Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

Quote from: RoGEK on July 10, 2013, 23:10:59
Even een schopje geven aan het topic.

Ik ben nu ook trotse Audio Physic eigenaar.

Heb gisteren een 2de hands set Tempo 6 gekocht.

NA al meerdere sets van AP gehoord te hebben was ik er toch over uit dat ik ook een set AP wilde.
Had al de volgende gehoord: avanti 3, sitara, yara 2 classic, classic 10 en 20.

Gisteren dus mijn eigen set opgehaald, was de 600km rijden wel waard....

Nu de plaatsing proberen te perfectioneren...

Gefeliciteerd! Mooie luidspreker. Bij mij gaan ze alleen weg voor een mooie recente Virgo of beter. Geniet er van!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

#351
Wist niet of het al bekend was, maar oprichter van Audio Physic Gerhard heeft sinds kort een nieuwe firma onder de naam Süsskind Audio.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Quote from: Kingpin on October 15, 2013, 19:34:24
Wist niet of het al bekend was, maar oprichter van Audio Physic Gerhard heeft sinds kort een nieuwe firma onder de naam Süsskind Audio.


Heb je die prijzen gezien?
Dat is echt gewoon niet leuk en waarvoor eigenlijk?
Voor ontzettend lelijke highend? Mwha, kan je je geld beter besteden denk ik...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: Peerless Monster on October 15, 2013, 22:56:41
Heb je die prijzen gezien?
Dat is echt gewoon niet leuk en waarvoor eigenlijk?
Voor ontzettend lelijke highend? Mwha, kan je je geld beter besteden denk ik...
Ja had het gezien, niet voor de 'normale' man meer, aan de andere kant in dit segment zijn de prijzen niet extreem hoog (op een paar producten na dan).
De monitoren zijn redelijk betaalbaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BuSpu

Ook wel een hoog huis tuin en keueken gehalte, zeker die amps. Wel raar, onaffe modellen op de keuken tafel als produktfoto.

Kingpin

Quote from: BuSpu on October 16, 2013, 08:34:42
Ook wel een hoog huis tuin en keueken gehalte, zeker die amps. Wel raar, onaffe modellen op de keuken tafel als produktfoto.
Ja was me ook opgevallen, aan de andere kant als je Joachim een beetje volgt op het DIY forum kun je je dat ook wel voorstellen.
De monitoren zou ik best eens willen beluisteren ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#356
Rare constructies maakt die man de laatste jaren.
Citaat van het forum:

The speakers i designed for Sonics are now build in California under the brand Spiral Groove with some improvements concerning mechanical construction and quality of the crossover parts, wiring and connectors . I am still the designer there. I also now founded a new company in Germany, Suesskind. There will be speakers and electronics. We also provide design service in terms of speaker and electronic developments.

edit: Spiral Groove moet eigenlijk Canalis Audio zijn.
Toch wel bijzonder fraaie producten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Snowmaster

Heb dit topic beetje  gevolgd en doorgelezen.
Ga mij oriënteren op nieuwe AP's.   Wil ze eigenlijk uit de tweedehands/demomarkt halen.
Heb zelf de oude softdome tweeters (1e generatie Yara). Deze vind ik veel te warm.
Heb deze samen met een Denon gedraaid en dat is gewoonweg te warm als je niet flink tweakt.

Vanaf wanneer zit de nieuwe tweeter erin?  Ik zoek duidelijk een iets agressievere klankkleur met meer nadruk op hoog, geen laidback midden. Bas is geen probleem, deze is altijd wel te temmen.
Het wordt surroundopstelling. Ik denk hierbij aan bv. Tempo 25 voor.

Ideeën, suggesties of ergens wel eens een lekkere combi gehoord?   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

Quote from: Snowmaster on October 17, 2013, 19:11:09
Vanaf wanneer zit de nieuwe tweeter erin?  Ik zoek duidelijk een iets agressievere klankkleur met meer nadruk op hoog, geen laidback midden. Bas is geen probleem, deze is altijd wel te temmen.
Het wordt surroundopstelling. Ik denk hierbij aan bv. Tempo 25 voor.
Volgens mij vanaf de Spark 2005.
Maar het ligt ook een beetje aan je set.
Doe mij de voorgaande serie maar, maar dat heeft misschien meer met smaak te maken maar vind de voorgaande Reference lijn beter klinken.

Quote
Ideeën, suggesties of ergens wel eens een lekkere combi gehoord?
Ja bij mij thuis ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Snowmaster

Dat snap ik  ;).

Maar je kunt mij wel een stukje op weg helpen.
Je hebt nl. 2x AP in huis.    Ik ken Yara's staanders, de monitoren, de Celsius centers en Step monitoren. Hierin zal een bepaalde AP sound zitten.

Wat is bv. het klankkleurverschil en karakterverschil tov Frank2 ?  Wat is het verschil tussen jouw beide sets? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

#360
Quote from: Snowmaster on October 17, 2013, 20:36:28
Dat snap ik  ;).

Maar je kunt mij wel een stukje op weg helpen.
Je hebt nl. 2x AP in huis.    Ik ken Yara's staanders, de monitoren, de Celsius centers en Step monitoren. Hierin zal een bepaalde AP sound zitten.
De AP sound vind je idd in de gehele linie wel weer. De High-end line klingt uitgewogener/homogener dan de Yara lijn, de Reference lijn is toch wel van een ander kaliber.
Zoals je schreef geven bij jouw de tweeters uit de Yara lijn het geheel 'te warm' weer. De high-end en Reference lijn hebben volgens mij andere tweeters en de oudere modellen ook.
De mooiste (vind ik persoonlijk) zijn de 19" ring radiator tweeters (custom-made Vifa) uit de oudere Reference lijn.

Quote
Wat is bv. het klankkleurverschil en karakterverschil tov Frank2 ? 
Voor een eerlijk vergelijk zou je ze op dezelfde set moeten vergelijken, ik kan alleen oordelen tussen Frank zijn set met Ushers en mijn set met AP's.
En dan speel ik ook nog eens met buis en een sub die beduidend lager gaat als Frank z'n Ushers. Niet helemaal een eerlijk vergelijk dus.
Als ik dan toch een verschil moet geven, vind ik dat mijn set vooral met gitaren en hammond orgel in Rock/Blues beter tot z'n recht komt, deze komen echter over, en de instrumenten staan meer vrij met beduidend meer rust te spelen, zeker op hoger volume.
Frank z'n Ushers zijn erg gedetaileerd, dit verschil komt denk ik ook wel omdat Frank met de Dymond Tweeter speelt en ik met een 19" ring radiator, wat het hoog minder accentueert.
Mijn AP's (in de stereo set) hebben een bredere stage/dynamiek mits ze goed opgesteld staan. Klankverschil is moeilijk aan te geven, het zijn 2 compleet andere sets, elk met hun eigen karakter.

Quote
Wat is het verschil tussen jouw beide sets?
Een wereld verschil.
Belangrijk bij AP is dat je ze 'vrij' en 'breed' (1:1,2) neer kunt zetten, best wel belangrijk als je tot aanschaf over wil gaan.
Als je de ruimte er niet voor hebt om ze vrij breed neer te kunnen zetten dan zou ik toch ook andere speakers vergelijken in dezelfde ruimte.
Mijn Sparks zijn naar zolder verhuist waar het beduidend kleiner is en ik kan ze niet uitstallen zoals AP dat bedoelt heeft en dat hoor je zeker in stereo weer.
Het speelt nog geen fractie zoals ze dat beneden deden, daarom heb ik ze nu als surround opgesteld (spreekwoordelijke circel) en in surround is dat goed te doen.

De Sparks heb ik ook beneden gehad in stereo (ter overbrugging) totdat ik overging naar de Brilons/Luna set.
Das geen klein stapje, zelfde set, zelfde bekabeling, zelfde uitrichting maar een wereld van verschil in muzikaliteit.
De Brilons zijn grootser, meer dynamiek, een zijdezacht hoog welke minder nadrukkelijk aanwezig is maar op de momenten dat het hoog moet gaan ook kan knallen zonder hard te worden.

