Squeezebox touch upgraden

Started by Jumping Jack, May 13, 2011, 12:24:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wat zou het meeste "bang for buck" opleveren voor mijn SB Touch:

- een "Best of Two Worlds" - lineaire voeding  (€135) of
- een MF V-Dac met V-PSU voeding (voordeel: op die voeding kan ik dan ook mijn V-Can hoofdtelefoonversterker aansluiten en verbeteren) (€175 + €240)?

Biedt de MF-oplossing ook een meerwaarde voor de (toch wel stevige) meerprijs tav de BOTW-upgrade?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

het is een flink prijsverschil, maar de DAC is wel een flinke upgrade voor de SB.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alco

#2
Over de MF V-DAC kan ik niet oordelen. De genoemde voeding is wel zondermeer een upgrade.

Btw... die van mij gaat zeer binnenkort in de verkoop, aangezien ik mijn SB Touch al geruime tijd aangesloten heb op een Metrum dac, en als de SB Touch alleen digitaal is aangesloten heeft de voeding minder effect.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

J.S.

Zonder externe DAC vond ik de voeding een enorme verbetering.

Jumping Jack

Voorlopig al een oplossing: ik kan de BOTW-voeding van Alco overnemen  :clapping: Voor die prijs was mijn vraag snel beantwoord.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tonus

als je later nog een keer een losse dac overweegt, ik heb zelf squeezebox classic met een v-dac met little pinkie voeding, en vind dat hele verbetering. Ik heb pas geleden ook geluisterd met een metrum dac (en die is goedkoper dan v-dac met losse voeding) en dat klonk nog beter....

LittleNinja

En? Voldoende upgrade geweest?

Quote from: Jumping Jack on May 13, 2011, 15:56:28
Voorlopig al een oplossing: ik kan de BOTW-voeding van Alco overnemen  :clapping: Voor die prijs was mijn vraag snel beantwoord.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jumping Jack

Ja hoor. Het voldoet prima aan mijn behoeften.
Ik stream eigenlijk bitter weinig en gebruik de sb vooral voor internetradio. en dat gaat geweldig goed. En als ik dan toch eens muziek stream, klinkt het wel goed, maar niet zo goed als een cd of plaat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs