Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: maz on August 26, 2014, 16:29:30
De ap nearfield opstelling gaat bij mij niet op.
Zit 3 .5 meter vandaan!!!!! Daar is mijn breedte niet genoeg voor.dat is dus de reden geweest dat ik toen de tempo heb gelaten denk ik.
Mijn ervaring is dat een near field opstelling voor AP het beste klinkt. 1:1 zou nog net gaan maar bij jou is het precies andersom.
Ik heb deze opstelling ook wel eens in diverse winkels gehoord maar dat pakt absoluut niet goed uit.

Quote
Ik denk dat ik beter een mooie monitor kan  kopen icmsub ipv vloerstaande .. Hmmmm

Ps. Mooie ruimte heb je king...
Vloerstaander zou best kunnen, maar ik denk niet met subs aan de zijkant.
Je kan het natuurlijk altijd proberen, misschien pakt het voor jou goed uit, maar persoonlijk denk ik niet.
Nu is het wel zo dat de latere versies van AP minder nadruk op de bass hebben liggen als voorgaande versies (niet die ontworpen zijn door J. Gerhard, das een ander verhaal).
In mijn geval wilde ik eerst Scorpio's maar die kreeg ik qua bass net zoals de Tempo's destijds totaal niet onder controle.
Heb toen maar de Sparks gekocht omdat deze de bass van voren heeft zitten en die klinken bij mij beter.

Mijn set is ondertussen in opbouw op zolder vanwege kinderen, dus de Sparks staan nu weer beneden in deze opstelling.



Ik weet het, ze staan te ver naar achteren, maar met kinderen is het niet anders zo.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Net een beertje zitten schuiven en doen om de maximale AP regel te kunne handhaven met een verbluffend resultaat.
Ik heb dit vroeger met de kharmas geprobeerd maar het was drama met de bas, plus dar de kharmas rechtstralers waren en teveel last van zijreflecties hedden..

Maar met deze quad 12l2 monitors klinkt het serieus goed .super grote stage en een gevoel van aanwezigheid in studio , instrumenten die duidelijk uitelkaar zijn met meters afstand tussen. Het geluidsbeeld is ook overall in de ruimte om me heen hoorbaar..


Uiteindelijke parameters,,,, speakers 2,75 uit elkaar , afstand tot zijmuur 50 cm toe in is zoveel dat je net de binnekant van kast ziet en ruim 1,40 de kamer in.
Zitafatand 3 meter.
Meer afstand tussen ls is niet mogelijk door beperkt lengte van ls kabel.

Heb net even mijn vriendin laten zitten luisteren en ze zei wauwww dit klinkt net alsof je bij de optreden bij ben.speakers zijn compleet verdwenen...

In mijn akoestiek en opstelling geeft dit opstelling  met de Monitors een verbluffend resultaat...ben  beetje stil van geraakt. Dit is bepaald geen high end spul wat ik hier heb staan momemteel maar klinkt verbluffend voor de prijs deze quad monitors,,,,.. Ben benieuwd wat als ik een betere monitor neerzet van hoge klasse?? Zoals een guarniri.... :inlove: of een audio physic monitor...
**UNDER CONSTRUCTION**

Kingpin

Mooi dat het toch met de monitoren goed uitpakt Maz.
Als ze 2,75m uit elkaar staan zou je nog eens moeten luisteren op een afstand van pakweg 2 meter 30cm (gemeten vanaf 1 speaker totaan de luisterplek (oor), gewoon om te testen.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#428
Quote from: maz on August 27, 2014, 00:00:16
Net een beertje zitten schuiven en doen om de maximale AP regel te kunne handhaven met een verbluffend resultaat.
Ik heb dit vroeger met de kharmas geprobeerd maar het was drama met de bas, plus dar de kharmas rechtstralers waren en teveel last van zijreflecties hedden..

Maar met deze quad 12l2 monitors klinkt het serieus goed .super grote stage en een gevoel van aanwezigheid in studio , instrumenten die duidelijk uitelkaar zijn met meters afstand tussen. Het geluidsbeeld is ook overall in de ruimte om me heen hoorbaar..


Uiteindelijke parameters,,,, speakers 2,75 uit elkaar , afstand tot zijmuur 50 cm toe in is zoveel dat je net de binnekant van kast ziet en ruim 1,40 de kamer in.
Zitafatand 3 meter.
Meer afstand tussen ls is niet mogelijk door beperkt lengte van ls kabel.

