Game of Thrones - HBO

Started by evilniek, April 21, 2011, 10:15:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Hij staat hier ook voor vanavond op de planning, of anders morgen!  :pompom:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

AnubisNefer

Snel kijken als ik jou was.  :headbanging:
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

ProXius

En gisteravond inderdaad gekeken, kan niet wachten op seizoen 2.  :headbanging:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Zaagstra

Quote from: ProXius on June 21, 2011, 14:02:19
En gisteravond inderdaad gekeken, kan niet wachten op seizoen 2.  :headbanging:

Zal toch moeten...  :(

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Zaagstra

Oh, en meneer Celerontje, weet u nog die ietwat uit de hand gelopen discussie van een maand of wat terug over BluRay vs DVD? <diep slikken> Ik ben nu helaas om. Na een uurtje HD Game of Thrones is DVD (zelfs mijn gevoedoe'iseerde) niet meer om aan te zien... Alsof iemand met de gore poten aan de focus van de beamer gezeten heeft.  Grrrretttverrrrrdrrrrie... Zucht.

<commentaar Celerontje: Zie je wel...>

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

svmnb

Quote from: jowi on June 18, 2011, 21:03:40
Oh ja op zo'n manier. Moet zeggen dat ze het erg goed doen hoor. Ik kom bij officiële vertalingen vaker tenenkrommende dingen tegen dan bij deze hobbyisten. En met de taalfoudten zit het ook wel goet. Vertalers zijn een trots volkje heb ik me laten vertellen ;)

Het zijn welwillende prutsers. Ik heb zelf jaren bij allerlei vertaalcrews vertaald en eindcontrole gedaan. Het niveau is schokkend laag. Afgezien van de d-dt fouten, is de idioomkennis erg zwak.
Dat geldt ook in hoge mate voor de officiële vertalingen, trouwens.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Quote from: Zaagstra on June 21, 2011, 14:14:59
Oh, en meneer Celerontje, weet u nog die ietwat uit de hand gelopen discussie van een maand of wat terug over BluRay vs DVD? <diep slikken> Ik ben nu helaas om. Na een uurtje HD Game of Thrones is DVD (zelfs mijn gevoedoe'iseerde) niet meer om aan te zien... Alsof iemand met de gore poten aan de focus van de beamer gezeten heeft.  Grrrretttverrrrrdrrrrie... Zucht.
Daar heb ik ook wel eens 'woorden' met je over gehad ;)
Ben blij dat je 'om' bent... er zoveel moois in HD te vinden... 8)

maximus79

Quote from: Zaagstra on June 21, 2011, 14:14:59
Oh, en meneer Celerontje, weet u nog die ietwat uit de hand gelopen discussie van een maand of wat terug over BluRay vs DVD? <diep slikken> Ik ben nu helaas om. Na een uurtje HD Game of Thrones is DVD (zelfs mijn gevoedoe'iseerde) niet meer om aan te zien... Alsof iemand met de gore poten aan de focus van de beamer gezeten heeft.  Grrrretttverrrrrdrrrrie... Zucht.

<commentaar Celerontje: Zie je wel...>

Walter Zed


Wel lekker laat ;D, heb je trouwens de 1080i versie gekeken of de 720p?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Zaagstra

#83
Quote from: maximus79 on June 21, 2011, 14:55:34
Wel lekker laat ;D, heb je trouwens de 1080i versie gekeken of de 720p?

Ik geloof de 720p (via Frutselizer gevonden). En wat heet laat, ik ben wat in marketingtermen heet een Late Adopter. Ik heb me er tegen verzet juist omdat ik wist dat ik, als ik eenmaal zou hebben gezien hoeveel beter HD/BluRay is, mijn DVD collectie niet meer zou voldoen. Of zoals de Engelsen zeggen, "ignorance is bliss". Helaas heb ik nu een stukje appel van de Boom der Wijsheid binnengekregen.

Rothobby...  >:(

Walter Zed  :P
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

MaxxMark

#84
Gister de laatste ep gezien, en meteen in 1080i (De rest allemaal in 720p gekeken). De 1080i is toch wel een dot scherper en beter! Ben blij dat ik die versie heb gekeken!

De hele serie heb ik het gevoel  dat het veel potentie heeft maar dat het (naar mijn mening) nog niet echt van de grond komt en vaart krijgt. Maar nu dit seizoen is afgelopen merk ik toch dat ik stiekem hoop dat s2 toch wat eerder komt :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Dirc


lestat1234

Quote from: MaxxMark on June 21, 2011, 21:00:12
De hele serie heb ik het gevoel  dat het veel potentie heeft maar dat het (naar mijn mening) nog niet echt van de grond komt en vaart krijgt. Maar nu dit seizoen is afgelopen merk ik toch dat ik stiekem hoop dat s2 toch wat eerder komt :D

Ik heb dat zelfde gevoel, sterker nog ik vond de laatste ep eigenlijk een beetje teleurstellend.
Had toch wel wat meer verwacht, dan drie open einden.
Maar ja, niets aan te doen.... wachten op 2S :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

celerontje

Quote from: Zaagstra on June 21, 2011, 14:14:59
Oh, en meneer Celerontje, weet u nog die ietwat uit de hand gelopen discussie van een maand of wat terug over BluRay vs DVD? <diep slikken> Ik ben nu helaas om. Na een uurtje HD Game of Thrones is DVD (zelfs mijn gevoedoe'iseerde) niet meer om aan te zien... Alsof iemand met de gore poten aan de focus van de beamer gezeten heeft.  Grrrretttverrrrrdrrrrie... Zucht.

