box van jou ?

10 (r1)
5 (15.2%)
9 (r1)
9 (27.3%)
6-8 (r1)
2 (6.1%)
onvoldoende (r1)
0 (0%)
10 (r2)
5 (15.2%)
9 (r2)
7 (21.2%)
6-8 (r2)
4 (12.1%)
onvoldoende (r2)
1 (3%)

Total Members Voted: 32

J.A.F._Doorhof

Gisteren SAGA of a star world gekeken als opwarmer voor de rest van de epic series van Battlestar Galactica en het was genieten.....

De box (r1) is groot, en de voorkant wordt volledig in beslag genomen door een masker van een cylon, het rode oog volgt je als je er langs loopt (tenminste dat hoort zo) alleen in een goed verlichte kamer is er wat van te zien.

Het meegeleverde boekje is de meerprijs van de R1 versie waard, het is heel leuk om te zien wanneer de originele airdates waren voor de afleveringen en er wordt wat informatie gegeven over de afleveringen.

Het digipack is een ramp, ik vraag me af hoelang de DVD's goed blijven. Heb wat slimcases besteld als vervanging van het digipac, de grip is VEEL te strak.

Over de serie zelf zal ik mijn mond houden, dat moet wel bekend zijn.

Beeld en geluid
Even maakte mijn hart een vreugde sprong toen ik de menu muziek hoorde, the theme zoals het hoort, met een fantastisch laag en een goede fidelity, dit beloofd wat :D, jammer genoeg is de mix van de afleveringen zelf een stuk minder. Het geluid is niet slecht maar er is weinig aandacht aan besteed voor HT gebruik, een paar LFE toepassingen bij explosies had op zijn minst gemogen. Maar goed het is zeker niet slecht.

Het beeld is ronduit goed gezien de staat van de serie, er zijn geen echte print fouten te zien en de look van de serie is zoals het hoort, grimmig en gedempt, verwacht dus geen spetterende kleuren.

De diepte is wel goed en blacklevel is stabiel, soms is er wat ruis te zien maar nergens leidt het echt af van de serie zelf.

extra's
Dit beloofd wat te worden, alleen al op de eerste DVD vindt je :
Commentary track, 34 minuten deleted scenes en een making off van de muziek en een gesprek met de Glen Larson.
Elke DVD heeft zo zijn eigen features.

Conclusie
Na jaren (en geloof me echt JAREN) wachten is het dan eindelijk zover, Battlestar Galactica is in ons bezit. Nog in het LD tijdperk droomde ik hiervan. En was het de lange wachttijd waard, JA..... gelukkig hebben we hier eindelijk een serie waar mischien qua beeld en geluid wat op aan te merken is, maar de extra's zijn overdadig aanwezig, de verpakking is super en de verdere verzorging is meer dan in orde.

Het enige ECHTE minpunt is iets wat begrijpelijk is.........................
We worden gedwongen om zometeen de nieuwe serie ook te kopen, en dat allemaal voor één aflevering.... The Return of Starbuck. Iedereen hoopte dat deze superaflevering aanwezig zou zijn in deze set, maar jammer genoeg zal hij dus horen in de set waar hij ook eigenlijk thuishoort, Battlestar Galactica 80. Dat wordt een dure aankoop voor één aflevering.

Een 9 voor de complete set, geluid is een gemiste kans.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

Kortom je bent zeer tevreden de mijne zal ook wel een dezer dagen  aankomen ik ga ze dan ook eens goed bekijken.

GR Jan..

angel66

ja ik heb hem ook.
ik was heel blij dat eindelijk mijn favoriete sf serie op dvd was uitgebracht.
en nog een pracht box ook. ;D

JG_Smit

Yes ook binnen eerste impressie ziet er goed verzorgd uit van de week eens goed bekijken.

GR Jan..

JG_Smit

Hi,voor grotens (lees eens)deels ben ik het met Frank D het eens en ook ik heb hier jaren lang van gedroomd en NU eindelijk is de serie in mijn bezit op DVD (had hem al op het veel mindere VHS opgenomen van tv).

BEELD.

Voor de tijd waar uit deze serie komt ziet het er heel goed uit okee de kleuren zijn niet zo als tegenwoordig maar aan de set decors is heelveel aandacht aanbesteed en dit maakt een hoop goed vind ik. En full screen.

special effects.

Tja typisch uit de jaren 70/80 denk bijv aan Buck Rogers ook van die tijd toch heel goed gedaan vindt ik al zie je wel dat sommige vaker in de rest van de serie gebruikt zijn.Dit waarschijnlijk om tijd te besparen.

