Spotnet loopt vast

Started by skank1, April 28, 2011, 12:57:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Sins een paar dagen is het zo dat ik spotnet niet meer kan gebruiken omdat hij bij het Datainlezen vast loopt en een error aangeeft : Load_Database: De rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overloop.

Wat kan ik hier aan doen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Geert

Zelfde probleem gehad. Een en ander kunnen lossen door de zaak in het geheel opnieuw te installeren, inclusief hetgeen onder programmadata vermeld staat. Een nieuwe database kun je downloaden. Dit van mij gaat tot een dikke 500 dagen terug. Uiteraard moet dan nog wel de naam van deze database aangepast worden.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

skank1

Quote from: Geert on April 28, 2011, 15:39:04
Een nieuwe database kun je downloaden. Dit van mij gaat tot een dikke 500 dagen terug. Uiteraard moet dan nog wel de naam van deze database aangepast worden.


Hoe doe ik dit?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Geert

Database kun je opzoeken via bijvoorbeeld www.binsearch.info. Vervolgens zul je de datbabase op de juiste plaats neer moeten zetten en via naam wijzigen pas je vervolgens de naam aan. De locatie van de database bij windows 7 is c:\programmadata\spotnet

Veel probleemoplossingen zijn te vinden bij www.spot-net.nl. Feit is echter dat het toch vaak aanmodderen blijft. Op dit moment kan ik weer geen spots downloaden. Ik heb echter ondertussen begrepen dat dit veelal aan tweaknews blijkt te liggen.

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Toni71

Ik kan ook al een aantal dagen geen spots downloaden , hij start elke keer opnieuw ..(xsnews)

Af en toe kijk ik nu op Spotplanet , dat gaat beter.

Geert

Quote from: tony71 on April 28, 2011, 17:53:44
Af en toe kijk ik nu op Spotplanet , dat gaat beter.

www.spotplanet.org heb ik inderdaad ook nog geen problemen gehad.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

skank1

ik heb herinstallatie gedaan v laatste versie, werkt terug
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ronin79

#7
Spotnet loopt idd aardig vaak vast, eigenlijk vind ik te veel.
Dit gebeurt toch zeker wel een aantal keren per dag.

Naast Spotnet gebruik ik ook; FTD World en NZB Spots. Deze werken ook prima.
Om oudere post te zoeken neem ik NZb Index of Binsearch. Ook ben ik lid van NZBMatrix, maar dat is al jaren zo.  ;)

Wazp

Ik ben een groot liefhebber van Usenet, maar ik snap volgens mij totaal niet waar dit soort dingen als Spotnet voor zijn bedoeld. Je weet toch welke tv series je kijkt, dus dat heb je in enkele secondes gevonden via sites als binsearch of nzbindex? Als je het nog gemakkelijker wilt gebruik je toch een tool als Sickbeard of Frutseliser?

Ronin79

Die zijn bedoelt om de nieuwe spots te laten zien. Met name de Nederlandse spotters.
Zo is het wat makkelijker bij wie houden wie wat spot en wanneer.
Het is dus gewoon een soort tool, ongeveer vergelijkbaar met die van Jowi.

angel66

ik vind het wel een handig progje

pakt uit, hersteld, very nice

negotiata

Als je er van af wilt zijn gewoon spotnet 1.5 installeren.

Zeer stabiel geen vastlopers. Versies hoger hebben allemaal bugs.

Sinds ik weer 1.5 er op heb geen enkel probleem meer.
- To be or not to be, thats the question -

Hammer46

 hier draai ik met 1.7.4 inmiddels dus een update is wel op zijn plaats :headbanging: :clapping:
Rotel
Rb-1080 / Rc-1070/ Rcd-1072/ Rt-1080 / Wharfedale Valdus 500/ Oehlbach NF1 / NF 214 / Canare 4S11


modde239

#13
Mij viel het op dat Spotnet soms trager werd normaal download ik met en snelheid van 7 Mb/s maar ging naar 1,5 Mb/s. Ik heb op internet gekeken en iemand had een tip om dit te verhelpen. Ik kan je zeggen dat het inderdaad werkt, elke keer wanneer de snelheid afneemt pas ik het trucje toe. Wat je moet doen is het volgende:
Je opent het tabblat "bewerken"....dan ga je naar "downloadknop" dan opent er een ander veld. Dan kies "NZB Openen" en klikt deze aan. Vervolgens doe je hetzelfde weer maar daarna klik je in het veld "Downloaden".....soms moet je het hele proces 2 keer doen....maar daarna gaat Spotnet met volle snelheid weer aan het werk.... :headbanging:

Suc6

skank1

#14
X foutje
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Quote from: Negotiata on May  8, 2011, 10:40:45
Als je er van af wilt zijn gewoon spotnet 1.5 installeren.
Zeer stabiel geen vastlopers. Versies hoger hebben allemaal bugs.
Sinds ik weer 1.5 er op heb geen enkel probleem meer.
Zojuist eens geprobeerd want ik was de warnings zat maar deze start niet eens op, crashed al bij het samenstellen van de database, oftewel compleet onbruikbaar.

Ronin79

Hij crashed idd wel eens, dat is best irritant ... maar ik gebruik hem wel eens.

Wat je anders ook zou kunnen gebruiken is: FTDWorld.
Het is maar een ideetje  ;)

skank1

ik gebruik nu idd ftdworld
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii