VU+ Duo, Twin Linux HDTV met PVR

Started by Siroj, February 9, 2010, 20:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#125
Als workaround voor het huidige display issue (display niet meer regelbaar) heb ik het volgende bedacht.

Voeg de volgende regel toe aan /etc/init.d/bootup


echo 0 > /proc/stb/fp/oled_brightness


Display brightness staat dan op zijn laagst, hetgeen met name in de slaapkamer erg prettig is  :P

Davey

Quote from: Streamotica on June 20, 2010, 14:52:56
Erg herkenbaar allemaal. Een Dreambox , VU+ (DUO) etc etc.

Veelal is het wenselijk om zoveel mogelijk functionaliteiten uit een apparaat te halen.
Of dit slaagt ligt aan de kennisgraad en acceptatiegrens van de gebruiker.

Bij mij staan ook een aantal Pli opensource geinstalleerde boxen (DM800HD).
Hier heb ik vele projecten op uitgevoerd en de onderdelen ingebruik genomen welke goed en stabiel werken.

* Remote control via een Mac, PC, iPhone en iPad etc(wachtwoord beveiligd)
* Opname via NFS koppeling NAS
* EPG plugin (+/- 2 weken data via de bekende XMLTV plugin)
* Automatisch bijwerken van de software (software update)

Met bovenstaand heb ik persoonlijk niet meer eisen op het gebied van een SAT-tuner.

Het media onderdeel laat ik afvangen door onze eigen Multimedia bundels (zie website).
Dit neemt de 'stress' weg van het niet optimaal kunnen genieten van al de benodigde functionaliteit  8).

M.a.w. vaak is de koppeling van meerdere hardware componenten een betere oplossing.
Nadeel: het kost uiteindelijk meer geld.
Voordeel: De functionaliteiten behoren bij het hardware component, zijn doorgetest (stabiel) en geven je zicht op nog
meer stabiele- en werkbare oplossingen.

Gr,
Streamotica.com

Uiteindelijk heb je helemaal gelijk  ;).

De onderdelen die je in gebruik hebt genomen zijn ook degene die ik wil, en verwacht, van de VU+Duo en dan nog eigenlijk alleen de laatste 2 onderdelen die je aangeeft omdat de VU bij mij een HDD heeft ingebouwd.

Misschien dat ik dit verander en die schijf eruit haal als er een NAS bij me thuis staat. Ik heb nu in ieder geval wel die keuze gemaakt. De VU laten doen waar deze goed in is en wil je meer dan moet je dat erbij kopen (hoewel je al heel ver kan komen met de VU).

De Dune 3.0 en de Thecus N5500 hebben mijn voorkeur. Als het goed is kan ik dan alles wat ik momenteel wens, BR's vanaf een HDD afspelen op de tv.

Mooie site heb je trouwens. Apple is gewoon niet mijn ding maar het ziet er allemaal super gelikt uit.

SpeedyAndré

Hier staat sinds vandaag ook een Vu+ duo  :pompom:
Nu eens zien hoe ik alles van de db 7000s kan overzetten (instellingen, cccam, CS enz.).
Contact via ftp is gelukt, een 120GB hdd intern wil ie niet herkennen (ntfs) en hij hangt dan met booten ...
Zonder sata kabel start ie wel door, de hdd heeft dan nog wel prik dus de voeding lijkt ok.
Alternatief is de hdd gebruiken die op m'n router zit (dlna).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Quote from: SpeedyAndré on July 17, 2010, 16:34:08
Hier staat sinds vandaag ook een Vu+ duo  :pompom:
Nu eens zien hoe ik alles van de db 7000s kan overzetten (instellingen, cccam, CS enz.).
Contact via ftp is gelukt, een 120GB hdd intern wil ie niet herkennen (ntfs) en hij hangt dan met booten ...
Zonder sata kabel start ie wel door, de hdd heeft dan nog wel prik dus de voeding lijkt ok.
Alternatief is de hdd gebruiken die op m'n router zit (dlna).

André  8)

Leuk en gefeliciteerd met je VU. Ik weet niet of je PLi hebt draaien op je box maar daar kan je veel al zo uit het downloadmenu op je box zetten (cccam, etc). Of je al je instellingen zo over kan zetten weet ik niet. Ik heb een hele nieuwe installatie gedaan en dat was p zich in 5 minuten geregeld. Het rommelen met de box duurt weken  :D.

Er is een topic op het Sat4all forum over de compatibiliteit van HDD's met de VU, http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1809255/VU_DUO_HDD_Probleem_met_herken#Post1809255. Dat zou het best is kunnen zijn. Voor de warmte hoef je 'm er niet uit te laten want de box word nauwelijks lauw. Ook niet met HDD.

SpeedyAndré

Inmiddels staat PLi erop, dat ging makkelijk met een usb stick :)
De hdd wil niet, wel spinnen maar niet herkend worden  :hmmm:
Op zich geen ramp want verder werkt de VU+ duo goed, hij is gevoeliger dan mijn db 7000s.
Cccam draait, maar er moeten nog wat gegevens in, bij de db is het al weer lang geleden dat dit werd gedaan ...
Ook zag ik dat ik een dyndns applicatie kan draaien, op de db had ik inadyn gezet, die doet hetzelfde volgens mij.
We puzzelen verder  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

hifiman

Quote from: SpeedyAndré on July 17, 2010, 23:15:55
De hdd wil niet, wel spinnen maar niet herkend worden  :hmmm:
De vuplus ziet hem niet of kan hij niet overweg met NTFS? Als hij hem wel ziet dan gewoon formatteren in de vuplusduo, immers waarom vasthouden aan het (inferieure) NTFS ?


SpeedyAndré

Quote from: Audioloog on July 18, 2010, 07:22:18
De vuplus ziet hem niet of kan hij niet overweg met NTFS? Als hij hem wel ziet dan gewoon formatteren in de vuplusduo, immers waarom vasthouden aan het (inferieure) NTFS ?



Ik heb een (bijna lege) 500GB schijf van een pc gecloned naar de 120GB en deze 500GB herkent de Vu wel :)
Nu kon ik hem ook formatteren met de Vu en hij staat in de menu's.
De pc draait prima met de 120GB schijf en meer is er ook niet nodig (surveillance pc).
Nu nog kijken hoe ik 19.2 'normaal' krijg, dankzij het Pli image heb ik 19.2 h/k/l/m i.p.v. 19.2 e/f/g  :dry:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Quote from: SpeedyAndré on July 19, 2010, 18:25:26
Ik heb een (bijna lege) 500GB schijf van een pc gecloned naar de 120GB en deze 500GB herkent de Vu wel :)
Nu kon ik hem ook formatteren met de Vu en hij staat in de menu's.
De pc draait prima met de 120GB schijf en meer is er ook niet nodig (surveillance pc).
Nu nog kijken hoe ik 19.2 'normaal' krijg, dankzij het Pli image heb ik 19.2 h/k/l/m i.p.v. 19.2 e/f/g  :dry:

André  8)

Ik vind zelf de Henksat-kanalenlijst wel erg makkelijk. Die kan je ook weer via de VU downloaden.

SpeedyAndré

Quote from: Davey on July 19, 2010, 20:24:55
Ik vind zelf de Henksat-kanalenlijst wel erg makkelijk. Die kan je ook weer via de VU downloaden.

Dat gaat niet helemaal goed, hij ziet dat een deel (waar een fout in zit) met het pli image mee kwam en zet dat er niet overheen.
Vervolgens krijg je een reeks 'not found' kanalen omdat de verkeerde 19.2 sat erin staat  :devil:
Met een oudere pli image van 15 mei zou het beter gaan, maar die kan ik niet vinden (download).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Ik ben een stapje verder, de Vu lijkt een verkeerde lnb te kiezen aangezien ik het Frisbee kanaal op 19.2 ontvang  :bored:
Dat kanaal zit alleen op hotbird dus er gaat iets aardig fout  :P
De db 7000s heeft hier geen last van en hij gebruikt dezelfde (duo) lnb.
Een probleem met uitrichten van de lnb lijkt het vooralsnog niet, dat kan ook bijna niet met zo'n T55 rail.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Quote from: SpeedyAndré on July 19, 2010, 20:44:23
Dat gaat niet helemaal goed, hij ziet dat een deel (waar een fout in zit) met het pli image mee kwam en zet dat er niet overheen.
Vervolgens krijg je een reeks 'not found' kanalen omdat de verkeerde 19.2 sat erin staat  :devil:
Met een oudere pli image van 15 mei zou het beter gaan, maar die kan ik niet vinden (download).

