YES!!! Nieuwe software lost mijn HD_AUX probleem op!!!

Started by Spacebass, October 25, 2003, 01:25:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Nou na maanden gefriemel en gerommel en foute creatieviteit van mijn kant met kabels..de laatste Holosoftware en drivers (2.3) geinstalleerd...en ik heb jawel BEELD!!!!

je kan je niet voorstellen hoeveel vertrouwen ik weer heb dat het toch nog een keer goed zal komen!...

Ik had zelfs zitten denken om de RGBHV breakout en de HD-AUX van de hand te doen, Frank zit nl niet om de hoek voor mij, dat ik er ff heen rij om hem samen met hem te bekijken vergt organisatorisch thuis een behoorlijke toestand de laatse tijd en was een beetje gefrustreerd geraakt eerlijkheidshalve...
maar des te blijer ik ben dan ik nu gewoon beeld heb!!!!
Yes !
Je zal aan het plaatje zien dat ik wel weer moet convergeren/tunen ed,
maar geen rare groene strepen op een zwarte achtergrond meer...
pfieuw...
ik weet niet wat er veranderd is, maar het werkt nu zonder hardwarematig iets veranderd te hebben meteen!Ik had er eerlijk gezegd een hard hoofd in, mja na elke update probeerde ik het trouw  uit en dit keer met succes!!!

Bedankt immersive, wat er dan ook veranderd is!  ;D  ;D :clapper:

dat wilde ik even kwijt...

Roland

Kijk, dat is nou goed nieuws  8)
Morgen meteen een filmmarathon houden uiteraard  ;D

J.A.F._Doorhof

Heb je wel elke keer de nieuwste drivers geïnstalleerd ?
Het enige dat ECHT veranderd is is de input sektie in 2.3 en wat kleine bugs (die ik hier niet gezien heb, maar die vooral digitale kijkers bezig hielden).

WEL is de gehele setup veranderd standaard van RGBHV naar component, check dus even waar je colorspace op staat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Je hebt het in de andere thread zelf kunnen zien dat ik echt de laatste drivers had geinstalleerd..weet je nog :)

Ik moet hem op rgb zetten ander heb ik groen beeld, dus voorheen op component nu op rgb/vga.

Wat ik wel zie is dat als ik een ntsc titel op een refreshrate zet van 59.940 dat ik dan heel licht een soort dubbele vervormings"streep" omhoog zie kruipen. Ik wilde het hierop zetten omdat ik bij bepaalde pans of bij een hele subtiele zoom van de camera, lichte schokken zie, waarvan ik dus dacht dat het wel de refreshrate zou zijn...

Voor de zekerheid,
input op de Barco is comp-v en niet rgb omdat ik anders ineens scanlines ga zien...

dus wellicht dat er ergens anders nog iets verkeerd staat?

maar goed, ik heb nu tenminste een uitganspunt, dat had ik voorheen niet....

J.A.F._Doorhof

Hummm,
Je moet wel RGB kiezen.
Check even dat de resolutie output van de hologui wel op 1440x960 staat, standaard reset hij zichzelf steeds naar 480P, je moet dit instellen onder de settings voor PAL en NTSC en dan de gui opnieuw opstarten.

Op de Barco dien je input 5 en 95 te gebruiken, zet je colorspace op RGB en de HD-aux output op RGBHV analog card EN op 5x BNC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Feli Spacebass.
Ik hoop dat ik over een aantal maanden net zo blij kan zijn als jij.
Ben nu nog druk bezig met dedicated HT, maar de vaart zit er niet echt in.
Nogmaals, feli.

Spacebass

@Roland en Doerak:
Bedankt!! Het zal vast beter gaan tegen de tijd dat jullie eventueel met de kaarten gaan werken...de software zal naar het er nu uitziet perfect gaan werken!

@Frank:
Plaatst dit absoluut niet als iets negatiefs hoor Frank, ik ben vanaf het begin juist heel erg te spreken over de HD3DII..
Ik genoot al enorm van de HD3DII alleen al via de overlay!
Dit is slechts het slagroom op het al supper lekkere gebakje!  8)

Je bedoeld neem ik aan deze settings:

> Setup HD-AUX
>Output Colorspace: VGA/RGB
>Sync Type:Regulai (5BNC)
>HD-AUX Output:RGBHV Breakout

die 1440x960p is neem ik aan voor NTSC
voor Pal...moet ik dan 1440x1152p kiezen?
of ook 1440x960p?

