Powerplant ja of nee?

Started by Joris1971, May 7, 2011, 13:33:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apogeefreak

Quote from: bmateijsen on May  7, 2011, 19:38:56
Cool! ;D

Ik ben wel benieuwd, dus laat zien, laat zien! 8).

Ik sta perplex! Dit is de enige leuke reactie die ik op mijn waveradio heb gekregen van een audioforum. Heb je hem zelf gehoord? Ik vind dat klassieke muziek er echt heel mooi op klinkt. Bijvoorbeeld een orgel en misschien komt dat wel doordat de waveguide een soort van orgelpijp is? Zou ik dan toch op dit forum thuis horen  :D

Dit is wel off topic trouwens.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

dre73

plaatjes willen we zien! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

apogeefreak

Als jullie het niet erg vinden dan resumeer ik even.

Joris ging een beetje over de streep met zijn opmerking, dat was gewoon onaardig.
Scrutinizer komt met heel moeilijke termen en ik stel voor om ons te beperken tot een eindversterker met ringtrafo en een paar condensatoren. Hij mag me dan nog eens uitleggen hoe hoogfrequent uit het lichtnet daar doorheen komt. Ik kan als leek namelijk niet geloven dat daar componenten in zitten die harmonischen toevoegen oid.

Dan is dus de vraag of b.v. het thd dat zo'n powerplant reduceert ook van belang is. Ik heb mijn mening gegeven gebaseerd op wat experts mij vertelden. Ik betwijfel dat alle experts allen de dbt als uitgangspunt nemen bij het ontwerpen. Verder is er gewoon consensus onder de experts dus voor mij geen reden te twijfelen.

Zo ver mijn samenvatting. Klopt dit? Kunnen we gewoon verder discussiëren zonder persoonlijke aanvallen?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

dre73

dat Scrutinizer het soms wat `lastig`omschrijft klopt wel :D
maar hij weet zeker wel waar ie het over heeft,daar ben ik ondertussen wel achter ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

apogeefreak

Quote from: dre73 on May  7, 2011, 19:58:52
dat Scrutinizer het soms wat `lastig`omschrijft klopt wel :D
maar hij weet zeker wel waar ie het over heeft,daar ben ik ondertussen wel achter ;)

Ok, ben echt benieuwd! Maar ga nu lekker filmpies kijken op mijn nieuwe projector dat is zeker ook leuk!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Ejorne

Tja, een dokter heeft (als het goed is) voldoende kennis. Dat de ene dokter dít zegt en de andere dát is volgens mij veelvuldig het geval. Tja, als je dan luistert naar de dokter die datgene zegt dat het best in jóuw straatje valt is wel logisch. Maar daarmee haal de je dander dokter niet over tot een andere denkwijze hoor...  :P

sr7000

Als antwoord op de beginpost: in mijn ervaring verschilt dit per situatie. In de ene set kun je winst halen, en in een andere kun je geen enkel verschil horen.
Mijns inziens een kwestie van luisteren dus....

dre73

zoals je met elke aanschaf behoort te doen!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

apogeefreak

Quote from: Ejorne on May  7, 2011, 20:02:28
Tja, een dokter heeft (als het goed is) voldoende kennis. Dat de ene dokter dít zegt en de andere dát is volgens mij veelvuldig het geval. Tja, als je dan luistert naar de dokter die datgene zegt dat het best in jóuw straatje valt is wel logisch. Maar daarmee haal de je dander dokter niet over tot een andere denkwijze hoor...  :P
Maar kun je die bewering ook staven met een expert, electrotechnicus b.v. die kan onderbouwen dat een powerplant zinvol is?

ps was even vergeten dat mijn mac op de beamer is aangesloten dus ontkom niet aan het forum :)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

S@m

Quote from: apogeefreak on May  7, 2011, 20:36:48
Maar kun je die bewering ook staven met een expert, electrotechnicus b.v. die kan onderbouwen dat een powerplant zinvol is?


Wat een 'expert' er ook van zal vinden, het is uiteindelijk aan de luisteraar of hij de powerplant een zinvolle investering vindt...

dre73

da`s zeker waar,maar zo`n ding zal toch gebouwd zijn om bepaalde dingen te doen toch? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

#37
Quote from: bmateijsen on May  7, 2011, 19:08:43Maak een showcase aan, en laat eens zien wat voor set je hebt!
Heb jij dat zelf al eens gedaan?  Waarom niet?
Quote from: scrutinizer on May  7, 2011, 18:23:09Het zal aan de beperking van mijn setje liggen.
en jij?  Waarom niet?


genesis

Jazeker wel!! ik heb hem niet momenteel en 'mis him like hell', zal blij zijn als de P300 gerepareerd is en weer herenigd is met mijn set, want die is  nu wel een  'huwelijk' waar wel 1 wat hoofdzakelijk is gebaseerd op verstand en minder op de 'echte' liefde waarbij de vlinders en de roze bril 'lekker' hun arbeid verrichten. O0

Genesis
Carpe Diem

scrutinizer

#39
Quote from: AbZ on May  7, 2011, 22:15:44
Heb jij dat zelf al eens gedaan?  Waarom niet?en jij?  Waarom niet?



Buiten dat ik graag :lookaround: ... alleen gekleed in een lange zwart lederen jas de straat op gaat.. :sneaky2:
Heb IK niet zozeer de behoefte om en plein public te tonen waar ik mijn luisterplezier aan onttrek.

Maar stel dat, Abel. Wat is dan volgens jou de toegevoegde waarde ervan, als deze niet beluisterd is? ::)

Anton.








Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ

Quote from: scrutinizer on May  7, 2011, 23:00:40
Buiten dat ik graag :lookaround: ... alleen gekleed in een lange zwart lederen jas de straat op gaat.. :sneaky2:
Heb IK niet zozeer de behoefte om en plein public te tonen waar ik mijn luisterplezier aan onttrek.
Je deelt toch graag je kennis en ervaring en dergelijke met anderen?

Quote from: scrutinizer on May  7, 2011, 23:00:40
Wat is dan volgens jou de toegevoegde waarde ervan, als deze niet beluisterd is? ::)
Je beschrijft je ervaring met je Power Plant zonder je set te noemen.  Context ontbreekt.

scrutinizer

#41
Quote from: AbZ on May  7, 2011, 23:12:44
Je deelt toch graag je kennis en ervaring en dergelijke met anderen?
Zeker!! En dat gebeurt ook, maar wat heeft een serie foto's van je set daarmee van doen?
QuoteJe beschrijft je ervaring met je Power Plant zonder je set te noemen.  Context ontbreekt.

Mijn set is terloops wel bekend geworden bij sommige hier op het forum.

Maar in het geval je het interessant vind maak/maakte ik 'in basis' gebruik van de plant(s) voor mijn Forsell Air Force One, Aesthetics Io signature, Wadia 7/9, Spectral SDR-2000/3000 combo, Genesis servo amp(s), Convergent Audio Technologies SL1 Ultimate x of 4 boxed Audion Quatro preamp van Erik Anderson.

Om je van enig huidige context te voorzien. ;)


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

genesis

Deze is aan de 'Moderator', indien je wil corrigeren', neem dan op zijn minst het fatsoen om per PB te reageren en te motiveren.......................... :-\  Want het is niet van deze tijd om zonder persoonlijke benadering te gaan censureren/corrigeren............................ :-X

Genesis
Carpe Diem

AbZ

#43
Quote from: genesis on May  7, 2011, 23:36:09
Deze is aan de 'Moderator', indien je wil corrigeren', neem dan op zijn minst het fatsoen om per PB te reageren en te motiveren.......................... :-\  Want het is niet van deze tijd om zonder persoonlijke benadering te gaan censureren/corrigeren............................ :-X
JIJ probeerde te corrigeren/censureren en werd jij daarbij nogal grof.  Het één was gewoon volledig abuis en het ander direct beneden alle peil.  Is dit het enige niveau waarop je kan/wil communiceren?

AbZ

Quote from: scrutinizer on May  7, 2011, 23:34:07
Zeker!! En dat gebeurt ook, maar wat heeft een serie foto's van je set daarmee van doen?
Mijn set is terloops wel bekend geworden bij sommige hier op het forum.

Maar in het geval je het interessant vind maak/maakte ik 'in basis' gebruik van de plant(s) voor mijn Forsell Air Force One, Aesthetics Io signature, Wadia 7/9, Spectral SDR-2000/3000 combo, Genesis servo amp(s), Convergent Audio Technologies SL1 Ultimate x of 4 boxed Audion Quatro preamp van Erik Anderson.


Anton.
Interessant.  Dat ken ik niet allemaal (zoals je wel verwacht had, neem ik aan).

scrutinizer

Quote from: AbZ on May  7, 2011, 23:41:31
Interessant.  Dat ken ik niet allemaal (zoals je wel verwacht had, neem ik aan).
Niet echt!!

Maar geeft m.i. wel enige onzinnigheid van mijn repliek aan.
Ik bedoel, waarom is het aangeven van een persoonlijke ervaring in deze, niet afdoende?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

genesis

Quote from: AbZ on May  7, 2011, 23:39:57
JIJ probeerde te corrigeren/censureren en werd jij daarbij nogal grof.  Het één was gewoon volledig abuis en het ander direct beneden alle peil.  Is dit het enige niveau waarop je kan/wil communiceren?

:-X :-X Als je jouw teksten tussen de de regels door leest.................................... en dan durf jij dit te beweren....................................

(lees al heel lang jouw 'post'  zonder te reageren, maar kan niet anders constateren dan je op man 'speeld' en niet de bal.......

Genesis
Carpe Diem

AbZ

Quote from: scrutinizer on May  7, 2011, 23:47:43
Niet echt!!

Maar geeft m.i. wel enige onzinnigheid van mijn repliek aan.
Ik bedoel, waarom is het aangeven van een persoonlijke ervaring in deze, niet afdoende?

Anton.

Lijkt me helemaal niet onzinnig.  Als info over je ervaring onzinnig zou zijn,
dan had je die toch ook niet genoemd?  Die betreft toch een set als geheel. 
Je luistert niet naar een Powerplant als 'stand alone device'.

AbZ

#48
Quote from: genesis on May  7, 2011, 23:52:59
:-X :-X Als je jouw teksten tussen de de regels door leest.................................... en dan durf jij dit te beweren....................................

(lees al heel lang jouw 'post'  zonder te reageren, maar kan niet anders constateren dan je op man 'speeld' en niet de bal.......

Genesis
Dat kan heel goed anders, maar daar ben je zelf ook bij.  Ik kan je verder niet helpen met je gebrek aan leesvaardigheid, humor, relativeringsvermogen en fatsoenlijk taalgebruik.  Het ging hier overigens over Power Plants.

Wat mij betreft kunnen eventuele 'correcties' of aanvallen idd per pm hoor.  Ik werd in dit topic plotseling op de man aangevallen, volstrekt ongerelateerd aan het topic en aan mijn postings daarin.  Wat bereik je daarmee?

Je krijgt hier gewoon terug wat je zelf aandraagt, of althans een klein beetje daarvan, want het verschil is dat ik niet zo grof word.  Mijn humeur zal er niet onder lijden, en de sfeer bepaal jij hier zelf.

genesis

Quote from: AbZ on May  8, 2011, 00:01:32
Dat kan heel goed anders, maar daar ben je zelf ook bij.  Ik kan je verder niet helpen met je gebrek aan leesvaardigheid, humor, relativeringsvermogen en fatsoenlijk taalgebruik.  Het ging hier overigens over Power Plants.

Zoals ik al zei: 'wederom op de man spelend en denigrerend'.  Tekenend voor jouw persoon, jammer er is zoveel meer positiviteit en plezier uit het leven te halen wat je emotie 'zonnig' stemd ipv van een 'lage druk gebied'. ??? Ik gun je oprecht een mooiere kant van het bestaan......

Genesis
Carpe Diem