High Fidelity Limburg (B) 2003

Started by patrick_vdb, October 16, 2003, 15:44:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi,

Ben ook vandaag geweest en het was idd vrij rustig (leuk overigens om je eens in real-life te zien Teejoo ;) ). Voor de organisatoren wellicht minder leuk maar voor de bezoeker des te beter daar er echt rustig en op het gemak geluisterd kon worden zonder je te storen aan allerlei randlawaai wat drukbezochte beurzen met zich meebrengen.

De locatie La Butte aux Bois was mij niet onbekend, een mooi bourgondische setting met kamers die goed vergelijkbaar zijn met de beter gestoffeerde huiskamers. De akoestiek in de kamers is hierdoor zeer vergelijkbaar met een thuissituatie, zeker niet overal perfect maar dat is de huiskamer doorgaans ook niet, maar redelijk lekker in het gehoor liggend zonder al te veel vervelende zaken.

Het geheel was vrij breed opgezet en bood een redelijk gevarieerd aanbod aan stereo en surround opstellingen in zowel kwaliteit alsook prijsklasse. Merken als Dreamvision (DLP projector), Pioneer (Plasma's en speakers), Arcam (voornamelijk de FJM-range), Bose (met hun lifestyle), B&W (Beolab 5, plasma en randapparatuur), Final (Nederland's electrostaten-fabrikant), Sharkwire (van interlink tot speakerkabel), Nordost (bijna de gehele range was te bezichtigen), Beduschi (een Italiaanse speakerfabrikant), Current Design (dvd en cd-meubels), het Duitse Isophon, Tannoy, Denon, Marantz, Rega, Totem Acoustics, Rotel, Wharfedale, B&W, JM Lab (helaas niet met hun Utopia's), Odyssee luidsprekers met Etalon versterking, Roksan draaitafels, Primare samen met System Audio (Deense luidsprekerfabrikant) en Nordost Walhalla bekabeling, Classe, WBT met hun productlijn, Waterfall luidsprekers, de Alon Lotus Elite met VTL versterking ea.

Positieve Indrukken

Final ism Arcam FMJ-range

In een kleine luisterruimte (naar mijn idee zeker iets te klein om een goede imaging te krijgen in de frontstage) werden de Final electrostaten Model 700 (fronts), Model 700 center (de naam zegt het al) en Model 200 ondersteunt door de Final Model S200 subwoofer in surroundopstelling getoond. Het geheel werd gedirigeerd door een Arcam FMJ AV8 pre/pro, de Arcam FMJ P7 eindversterker en een Philips DVD-SACD speler.

De set wist in surround geheel niet te overtuigen, er miste een groot gebied in midlaag en het klankbeeld was alles behalve echt prettig (een dun mechanisch karakter). Navraag leverde op dat de speakers allen als full-range werden aangestuurd, de sub werkzaam was tot ongeveer 50Hz en het geheel niet met een dB-meter was afgeregeld.

Ok, over naar stereo ;) Hier lieten de elektostaten hun ware karakter zien. Een zeer transparante weergave (opnames met een harde rand gingen meteen met de billen bloot terwijl Norah's stem vloeiend zacht klonk) waarbinnen de timing zeer precies was. Ook in het laag stonden de Model 700 redelijk hun mannetje, ze miste natuurlijk enig autoriteit in dit gebied maar het tonale karakter van deze elektrostaat was toch best veelbelovend. Had ze graag eens geluisterd in een fatsoenlijk afgestelde surround-omgeving en met een andere sub.

B&W N802 ism Classe

De Nautilus 802 stond samen met de CP65 voorversterker, CDP10 cd-speler en twee CAM350 monoblokken van Classe opgesteld in een redelijk ruime kamer waarin snel sprake was van vervelende vloerresonanties. Gekozen werd om de bekabeling aan te passen en het laag wat te drukken omdat dit anders het totaalbeeld overstemde. Niet de meest ideale opstelling dus maar ook nu weer wisten de kwaliteiten van de speaker mij snel weer te vangen, zelfs met de naar mijn smaak te lieve karakter van Classe, maar ja, ik ben dan ook een B&W liefhebber. Diverse cd's werden gedraaid en steeds viel de enorme ruimtelijkheid, plaatsing, dynamische kwaliteiten, rust, autoriteit (zelfs met het aangepast laag :o ), resolutie en de vloeiende weergave in positieve zin op.

System Audio ism Primare en Nordost

Twee luidsprekers van System Audio werden beluisterd, beide voorzien van een Primare A30.2 versterker en een CD30.2 bron, het geheel bekabeld met de Nordost Walhalle luidsprekerkabels en interlinks.

Als eerste de SA7K Master Reference, een elegante vloerstaander die het geluid voortbrengt middels een tweetal kleine woofers en een tweeter, verder staan er een 4-tal passieve identieke kleine woofers ter beschikking welke volgens een druk-distributie systeem passief worden aangestuurd.

De SA7K zet een groot en dynamisch geluidsbeeld neer met een transparante weergave. Wat direct positief opvalt is de enorme snelheid en accuraatheid waarmee het systeem speelt. Transienten worden uiterst nauwkeurig weergegeven en ook de timbre is zeer precies. Een zeer prettige speaker die ondanks zijn redelijk kleine behuizing en dito drivers toch een overtuigend beeld wist neer te zetten over het gehele frequentiespectrum. Enig gemis aan autoriteit in het laagste laag maar de aanwezige fundering en definitie erin maakt een hele hoop goed.

De SA2K is de compacte versie. Een tweeweg systeem bestaande uit een tweeter en een 13cm mid/laag unit in een compacte basrefelx-behuizing. Fourplay, hetzelfde nummer als ook op de SA7K is beluisterd werd ook nu gedraaid en wekte meteen ongeloof op. Zoveel fundering in het laag met een dergelijke overtuiging en definitie heb ik zelden gehoord uit speakers met een dergelijk formaat. Alle positieve eigenschappen van zijn grote broer waren ook nu weer present alleen liep deze compacte versie bij drukkere en wat luider volume wat gemakkelijker vol maar gezien het formaat van de speaker wordt dit haar al snel vergeven.

Wetenswaardigheid bij de SA7K Master Reference en de beluistere SA2K is dat beide speakers intern bekabeld zijn met Nordost Walhalla (snelheid, een juiste timbre en transparantie zijn ook typische Nordost-kenmerken) en de verdere bekabeling van het systeem met Nordost (en uiteraard het liefst de Walhalla lijn) alsook aansturing door Primare werd gezien als een synergetisch geheel.

Alon ism VTL

De Alon Lotus Elite is een speaker welke bestaat uit 2 8-inch laagdrivers en een mid en tweeter welke zich in een open baffle bevinden. Het geheel werd aangestuurd met VTL monoblokken en een VTL tube voorversterker.

Het geluidbeeld dat door de Alon's werd neergezet was groots, zeer ruimtelijk met een zee van rust en lucht rondom de instrumenten en zang. Het hoog en mid kent een goede transparantie en is heerlijk vloeiend, het laag legt hier een zeer aangename warme deken overheen en loopt behoorlijk gefundeerd door (niet altijd even gedefinieerd). Waarin dit systeem uitblinkt is muzikaliteit met de hoofdletter M. Keb Mo's blues wordt uiterst gevoelig neergezet en dikwijls heb ik ook het prachtige nummer Isn't she lovely van Livingston Tayler voorbij horen komen, luister hoe het fluiten van de man weergegeven wordt en dwaal langzaam mee op de gitaarakoorden en stembanden van Taylor, de Alon Lotus Elite is zeer zeker lovely. Absoluut geen neutrale weergave maar een heerlijke warmte met een zeer goede muzikaliteit. Mocht de tijd ooit komen dat ik een stereo-set nodig heb (wanneer een dedicated HT bv gerealiseerd wordt) dan zouden deze speakers toch zeker op de nominatie-lijst staan.

Negatieve Indrukken

B&W ism Arcam

De nieuwe 700-serie van B&W stond present en werd aangedreven door de P7 7-kanaals eindversterker van Arcam tezamen met de AV8 en DV27 uit de FMJ reeks van dezelfde fabrikant. De demo zoals gegeven kenmerkte zich door een slechte op en afstelling en nieuwe speakers die volgens mij nog wel enkele uren inspeeltijd konden gebruiken. Gecombineerd met het harde volume kwam deze set als behoorlijk hard en kil over, op momenten zelfs lichtelijk overstuurd. Ook de 600-serie zoals die stond opgesteld in dezelfde ruimte ism met Yamaha versterker en dvd-speler kenmerkte zich door de verkeerde afstelling en luide volumes. Een slechte reclame voor de nieuwe B&W lijn is eigenlijk mijn enige gedachte.