Kan je nog even herhalen welke waarden ik bij de enhancement sectie moet gebruiken.
en welke optie ik moet opschroeven om de RGBHV output te compenseren naar 1V?
dan heb ik denk ik alles aan de praat.

Bij TFE zie ik nog wel lichte inzoom schokken...zijn deze van de camera of loopt er iets nog niet goed?

Ik zie die vervorming bij NTSC en refreshrate op 59,940 nog steeds over het beeld lopen trouwens.
Als ik de refreshrate op default laat zie ik dat niet...

Verder ziet het er een heeeeel stuk mooier en vooral natuurlijker uit dan via de overlay op de GForce  ;) Lipsync ervaar ik idd niet meer, maar ik heb nog geen moeilijke titel getest omdat ik niet weet wat een moeilijke titel is!  ;D

BOTW is btw prachtig...in de beginscene dat de camera omhoog gaat langs het gebouw, geen enkel schokje of hapering...lijkt bij mij vooralsnog alleen bij TFE superbit te gebeuren.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het enige dat je nog moet veranderen is de color naar 27.2 dan heb je als het goed is alles voor elkaar.

De schokjes zie ik hier niet, waar je wel op moet letten is dat je voor PAL 1440x1152 kiest en voor NTSC 1440x960 de refresh rate verander ik helemaal niets aan.

Er zit nog één bug in de software, als je wisselt van PAL naar NTSC is het soms nodig (lees bijna altijd) om als de DVD loopt even de muis te bewegen, dan switched de software van PAL naar NTSC, je hoeft niets in te stellen alleen maar te bewegen, je ziet je projector dan vanzelf naar 50 of 60hz springen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ok Frank, ik heb middels videoproc gekeken naar de settings en die staat default al op de goede refreshrates voor PAL en voor NTSC (50 en 59,94), dus daar kan het niet aan liggen...

Ik heb vandaag maar weer flink genoten van FOTR en na afstellen middels AVIA was ik enorm onder de indruk van diepte/kleur/blacklevel enz... echt om stil van te worden...kon ook nu weer (10e keer of zo) de film niet meer stoppen omdat ik echt in de film gezogen werd, zo mooi (als ik de vervorming van mijn huidige scherm even wegdenk)
MAAR....de film zit vol met horizontale pans...vertikale pans heeft hij totaal geen probleem mee, maar horizontale pans zie ik echt heel duidelijk hele lichte schokjes.
Kvind het echt raar dat alleen ik er last van heb...is het voor jou mogelijk om te achterhalen waardoor deze precies zouden kunnen ontstaan?

J.A.F._Doorhof

Hi,

welke regio kijk je ?
Check aub goed of je projector de goede refresh aangeeft, ik zie ook wel eens de schokjes en kom er dan achter dat hij nog in de NTSC stand of PAL stand staat, een kleine beweging met de muis laat hem dan overschakelen naar de juiste setting. Immersive is daarvan op de hoogte ondertussen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ik kijk zowel regio 1 als 2 Frank.
Als hij nog op regio 2 staat (pal) en ik kijk naar een regio 1 film...dan kan het niet anders dan opvallen....de kleuren kloppen dan niet  ;)
Dus dan ga je vanzelf met de muis aan de gang...

J.A.F._Doorhof

Kleuren kloppen niet ???
Dat zou niet mogen gebeuren.

Wat ik probeer aan te geven, als je de stoterring ziet check dan via de text button op je AB even of je Barco wel echt 50 of 60hz aangeeft.

Twijfel je toch kom dan toch een keer langs dat ik je kan helpen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Soms moet ik even wachten na het wisselen van een regio 1 naar twee. De Holo moet dan even overschakelen of zo.

Frank ik heb mijn Barco helemaal opnieuw ingeregeld (voor de zoveelste keer  ;) )
Alle memorybanks gewist alles op mid position.
Na het aanmaken van twee banken (PAL en NTSC) valt mij dus op dat PAL op 49 Hz aangeduid staat en NTSC op 61 Hz. Als de HD3d automatisch 50 en 59.94 neemt lijkt dit het probleem te zijn.
Kortom hoe krijg ik de Barco dan ook op 50 en 59.94 , of is dit niet zo boeiend?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Niet boeiend, dat geeft mijn Barco ook aan, alleen bij PAL schakeld hij netjes naar 50hz.

Probeer als alternatief je Holo eens in een ander slot.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview