Audaphon ervaringen?

Started by Arno P, May 21, 2011, 12:19:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P


Peerless Monster

Quote from: Arno P on May 21, 2011, 12:19:01
Heeft iemand hiermee al eens geknutseld?

http://www.lautsprechershop.de/hifi/audaphon_horn.htm



Dat is vet ;)
IK ben benieuwd wie hier mee speelt ook ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Arno P

Quote from: Peerless Monster on May 21, 2011, 12:25:50
Dat is vet ;)
IK ben benieuwd wie hier mee speelt ook ;)

Zo'n hoorn vanaf 400Hz en een hondehokhoorn voor beneden 400Hz... :devil:

Interficior

Wel duur zeg.

Heb je al eens gezien hoe "Jag" dat eens heeft opgelost? De topics van hem zijn nog wel te vinden maar de plaatjes doen het niet meer. Hij had echter een vierkante bak MDF gemaakt en daar met een soort grote, op vorm gemaakte, roerspatel (contra aan de hoornvorm) met een soort plamuur of iets dergelijks in geroerd zodat je een massieve hoorn hebt gemaakt.
Take it or lease it

Arno P

Quote from: Interficior on May 21, 2011, 14:09:15
Wel duur zeg.

Heb je al eens gezien hoe "Jag" dat eens heeft opgelost? De topics van hem zijn nog wel te vinden maar de plaatjes doen het niet meer. Hij had echter een vierkante bak MDF gemaakt en daar met een soort grote, op vorm gemaakte, roerspatel (contra aan de hoornvorm) met een soort plamuur of iets dergelijks in geroerd zodat je een massieve hoorn hebt gemaakt.

Ik zag inderdaad een methode op basis van Klei (mal?), ook een van epoxy in een mal gieten en zelfs een van meerdere lagen/stroken papier mache over elkaar heen...
Is nu nog een tijd van zoeken, denken, vergelijken, ervaringen van anderen, berekenen...en tussendoor laten bezinken voor het beste "cunning plan"