B&O Beolab 5 met B&O randapparatuur

De nieuwe B&O Beloab 5 lijkt zo weggelopen te zijn uit Star Wars Episode IV a New Hope, hij zou zeker niet misstaan in het rijtje robots welke de Jawa's aan Luke en Uncle Owen proberen te slijten.

De Beolab 5 is een vernieuwend actieve speakersysteem waarbij men ervoor gekozen heeft voor een horizontale plaatsing van de drivers, ondersteunt met verschillende acoustic lenses moet deze plaatsing voor een rondomstralend gedrag zorgen wat de speaker een bepaalde mate van ruimtelijkheid en akoestiek-onafhankelijkheid moet geven. Voor de laagweergave beschikt het systeem over een room-correctie systeem, middels een meetmicrofoon wordt de kamer-akoestiek, de plaatsing van de speaker tov de ruimte, de grootte van de ruimte ect gemeten en worden op iets van 121 punten in het laagbereik allerlei aanpassingen gedaan. Theoretisch zou de speaker dus in elke ruimte een even overtuigend geluidsbeeld moeten kunnen neerzetten met een aangepast laag, onafhankelijk van de plaatsing. Helaas heb ik van dit mooie systeem niets mogen terug horen in het geluid zoals werd gepresenteerd door deze speaker. De ruimtelijkheid was zeker in orde, mooi diep en breed maar de laagweergave stelde hevig teleur (of je moet van een flink overheersend gebrom houden). Ik ben diverse malen in de behoorlijk grootte ruimte wezen luisteren en elke keer werd met ander materiaal gedemonstreerd (muziek afgewisseld met dvd-film). Elke keer ervaarde ik hetzelfde, een opeenstapelend laag welke totaal niet in verhouding stond met de rest van het tonale karakter, een laag dat zeer snel zeer vol loopt, zijn timing mist en eigelijk het totaalbeeld met een dikke deken overdekt.



Helaas wat weinig op projectiegebied en wanneer er geprojecteerd werd (Dreamvision) dan was dat al helemaal niet onder enig ideale omstandigheid. Middels de Allcanview ACV1SE werd er ook een korte HD-demo gegeven, het beeld werd wederom geprojecteerd door een Dreamvision.

De Allcan ACV1SE is een pc-based multi-media toestel wat werkelijk voor zeer veel doeleindes gebruikt kan gaan worden. De Allcan kan dient doen als dvd-cd speler, speelt WM9 files (helaas had men niet T2) maar heeft daarvoor wel een internetconnectie nodig, fungeert als scaler (kan tot de meest gekke resoluties scalen) en deinterlacer. Kan dienst doen als game-station, tv en satteliet-tuner (EUR1080 werd gedemonstreerd) enz. Omdat het toestel pc-based is zijn upgrades, zowel software alsook hardware haast oneindig uitvoerbaar.

Al met al zeker een leuke dag met mooi luisterplezier. Wederom een goed initiatief van onze zuiderburen.

Mvrgr

Patrick

thommy

Hi Pat,

Zeer leuk reviewtje 8)

Kan ik dus weer uit besluiten dat onze dealers nog veel werk te doen hebben om een meerkanaals opstelling optimaal te showen :-\
Een SPL metertje is echt essentieel met het afstellen van meerkanaals.
Toch weeral stof tot degenereren voor de stereo freaks die al niet hoog oplopen met multichannel :-X

Echt zonde, de nodige mooie componenten zijn zijn immers aanwezig om te genieten, aleen vraagt het een beetje aandacht met de opstelling/afstelling .

Mvgr
Yves.

Harry HT

Quote from: patrick_vdb on November 16, 2003, 01:41:24
Hi,

Ben ook vandaag geweest en het was idd vrij rustig (leuk overigens om je eens in real-life te zien Teejoo ;) ). Voor de organisatoren wellicht minder leuk maar voor de bezoeker des te beter daar er echt rustig en op het gemak geluisterd kon worden zonder je te storen aan allerlei randlawaai wat drukbezochte beurzen met zich meebrengen.
Het was perfect, meer speakers dan bezoekers :D

QuoteDe lokatie La Butte aux Bois was mij niet onbekend, een mooi bourgondische setting met kamers die goed vergelijkbaar zijn met de beter gestoffeerde huiskamers. De akoestiek in de kamers is hierdoor zeer vergelijkbaar met een thuissituatie, zeker niet overal perfect maar dat is de huiskamer doorgaans ook niet, maar redelijk lekker in het gehoor liggend zonder al te veel vervelende zaken.
De locatie was mij geheel onbekend, ik had verwacht dat het beter was aangegeven, maar helaas. Na een rondje door het dorp (met alleen maar supermarkten) kwam ik weer op de N78 terecht en na twee keer vragen kwam ik op de plaats van bestemming terecht.

QuotePositieve Indrukken

Final ism Arcam FMJ-range

In een kleine luisterruimte (naar mijn idee zeker iets te klein om een goede imaging te krijgen in de frontstage) werden de Final electrostaten Model 700 (fronts), Model 700 center (de naam zegt het al) en Model 200 ondersteunt door de Final Model S200 subwoofer in surroundopstelling getoond. Het geheel werd gedirigeerd door een Arcam FMJ AV8 pre/pro, de Arcam FMJ P7 eindversterker en een Philips DVD-SACD speler.
Hier ben ik maar even geweest, ik zag dezelfde mensen weer als bij de VAD. Toen ging het ook al mis met de opstelling die ze gemaakt hadden met Aragon. Het benauwde kamertje trok mij niet.

QuoteB&W N802 ism Classe
Ook op de beurs stond B&W bij de uitgang opgesteld en kwam ik telaat, alles was uitgeschakeld. Weer geen 802's kunnen luisteren. :-[

QuoteNegatieve Indrukken
B&W ism Arcam
De nieuwe 700-serie van B&W stond present en werd aangedreven door de P7 7-kanaals eindversterker van Arcam tezamen met de AV8 en DV27 uit de FMJ reeks van dezelfde fabrikant. De demo zoals gegeven kenmerkte zich door een slechte op en afstelling en nieuwe speakers die volgens mij nog wel enkele uren inspeeltijd konden gebruiken.
De handelaar die ze demostreerde was heel schappelijk, ik mocht m'n eigen meegebrachte muziek opzetten en het systeem afregelen. Eerst die surround eens afgezet, d.m.v. sourse direct, toen ontstond er een enorme bromtoon. ::) Bleek bij het installeren van die ochtend ook voor te zijn gekomen. Toen hij de kleinere speakers wilde demonstreren zaten al de plastic dopjes nog in de aansluitingen van de speakers, na wat gepunnik kreeg hij de dopjes eruit.;D
Ik vond ondanks de bijgeluiden de 705's en de kleinere 70x's goed klinken. De handelaar vertelde dat hij vorige week naar de fabriek was geweest en dat ze daar vertelden dat de 705's gaan concureren met de 804's. Ook vertelde hij dat er voor de 804's een update komt voor de tweeters etc. zodat deze weer wat beter gaan klinken.

QuoteB&O Beolab 5 met B&O randapparatuur
De nieuwe B&O Beloab 5 lijkt zo weggelopen te zijn uit Star Wars Episode IV a New Hope, hij zou zeker niet misstaan in het rijtje robots welke de Jawa's aan Luke en Uncle Owen proberen te slijten.
Prachtig om te zien, alleen kleiner dan ik het verwacht, leuk om te zien met de ledje. Het leken inderdaad net robotjes, de prijs van 14.000 euro was er ook eem van een japanse huishoudrobot.

QuoteDe ruimtelijkheid was zeker in orde, mooi diep en breed maar de laagweergave stelde hevig teleur (of je moet van een flink overheersend gebrom houden).
Helemaal mee eens.

QuoteDe Allcan ACV1SE is een pc-based multi-media toestel wat werkelijk voor zeer veel doeleindes gebruikt kan gaan worden. De Allcan kan dient doen als dvd-cd speler, speelt WM9 files (helaas had men niet T2) maar heeft daarvoor wel een internetconnectie nodig, fungeert als scaler (kan tot de meest gekke resoluties scalen) en deinterlacer. Kan dienst doen als game-station, tv en satteliet-tuner (EUR1080 werd gedemonstreerd) enz. Omdat het toestel pc-based is zijn upgrades, zowel software alsook hardware haast oneindig uitvoerbaar.
Door moderne compressie technieken kunnen honderden films op de hardeschijf gezet worden. Het beeld is volgens hun super, er zal een review verschijnen in vergelijking met een Tag. www.allcanview.com

Bij Isophon stonden helaas de nieuwe europa's II niet aangesloten, alleen de kleine Galileo's. Ze speelden mooi, lekker snel. Zij stonden ook beneden en daar waren alle vloeren van steen, het geluid was dus ook niet optimaal. Ook dit merk heeft een surround systeem, de Comet (rear) en Solaris (center). En ze hebben ook een "budget" surround opstelling.(stonehenge, meteor, helios)

Bij Tannoy NL stonden twee speakers (Dimension) met enorme woofers te spelen met een grote Rel subwoofer, klonk erg mooi. Verder stonden er allemaal Rel, Sensys en Eyris speakers los opgesteld.

Odyssee soundsystems had de Orfeo (sat) en de Homeros (sub) opgesteld, dit vond ik een mooie set om naar te luisteren. (samen met Kreadisk cd speler en Etalon Duo versterker) Odyssee heeft zeer goede prijzen. Alleen niet mooi om te zien.

Sim2 had een mooi toestel staan. DMV rearprojectie (dlp) op een scherm (45 of 53") in het toestel zijn goede resultaten te behalen.
Resultaat een ondiepe design tv om te zien met super mooi beeld, wat ook met daglicht getoond kan worden. :) www.sim2.com

Pioneer had een mooie nieuwe plasma staan. Het beeld werd dmv van puntjes opgebouwd en niet meer met lijnen. Deze puntjes worden allemaal precies aangestuurd en het resultaat mag zeker zijn. Ook vanaf opzij is het beeld perfect. Echt een mooi resultaat, ook qua vormgeving.

Het was een leuke middag, zal de volgende keer weer gaan kijken en luisteren.

Gegroet,

Harry HT
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

#28
Hi Harry,

Ik heb je gemist, speciaal opgelet of ik iemand met een exelsior t-shirt zag lopen maar helaas, ach ik had m'n MVV-shirt ook niet aan ;D

Bij het kleine kamertje met Final had je overigens het meubilair wat kunnen verschuiven waardoor je meer afstand kon nemen tot de frontstage. Heb dit ook gedaan en het stereo-beeld profiteerde hier best behoorlijk van, de persoon verontschuldigde zich ook voor het kleine kamertje.

Ach, zo waren er nog wel enkele schoonheidsfoutjes te ontdekken, bij System Audio speelde 1 van de SA2K speakers niet mee in de stereo-opstelling (probleem met eindtrap van de Primare) en bij de N802-Classe demo vroeg ik of de belichting niet uitmocht want deze veroorzaakte een lichte storing in het geluidsbeeld.

@Yves,

Idd, stereo-freaks die het niet zo hebben op multi-channel werden in veel zalen weer eens op hun vooroordeel bevestigd helaas. Gelukkig lag het accent van de show toch meer op het stereo-gebeuren dan op multichannel, wellicht is het niet zo opgevallen ;D

Mvrgr

Patrick



Harry HT

Quote from: patrick_vdb on November 16, 2003, 12:54:02
Bij het kleine kamertje met Final had je overigens het meubilair wat kunnen verschuiven waardoor je meer afstand kon nemen tot de frontstage.
Afstand nemen? Hoe hoog zijn deze speakers wel niet 2 meter of zo ?
Ik kon niet goed luisteren die blonde meid (die bij Final werkt) zorgde voor teveel afleiding. ;D

QuoteAch, zo waren er nog wel enkele schoonheidsfoutjes te ontdekken,
Was je er rond 17.00 uur nog? Rond dat tijdstip was ik lekker aan het luisteren bij Odyssee en ineens klonk er een knal uit de speakers. Het licht ging uit en er was niets meer te horen. De stop van alle luisterkamers had het begeven. De gangverlichting bleef wel branden. Grote paniek onder de standhouders, snel alle appatuur uitzetten. Sommige waren telaat en met als gevolg dat toen de stroom weer aanging de apparatuur direct ging spelen. Gelukkig er was weer geluid. Halve minuut later Knal weer de stop eruit, maar kort daarna had iedereen weer stroom. Ik was wel blij dat er weer stroom was, want m'n meegenomen cd zat in cdspeler bij Odyssee. :D
Een aantal standhouders hadden een korte discussie op de gang en 1 van hen gaf aan dat zoiets op de beurs in Frankfurt niet gebeurd. Maar algauw gaven andere standhouders aan dat het dit jaar ook in Frankfurt de stroom was uitgevallen.


p.s. Patrick heb je nog meer goede muziek gehoord?
Ik heb zelf niet zoveel moois gehoord. Ik heb vaak m'n meegenomen mobile fidelity sacd Companion van Patricia Barber laten draaien. Deze had ik vrijdag gekocht bij Rhapsody.
Echt een aanrader ! :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

Hi Harry,

Nee, om 17:00 was ik alweer weg dus dit voorval heb ik niet mee mogen maken (anders was het zeker niet onvermeld gebleven).

Mvrgr

Patrick

ps. ook ik heb nauwelijks interessante nieuwe muziek gehoord, de werken waarmee gedemonstreerd werd kende ik eigenlijk allemaal al.

Marco Lisi

Heren

Mooie, uitgebreide verslaggeving! Mijn complimenten  :D Met een algemeen bezoekersaantal van 567 eindigden we zondagavond allemaal met een positief gevoel. Hey Yves, had 568 kunnen zijn  ;)

Voor een eerste try-out verliep alles lekker gesmeerd. Er zijn altijd dingen die beter kunnen, we hebben alvast een lijstje aangelegd voor we beginnen aan de volgende editie!

Oei, dat kan wel eens snel gaan: maart 2004 -> High Fidelity Antwerpen  :P

Allemaal bedankt voor jullie komst en enthousiaste reacties 8)

thommy

Hi Marco,

Al ben ik geheel niet in de mogelijk geweest voor een bezoekje, toch een oprechte welgemeende dikke proficiat met jullie geslaagde dealerdag.

En ja, besef ik maar al te goed dat de afwezigen steeds ongelijk hebben ;)


Quote from: audioforum.be on November 17, 2003, 00:42:39
Heren

Mooie, uitgebreide verslaggeving! Mijn complimenten :D

Ja, onze Pat weet zoals steeds alles zeer duidelijk met betrekkelijk weinig woorden uit z'n klavier te toveren 8)

Hopelijk gaat het me de volgende keer wel lukken om aanwezig te zijn ;)

Mvgr
Yves.

Del member

Quote from: patrick_vdb on November 16, 2003, 01:41:24

De Allcan ACV1SE is een pc-based multi-media toestel wat werkelijk voor zeer veel doeleindes gebruikt kan gaan worden. De Allcan kan dient doen als dvd-cd speler, speelt WM9 files (helaas had men niet T2) maar heeft daarvoor wel een internetconnectie nodig, fungeert als scaler (kan tot de meest gekke resoluties scalen) en deinterlacer. Kan dienst doen als game-station, tv en satteliet-tuner (EUR1080 werd gedemonstreerd) enz. Omdat het toestel pc-based is zijn upgrades, zowel software alsook hardware haast oneindig uitvoerbaar.

Al met al zeker een leuke dag met mooi luisterplezier. Wederom een goed initiatief van onze zuiderburen.

Mvrgr

Patrick

De Allcan zag er erg goed uit, alleen is de verkoper niet erg CRT minded ... "CRT gaat er toch uit binnen enkel jaren en analoog gestuurd is niets vergeleken met DVI, trouwens, wat ga je met HD doen eenmaal copy protectie eraan komt" ...

De Allcan is eigenlijk een super-goliath om het in forum superlatieven uit te drukken (geen kritiek op Frank) met alles erop en eraan (zelfs HD satt ontvangst, demo van euro1080 met de satt gecaptured, volledig getweaked en herschreven (zelf de browser) zodat je van windows niets meer ziet. Scaling was echt top-notch zonder fouten, geen gestutter, geen combing en erg scherp.

Alleen het prijskaartje van 10.000 EUR vond ik erg prijzig, de verkoper beweerde dat het als zoete broodjes gaat verkopen aan al die freaks die ook een plasma kunnen permiteren. Wil dat nog wel eens zien ;D

garmtz

Hoe je het ook wendt of keert, €10.000 is gewoon erg veel (TE veel?) geld voor een scaler.

Harry HT

Quote from: garmtz on November 17, 2003, 11:41:44
Hoe je het ook wendt of keert, €10.000 is gewoon erg veel (TE veel?) geld voor een scaler.
Deze "super doos" heeft wel een Chord look, maakt dat de prijs wat acceptabeler? :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Quote from: Harry HT on November 17, 2003, 11:50:02
Deze "super doos" heeft wel een Chord look, maakt dat de prijs wat acceptabeler?  :)

FOTO! ;)

thommy


garmtz

Ik heb geen rooie cent meer, dus niet eens aan DENKEN! :D

thommy

Quote from: garmtz on November 17, 2003, 11:58:47
Ik heb geen rooie cent meer, dus niet eens aan DENKEN! :D

Hehe collega, ook geplaagd met dit virus ;D

Mvgr
yves.

Harry HT

#40
Quote from: garmtz on November 17, 2003, 11:52:42
FOTO! ;)

http://www.elektro-beckhoff.de/eb_laden/index.html
:D

Even doorbladeren, lukt me niet om rechtstreeks te linken :-[
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Del member

Quote from: garmtz on November 17, 2003, 11:41:44
Hoe je het ook wendt of keert, €10.000 is gewoon erg veel (TE veel?) geld voor een scaler.

Deze doos heeft een vectoriele scaler en de box heeft 7 patenten volgens de verkoper. Is tegelijkertijd een DVD speler, 7.1 surround processor, HDTV recorder en receiver, een video/fileserver is en er binnenkort SACD playback gepland ...

Ben ook benieuwd naar deze leuke toverdoos.

garmtz

Da's dan heel wat meer dan een scaler... Zit dus ook een DVD en audio-processor in, dat wist nik niet. Wel alles-in-1 op die manier...

patrick_vdb

Hi,

De Allcan was idd meer een toverdoos dan een dedicated piece of equipment. Zelf noemen ze het een info-tainment systeem en de mogelijkheden zijn eigenlijk grenzeloos. Naast de al genoemde functies kan het doosje zelfs fungeren als standaard pc, faxen en e-mailen en zelfs telefoonverkeer behoren tot de mogelijkheden. Wanneer je alle functionaliteit van het doosje bij elkaar optelt zijn de kosten toch nog best verantwoord.

Persoonlijk denk ik dat ze met deze toverdoos op een toch wat andere markt mikken dan waarin wij ons begeven, maar een leuke gadget blijft het zeker.

Mvrgr

Patrick

Benny Winnen

Hierbij wil ik toch even een correctie aanbrengen i.v.m. de prijzen van de System Audio speakers die hier op het forum de ronde doen.

SA2K : 3.300 Euro btw inbegrepen

SA7K Master Reference : 9.800 Euro btw inbegrepen

Wat beterft zijn grotere broer de SA7K is het even opletten geblazen.

De gewone SA7K kan je in Frankrijk en Engeland vinden tegen een prijs van 7.900 Euro. Deze versie wordt echter in België en Duitsland niet verdeeld.
In deze 2 landen hebben we de SA7K Master Reference (die ook in Lanaken te beluisteren was) tegen de prijs van 9.800 Euro i.p.v. 12.000 Euro.
Binnenin de SA7K Master Reference vind je bekabeling van het type Valhalla van Nordost en nog enkele andere verbeteringen.

patrick_vdb

Hi Benny,

Zover ik mij weet te herinneren is geen melding gemaakt van prijzen van de System Audio speakers in deze topic?

Anyway, het is niet verkeerd om de juiste prijzen te vermelden, het waren immers beide prachtige speakers ;)

Mvrgr

Patrick

Benny Winnen

Hi Patrick,

mijn excuses, je hebt volkomen gelijk.
Ik had op 2 andere forums een verkeerde prijs gezien en via snel knip -en plakwerk dan ook maar op het HTforum gezet.

Mvrgr

Benny

patrick_vdb

Hi Benny,

Excuses zijn niet nodig hoor ;)

De prijs van beide System Audio speakers is er dan wel naar maar de kwaliteit wat ze bieden maakt het gerechtvaardigt, zeer mooi, vooral de snelheid, transparantie en accuraatheid.

Mvrgr

patrick

patrick_vdb

Effe een plaatje van de SA7K ;D



mvrgr

Patrick