Welke 50-63" tv voor mijn ouders?

Started by Workaholic, April 26, 2011, 11:27:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Workaholic

Ik ben voor mijn ouders opzoek naar een 50-63" tv. Kijkafstand is ongeveer 4-5meter (dus 55-60 lijkt me prima) en beeldsignaal is van Canal digitaal (sateliet)

Kan iemand mij adviseren in dit segment? Ik neem aan dat we bij LED uitkomen en ik neig naar samsung (UE55D7000 of 8000) ivm de kleine bezel (mijn moeder wil de tv liever zo min mogelijk zien).
Hij komt aan de muur te hangen.



Hoeft geen super high end te zijn, mijn ouders vinden snel iets prima als het gaat om de beeldkwaliteit. Bij 60" kan ik me echter voorstellen dat je sneller blokjes/artifacts ziet.. dus vandaar ook mijn vraag aan jullie alvorens ik zomaar een willekeurige samsung koop ;)

Alvast bedankt voor jullie advies/reacties
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

millon


Nooff

Die D7000 en D8000 schijnen toch wel erg goed te zijn. Ik vind ze in ieder geval wel prachtig om te zien met hun ultra dunne lijst.  :blink:

Ziffix


Workaholic

Nee hoor, maar LED lijkt me voor een non audiofiel prima :)
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

mscofield

Plasma/LED heeft toch niet zoveel met audio te maken.. of?
Ik dacht trouwens dat jij je classe set verkocht had?

Ik vind die D8000 wel erg mooi hoor! Ik had het wel geweten.

Xstream

Is het niet nog steeds zo dat bij 50"+ plasma steeds interessanter wordt? Zou het toch ook overwegen.
Al valt 't misschien niet mee om dan ook nog net zo'n mooi design te vinden. Panasonic is uiteraard heel mooi, maar qua design doorgaans niet zo slick als Sony, LG of Samsung.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Fox

Quote from: Workaholic on April 26, 2011, 11:27:04
Ik ben voor mijn ouders opzoek naar een 50-63" tv. Kijkafstand is ongeveer 4-5meter (dus 55-60 lijkt me prima) en beeldsignaal is van Canal digitaal (sateliet)

Kan iemand mij adviseren in dit segment? Ik neem aan dat we bij LED uitkomen en ik neig naar samsung (UE55D7000 of 8000) ivm de kleine bezel (mijn moeder wil de tv liever zo min mogelijk zien).
Hij komt aan de muur te hangen.



Hoeft geen super high end te zijn, mijn ouders vinden snel iets prima als het gaat om de beeldkwaliteit. Bij 60" kan ik me echter voorstellen dat je sneller blokjes/artifacts ziet.. dus vandaar ook mijn vraag aan jullie alvorens ik zomaar een willekeurige samsung koop ;)

Alvast bedankt voor jullie advies/reacties

op 4,5 - 5 m kijk afstand zie je op een 55" geen blokjes (zielfs niet met digitenne), want dat is erg ver er van af.