Het laag van de Sparks zullen je verassen voor zo'n slanke speaker, en daar komen we uit op het laag van de High-end lijn en dan met name in de periode van mijn Sparks.
Ik wilde eerst de Scorpio's maar daar kreeg ik met geen mogelijkheid het laag onder controle in mijn woonkamer, hetzelfde als met de Tempo's.
Later zou dit opgelost zijn. Maar goed toen hadden ze alleen de Sparks nog, dan boet je wat in in overige zaken maar dan had ik wel een speaker die het in mijn woonkamer beter deed dan de duurdere modellen (achteraf beter een 2e hands Virgo kunnen kopen, maar ja das met alles ...).

Mijn achterspeakers (Steps) heb ik ook op mijn stereo set gehad als vergelijking tussen de nieuwere high-end lijn monitor en de oudere Reference lijn monitor, mijn Brilon.
Tja .... alsof het een match in de ring is tussen een boekhouder en een geoefende bokser, geen competitie en dan druk ik me zacht uit.


Even een vraag, ga je de Audio Physic voor surround gebruiken of voor stereo?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kerkhoffd

Treffend beschreven Kingpin. Overigens zijn de stappen tussen High-end en Reference reeks behoorlijk groot. Zeker als je Yara prijzen gewend bent. Zal dus ook zeker van budget afhangen wat je je kunt veroorloven Snowmaster. Reference serie is erg mooi, maar ook de high-end serie is een flinke verbetering. Voor de Tempo geldt in ieder geval dat je ze op ruime afstand van de achterwand moet kunnen plaatsen. De baspoort uit deze serie is back-firing, en dat veroorzaakt bij verkeerde plaatsing te veel en bonkerige lage tonen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Snowmaster

#362
Bedankt Kingpin, hier kan ik zeker iets mee.  Ook het beschreven verschil tussen de weergave bij Frank2 en bij jou kan ik mij goed voorstellen.

De "verplichte" brede opstelling van AP kende ik niet. Dit verklaart waarom de bubble hier altijd zo goed was, terwijl de speakers op een onmogelijke plek stonden volgens de gebruikelijke stereo regels.  Ik heb gewoon mijn oren gevolgd en werd hiertoe ook gedwongen door onze inrichting.
Heb ze al eens dichter bij elkaar geplaatst maar het werd alleen maar slechter tot mijn verbazing.
Dan wordt het na de verbouwing nog beter, ik krijg straks alle ruimte zonder hindernissen, ze staan niet langer naast/achter een kast, plant en bloempot  :-X.
Zelfs met deze hindernissen was er nog een bubble die ik nog nergens heb aangetroffen.
Stereo was 3x niks  ;).

Budget :  prijs/kwaliteit wordt de leidraad.  Ik ga vooral gebruikt rondkijken. Het moet een flinke stap voorwaarts worden tov. huidige set up.  Vreemde is : Frank2 speelt mij compleet zoek in geluidskwaliteit maar nog niet in beleving omdat de bubble hier beter "omsluit".
(oorzaak : waarschijnlijk de opstelling icm ruimte)

Bedankt ook voor de waarschuwing met de backfire baspoorten.
Zijn er nog bepaalde receivers die lekker matchen of juist matchen niet met AP?
Of is het gewoon een kwestie van smaak?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kerkhoffd

Primare en Audio Physic is een mooie combinatie. Zeker een naar gaan luisteren zou ik zeggen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vik

Hoewel ik AP prachtige speakers vind denk ik dat je meer "bang for the buck" krijgt met Aurum.

Denk aan de Quadral Aurum Vulkan VIII . Door de komst van de Vulkan R is deze vrij goedkoop te vinden.

