Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Wie gebruikt hoeveel toe-in voor z'n AP speakers en heeft ook ervaring met de beschrijving zoals Joachim Gerhard het heeft uitgedacht?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BuSpu

Quote from: Kingpin on May  9, 2012, 11:27:41
Is dat zo? Ik zit 3m van de luidspreker.
Wat ik bedoelde is dat volgens de standaard regels de afstand tussen de speakers ook de afstand van de luisteraar tot de afzonderlijke speaker is. Wat AP dus zegt is dat de afstand tussen de speakers iets groter moet zijn (1,21) dan de afstand van de luisteraar tot de afzonderlijke speaker. In jouw geval zit jij op 3 meter afstand van je speaker en volgens AP zou de afstand tussen je speakers dan 3,63 m moeten zijn. Relatief gezien zit je dus iets dichterbij je speaker dan volgens de standaard regels.

Kingpin

Quote from: BuSpu on May  9, 2012, 21:45:44
Wat ik bedoelde is dat volgens de standaard regels de afstand tussen de speakers ook de afstand van de luisteraar tot de afzonderlijke speaker is. Wat AP dus zegt is dat de afstand tussen de speakers iets groter moet zijn (1,21) dan de afstand van de luisteraar tot de afzonderlijke speaker. In jouw geval zit jij op 3 meter afstand van je speaker en volgens AP zou de afstand tussen je speakers dan 3,63 m moeten zijn. Relatief gezien zit je dus iets dichterbij je speaker dan volgens de standaard regels.
Oh zo bedoel je, misverstandje, je hebt helemaal gelijk.

Vandaag nog even goed geluisterd naar de toe-in, moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klinkt.
Eerste wat opvalt is dat blazerpartijen (trompetten) en 'attack' van aanslagen zoals snaredrum of gitaar 'echter' lijken, wel meer 'in you face' zonder verlies van plaatsing of diepte, alsof ze op de buhne naar je staan te blazen.
Voorlopig maar even zo laten maar tot nu toe nog geen nadelen kunnen ondervinden.
Voor surround wanneer je met meerderen op de bank zit (zoals ik ze eerst ingedraaid had) zou ik het niet doen, maar in stereo wel te overwegen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

s.t.

Gisteravond ook even met de toe in gespeeld. Klein beetje mee indraaien en veel directer geluid. Bedankt voor de tip, even zo laten staan en wennen aan het nieuwe geluid. Wel verrast wat het verschil is.

Kingpin

Ik snap er niets meer van. Op m'n iPad aan het inlezen wbt mijn gebruikte drivers kom ik op een website van "Canalis Audio" en wat schetst mijn verbazing ... Exact dezelfde speakers als van Joachim Gerhard's "Sonics"?
Zelfs het verhaal van "speaker placement" welke een 1:1 copie is van JG versie is door iemand anders 'ondertekend'.
Is "Sonics" nu "Canalis Audio"? Terwijl beide websites nog gewoon gerunt worden en hier niets over word verteld.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Voor 2012 wordt de gehele Yara lijn (instap) vervangen door de Classic series.
Hier zit de Luna 3 subwoofer ook bij, al snap ik niet waarom ze deze Luna hebben genoemd ipv Classic want het ontwerp en specs lijkt in de verste verte niet meer op het origineel.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob Eric Blank

Komen daar ook bookshelfs van?

Kingpin

Quote from: Rob Eric Blank on July 11, 2012, 12:10:14
Komen daar ook bookshelfs van?
Ja vanaf juli zou de Classic Compact worden toegevoegd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Quote from: Kingpin on July  6, 2012, 07:48:45
Voor 2012 wordt de gehele Yara lijn (instap) vervangen door de Classic series.
Hier zit de Luna 3 subwoofer ook bij, al snap ik niet waarom ze deze Luna hebben genoemd ipv Classic want het ontwerp en specs lijkt in de verste verte niet meer op het origineel.


Al mijn favoriete speakermerken vallen momenteel van hun voetstuk :unhappy:
Sonus Faber, Kef, Audio Physic, allen gaan ze van prachtige organisch, bijna gebeeldhouwde modellen over op volkomen zouteloze "squared" exemplaren, why?  mode? 

Peerless Monster

Quote from: twani on July 11, 2012, 19:36:24
Al mijn favoriete speakermerken vallen momenteel van hun voetstuk :unhappy:
Sonus Faber, Kef, Audio Physic, allen gaan ze van prachtige organisch, bijna gebeeldhouwde modellen over op volkomen zouteloze "squared" exemplaren, why?  mode? 

Kan je beter bij Harbeth blijven ;D
Ik vind dat je gelijk hebt Twani, maar ik koop voorlopig toch geen andere speakers ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

PHiX

Quote from: Kingpin on July  6, 2012, 07:48:45
Voor 2012 wordt de gehele Yara lijn (instap) vervangen door de Classic series.
Hier zit de Luna 3 subwoofer ook bij, al snap ik niet waarom ze deze Luna hebben genoemd ipv Classic want het ontwerp en specs lijkt in de verste verte niet meer op het

Zo! Die zijn lelijk, ik hoop dat de high end en reference lijnen nog lelijker worden, des te meer ik kan genieten van mijn tempo 25's. :-D
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

twani

#311
Quote from: Peerless Monster on July 11, 2012, 19:49:18
Kan je beter bij Harbeth blijven ;D
Ik vind dat je gelijk hebt Twani, maar ik koop voorlopig toch geen andere speakers ;D
Harbeth was al organisch lelijk ;D  En die van jou Peerless vind ik prachtig :inlove: AP zoals AP moet zijn ;)

twani

Die van jou zijn ook mooi Phix ;)

Peerless Monster

Quote from: twani on July 11, 2012, 21:30:10
Harbeth was al organisch lelijk ;D  En die van jou Peerless vind ik prachtig :inlove: AP zoals AP moet zijn ;)

Precies!
1 van de redenen dat ik voor AP specifiek heb gekozen...
Nadat ik natuurlijk flink wat speakers heb gehoord he ;).
Maar jouw Harbeths zijn iok prachtig!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

#314
Ja over smaak valt te twisten, vind ze op foto ook niet zo mooi.
Wat me wel opvalt is dat de prijzen zeker in deze tijd wel erg hoog worden voor een 'instap' serie als de classic.
Daarnaast zal het me benieuwen hoe de nieuwe drivers en dito kastontwerp het doen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

Quote from: Joris1971 on April 11, 2011, 21:20:33
Volgens de AP site is de ideale opstelling
Speakers 2.40 m uit elkaar
- 50 cm vd zijwanden af
- 1.30 meter uit de muur
- 2 meter van de luidsprekers vandaan zitten.

Wanneer ik deze plaatsing voorschriften lees heb ik onmiddelijk het idee dat Audio Physic speakers niet geschikt zijn voor kleinere kamers of trek ik dan de verkeerde conclusie?
 
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kingpin

Quote from: KayaRahnee on July 21, 2012, 13:01:39
Wanneer ik deze plaatsing voorschriften lees heb ik onmiddelijk het idee dat Audio Physic speakers niet geschikt zijn voor kleinere kamers of trek ik dan de verkeerde conclusie?

Ze houden wel van wat ruimte ja.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

KayaRahnee

Quote from: Kingpin on July 21, 2012, 13:25:53
Ze houden wel van wat ruimte ja.

Vooral die 1.30 meter uit de muur........het zou hier nog wel kunnen maar dan heb ik veel asymmetrie achter de speakers.
Open doorgang achter de speakers naar keuken en ook aan linker zijde naar kleine hal , rechts alles dicht (deur).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kingpin

Quote from: KayaRahnee on July 21, 2012, 13:48:34
Vooral die 1.30 meter uit de muur........het zou hier nog wel kunnen maar dan heb ik veel asymmetrie achter de speakers.
Open doorgang achter de speakers naar keuken en ook aan linker zijde naar kleine hal , rechts alles dicht (deur).
Je moet er gewoon even mee spelen, 1'5m van de muur is wel erg veel, daar kun je nog wel wat mee doen, de verhouding van luisterafstand/speakerafstand zou ik wel aan houden als je ermee weg kan.

Speakerafstand = 1,2x luisterafstand
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PHiX

Quote from: Kingpin on July 21, 2012, 13:25:53
Ze houden wel van wat ruimte ja.

Net zoals alle andere luidsprekers met een baspoort aan de achterkant. Deze kan je opvullen en dan is hij wat beter te plaatsen.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PHiX

HiFi.nl reviews zijn over het algemeen waardeloos. Leuke foto's, maar met alle onzin op die site moeilijk serieus te nemen.

Misschien leuke bijpassende audiofiele presse-papier?

http://www.hifi.nl/artikel/19694//Hi-Stands-breidt-catalogus-uit-met-Shakti.html
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kerkhoffd

Deze week mijn AP Tempo VI luidsprekers gehoord met de MIT CVT1 luidsprekerkabels van mijn broer. Een enorme verbetering ten opzichte van mijn eenvoudige Van den Huls CS122. Ik ben echt onder de indruk. Maar die prijs .....
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

De Classic 20 is behoorlijk goed getest in "Stereo" ;). Ik lees daar dat de afwerking oa. met "glas" geschiedt :crazy:  byzonder iig.


Rob Eric Blank

Quote from: twani on December  7, 2012, 23:10:15
De Classic 20 is behoorlijk goed getest in "Stereo" ;). Ik lees daar dat de afwerking oa. met "glas" geschiedt :crazy:  byzonder iig.
Las ik ook. Zit een glasplaat op de kast.