<commentaar Celerontje: Zie je wel...>

Walter Zed

Waarde heer Zaagstra, nimmer zal de kracht van Hoge Definitiebeelden ontkracht kunnen worden!
Ondergetekende wenst U veel kijkplezier! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

#88
Quote from: Zaagstra on June 21, 2011, 15:01:03
Ik geloof de 720p (via Frutselizer gevonden). En wat heet laat, ik ben wat in marketingtermen heet een Late Adopter. Ik heb me er tegen verzet juist omdat ik wist dat ik, als ik eenmaal zou hebben gezien hoeveel beter HD/BluRay is, mijn DVD collectie niet meer zou voldoen. Of zoals de Engelsen zeggen, "ignorance is bliss". Helaas heb ik nu een stukje appel van de Boom der Wijsheid binnengekregen.

Rothobby...  >:(

Walter Zed  :P
Van je kop in 't zand steken krijg je het altijd zo benauwd! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Zaagstra

Quote from: celerontje on June 21, 2011, 22:42:16
Waarde heer Zaagstra, nimmer zal de kracht van Hoge Definitiebeelden ontkracht kunnen worden!
Ondergetekende wenst U veel kijkplezier! :D

Geachte heer Celerontje, ge heeft verzuimd "hareu, vlepperdevlep, mijn gemoed schiet vol" te citeren. En met het kijkplezier zal het ook wel lukken denk ik zo. :headbanging:

Alreeds mijn oprechte dank voor uw welgemeende wenschen. :worship:

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

celerontje

Het werk ''hareu, vlepperdevlep, mijn gemoed schiet vol'' komt mij niet bekend voor...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on June 21, 2011, 22:48:11
Van je kop in 't zand steken krijg je het altijd zo benauwd! ;D

Als je nek maar lang genoeg is, komt er aan de andere kant er wel weer uit :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kwabbernoot

Quote from: lestat1234 on June 21, 2011, 21:58:56
Ik heb dat zelfde gevoel, sterker nog ik vond de laatste ep eigenlijk een beetje teleurstellend.
Had toch wel wat meer verwacht, dan drie open einden.
Maar ja, niets aan te doen.... wachten op 2S :)

Tja, deze hele eerste serie lijkt toch vooral om de personages voor te stellen, diepte te geven en om de situatie te schetsen waarin de rest gaat gebeuren. Ik ben iig zeer benieuwd naar het vervolg.

Groeten...

Harry HT

Quote from: Kwabbernoot on June 22, 2011, 08:37:12
Tja, deze hele eerste serie lijkt toch vooral om de personages voor te stellen, diepte te geven en om de situatie te schetsen waarin de rest gaat gebeuren. Ik ben iig zeer benieuwd naar het vervolg.

Groeten...
Ik ben ook benieuwd, tussentijds toch maar even het boek lezen  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Zaagstra

Quote from: celerontje on June 21, 2011, 23:12:13
Het werk ''hareu, vlepperdevlep, mijn gemoed schiet vol'' komt mij niet bekend voor...

Wat, ken jij de strip "De Generaal" niet? Een lacune in uw ontwikkeling!  :D

Qua de 'open eindes' van de serie (om even terug on-topic te geraken ;-)), vergeet niet dat het de verfilming is van een serie boeken. De open eindes zijn dus nogal ingebakken in het verhaal, daar kun je weinig aan doen zonder alles te herschrijven. Maar ik kan me het gevoel van 'nou moet ik een jaar wachten' goed voorstellen, ik ken de boeken en zit me te verbijten omdat ik alleen nog maar ep 1 gezien heb en pas dit weekend de rest kan bekijken...

Geduld is een schone zaak, maar soms verdomd lastig om op te brengen.  :D

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Kjelt

Collega tipte me over deze serie, zal toch eens vaker in deze rubriek willen kijken. IMDB 9,5/10 score, ben benieuwd.

Roger Black

Het einde van het seizoen is echt een kippevel moment hoor!

Nelisje

#97
Het is gewoon tenenkrommend, deze serie haalt soms het bloed onder mijn nagels vandaan. In dit geval een compliment

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Kan niet wachten op seizoen 2.

Harry HT

Hi,
In het nieuwe seizoen zal ook Carice van Houten te zien zijn.

Volgens het AD begint ze volgende maand met de opnames die ondermeer in Ierland plaatsvinden.

Gegroet,

Harry
Sent from my LG-P990 using Tapatalk
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

svmnb

Quote from: Harry HT on July 20, 2011, 09:12:27
In het nieuwe seizoen zal ook Carice van Houten te zien zijn.

Een van mijn favoriete series verknald. :confused:
Heb die truus laatst gezien in The Plague; wat een drama en niet in de goede zin van het woord.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::