Afstellen draaitafel/arm hulp gevraagd

Started by August, April 23, 2011, 10:48:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

August

Om ook/weer van vinyl te kunnen gaan genieten heb ik onlangs een AVID Diva Mk. I op de kop getikt. Daarbij heb ik een Rega RB250 arm gekocht met incognito bekabeling en een verbeterd contragewicht. Van een andere draaitafel die ik nog had heb ik een Denon DL103 gebruikt. Voor de versterking zorgt een Creek OBH9SE.
Het spul staat in elkaar, de ophanging van de Diva is aardig afgesteld en ik heb het element redelijk af weten te stellen m.b.v. een sjabloon.

Voor het afstellen van de naalddruk heb ik echter niet het juiste meetgereedschap. Is er misschien iemand in de buurt van Utrecht met zo'n weegschaaltje/digitaal meetapparaat die mij daarmee zou kunnen en willen helpen? Koffie en gebak staat dan klaar  :coffee:

Over het element ben ik niet zeker hoe de staat is. Hoe kan ik dit bepalen of heeft iemand een microscoop-achtig iets om de diamant mee te bekijken?

Ik zoek kortom een liefhebber met kennis van zaken om mij wat verder op weg te helpen. Ik ben wel mechanisch onderlegd, maar heb niet veel ervaring met het goed afstellen van draaitafels, armen en elementen. Nu ik een behoorlijke setup heb, wil ik die graag zo goed mogelijk kunnen gebruiken.

August

Update: Ik heb dan toch maar zelf een digitaal weegschaaltje voor de naalddruk besteld.