Heb net even mijn vriendin laten zitten luisteren en ze zei wauwww dit klinkt net alsof je bij de optreden bij ben.speakers zijn compleet verdwenen...

In mijn akoestiek en opstelling geeft dit opstelling  met de Monitors een verbluffend resultaat...ben  beetje stil van geraakt. Dit is bepaald geen high end spul wat ik hier heb staan momemteel maar klinkt verbluffend voor de prijs deze quad monitors,,,,.. Ben benieuwd wat als ik een betere monitor neerzet van hoge klasse?? Zoals een guarniri.... :inlove: of een audio physic monitor...

Mooi Maz! 

Twee "leading" monitoren van dit moment zijn de Sonus Faber Olympica en de Dali Epicon (de 2 geloof ik)

Vloerstaanders in een NL huiskamer is lang niet altijd de beste keuze, een monitor doet het vaak veel beter.

Ik ben er ook door schade en schande achter gekomen.  Audio Physic zou een uitzondering kunnen zijn, is toch een wat afwijkend merk qua opstelling ed. Veel mensen krijgen de AP's niet goed klinkend in hun eigen ruimte.

Kingpin overigens wél geloof ik, feit blijft dat ze behoorlijk wat aandacht en liefde nodig hebben bij de plaatsing ervan.

Mr.M

#429
Tnx voor de info  twani

Ik zeg net ,wat als k een goed monitor neerzet ,ik  heb nauurlijk de harbeth shl5 gehad en dat is officieel een magisch monitor alleen de AP opstelling was Niet mogelijk ivm grote formaat kast(kastinhoud is netzo groot als een gemiddeld vloerstaande ls) en dat ze ruimte nodig hebben vanaf de zijmure om te ademen en  om het bas strak neer te kunnen zetten.
Maar met deze kleinere monitors is de effect van soundstage en diepte heel anders.
Ik zeg absoluut niet dat ze beter zijn dan de kharmas ,of harbeths maar de resultaat van plaatsing en soundstage in mijn akoestiek met toepassing van AP is verbluffend met deze kleinere monitors... Wie had gedacht dat na all die tijd en gehobby dat ik onder de indruk zou zijn van geluid van een basic monitor ..haha
Jammer dat SNYDER hifi weg is , die was om de hoek bij mij..had ik de step kunmen testen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Kingpin

Quote from: twani on August 27, 2014, 07:43:08
Mooi Maz! 

Twee "leading" monitoren van dit moment zijn de Sonus Faber Olympica en de Dali Epicon (de 2 geloof ik)
Hoe kan je dat nu zeggen in "ons" topic  ;D
Wel jammer dat AP geen monitoren uit de Reference lijn meer heeft zoals mijn Brilons.

Quote
Vloerstaanders in een NL huiskamer is lang niet altijd de beste keuze, een monitor doet het vaak veel beter.
Daar ben ik nu ook wel achter. Ik heb me daar ook lelijk op verkeken wat mijn "kleine" monitoren (ok, wel met een zeer goede sub erachter) voor een soundstage neerzet.
Met de ogen dicht ga je niet geloven dat dit wordt weergegeven door een stel monitoren met sub.

Quote
Ik ben er ook door schade en schande achter gekomen.  Audio Physic zou een uitzondering kunnen zijn, is toch een wat afwijkend merk qua opstelling ed. Veel mensen krijgen de AP's niet goed klinkend in hun eigen ruimte.

Kingpin overigens wél geloof ik, feit blijft dat ze behoorlijk wat aandacht en liefde nodig hebben bij de plaatsing ervan.
Vooral de opstelling en feit dat ze vrij ver uit elkaar staan maakt het dat iedere kleine wijziging als bv toe-in duidelijk hoorbare verschillen opleverd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Quote from: maz on August 27, 2014, 08:33:14
Tnx voor de info  twani

Ik zeg net ,wat als k een goed monitor neerzet ,ik  heb nauurlijk de harbeth shl5 gehad en dat is officieel een magisch monitor alleen de AP opstelling was Niet mogelijk ivm grote formaat kast(kastinhoud is netzo groot als een gemiddeld vloerstaande ls) en dat ze ruimte nodig hebben vanaf de zijmure om te ademen en  om het bas strak neer te kunnen zetten.
Maar met deze kleinere monitors is de effect van soundstage en diepte heel anders.
Ik zeg absoluut niet dat ze beter zijn dan de kharmas ,of harbeths maar de resultaat van plaatsing en soundstage in mijn akoestiek met toepassing van AP is verbluffend met deze kleinere monitors... Wie had gedacht dat na all die tijd en gehobby dat ik onder de indruk zou zijn van geluid van een basic monitor ..haha
Jammer dat SNYDER hifi weg is , die was om de hoek bij mij..had ik de step kunmen testen.

Ohw ik geloof je helemaal Maz ;) 

Het onderbouwd mijn persoonlijke opvatting dat de (voor de betreffende ruimte!!!!!) juiste speaker, op de juiste plek in die ruimte geposteerd voor 90% het uiteindelijke resultaat bepaald.

De rest (ik bedoel stekkers, kabels, plugjes, kraaltjes, spiegeltjes, snijplankjes van € 800,- enz enz) wordt hierdoor gedegradeerd tot gerommel in de marge en door audiofielen zeer frequent aangegrepen om de eerder (voor hun ruimte) gemaakte foutieve speakerkeuze op te lossen :nowink: :nowink: 

Mr.M

Net even van een forumgenoot mark een setje step 25 opgehaald om te kijken of ik hiermee vooruit ga op de onverwacht goede prestatie van de quad 12l2 welke ik per ongeluk bij inruil heb gekregen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126028.625

Ben zeer benieuwd naar de uitpak in mijn ruimte.

Eerste indruk is kwa bouw is niet heel positief, heel licht kwa constructie en onstabiel.
Kwa uiterlijk en afwerking wel mooi om te zien ,leuke vorm voor een monitor.
Maargoed gaat om het geluid en niet gewicht..we beoordelen op muzikaliteit en niet op de maten van duidelijkheid  en structuur van speekselgeluid welke in de lucht zweeft uit de mond van zanger.
Ik zal eens eerst beetje laten warm spelen en wennen aan het geluid voordat ik wat schrijf..
My gaat om muzikaliteits factor en of de step me meesleurt in het muziek ...
**UNDER CONSTRUCTION**

botsen

Quote from: maz on August 30, 2014, 04:19:34
Net even...


Hoop dat de verkoper niet te verbaasd was dat je om 4 uur s nachts voor zn deur stond?

Ben benieuwd wat je ervan vindt.

djaxx

Quote from: botsen on August 30, 2014, 07:59:10

Hoop dat de verkoper niet te verbaasd was dat je om 4 uur s nachts voor zn deur stond?

Ben benieuwd wat je ervan vindt.

:headbanging:

cardas49

Maz en ik hebben tot een uur of 23:00 een hele leuke, gezellige avond gehad met 3 monitor setjes die ik hier (nog) heb staan. Daarna ging ik naar bed, en Maz ging nog even verder met de pret  8). Hij heeft of hele toffe buren, of toffe isolatie. Of hij kan beter met de volumeknop omgaan dan ik.

Het blijkt dat de huidige AP 25 lijn niet 100% zijn smaak is, en qua opstelling niet ging werken. Voor ons beiden geld dat de Step 25 een mooie test was, maar geen blijver.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Zoals ik 'm al voorspeld had. Hij zou voor de gein eens een oud model Tempo, of nog beter de Virgo 3 moeten luisteren.
Maar ook daarmee denk ik niet dat hij met de plaatsing uitkomt.

Afgelopen week uitgebreid getest met speakerplaatsing volgens 'oude' AP methode, en de nieuwe methode volgens Suesskind van Joachim Gerhard.
In de tussentijd heeft ie veel geëxperimenteerd met reflecties en de gevolgen van wat het menselijk brein interpreteerd.
Best wel interessant. Mijn conclusie is dat in een grote woonkamer de oude AP methode beter klinkt en in kleinere ruimtes de Suesskind (noem het maar even zo, omdat dit het huidige bedrijf is van JG).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Met ap heb je inderdaad meer ruimte  nodig omdat de verhouding zitplek en onderling afstand speakers nogall moeilijk hanteerbaar is in een gemiddeld kamer.
De speakers zelf zijn serieus goed voor het geld ..(tweedehands)
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Quote from: Kingpin on September  3, 2014, 16:57:43
Zoals ik 'm al voorspeld had. Hij zou voor de gein eens een oud model Tempo, of nog beter de Virgo 3 moeten luisteren.
Maar ook daarmee denk ik niet dat hij met de plaatsing uitkomt.

De kans dat Maz ze ging nemen leek mij ook klein. Het verschil tussen de SHL5 en de Step 25 is, hoe zullen we het noemen, monumentaal groot?

Neemt niet weg dat het een zeer geslaagde avond was, en ik zeer veel nieuwe leuke muziek ontdekt heb! Maz luistert genre's die mij grotendeels onbekend zijn.

Quote from: Kingpin on September  3, 2014, 16:57:43
Afgelopen week uitgebreid getest met speakerplaatsing volgens 'oude' AP methode, en de nieuwe methode volgens Suesskind van Joachim Gerhard.
In de tussentijd heeft ie veel geëxperimenteerd met reflecties en de gevolgen van wat het menselijk brein interpreteerd.
Best wel interessant. Mijn conclusie is dat in een grote woonkamer de oude AP methode beter klinkt en in kleinere ruimtes de Suesskind (noem het maar even zo, omdat dit het huidige bedrijf is van JG).

Wat zijn de uitgangspunten van die "Suesskind" methode?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Quote from: mark235 on September  3, 2014, 19:54:43
De kans dat Maz ze ging nemen leek mij ook klein. Het verschil tussen de SHL5 en de Step 25 is, hoe zullen we het noemen, monumentaal groot?
Dat had ik al gedacht, totaal anders.

Quote
Neemt niet weg dat het een zeer geslaagde avond was, en ik zeer veel nieuwe leuke muziek ontdekt heb! Maz luistert genre's die mij grotendeels onbekend zijn.
Altijd goed!

Quote
Wat zijn de uitgangspunten van die "Suesskind" methode?

Komt erop neer dat volgens hem een ideale opstelling de persoon 1 - 3 feet (max 90cm) tegen de wand moet zitten (ja echt) en een speakeropstelling hanteert van 6 feet (1,83m) luisterafstand (oor tot speaker) en 8 feet (2,44m) afstand tussen de speakers.
Hierdoor bereikt het brein de geluidsgolven rechtstreeks uit de speakers eerder dan de reflecties, welke het brein niet meer kan waarnemen.

Daarnaast heeft hij nog een formule waar ik niet uitkom vanwege het voorbeeld dat hij aangeeft hoever de afstanden wbt reflecties tussen speaker en achterwand moet zijn.

Hier het document.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

botsen

Quote from: mark235 on September  3, 2014, 19:54:43
De kans dat Maz ze ging nemen leek mij ook klein. Het verschil tussen de SHL5 en de Step 25 is, hoe zullen we het noemen, monumentaal groot?


Als in beter. minder?

Of ook qua karakteristiek? In dat geval ben ik wel nieuwsgierig..

Kingpin

Quote from: botsen on September  4, 2014, 20:56:57
Als in beter. minder?

Of ook qua karakteristiek? In dat geval ben ik wel nieuwsgierig..
Persoonlijk denk ik dat de Step25 "te fris" is tov de SHL5, veel geëind op detail terwijl de SHL5 "minder hard" overkomt, meer body.
Ben benieuwd wat Maz z'n bevindingen zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marantz 81

Interresant om te lezen allemaal , ik had in het verleden monitoren wat goed klonk maar dan met muziek concerten op dvd viel het toch tegen door het gebrek aan spl ,later sub erbij maar dat werkte niet omdat die ook beperkte mogelijkheden had en acoustiek hier ruk is  :unhappy: toen ben ik overgestapt op Zuilen maar heeft nooit zo goed geklonken als met de monitoren ,in de tussentijd heb ik ook van alles geprobeerd div speakers en verschillend apparatuur opstelling enzv

nu weer overstappen op Dynaudio monitoren , de AP Sitara vondt ik echt heel goed maar niet mijn smaak

Kingpin

Quote from: Marantz 81 on September  4, 2014, 22:52:04
Interresant om te lezen allemaal , ik had in het verleden monitoren wat goed klonk maar dan met muziek concerten op dvd viel het toch tegen door het gebrek aan spl
Het middengebied en vooral hoog vragen betrekkelijk weinig vermogen, spl komt voornamelijk voort uit het laag.

Quote
,later sub erbij maar dat werkte niet omdat die ook beperkte mogelijkheden had en acoustiek hier ruk is  :unhappy:
zoals je al zegt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Marantz 81

#444
Quote from: Kingpin on September  4, 2014, 23:32:14
Het middengebied en vooral hoog vragen betrekkelijk weinig vermogen, spl komt voornamelijk voort uit het laag.

