Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marantz 81

voorbeeld wat ik gaf met die accuhpase versterker werdt er rond 95 db gedraaid

was een klassiek stuk en bij heftige stukken laag zag je de wappers naar 70 % uitslaan uitgestuurd vermogen ,maar bij uithalen met een trompet gingen de wappers naar 100 %

wij hadden dat ook niet verwacht omdat er in het laag zoveel energie zit ( spl ) maar we hebben div muziekstukken geluisterd en dat geconstateerd ,misschien heeft het te maken met de snelheid van de instrumenten

Kingpin

#451
Quote from: Staaled on September  5, 2014, 14:02:45
Waar monitor/sub combinaties bijna altijd falen is het gebied 80-120 Hz.
Daar zit nog een hoop energie/slam.
De sub reikt niet hoog genoeg en de monitors zijn te klein om dat goed , zonder compressie, weer te geven.
Geen last van hier, eerder andersom (heb nog wel wat meting van).

Vandaag, na mijn Brilons weer eens goed te hebben uitgelijnd op zolder, kwam ik er weer achter hoe anders deze klinken als mijn Sparks, dit is toch wel van een hele andere catagorie.
En dat te bedenken dat mijn zolder niet eens een ideale opstelling kan verwezenlijken.
Zelfs dan klinkt dit beter dan mijn Naim/Spark set, ik kan nu mooi vergelijken door dezelfde nummers af te spelen.
De Brilons in combinatie met de Luna I is zo homogeen dat je de sub niet kunt lokaliseren, dit is ook mooi te horen met "Lorde" waar het lijkt alsof de sub een beetje rechts uit het midden staat te spelen, terwijl deze links staat.

Voorlopig laat ik de opstelling zo even staan. Het is in eerste instantie een rare gewaarwording deze opstelling maar het werkt op een kleine kamer wel heel erg goed moet ik zeggen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Quote from: Kingpin on September  5, 2014, 18:28:21
Geen last van hier, eerder andersom (heb nog wel wat meting van).

Vandaag, na mijn Brilons weer eens goed te hebben uitgelijnd op zolder, kwam ik er weer achter hoe anders deze klinken als mijn Sparks, dit is toch wel van een hele andere catagorie.
En dat te bedenken dat mijn zolder niet eens een ideale opstelling kan verwezenlijken.
Zelfs dan klinkt dit beter dan mijn Naim/Spark set, ik kan nu mooi vergelijken door dezelfde nummers af te spelen.
De Brilons in combinatie met de Luna I is zo homogeen dat je de sub niet kunt lokaliseren, dit is ook mooi te horen met "Lorde" waar het lijkt alsof de sub een beetje rechts uit het midden staat te spelen, terwijl deze links staat.

Voorlopig laat ik de opstelling zo even staan. Het is in eerste instantie een rare gewaarwording deze opstelling maar het werkt op een kleine kamer wel heel erg goed moet ik zeggen.

Met stereo valt het minder op , afhankelijk van de content.
HT op referentieniveau SPLs is het verschil zeer duidelijk.
Het geluid drukt niet meer maar tettert en het klinkt ook onrustig, waar groter stug doorbeukt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

#453
Quote from: Staaled on September  5, 2014, 18:37:40
Met stereo valt het minder op , afhankelijk van de content.
Ben ik niet met je eens.
Heb diverse subs gehad maar sommigen zijn in stereo duidelijk lokaliseerbaar.
Daarnaast speelt er nog iets anders mee, wat maar weinig subs hebben, en dat is dat de klanksignature van mijn versterker wordt meegenomen door mijn Luna I sub, hierdoor wordt een sub/sat set zeer homogeen.
Dat red zelfs mijn Velodyne niet.

Quote
Het geluid drukt niet meer maar tettert en het klinkt ook onrustig, waar groter stug doorbeukt.
Deze zin snap ik niet in relatie tot mijn antwoorden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Ik schat dat we langs elkaar heen praten. ;)

Mijn reactie betrof je post mbt betrekkelijk weinig vermogen dat mains moeten verwerken.

Met je vorige post ben ik het eens. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Quote from: Staaled on September  5, 2014, 19:28:48
Ik schat dat we langs elkaar heen praten. ;)

Mijn reactie betrof je post mbt betrekkelijk weinig vermogen dat mains moeten verwerken.
Ah, ok , dacht al ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

henrykb

Ik zal hem eens hop.. omhoog.
Afgelopen weekend een avanti 3 gehoord icm met buizen, zwaar onder de indruk van gedetailleerd en muzikaal geluid.
Nou heb ik al wat avalon spul (avatar en monitor), dus wil een nieuw setje AP wel binnen de perken houden, zeg tot 1000 euro, en behoort de avanti (nog) niet tot de mogelijkheden.
Laat ik eens beginnen met te vragen of ik nu beter een set spark kan nemen (en welk model en hoe herken je ze) of de sitara opvolger.
Zie van de laatste in onze oosterburen op rijdbare afstand een setje staan voor net geen 1200, maar misschien is daar nog wel iets mee te doen.
Of toch Yara, waar ik ook goeds over lees. Ze komen te spelen in L woonkamer, linkerspeaker heeft iets van metertje tot zijwand, rechts meter of 4.
Tot achterwand cm of 50. Ze komen op de spectrals (dmc20 S2 en 100S) met een MIT spectral MH750 UL2 kabel.
p.s. Mocht iemand nog iets aan te bieden hebben.. mag dat ook via een pm'etje.

Kerkhoffd

Wat mij betreft zit er nogal wat verschil tussen de verschillende lijnen die Audio Physic voert. De Yara zit in de instaplijn. De high-end en reference series zijn duidelijk iedere keer weer een stapje beter. Als je de Sitara of Step (High end lijn) overweegt zou ik ook zeker naar de Tempo gaan luisteren. Nog mooier zijn de recentere Virgo's (reference lijn), maar niet bereikbaar met jouw budget.

De Tempo VI die ik ook heb is met een beetje geluk voor Sitara prijzen te vinden. Misschien moet je nog even doorsparen, maar ook dat kan de moeite zijn als je tot de conclusie komt dat deze luidspreker je veel extra brengt. De combinatie met MIT bekabeling in mijn beleving in ieder geval erg goed. Vaak ook een kwestie van geduld hebben en voorafgaand aan je keuze de tijd nemen om goed te luisteren wat er in jouw luisterruimte en bij jouw smaak goed past.

Succes met de zoektocht.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

henrykb

Nah.. budget laat wel meer toe, maar wil vooral even kennismaken en kijken hoe het bevalt.
Zie bv een Tempo 3JE te koop, en past ook wel min of meer binnen budget.
Maar lees hoe goed de spark en yara zijn, en dat nieuwere lijnen soms slechter zijn (lees zoals zo vaak van alles wat elkaar tegenspreekt)
Maar bv die Tempo 3.. is dat een mooie om kennis te maken, en heeft die ook dat "no detail is lost" gevoel ?

Kerkhoffd

Iedere serie heeft zijn eigen kracht en de match met versterker en bekabeling is belangrijk. Mijn ervaring is dat iedere AP luidspreker met een goede match en een goede opstelling in de ruimte verrassend goed klinkt. Ik heb zelf de nieuwere Tempo 6 verkozen boven de oudere modellen, maar dat zegt niets hoe een Tempo 3 bij jou thuis klinkt. Nieuwere versies zijn zeker niet altijd beter.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

Quote from: Kerkhoffd on December 10, 2014, 18:05:57
Iedere serie heeft zijn eigen kracht en de match met versterker en bekabeling is belangrijk. Mijn ervaring is dat iedere AP luidspreker met een goede match en een goede opstelling in de ruimte verrassend goed klinkt. Ik heb zelf de nieuwere Tempo 6 verkozen boven de oudere modellen, maar dat zegt niets hoe een Tempo 3 bij jou thuis klinkt. Nieuwere versies zijn zeker niet altijd beter.
Precies. Het is meer een smaak en match kwestie. Zo vind ik de oude serie (3) het mooist.
Wel vind ik dat de Reference lijn beduidend beter klinkt dan de onderliggende lijnen.
De Spark is een mooie speaker en doet het op een buis ook heel erg goed, maar is geen match met een speaker uit de Reference lijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

henrykb

wel, het is een set tempo 6 geworden van w en w audio in pianolak zwart.
Kon daar mijn avalon monitors inruilen, heb het bedrag terug wat ik ervoor betaald heb.
Dus nog wel te bewonderen op mp, echter kopen zal niet meer lukken.
Dit weekend maar eens knutselen en kijken of ik het lekker spelend kan krijgen  ;D