Qua specs en prijs heeft deze absoluut geen enkele concurrentie.

http://www.areadvd.de/hardware/2010/aurum_vulkan_8.shtml





Quote from: Snowmaster on October 19, 2013, 21:12:19
Bedankt Kingpin, hier kan ik zeker iets mee.  Ook het beschreven verschil tussen de weergave bij Frank2 en bij jou kan ik mij goed voorstellen.

De "verplichte" brede opstelling van AP kende ik niet. Dit verklaart waarom de bubble hier altijd zo goed was, terwijl de speakers op een onmogelijke plek stonden volgens de gebruikelijke stereo regels.  Ik heb gewoon mijn oren gevolgd en werd hiertoe ook gedwongen door onze inrichting.
Heb ze al eens dichter bij elkaar geplaatst maar het werd alleen maar slechter tot mijn verbazing.
Dan wordt het na de verbouwing nog beter, ik krijg straks alle ruimte zonder hindernissen, ze staan niet langer naast/achter een kast, plant en bloempot  :-X.
Zelfs met deze hindernissen was er nog een bubble die ik nog nergens heb aangetroffen.
Stereo was 3x niks  ;).

Budget :  prijs/kwaliteit wordt de leidraad.  Ik ga vooral gebruikt rondkijken. Het moet een flinke stap voorwaarts worden tov. huidige set up.  Vreemde is : Frank2 speelt mij compleet zoek in geluidskwaliteit maar nog niet in beleving omdat de bubble hier beter "omsluit".
(oorzaak : waarschijnlijk de opstelling icm ruimte)

Bedankt ook voor de waarschuwing met de backfire baspoorten.
Zijn er nog bepaalde receivers die lekker matchen of juist matchen niet met AP?
Of is het gewoon een kwestie van smaak?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

#365
Quote from: Kerkhoffd on October 20, 2013, 12:58:38
Primare en Audio Physic is een mooie combinatie. Zeker een naar gaan luisteren zou ik zeggen.

Heb indertijd de SPA30 laten staan. Bij een demo van de importeur met een AP HT set dacht ik indertijd : is dit alles?   Later ben ik opnieuw alleen gaan luisteren en toen was Primare mij veel te  te lief.  Het klinkt goed, maar heel erg netjes.

Quote from: vik on October 20, 2013, 13:27:39
Hoewel ik AP prachtige speakers vind denk ik dat je meer "bang for the buck" krijgt met Aurum.
Denk aan de Quadral Aurum Vulkan VIII . Door de komst van de Vulkan R is deze vrij goedkoop te vinden.
Qua specs en prijs heeft deze absoluut geen enkele concurrentie.

http://www.areadvd.de/hardware/2010/aurum_vulkan_8.shtml

Goede match met Denon of een niet te koude receiver. Weinig WAF met ca. 130cm hoogte en ik denk dat ik daarmee iemand ongelukkig maak hier in huis..... ;D

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

 ^^ Met de WAF kan ik dat heel goed voorstellen. Ze zijn 'redelijk' aanwezig.  :D


Quote from: Snowmaster on October 20, 2013, 19:55:58
Goede match met Denon of een niet te koude receiver. Weinig WAF met ca. 130cm hoogte en ik denk dat ik daarmee iemand ongelukkig maak hier in huis..... ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RoGEK

#367
Je mag anders bij mij wel een keer langs komen om eens te luisteren maar de Tempo 6  op een Marantz PM/SA15S1 combi

laag kan inderdaad een probleem zijn.
daarvoor heb ik mijn stereo set helemaal van mijn HT los moeten trekken en in een andere hoek van de kamer neer gezet.

