Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterbr

Hoi,

Ja, misschien is de I32 wat killer of zakelijker dan de andere Primare's. Ik lees wel in recensies dat audio physic's i.h.a. zeker niet romantisch zijn of zo. Maar erg neutraal. Misschien is het ook een kwestie van wennen.
misschien ga ik nog is naar de Scorpio's 25 luistenen. Kijken hoe dat klinkt.

Alex Groningen

#226
Quote from: peterbr on November 11, 2011, 17:15:56
misschien ga ik nog is naar de Scorpio's 25 luistenen. Kijken hoe dat klinkt.


Ik hoop dat ik over deze luidsprekers volgende week vrij/zaterdag meer kan vertellen.
Ben namelijk zelf ook erg nieuwsgierig na alle lovende woorden her en der hoe deze klinken.




Vrijdag 18 en zaterdag 19 november:
Musical Fidelity versterkers en cd spelers van de M3 en M6 lijn en diverse bronnen (o.a. de M1 CLIC en M1 DAC) , de speakers zijn van Audio Physic, de Sitara 25 en Tempo 25

De M1 Clic is een EISA Award winning netwerkspeler die samen met de M3 en M6 lijnen erg goed combineert op de speakers van Audio Physic. Deze speakers hebben hun succesvolle lijnen verbetert tot de 25 lijn, met name de sterk verbeterde tweeters zorgen voor een zeer mooi holografisch beeld met een natuurlijk timbre. De laagweergave is ondanks hun zeer ranke afmeting zeer indrukwekkend

Alex Groningen

Straks richting Friesland om de Audio Physic Tempo 25 te beluisteren. Ben erg benieuwd hoe deze luidsprekers presteren en klinken.

Kingpin

Quote from: Alex Groningen on November 11, 2011, 18:56:09
...Deze speakers hebben hun succesvolle lijnen verbetert tot de 25 lijn, met name de sterk verbeterde tweeters zorgen voor een zeer mooi holografisch beeld met een natuurlijk timbre. De laagweergave is ondanks hun zeer ranke afmeting zeer indrukwekkend

Luister eens de nieuwe naast de oude  ;) als dat kan? het ligt helamaal aan de match of je de nieuwe tweeters mooier vind.
De bass "probleem" bij de Tempo 25 is wel beduidend beter vind ik.

Suc6 straks en veel; luister plezier !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alex Groningen

#229
Bedankt.

Ik denk niet dat ik daar de oudere serie kan beluisteren. Waar ik vanmiddag ga luisteren hebben ze een demonstratie van Musical Fidelity.
Dit merk geeft deze demonstratie i.c.m Audio physic luidsprekers. Maar mocht de eigenaar van de winkel ook een ouder setje AF hebben staan dan zal ik zeker even vragen of ik die ook even mag beluisteren.

peterbr

Ben ook reuze benieuwd. Ga je ook nog de Scorpio 25 luisteren? Ben we benieuwd naar evt. verschillen met de tempo 25.
Enfin, we horen het wel.
In elk geval veel plezier :)

Alex Groningen

#231
Ik heb vorige week de Tempo 25 mogen beluisteren. Op zich een leuke luidspreker, maar totaal niet mijn sound.
Stemmen en plaatsing van de instrumenten zetten ze goed neer. Maar ik denk dat ik als ik ze thuis had staan dat ik ze naar een paar week alweer zou verkopen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er zo'n beetje alleen maar jazz gedraaid werd en vind dat vermoeiend om daar ruim 1½ uur naar te luisteren.
Eénmaal aanbeland bij de eigen cd's (rock/blues) ging de volume knop al snel naar beneden omdat dit toch niet zo lekker op deze luidsprekers klonk als altijd het veilige, vermoeiende en saaie jazz wat je meestal bij dit soort demonstraties hoort.

Deze luidsprekers kunnen dus van mijn lijstje af als eventuele nieuwe aanwinsten.

Kingpin

Zelf ben ik ook een Blues/Rock fan maar hier doet ie het heel goed.
Waar heb je ze op beluisterd, welke set, en niet onbelangrijk in welke omgeving, zelf heb ik nog nooit een AP in een winkel goed bevonden.
Mocht je een keer in buurt zijn dan ben je welkom om eens te luisteren mocht je dat willen.
Uiteraard moet de AP sound je wel bevallen, maar dat is met elke speaker zo, succes met je zoektocht.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alex Groningen

Ik heb ze beluisterd in een audiozaak met een huiselijke luisterruimte op de M6 versterker en cd speler van Musical Fidelity. Volgens sommigen moet dit een erg goede match zijn. Natuurlijk weet ik dat ik luidsprekers nooit echt goed kan en mag beoordelen in een audiozaak of op een audio show, het beste is natuurlijk gewoon je eigen woonkamer.

Mocht ik een keer bij je in de buurt zijn dan ga ik graag in op je uitnodiging.

PHiX

Ik overweeg serieus om de komende maanden een set audio physic tempo's + center aan te schaffen. Achterspeakers laat ik er nog even bij zitten. Welke receiver zou geluidstechnisch en qua vermogen daarbij passen?

Zelf heb ik nu de Marantz 7005 op de radar en kijk ook met een schuin oog naar NAD. Ik ben enigzins gecharmeerd van Marantz omdat die wel redelijk voorop lopen qua nieuwe technologie, maar doe ik zo'n set luidsprekers daar geen tekort mee. Of zou de AV/MM 7005 een optie kunnen zijn? Als ik kijk naar benodigd ingaande wattage heb ik ook niet het idee dat deze eindversterker veel meer gaat leveren dan de AV7005.


Zou volledig stereo wellicht een betere keuze zijn? Suggestions anyone?
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kingpin

@Phix: Ik zou niet zozeer op cijfertjes letten en zelf gewoon eerst eens gaan luisteren wat je bevalt.
In surround? Waarom de Tempo's? Overwogen keuze?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PHiX

Quote from: Kingpin on December  4, 2011, 21:31:40
@Phix: Ik zou niet zozeer op cijfertjes letten en zelf gewoon eerst eens gaan luisteren wat je bevalt.
In surround? Waarom de Tempo's? Overwogen keuze?

Bedankt voor je reactie. Ga luisteren is ook zeker mijn eerste reactie als ik zo'n vraag zie en dat ga ik ook zeker doen. De woning waar ze in komen is echter nog in projectfase  :D , dus zou ik graag alvast wat ervaringen van anderen opdoen.

Vooralsnog staan de Tempo's hoog op mijn lijst omdat deze binnen het budget vallen en ik wat extra bas wel kan waarderen. De Sitara's heb ik al gehoord op een degelijke stereo amp. Deze winkel had echter geen surroundapparatuur staan. Het geluid van de Sitara's beviel mij enorm. Het is natuurlijk de vraag of dit (alleen) te danken was aan de luidsprekers.

De rede waarom ik naar surround kijk is dat goede kwaliteit muziek erg belangrijk voor mij is, maar ik wel veel game / films kijk. Dan vind ik goed geluid ook belangrijk, maar wil eigenlijk geen consessies doen in de muziek. Stereo en surround naast elkaar vind ik te ver gaan, want dan lijkt mijn huiskamer net een audioshowroom, dus dan een center erbij. Rears zijn iets voor de langere termijn.

Graag zou ik van forumleden met AP speakers op een surroundset-up de ervaringen horen, daar ik deze speakers vooral in stereo set-ups langs zie komen.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kingpin

#237
Hoe een AP klinkt ligt helemaal aan de plaatsing van de speakers.
In mijn geval waren zelfs de Tempo's teveel van het goede en ik wilde eigenlijk de Scorpio's maar kwam op de Sparks (huidige Sitara's) uit.
Als je gaat filteren zodat je fronts in small staan en het laag de sub overneemt zou ik eerder voor de sitara's gaan en het geld wat je overhoud in een goede sub steken.
De huidige goede subs kun je zo goed integreren dat je geen verschil meer hoort in fullrange en sub/sat combi, maar ook dit is geheel afhankelijk van je indeling en of je de ruimte hebt om een systeem goed neer te zetten.

Je kan stereo best goed laten klinken op een surround set inhoeverre natuurlijk je eisen zijn, maar dan moet je wel diep in de buidel.
Een ander optie is om een goede processor te nemen die z'n mannetje staat in stereo en daar een dedicated stereo eindtrap aan hangen en een 3 kanaals eindtrap voor je rears en center bijvoorbeeld (maar een voorbeeld).
Het ligt ook aan je budget, want een setje AP's met versterking, bron en bekabeling etc. loopt wel aardig in de papieren ;)
Suc6 (heb je geen apart topic hierover?)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Ongekend, wat een soundstage voor een monitor speaker, oeff dit gaat wel ff wat verder qua articulatie, soundstage en dat hoog  :inlove:
De laagste regionen worden lichterlijk ondersteunt door m'n Velo (die op z'n tijd denk ik plaats gaat maken voor een andere).

:inlove:







Die kom je wel erg weinig tegen  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mtissink

Momenteel ben ik me langzaam aan het oriënteren op surround, alleen ik merk toch wel dat er amper AP monitors of centers aangeboden worden. Als deze al aangeboden worden vraag ik me af hoe dit matcht met mijn 'reusachtige' fronts.
Zouden er ook andere merken overwogen kunnen worden?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RonK.

Quote from: Alex Groningen on November 24, 2011, 20:52:43
Ik heb ze beluisterd in een audiozaak met een huiselijke luisterruimte op de M6 versterker en cd speler van Musical Fidelity. Volgens sommigen moet dit een erg goede match zijn. Natuurlijk weet ik dat ik luidsprekers nooit echt goed kan en mag beoordelen in een audiozaak of op een audio show, het beste is natuurlijk gewoon je eigen woonkamer.

Mocht ik een keer bij je in de buurt zijn dan ga ik graag in op je uitnodiging.

Audio Physic zijn mooie speakers ik heb er vandaag weer naar geluisterd, de Tempo 25.

Ze doen het erg goed en mooi maar toch mis ik wat, ze zijn volgens mij te helder, en een iets te agressief hoog.

Natuurlijk blijft het puur smaak maar staan ze hier wel bekend om ?

Kingpin

Quote from: RonK. on December 20, 2011, 19:13:42
Audio Physic zijn mooie speakers ik heb er vandaag weer naar geluisterd, de Tempo 25.

Ze doen het erg goed en mooi maar toch mis ik wat, ze zijn volgens mij te helder, en een iets te agressief hoog.

Natuurlijk blijft het puur smaak maar staan ze hier wel bekend om ?
Niet ingespeeld of mismatch met apparatuur denk ik.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RonK.

Quote from: Kingpin on December 20, 2011, 19:37:18
Niet ingespeeld of mismatch met apparatuur denk ik.


Ingespeeld wel,......... apparatuur Cambridge 840a v2 met de 840 cd speler.


Alex Groningen

Quote from: RonK. on December 20, 2011, 19:13:42
Audio Physic zijn mooie speakers ik heb er vandaag weer naar geluisterd, de Tempo 25.

Ze doen het erg goed en mooi maar toch mis ik wat, ze zijn volgens mij te helder, en een iets te agressief hoog.

Natuurlijk blijft het puur smaak maar staan ze hier wel bekend om ?

Ik heb ze ook beluisterd en ben het wel eens met je omschrijving.
Ik heb ze tijdens een demonstratie mogen beluisteren met Musical Fidelity M3 en M6 versterking en cd speler.

Kingpin

Quote from: botsen on June 23, 2011, 23:28:44
Dag Willy,
Het gaat om de Luna I.
Wat me bevalt is precies wat je zegt; diepte, precisie, snelheid.
Concreet komt dit neer op het idee van gemak en vanzelfsprekendheid in het geluid. Geen irritatie door gebonk, vervorming of wat dan ook.
Ze ondersteunen mijn "tussendoorspeakers"  die inmiddels al langer hebben gespeeld dan al mijn serieuze aankopen; B&O's van 40 jaar oud. Zodra ik moderne speakers heb gevonden die een even goed mid geven mogen ze naar zolder, maar ik heb deze nog niet gevonden. Suggesties welkom.
groet
Heb je de Luna I eens kunnen vergelijken met bv een Velodyne ?
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een goede sub.
Werkt de roomgain nog een beetje op de Luna?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

botsen

Quote from: Kingpin on December 29, 2011, 16:47:01
Heb je de Luna I eens kunnen vergelijken met bv een Velodyne ?
Zelf ben ik ook nog op zoek naar een goede sub.
Werkt de roomgain nog een beetje op de Luna?

Hoi,
nee, nooit vergeleken met een Velo. Wel hiervoor een Rel Stampede gehad maar de Luna is veel beter.

De roomgain... ik denk dat ie nu goed staat, maar eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet exact wat deze doet.

Zit je te eraan denken om de Velodyne in te wisselen voor een Luna?

Kingpin

Quote from: botsen on December 29, 2011, 19:51:14
Hoi,
nee, nooit vergeleken met een Velo. Wel hiervoor een Rel Stampede gehad maar de Luna is veel beter.

De roomgain... ik denk dat ie nu goed staat, maar eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet exact wat deze doet.

Zit je te eraan denken om de Velodyne in te wisselen voor een Luna?
De velo verhuist mee met de home theater en de 'nieuwe' sub dient als ondersteuning voor m'n stereo setup.
De Rel heb ik nog nooit gehoord maar ik zoek wel een muzikale sub, liefst 2e hands.
Nu zag ik een mooie Luna, wat mag deze ongeveer nog moeten kosten?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

botsen

Ik heb voor een Luna I zonder bon 450 betaald

Kingpin

Quote from: botsen on December 29, 2011, 23:27:03
Ik heb voor een Luna I zonder bon 450 betaald
Dat is idd erg goedkoop, ik zag er 1 voor 200 meer, met bon/garantie en in de kleur zwart die ik ook heb van m'n overige Audio Physic speakers.
Weet niet of dit te duur is, volgens mij niet. Nieuwprijs was 2400 meen ik, deze is 5 jaar oud voor 650.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Zaterdag luistersessie van de Luna I in stereo uiteraard, ben benieuwd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack