Nieuwe tour Hoogeveen, zwolle etc.

Started by J.A.F._Doorhof, May 5, 2011, 12:07:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hieronder kunt u inschrijven voor de nieuwe tour Hoogeveen, zwolle en omgeving.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rhodanos

Ter bevestiging.

Hoogeveen, Panasonic P50VT20  plasma, Oppo BDP-93 blu-ray-speler, Humax 5050 decoder.

Rhodanos

Ik heb zojuist in de bioscoop Harry Potter 7/1 gezien. De vertoning in de bioscoop boodt mij de mogelijkheid om de kwaliteit van mijn beeld op de tv te vergelijken met die in de bioscoop op punten kleur, helderheid en contrast, enz. via de blu-ray van de film. Conclusie: met paar kleine, reeds doorgevoerde aanpassing in helderheid en contrast is beeld op mijn tv van gelijke kwaliteit als dat in de bioscoop. Verder calibratie is dus onnodig.

J.A.F._Doorhof

Sorry maar daar zit je enorm naast.
Je moet het natuurlijk zelf weten maar je kan onmogelijk aan de hand van wat jij verteld een calibratie vergelijken met dit ;)

Bij de calibratie worden BV ook de gamma, cms (indien aanwezig) en grayscale aangepast. Daarnaast is het zo dat je dit NOOIT kunt doen zoals je omschrijft. Ten eerste kun je onmogelijk Een exact vergelijk maken tussen een bioscoop bezoek en de tv een paar uur later, een calibratie kan onmogelijk op het oog, en als je hem baseert op 1 film en op het oog zal een andere film er weer niet goed uitzien. Helemaal als je ervan uit gaat dat de potter films een zeer unieke blauwgefilterde look hebben.

Ik zou hem dus gewoon laten calibreren, maar goed je moet dat natuurlijk zelf weten. Bedenk je alleen wel dat als het echt zo makkelijk zou zijn niemand natuurlijk een calibratie zou laten doen.  

Even als laatste aanvulling, de bioscoop en dvd/bd versie kunnen behoorlijk verschillen, de bioscoop gebruikt een totaal andere techniek dan een plasma/lcd en wijkt daardoor al wat af in kleur en gamma.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rhodanos

Ik baseer mij niet enkel op het bioscoopbezoek. Ik heb meerdere testdvds, zoals The Ultimate Platinum dvd, de DVE High Definition (Hd-dvd en Blu-ray), de Referenz dvd en Peter Finzel Test-disc. Ik met de DVE en Peter Finzel disc de beeldinstellingen getest. Het CMS van dit toestel is, zoals je elders al hebt geschreven al goed. Heb aantal dingen als helderheid en contrast iets bijgeregeld. Voor mij is nu het beeld in elk geval goed genoeg. Ik zie de film HP 7/1 zoals ik hem ook in de - goed gecallibreerde - bioscoop zie, en dat is uiteindelijk toch het doel van een calibratie. Er zullen mogelijk nog dingen te verbeteren zijn, maar of dat €225,-- waard is???

Maar je kunt me natuurlijk altijd van mijn ongelijk overtuigen door op basis van 'no cure, no pay' langs te komen. :smile:

J.A.F._Doorhof

Ik baseer me op een jarenlange ervaring met dit soort uitspraken.
No cure no pay is geen issue, er is ALTIJD een verschil in grayscale, kleur, gamma etc.
Je doet de calibratie of niet, zo werkt het.
Ik geef alleen aan dat wat je nu doet TOTAAL niet accuraat is, op het oog is een grayscale gewoon niet goed te doen, in 80% zijn ze veels te blauw, in 20% te rood. Dat is gewoon een feit.

Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk, ik ga je niet dwingen, geef alleen aan dat als het zo makkelijk was ik geen werk zou heben, en zoals je ziet is dat niet zo :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Shorty

Valt Yde hier ook onder? Ligt in Noord-Drenthe, niet ver van de stad Groningen...

VrGr,

Bart J.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jobdijks

is de tour hoogeveen eerder als de tour groningen?
ik woon hier tussen in en beide plaatsen ongeveer dezelfde kilometers afstand
zou dus graag in de tour meedoen wie het eerst komt

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview