2

Author Topic: Game of Thrones - HBO  (Read 102521 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline N1v3K

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 79
  • HT newbee
Re: Game of Thrones - HBO
« Reply #450 on: April 30, 2019, 10:31:51 »
Goed verwoord Kwabber.

En o ja...
Je had eigenlijk wel een OLED nodig in een donkere kamer, anders zag je maar de helft  :laugh:
Living Room: Samsung UE55NU8070 / Sonos Amp / Q Acoustics 3050i / BK P12-300SB / Nvidia Shield TV
HT under construction: Arcam AVR550 / Revel Performa3 M106/C205/M105 & Concerta2 S16 / Rythmik E15HP / JVC DLA-N5 / Oppo UDP-203 / Synology DS1618+

Offline Staaled

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+30)
  • Total likes: 228
  • Houden we de boel de boel daarboven ?
« Reply #451 on: April 30, 2019, 10:36:30 »
Show content
Zowel die Dothraki als Unsullied hadden niets te zoeken op die posities.
Node- en vruchteloos opgeofferd.
Terwijl Daenerys toch zo begaan is met haar volgelingen. ;)

Lekker eerst eea platgooien met die blijdes , liefst gevuld met wildfire, om vervolgens achter die vuurwal opgesteld nog wat verder te decimeren.

Of die Bran gewoon fijn vooraan gezet. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 204
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #452 on: April 30, 2019, 11:13:12 »
Vond je?
Laatste aflevering viel me best tegen, eerlijk gezegd...
Wij vonden het ook waardeloos...
Geen spanningsboog en dan ineens alles over.....
Beeld matig (gewoon op projector gewoon lastig e volgen) geluid via dts-x 7,2,4 wel goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 204
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #453 on: April 30, 2019, 11:14:15 »
Eerlijk gezegd vond ik dat die hele slachtpartij ook wel in een 20 minuten had gekund  :D
Eens

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline williams

« Reply #454 on: April 30, 2019, 11:14:34 »
Gisteren ook met veel plezier gekeken en ik vond het een geweldige aflevering , maar wat een klote beeld zeg .
Ik has eerst een webDL opgezet maar hier zat zoveel compressie op dat ik dit na 5 minuten heb uitgezet .
Toen maar via HBO gekeken maar ook hier werd ik niet blij van ,maar het was niet anders .
JVC X7900,  Marantz sr7011  ,Focal/klipsch  atmos
Carade screen 21/9 with masking  ,HTPC MADvr ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k , Chord ,Panasonic DMP-UB900   Sony 55xe9305 ,Sonos playbar

Online Blue-Eyes

« Reply #455 on: April 30, 2019, 11:40:22 »
Wat ik mij wel afvraag....... Als dit nu zo gebeurd is, wat gaan we dan nog in de 3 komende afleveringen zien :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline N1v3K

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 79
  • HT newbee
« Reply #456 on: April 30, 2019, 11:45:17 »
Er is nog een gevalletje Cersei geloof ik  ::)
Living Room: Samsung UE55NU8070 / Sonos Amp / Q Acoustics 3050i / BK P12-300SB / Nvidia Shield TV
HT under construction: Arcam AVR550 / Revel Performa3 M106/C205/M105 & Concerta2 S16 / Rythmik E15HP / JVC DLA-N5 / Oppo UDP-203 / Synology DS1618+

Offline Kwabbernoot

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+23)
  • Total likes: 119
  • Glas en vuvuzela's!
« Reply #457 on: April 30, 2019, 11:46:19 »
Tja, het heet niet voor niets Game Of Thrones.
Show content
Die Night King was sowieso al nooit meer dan een verhaaltje ernaast. Maar dat wordt wel een oneerlijke strijd: Cersei met drie volwaardige legers, het Noorden met een zwaar gedecimeerd legertje.

Offline activ

« Reply #458 on: April 30, 2019, 11:52:40 »
Show content
Die Night King was sowieso al nooit meer dan een verhaaltje ernaast. Maar dat wordt wel een oneerlijke strijd: Cersei met drie volwaardige legers, het Noorden met een zwaar gedecimeerd legertje.
Je vergeet nog wat vliegends.

Online Blue-Eyes

« Reply #459 on: April 30, 2019, 12:55:10 »
Er is nog een gevalletje Cersei geloof ik  ::)

Klopt. Maar nog wel meer, dat gaat geen 3 afleveringen betekenen. Anderzijds, politieke bewegingen intriges maken de serie ook interessant!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1164
  • I also love the HTforum
« Reply #460 on: April 30, 2019, 13:07:45 »

Reactie op je eerdere vragen:
Show content

Waarom de Dothraki direct laten afslachten? Rare move.
Inderdaad je zou nog kunnen zeggen geval van grove onderschatting en de doden worden weer extra soldaten voor de tegenpartij, niet handig.

Waarom in je plan afhankelijk zijn van de draken om je verdediging in de hens te steken? Waarom is er geen back up plan?
Ah niet goed opgelet, die was er wel degelijk namelijk met vuurpijlen in de fik steken. Maar helaas de koning der doden had een ijskoude sneeuwstorm vooruit
gestuurd, het hout wilde met een paar pijlen niet meer branden. Was de sneeuwstorm er niet geweest was het geen probleem geweest.
Gelukkig was Carice van Houten met haar warme persoonlijkheid nog aanwezig :)

Als de doden alleen te verslaan zijn met vuur, waarom wordt er dan geen brandende pek gebruikt?
Ontgaat mij ook, ik dacht dat ze door dat drakenglas uit elkaar vielen maar dat geldt kennelijk alleen voor de Night King en zijn heersers ?

Waarom komt de Night King zelf naar Bran als hij hem alleen maar wil doden? Laat dat lekker door je onoverwinnelijke leger doen en drink zelf een biertje.
Dat is voor mij nog niet duidelijk of hij hem wilde doden of misschien wel zijn krachten op een andere manier wilde absorberen.
Ik denk dat je daarvoor in de boeken zult moeten duiken.
Overigens leuke variant, waarom Bran niet anoniem naar het zuiden sturen, dan gaat dat hele zombie leger ook naar het zuiden  :D

Waarom wil de Night King überhaupt Bran hebben?
Lijkt me vrij handig om de toekomst te kunnen zien, dan kun je beter anticiperen.
Dat is ook de reden dat Bran, Theon Greyjoy ogenschijnlijk nutteloos zich laat opofferen. Maar dat gaf net genoeg tijd voor Arya om de koning aan te vallen.

Waarom gaat Bran als raaf de lucht in?
ff kijken of alles volgens plan loopt ? Of om de Nightking te triggeren zodat de rest meer tijd heeft ? Geen idee.

En zo zijn er nog wel een aantal rare/onduidelijke zaken.
Ja waarom Carice van Houten op het eind zelfmoord pleegt. Ze had het voorspeld maar ze doet het zelf. Waarom ?

Die Night King was sowieso al nooit meer dan een verhaaltje ernaast.
Nou de eerste aflevering begint er al mee, dus het was wel degelijk een groot deel van het verhaal IMO.

« Last Edit: April 30, 2019, 13:10:11 by Kjelt »

Online Blue-Eyes

« Reply #461 on: April 30, 2019, 18:47:23 »
En wie zegt dat dit deel van het verhaal met deze episode afgelopen is?

Online Blue-Eyes

« Reply #462 on: April 30, 2019, 18:48:33 »
Btw, veel verhalen over de te donkere aflevering (technisch).
Teveel compressie toegepast?

Een opmerking was leuk: de slechtere kwaliteit gold ook voor de downloads. Maar dat was niet erg, verdiende straf :D :D

Online holco

Offline williams

« Reply #464 on: May 1, 2019, 13:25:25 »
Wat een slap excuus voor een matig beeld .
Heb hier diversen films en series die ook in het donker afspelen met wel een mooi blacklevel en contrast.
« Last Edit: May 1, 2019, 16:41:33 by williams »
JVC X7900,  Marantz sr7011  ,Focal/klipsch  atmos
Carade screen 21/9 with masking  ,HTPC MADvr ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k , Chord ,Panasonic DMP-UB900   Sony 55xe9305 ,Sonos playbar

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1164
  • I also love the HTforum
« Reply #465 on: May 1, 2019, 15:00:20 »
En de echte reden is volgens mij dat de SFX anders het tienvoudige hadden gekost en veel langer had geduurd.
Er waren nu al tig bedrijven mee bezig (zie aftiteling) anders had het nog twee jaar geduurd  :D