Gebruikt zijn ze redelijk betaalbaar ( ik heb net geen 1500 euro voor een super net set betaald )
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

Kingpin

Quote from: RoGEK on October 27, 2013, 21:53:45
Je mag anders bij mij wel een keer langs komen om eens te luisteren.
Dito hier Snow (of wie dan ook :)). Heb vanaf volgende week donderdag tot zondag het rijk alleen, dus als je wilt mag je komen luisteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Snowmaster

Jullie aanbod houd ik in mijn achterhoofd, maar ben nog niet zover door de verbouwing (set was afgebroken)

Voor erg weinig geld kwam een Denon x4000 voorbij en ik kon het niet laten....nu draait hij al bijna 2 weken 24/7. Volgens testen verslaat hij de Anthem MRX 700 en alle vorige Denons, maar ik heb daarover wel zo mijn twijfels.
Tot nu toe heb ik gemengde gevoelens over de weergave, want ik wil eigenlijk duidelijk meer. Het is wel een nobrainer voor zijn geld.  Waarschijnlijk zijn de Yara's het probleem, maar dat kan ik mooi bij Frank2 ff testen.
Heb hem ook alleen gekocht om weer ff lekker rond te prutsen. De kap lag er al snel af voor een stukje fijntuning.  ;D.

Mijn vrouw vindt de Brilons wel erg mooi. Een compliment voor Kingpin  :clapping:.

Trouwens.....wat had ik audio gemist in de 3 weken voor de x4000....door de stucadoor en electricien.
Blijkbaar ben ik verslaafd  :P.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Stefaant

Hallo allen,

Gisteren de Audio Physic Virgo 2 in levende lijve gehoord en ik ben volledig verkocht!
Wat is een goeie prijs voor een 2de hands setje van dit model?

Thanks!

Peerless Monster

#371
Quote from: Stefaant on December 16, 2013, 01:46:12
Hallo allen,

Gisteren de Audio Physic Virgo 2 in levende lijve gehoord en ik ben volledig verkocht!
Wat is een goeie prijs voor een 2de hands setje van dit model?

Thanks!

Volgens mij is het al weer 2 of 3 jaar geleden dat ik ze heb verkocht voor 900/1000 euro...
Als je speakers van nu neemt zijn ze veel verfijnder met meer finesse.
Een wereld van verschil, waarbij de V het echt op alle fronten met gemak haalt.
Voor een speaker van destijds (je praat al gauw over 15 jaar) is het een lekker klinkende speaker voor mid en hoog. Het laag geeft wat te wensen vind ik persoonlijk.
Maar goed dat was bij de Virgo V ook een drawback. Niet slecht, maar niet strak genoeg naar mijn mening.
Ik heb de Virgo 2 en de Virgo V gehad.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Stefaant

Thanks voor je antwoord! En wat betreft de prijs een tweedehands set Virgo V?
Ik besef dat de Virgo 2 wel wat verouderd is, maar voor een beginnend audioliefhebber als mezelf klinken deze erg leuk in het budget dat ik wil besteden.

Peerless Monster

Quote from: Stefaant on December 16, 2013, 12:22:58
Thanks voor je antwoord! En wat betreft de prijs een tweedehands set Virgo V?
Ik besef dat de Virgo 2 wel wat verouderd is, maar voor een beginnend audioliefhebber als mezelf klinken deze erg leuk in het budget dat ik wil besteden.

Oh zeker weten!
Ik heb de Virgo V als weer 2 jaar geleden (volgens mij) verkocht voor 3000 eu. Veel te weinig, maar wat doe je als de markt op slot zit...
Reken op een verschil van een 2000 euro. Ik heb altijd wel met veel plezier geluisterd naar AP Virgo 2 en 5!
Als ik niet over was gegaan op electortstaten (die zijn nog veel ruimtelijker dan AP), dan waren de V's blijven staan.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hootie

Ik ben aan het overstappen van surround naar stereo. Stap 1 was het vervangen van mijn speakers. De Wharfdale Evo2-40 zijn vervangen door Audio Physic Tempo 3 JE speakers die ik via het forum heb gekocht. Stap 2 is de versterker. Ik lees dat Primare goed matched met AP. Mijn budget is 600 euro waarbij ik vooral zoek naar 2e hands om op die manier meer kwaliteit te kunnen krijgen. Mij wordt de Primare Spa21 aangeraden omdat die zwaar en degelijk uitgerust is en het ook op stereo erg goed doet. Deze is waarschijnlijk binnen mijn budget 2e hands haalbaar. Wat voor ervaringen hebben jullie en natuurlijk graag advies.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X