Kerkhoffd

#462
Gefeliciteerd! Zwart hoogglans vind ik prachtig (net als mijn wit hoogglans). Nu de Vibration Control feet (VCF II) op de kop zien te tikken als ze er nog niet onder zitten. Ook een mooie upgrade op AP luidsprekers.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

henrykb

inderdaad. normaal ben ik meer van de kers en aanverwanten.
Maar op deze speakers is het erg mooi.
Die vcf dingen, zijn dat gewoon die pootjes? 4 schijfjes op de hoeken?
Als dat het is zitten die er inderdaad onder. Schrok me wel een ongeluk. Er kwam een
harde resonantie vanmiddag. Dacht even dat het erg mis was, maar had de schroefjes
niet aan de bovenkant op de boutjes, en die zaten vrolijk mee te trillen.
In ieder geval erg mooie speakers, mog niet helemaal geluid wat ik wil dan wel verwachtte, maar
ook nog niet de tijd gehad om eens flink te experimenteren met opstelling.

Kingpin

Quote from: henrykb on December 13, 2014, 21:20:09
inderdaad. normaal ben ik meer van de kers en aanverwanten.
Maar op deze speakers is het erg mooi.
Die vcf dingen, zijn dat gewoon die pootjes? 4 schijfjes op de hoeken?
Als dat het is zitten die er inderdaad onder. Schrok me wel een ongeluk. Er kwam een
harde resonantie vanmiddag. Dacht even dat het erg mis was, maar had de schroefjes
niet aan de bovenkant op de boutjes, en die zaten vrolijk mee te trillen.
In ieder geval erg mooie speakers, mog niet helemaal geluid wat ik wil dan wel verwachtte, maar
ook nog niet de tijd gehad om eens flink te experimenteren met opstelling.
Erg belangrijk. Probeer de verhouding van AP aan te houden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

henrykb

tsja.. dat gaat niet lukken aan de achterzijde. max is het een cm of 60.
Maar hoop met wat diffuse spullen het geluid toch goed te krijgen.
Kan wel zeggen trouwens dat itt veel andere speakers die ik gehad heb, deze wel echt de stemmen rotsvast in het midden kan krijgen. erg opvallend.

BuSpu

Quote from: henrykb on December 12, 2014, 16:46:17
wel, het is een set tempo 6 geworden van w en w audio in pianolak zwart.
Kon daar mijn avalon monitors inruilen, heb het bedrag terug wat ik ervoor betaald heb.

Vindt je de Tempo mooier dan de Avalon monitor?

henrykb

#467
optisch 10 x mooier.. de ap is erg mooi. de monitors vond ik een verschrikking om naar te kijken.
Qua klank is het anders. De monitor klinkt erg goed moet ik zeggen, eigenlijk veel beter dan de avatar. Zeker in het laag groot verschil, alles zo makkelijk te volgen. zeer open speaker.
Zoek je een goed klinkende monitor, en kun je leven met de looks (alhoewel er ook genoeg mensen zullen zijn die hem wel mooi vinden) dan heb je er echt een zeer goede speaker aan. zeker een aanrader. Had ik hem trouwens in kersen of noten oid gehad was het waarschijnlijk ook anders geweest.

edit.. ze staan al op mp zie ik. zoals gezegd, aanrader. en trouwens ook erg leuke zaak w en w audio.
Grand tour van de eigenaar, en man o man, wat heeft die een hoop spul staan zeg. audiofiel in hart en nieren. Heel andere zaak dan gedacht.