Dat is wat ik ook dacht maar bij een vriend die een set dynaudio contour S3.4 met Accuphase E460 heeft was het juist het uithalen in hoog/midden gebied met dynamische muziek stukken je de wappers helemaal ziet uitslaan tot max vermogen van de versterker

Toen ik een betere versteker aanschafte Marantz PM7001> Marantz PM15S1 gingen die monitoren ook pas zo goed klinken 

Kingpin

Quote from: Marantz 81 on September  4, 2014, 23:43:02
Dat is wat ik ook dacht maar bij een vriend die een set dynaudio contour S3.4 met Accuphase E460 heeft was het juist het uithalen in hoog/midden gebied met dynamische muziek stukken je de wappers helemaal ziet uitslaan tot max vermogen van de versterker

Toen ik een betere versteker aanschafte Marantz PM7001> Marantz PM15S1 gingen die monitoren ook pas zo goed klinken
Jij haalt denk ik "spl" en "controle" door elkaar. Iets kan best hard klinken maar geen controle hebben (klinkt hard, schel).
De andere versterker die de speakers op luid niveau wel onder controle kan houden (dus reserves heeft om lage dippen op te vangen) komt ook heel anders over op luid niveau.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Het verschil tussen AP step en de harbeth SHL5 kan je inderdaad monumentaal groot noemen. Ook de prijs natuurlijk .
Dus die twee kan je eigelijk noet met elkaar vergelijken vind ik.
De shl5 is een meester in muzikaliteit en tonaal balans van insteumenten en stemmen. Ze zijn ook makkelijker plaatsbaar als een super grote monitor.
De step heb ik ook met de quad 12L2 vergeleken en de quad klonk naar mijn mening voller en beter dan de step.
En dat voor de helft van nieuwprijs...

De step is dan wel iets sccurater in soundstage en plaatsing van instrumenter als je het goed kan opstellen.

Als je een sub bij heb dan is step een mooie speaker.
Zonder een sub is die gewoon te dunnetjes in het klant in mijn akoestiek en dat moet je niet vergetennnnn.......

Ieder revieuw kan anders zijn van een ls ivm akoestiek verschillen.wat bij mij dun klinkt kan bij een anders zwaar ipgedikt worden door de kamer....


**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Quote from: botsen on September  4, 2014, 20:56:57
Als in beter. minder?

Of ook qua karakteristiek? In dat geval ben ik wel nieuwsgierig..

Quote from: Kingpin on September  4, 2014, 22:20:22
Persoonlijk denk ik dat de Step25 "te fris" is tov de SHL5, veel geëind op detail terwijl de SHL5 "minder hard" overkomt, meer body.
Ben benieuwd wat Maz z'n bevindingen zijn.

Ik doelde inderdaad met name op karakterverschillen. De Step 25 doet het erg goed op de volgende gebieden:
- Transparantie
- Detail
- Precisie
- Snelheid
Als je een speaker zoekt die veel laat horen, zit je goed. Gevolg is wel dat het geluid dun kan klinken of body mist, vooral bij slechte opnames. Helemaal wanneer andere keten componenten nadruk leggen op bovengenoemde eigenschappen.

Harbeth schijnt juist sterk te zijn op het gebied van muzikaliteit, body, natuurlijkheid, niet scherp. Ik zeg schijnt, want ik heb zelf niets van Harbeth gehoord. Dit zijn eigenschappen die ik zelf vaak terug lees.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Staaled

Quote from: Kingpin on September  4, 2014, 23:32:14
Het middengebied en vooral hoog vragen betrekkelijk weinig vermogen, spl komt voornamelijk voort uit het laag.
zoals je al zegt.
Waar monitor/sub combinaties bijna altijd falen is het gebied 80-120 Hz.
Daar zit nog een hoop energie/slam.
De sub reikt niet hoog genoeg en de monitors zijn te klein om dat goed , zonder compressie, weer te geven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marantz 81

Quote from: Kingpin on September  4, 2014, 23:54:10
Jij haalt denk ik "spl" en "controle" door elkaar. Iets kan best hard klinken maar geen controle hebben (klinkt hard, schel).
De andere versterker die de speakers op luid niveau wel onder controle kan houden (dus reserves heeft om lage dippen op te vangen) komt ook heel anders over op luid niveau.

Nee dan heb je niet goed gelezen wat ik schreef