GELUID

Hier ben ik het ook eens met Frank D,in het begin gelijk een oveweldigend geluid maar helaas niet tijdens de serie.Hoewel veel beter dan de 2.0 op de pilot film.

VERPAKKING.

Mooi en leuk een boek met beknopte beschrijving van de series.Alleen het uithalen van de DVD breekt het zweet me uit TE STRAK.

CONCLUSSIE.

Zeker een aanwinst voor mijn DVD collectie.

GR Jan..

JG_Smit

Nog even een cijfer.wat mij betrefd een goede 9.

GR Jan..

ThinWhiteDuke

Box is een 10+

Alleen zitten de DVDs er zoals al gezegd TE strak in....was bang dat ze doormidden zouden breken.

Verder vraag ik me af OF en WANNEER de nieuwe serie uit gaat komen voor die ene aflevering!

Ik ben een van die gekken die hem dan gewoon aanschaft 8) ;D

J.A.F._Doorhof

;D me too

Na 2x eruit halen is de hub al wat losser gelukkig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ThinWhiteDuke

QuoteNa 2x eruit halen is de hub al wat losser gelukkig.

Even een avondje DVDs uithalen/terugstoppen dus ;D ;D ;D

JG_Smit

Hi zondag 8 aug om 1830 op veronica Batlestar galactica volgens mij is dit toch een vervolg deel op deel 1.

gr Jan

noise

Ik heb de box ook zien liggen maar durfde het eigenlijk niet te kopen
omdat ik bang was dat niet de gehele tv serie erop zou staan.
Begrijp ik het goed na het lezen van jullie berichten dat het wel degelijk
om de complete tv serie gaat? Op een aflevering na?
Een beetje belachelijk.
Maar ja, zo'n prachtserie zal en moet ik hebben!
Wim.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het is de gehele serie 1.
Er is een aflevering in serie 2 genaamd The Return of Starbuck welke FANTASTISCH is, maar jammer genoeg niet bij serie 1 hoort.
Verder is serie 2 een aanfluiting dus dat wordt een dure aankoop voor die ene aflevering.

Het had een leuke bonus geweest :D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

noise

#12
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 25, 2004, 18:48:41
Hi,
Het is de gehele serie 1.
Er is een aflevering in serie 2 genaamd The Return of Starbuck welke FANTASTISCH is, maar jammer genoeg niet bij serie 1 hoort.
Verder is serie 2 een aanfluiting dus dat wordt een dure aankoop voor die ene aflevering.

Het had een leuke bonus geweest :D

MvrGr.
Frank
Bedankt.
Ga hem in het weekeind gelijk halen.

JG_Smit

Battlestar galactica The second comming heeft iemand deze al gezien?Mijn eerst indruk is best wel goed ondanks je het met de orginele serie gaat vergelijken,ook denk je dat het een vervolg op is maar ook dit is niet zo  het begint gewoon overnieuw vanaf het begin sommige scenes doen bekend voor en zijn min of meer het zelfde als in de orginele serie maar de karakters zijn anders zo is Starbuck bijv een vrouw en zijn de vipers voorzien met van die kleine stuwraketjes voor manuvreren.En zien de Cylons er wel heel gemeen uit  8)Al met al houd de film je best vast om te blijven kijken.

gr Jan...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

Nog niet helemaal maar goed he internet ::)

gr Jan

noise

#16
Quote from: JG_Smit on October 28, 2003, 22:04:59
Hi,voor grotens (lees eens)deels ben ik het met Frank D het eens en ook ik heb hier jaren lang van gedroomd en NU eindelijk is de serie in mijn bezit op DVD (had hem al op het veel mindere VHS opgenomen van tv).

BEELD.

Voor de tijd waar uit deze serie komt ziet het er heel goed uit okee de kleuren zijn niet zo als tegenwoordig maar aan de set decors is heelveel aandacht aanbesteed en dit maakt een hoop goed vind ik. En full screen.

special effects.

Tja typisch uit de jaren 70/80 denk bijv aan Buck Rogers ook van die tijd toch heel goed gedaan vindt ik al zie je wel dat sommige vaker in de rest van de serie gebruikt zijn.Dit waarschijnlijk om tijd te besparen.

GELUID

Hier ben ik het ook eens met Frank D,in het begin gelijk een oveweldigend geluid maar helaas niet tijdens de serie.Hoewel veel beter dan de 2.0 op de pilot film.

VERPAKKING.

Mooi en leuk een boek met beknopte beschrijving van de series.Alleen het uithalen van de DVD breekt het zweet me uit TE STRAK.

CONCLUSSIE.

Zeker een aanwinst voor mijn DVD collectie.

GR Jan..
Boek? Welk boek ???
Die van mij zit geen boek bij :(
Oeps, zie het al, het boek zit aleen bij de regeo 1 versie ::)

EdwinB

Quote from: JG_Smit on September  3, 2004, 00:43:27
Battlestar galactica The second comming heeft iemand deze al gezien?Mijn eerst indruk is best wel goed ondanks je het met de orginele serie gaat vergelijken,ook denk je dat het een vervolg op is maar ook dit is niet zo  het begint gewoon overnieuw vanaf het begin sommige scenes doen bekend voor en zijn min of meer het zelfde als in de orginele serie maar de karakters zijn anders zo is Starbuck bijv een vrouw en zijn de vipers voorzien met van die kleine stuwraketjes voor manuvreren.En zien de Cylons er wel heel gemeen uit  8)Al met al houd de film je best vast om te blijven kijken.

gr Jan...

Beoel je die nieuwe mini-series van 3 uur? (http://www.imdb.com/title/tt0314979/)

Ik heb deze laatst besteld en verwacht 'm 1 deze dagen in huis te hebben, ik ben erg benieuwd.

Mvg,

Edwin

JG_Smit

 :o Is hij al te bestellen???  8)

gr Jan

EdwinB

#19
Quote from: JG_Smit on September 10, 2004, 00:59:45
:o Is hij al te bestellen???  8)

gr Jan

Ja, bij Play voor nog geen 9 Engelse ponden.

noise

#20
Kom thuis met mijn regeo 2.
Eerste tegenvaller: geen boek
tweede tegenvaller: masker donderd er af.
Derde tegenvaller : zijn maar 7 dvd's.
Meevaller: Man, wat ben ik blij dat ik em eindelijk heb ;D


Spacebass

Jezzz ik heb hem eindelijk thuis en in 3 dagen alle afleveringen en extra's bekeken..welliswaar R2 maar goed, tis gewoon voor de 1 keer kijken en de "heb".
Aangezien ik oud genoeg ben om hem ook op TV te hebben gezien, maar niet beter wist dan dat ik er "onwijs veel" gezien heb, kwam ik er na al die jaren dus  pas achter dat het om "slechts" 24 afleveringen gaat waarvan je minstens 5 minuten per aflevering kwijt bent vanwege het epiloog (die je dus niet wil zien, soms zelfs bijna een 10 minuten om het vorige deel nog eens op te halen)..Someone screeming seemless branching here!!!  ;D

Ineens houd het dus op na die 24 afleveringen..
Dus ik zit al de hele dag met: hoe kom ik nou aan die Padvinders op aarde in mijn hoofd. Blijkt dat idd een serie TV films uit 1980 te zijn geweest. (Lang leve internet)

Wat ik ook niet begrijp is dat het 4:3 formaat is (Pan&Scan) dus er is vast ergens een breedbeeld versie toch  ???

Maar goed ik dacht dat het wel leuk zou zijn als mensen wat meer willen weten over de serie en heb dus een linkje geplaatst waar je wel wat leuke info kan krijgen en een link naar de nieuwe serie. Hoewel ik mij nu al erger aan de visuele wijzigingen (helmen bijvoorbeeld) en het idee dat een nieuw Cylon type eruit ziet als een mens  ::)  waar zouden ze dat idee nou van gejat hebben ::)

http://battlestar.ugo.com/Linkje met veel info, ook de boeken ed...

Nieuwe serie epsiode guide
Trailer 1
Trailer 2

Hoe dan ook box is een must have voor de fans!!

noise

#22
Ik zit nu midden in cd 5.
Begrijp ik het goed dat ze in de gehele serrie 1 niet eens op aarde komen ???
Dan laat mijn geheugen me dus aardig in de steek.
En dat al met 35 lentes jong :'(

Spacebass

Ik ben dus even oud en dacht dus idd net als jij dat ze op aarde zouden landen...niet dus  ;D
Het wachten is op de volgende box  :(

J.A.F._Doorhof

Wees blij dat ze niet landen dat was een ramp :D.

In de laatste aflevering, the hand of God wordt wel een uitzending opgevangen van de aarde maar landen doen ze pas in serie 2.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"