Kerkhoffd

Eerste post in 2015. Tijd het topic even af te stoffen om te vertellen dat ik sinds kort mijn Tempo VI heb ingeruild voor een setje Virgo 25 Plus+ in hoogglans wit. Stap van High-end naar Reference is fors. Ben er erg blij mee..
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

Quote from: Kerkhoffd on April  4, 2015, 21:09:25
Eerste post in 2015. Tijd het topic even af te stoffen om te vertellen dat ik sinds kort mijn Tempo VI heb ingeruild voor een setje Virgo 25 Plus+ in hoogglans wit. Stap van High-end naar Reference is fors. Ben er erg blij mee..
Prachtig!
En idd de stap is inderdaad groot .
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WilliamB

Quote from: Kerkhoffd on April  4, 2015, 21:09:25
Eerste post in 2015. Tijd het topic even af te stoffen om te vertellen dat ik sinds kort mijn Tempo VI heb ingeruild voor een setje Virgo 25 Plus+ in hoogglans wit. Stap van High-end naar Reference is fors. Ben er erg blij mee..
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop. :worship:

Toch erg benieuwd wat nou precies die verschillen zijn. Kan je er wat meer over vertellen ?
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Kerkhoffd

#471
Vind ik altijd lastig te omschrijven, maar ik doe een poging. De rest van de set is hetzelfde gebleven. In het kort: de muziek klinkt natuurlijker en ook onthullender dan bij de Tempo's. De muziek klinkt nergens geforceerd of aangedikt.

Het grootste verschil in het hoog en midden is denk ik dat deze meer een geheel vormen en heel transparant zijn. De klank is natuurlijker geworden en de nieuwe tweeter geeft heel subtiel, maar wel meer weer dan de Tempo VI. Bij het mid/laag is er een mogelijk nog groter verschil. De Tempo was in mijn luisterruimte wat bass heavy. De Virgo gaat verder in het laag, maar dat is bovendien flink strakker geworden. Daardoor is de definitie over het hele muziekspectrum beter geworden.

Ik heb ze bij aanschaf ook gehoord op buizenversterking en op Devialet en de reserve ten opzichte van mijn huidige versterker is groot. Voor wat betreft luidsprekers (en mijn budget) heb ik mijn eindstation wel bereikt met deze aanschaf.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

WilliamB

Quote from: Kerkhoffd on April  5, 2015, 10:53:10
Vind ik altijd lastig te omschrijven, maar ik doe een poging. De rest van de set is hetzelfde gebleven. In het kort: de muziek klinkt natuurlijker en ook onthullender dan bij de Tempo's. De muziek klinkt nergens geforceerd of aangedikt.

Het grootste verschil in het hoog en midden is denk ik dat deze meer een geheel vormen en heel transparant zijn. De klank is natuurlijker geworden en de nieuwe tweeter geeft heel subtiel, maar wel meer weer dan de Tempo VI. Bij het mid/laag is er een mogelijk nog groter verschil. De Tempo was in mijn luisterruimte wat base heavy. De Virgo gaat verder in het laag, maar dat is bovendien flink strakker geworden. Daardoor is de definitie over het hele muziekspectrum beter geworden.

Ik heb ze bij aanschaf ook gehoord op buizenversterking en op Devialet en de reserve ten opzichte van mijn huidige versterker is groot. Voor wat betreft luidsprekers (en mijn budget) heb ik mijn eindstation wel bereikt met deze aanschaf.
Mooi, en duidelijk omschreven.
Ik ben zelf in bezit van de Tempo 6, dus daarom mijn nieuwsgierigheid. Ik ben nog steeds erg blij met deze vloerstaanders, maar wie weet ooit een upgrade.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Kerkhoffd

Tempo VI vond ik heerlijke speakers. Jarenlang plezier van gehad. Ik heb veel andere luidsprekermerken geluisterd en kom toch telkens weer uit op Audio Physic.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

WilliamB

Quote from: Kerkhoffd on April  5, 2015, 16:28:23
Tempo VI vond ik heerlijke speakers. Jarenlang plezier van gehad. Ik heb veel andere luidsprekermerken geluisterd en kom toch telkens weer uit op Audio Physic.
Ik herken het.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160