André  8)

Een lekkere verse installatie is niks voor je  :D

Quote from: SpeedyAndré on July 20, 2010, 18:00:24
Ik ben een stapje verder, de Vu lijkt een verkeerde lnb te kiezen aangezien ik het Frisbee kanaal op 19.2 ontvang  :bored:
Dat kanaal zit alleen op hotbird dus er gaat iets aardig fout  :P
De db 7000s heeft hier geen last van en hij gebruikt dezelfde (duo) lnb.
Een probleem met uitrichten van de lnb lijkt het vooralsnog niet, dat kan ook bijna niet met zo'n T55 rail.

André  8)

Da's wel een raar verhaal inderdaad. Als de 7000 wel 19.2 goed ziet en op je VU zie je daar de 13 op lijkt me een sterk verhaal. Ik denk dat je het inderdaad in je instellingen moet zoeken.

Davey

Quote from: SpeedyAndré on July 20, 2010, 18:00:24
Ik ben een stapje verder, de Vu lijkt een verkeerde lnb te kiezen aangezien ik het Frisbee kanaal op 19.2 ontvang  :bored:
Dat kanaal zit alleen op hotbird dus er gaat iets aardig fout  :P
De db 7000s heeft hier geen last van en hij gebruikt dezelfde (duo) lnb.
Een probleem met uitrichten van de lnb lijkt het vooralsnog niet, dat kan ook bijna niet met zo'n T55 rail.

André  8)

Er schijnt toch wel het een en ander aan de hand te zijn wat je in dit draadje kan lezen (of was jij toevallig de TS daar  :D), http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=14108&pid=148776#post_148776

SpeedyAndré

Ik heb daar gepost, 19.2 gaat blijkbaar vaker fout met de Vu.
Zo maar eens de nieuwste PLi flash erop gooien en kijken hoe die zich houdt ...
Standaard uit de doos was ie stabieler.
[edit]
De flash heeft niets veranderd, ik krijg blijkbaar kanalen van Hotbird op 19.2, zoals bergamosat en frisbee.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Haspel

Hier nog een tevreden VU+ duo gebruiker  ;D
Het beeld van mn oude ontvanger was niet meer om aan te zien op een 50 inch plasma.

Heb hem nu een paar dagen en ben er zeer blij mee.
Nu nog ontdekken wat er allemaal mee kan.

Haspel

Streamotica

Quote from: Davey on July 14, 2010, 17:44:02
Uiteindelijk heb je helemaal gelijk  ;).

De onderdelen die je in gebruik hebt genomen zijn ook degene die ik wil, en verwacht, van de VU+Duo en dan nog eigenlijk alleen de laatste 2 onderdelen die je aangeeft omdat de VU bij mij een HDD heeft ingebouwd.

Misschien dat ik dit verander en die schijf eruit haal als er een NAS bij me thuis staat. Ik heb nu in ieder geval wel die keuze gemaakt. De VU laten doen waar deze goed in is en wil je meer dan moet je dat erbij kopen (hoewel je al heel ver kan komen met de VU).

De Dune 3.0 en de Thecus N5500 hebben mijn voorkeur. Als het goed is kan ik dan alles wat ik momenteel wens, BR's vanaf een HDD afspelen op de tv.

Mooie site heb je trouwens. Apple is gewoon niet mijn ding maar het ziet er allemaal super gelikt uit.

Hey Davey,

Bedankt. Je zou het er toch eens op 'moeten' wagen.
Deze installatie en combinatie van Apple producten is gewoon heel sterk en werkt zo relaxed.

Ik ken de BD prime speler van Dune.
Je kan er als extra BD's mee afspelen, maar zeg nou zelf. Je wilt toch alleen maar data streamen? :)
Je eigen indelingen in het menu maken is met deze media spelers niet mogelijk. Je zit vast aan het design van de fabrikant.

Het is wel duidelijk dat je vrijheid wilt in dit soort aparatuur (zie keuze VU). Onze producten (High end) zijn weliswaar duurder maar je bent wel volledig in control.

Maar bedankt voor je positieve commentaar :)

Streamotica   


Davey

Quote from: Streamotica on September  5, 2010, 15:22:57
Hey Davey,

Bedankt. Je zou het er toch eens op 'moeten' wagen.
Deze installatie en combinatie van Apple producten is gewoon heel sterk en werkt zo relaxed.

Ik ken de BD prime speler van Dune.
Je kan er als extra BD's mee afspelen, maar zeg nou zelf. Je wilt toch alleen maar data streamen? :)
Je eigen indelingen in het menu maken is met deze media spelers niet mogelijk. Je zit vast aan het design van de fabrikant.

Het is wel duidelijk dat je vrijheid wilt in dit soort aparatuur (zie keuze VU). Onze producten (High end) zijn weliswaar duurder maar je bent wel volledig in control.

Maar bedankt voor je positieve commentaar :)

Streamotica   



Hey Streamotica,

De oplossing die ik nu heb is de Dune Base met een Sharkoon. Jouw oplossing ziet er fantastisch uit en zal heel goed werken maar met Apple heb ik gewoon niets en ik wil er ver vanaf blijven. Zoals je weet ken ik de branche een beetje en het is een redelijk asociale tent.

De Dune speelt alles en ik stream ook inderdaad bijna alles. Daarnaast heb ik de PS3 nog staan die een mooi plaatje weergeeft. Hou me maar op de hoogte als je wat anders moois hebt als oplossing (dus zonder Apple  :D)).

Groet, Dave

SpeedyAndré

And the story continues ...
Ik ben al wat verder, ik stuur nu Hotbird en de 3 Astra's aan met AA, AB enz. en dat werkt warempel.
Ook kan ik nu Thor en Eurobird 9 ontvangen, maar E4.0, E33.0 en E36.0 geven geen signaal  :hmmm:
Op diverse fora lees ik dat ik alleen uncommited commando's hoef in te voeren per lnb.
De 10-1 switch in een andere modus zetten met de programmer helpt ook al niet  :unhappy:
Ik ga nu maar op mp op zoek naar een draaibare schotel, die zet ik er gezellig naast :pompom:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

phantm

Ik ga binnenkort ook voor een vu duo ! echt een super ding!

danielo

Ondertussen ook een eigenaar, oude topfield stopte ermee (7700). Denk ga eens kijken hoever de opensource oplossingen zijn. Een vu+ duo gekocht met openpli en 1.5Gig interne disk.

Meeste dingen werken tot nu toe zelf even via ssh inloggen en dingen aanpassen is best handig voor een oude unix nerd. Moet wel zeggen dat vooral soms het interactie model nog wel wat vaag is. Wel geinig is de stream bekijken vanaf je ipad/iphone en de webinterfaces.

Enigste wat ik nog wat vaag vind is / nog niet gevonden heb is een manier om live aspect ratio aan te passen. Normaal wil ik eigenlijk dat die source direct doorgeeft dat kan alleen (redelijk) via 'autoresolution' maar deze kan je kan niet live de scaler bijstellen of wel ? De output gaat naar een denon avp (realta) en een vp50pro (dvdo) maar iets meer controlle bij de source kan soms wel eens handig zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

thxselect


danielo

We zijn alweer 6 maanden verder maar ik ben er nog steeds tevreden over. Zou nog wel wat extra dingen willen zien maar van de decoders die ik gehad heb in de afgelopen jaren is die zeker de beste.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

ccpl

Hoi,

Probleem hier met de component video out : zit een Pli image op en van zodra die overneemt gaat alles in een soort groen-negatief beeld... jammer want dan kan ik projector niet aansturen (gezien die hdcp error geeft op hdmi signaal)...

Iemand enig idee terzake ?

thx !

danielo

Quote from: ccpl on April 13, 2011, 20:36:09
Hoi,

Probleem hier met de component video out : zit een Pli image op en van zodra die overneemt gaat alles in een soort groen-negatief beeld... jammer want dan kan ik projector niet aansturen (gezien die hdcp error geeft op hdmi signaal)...

Iemand enig idee terzake ?

thx !

Misschien toch eerst slimmer om naar de hdmi problemen te kijken die zou nl prima moeten werken. Snap niet wat je bedoeld met hdmi signaal. Er zit nl geen hdcp zover ik kan zien op het signaal (bij de meeste kanalen).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.