Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

studiostevus

Heel erg mooi. Vraag me af hoe zoiets klinkt met sub,in vergelijking met vloerstaanders (zoals mijn tempos) met sub....

Kingpin

Quote from: studiostevus on September 30, 2011, 21:11:03
Heel erg mooi. Vraag me af hoe zoiets klinkt met sub,in vergelijking met vloerstaanders (zoals mijn tempos) met sub....
Denk nagenoeg geen verschil mits je de tempo's ook op small hebt staan. Als high-level aansluiting weet ik het niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

studiostevus

Dat antwoord begrijp ik niet... Ik bedoelde te vragen of het anders klinkt:

Tempo + sub
Brilon + sub


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=52.077193,4.280483

Kingpin

Quote from: studiostevus on October  1, 2011, 15:22:26
Dat antwoord begrijp ik niet... Ik bedoelde te vragen of het anders klinkt:

Tempo + sub
Brilon + sub


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=52.077193,4.280483
Dat denk ik wel, alleen al omdat de units verschillend zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mscofield

Vandaag de Virgo 25 gehoord op een Primare set. Dat was wel even genieten!

studiostevus

Primare, primare... Meneer Primare (of de importeur) doet goede pr in de Nederlandse hifi zaken... Ik heb het nooit zo bijzonder gevonden. Zo, ik heb het gezegd.

The emperor wears no clothes.

Kingpin

#206
Gelukkig dat smaken verschillen anders hadden we allemaal hetzelfde en was dit forum niet nodig  :D
Vandaag de Brilons ff behandeld met een antistatische toplaag, potverdorie wat glimmen weer dat fineer zien er weer uit als nieuw  :happy:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WillyP

Quote from: mscofield on October  1, 2011, 21:29:26
Vandaag de Virgo 25 gehoord op een Primare set. Dat was wel even genieten!

Welke Primare set was dat?

Groet,

Willy

johnhifi

Er staat een set Caldera's te koop (niet de mijne, ik wou dat de mijne die sjieke afwerking hadden!). Vooralsnog blijven de biedingen ver achter dus ik zou zeggen; sla je slag!
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

mscofield

Quote from: WillyP on October  2, 2011, 09:46:51
Welke Primare set was dat?

Groet,

Willy
Dit staat bij ons in de winkel opgesteld icm met de i32/a32/cd32 set van Primare.

studiostevus

Mscofield... commercieel actief met primare? (no offence)

studiostevus

Quote from: Kingpin on October  1, 2011, 23:46:50
Gelukkig dat smaken verschillen anders hadden we allemaal hetzelfde en was dit forum niet nodig  :D
Vandaag de Brilons ff behandeld met een antistatische toplaag, potverdorie wat glimmen weer dat fineer zien er weer uit als nieuw  :happy:

Dat is interessant... Ik haat dat stof. Is dat iets van Antistatische meubelolie ofzo?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=52.077217,4.280473

Kingpin

#212
Quote from: studiostevus on October  2, 2011, 21:12:08
Dat is interessant... Ik haat dat stof. Is dat iets van Antistatische meubelolie ofzo?
Het is een goedje die ik voor m'n auto interieur gebruik om stof af te stoten.

AutoGlym - Vinyl & Rubber Care
Autoglym Vinyl & Rubber Care verzorgt en beschermt interieur- en exterieuroppervlakken en vormt een sterke maar flexibele, anti-statische laag tegen vocht, stof, roest, vlekken en vervaging.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mscofield

Quote from: studiostevus on October  2, 2011, 21:10:27
Mscofield... commercieel actief met primare? (no offence)
Nee eigenlijk niet met dat merk specifiek. We voeren veel meer merken. Dit staat er nu gewoon toevallig. :)

erik s.

Quote from: johnhifi on October  2, 2011, 12:38:00
Er staat een set Caldera's te koop (niet de mijne, ik wou dat de mijne die sjieke afwerking hadden!). Vooralsnog blijven de biedingen ver achter dus ik zou zeggen; sla je slag!
die staan bij een klant van mij. de biedingen op MP zijn niet reƫel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WillyP

Quote from: mscofield on October  2, 2011, 17:28:42
Dit staat bij ons in de winkel opgesteld icm met de i32/a32/cd32 set van Primare.

Dank voor de info. Leuk om te horen dat deze set van Primare de Virgo 25 al goed aanstuurt. Zou de combinatie SP32 en A30.7 de Virgo 25 ook goed tot zijn recht laten komen?

Groet,

Willy

mtissink

En nog elke dag geniet ik van mijn nieuwe speakers. Blijf bij sommige passages versteld staan hoe de speaker deze weergeeft. Helaas is het laag af en toe nog wat te zwakjes op de luisterplek, maar ja, we kunnen (momenteel) niet alles hebben!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Alex Groningen

Quote from: mtissink on October 27, 2011, 12:15:21
En nog elke dag geniet ik van mijn nieuwe speakers. Blijf bij sommige passages versteld staan hoe de speaker deze weergeeft. Helaas is het laag af en toe nog wat te zwakjes op de luisterplek, maar ja, we kunnen (momenteel) niet alles hebben!

Lees een hoop positieve verhalen over Audio Physic, maar ook altijd dat deze speakers niet echt laag kunnen gaan, wat ik op z'n tijd toch wel erg lekker vind.
De kans is aanwezig dat ik ze binnenkort op een set van Musical Fidelity kan beluisteren.

peterbr

Even een update,

Ik heb inmiddels de AP Tempo 25 een aantal dagen thuis gehad op de Primare i32. Ik denk dat de AP's niet voor mij zijn weggelegd. Om een lang verhaal kort te maken: ik vond het een beetje te kil/koud klinken (misschien te analytisch?). Wel mooi detail, plaatsing etc. Laag was ook mooi bij met name klassiek en jazz. Bij pop was er af en toe voor mijn gevoel wat te weinig laag.
Anyway, ik ben v.w.b. speakers weer een ervaring rijker :-)



Kingpin

Quote from: peterbr on November  6, 2011, 16:36:55
Even een update,

Ik heb inmiddels de AP Tempo 25 een aantal dagen thuis gehad op de Primare i32. Ik denk dat de AP's niet voor mij zijn weggelegd. Om een lang verhaal kort te maken: ik vond het een beetje te kil/koud klinken (misschien te analytisch?). Wel mooi detail, plaatsing etc. Laag was ook mooi bij met name klassiek en jazz. Bij pop was er af en toe voor mijn gevoel wat te weinig laag.
Anyway, ik ben v.w.b. speakers weer een ervaring rijker :-)
Waren het nieuwe ingespeelde speakers?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WillyP

Quote from: peterbr on November  6, 2011, 16:36:55
Even een update,

Ik heb inmiddels de AP Tempo 25 een aantal dagen thuis gehad op de Primare i32. Ik denk dat de AP's niet voor mij zijn weggelegd. Om een lang verhaal kort te maken: ik vond het een beetje te kil/koud klinken (misschien te analytisch?). Wel mooi detail, plaatsing etc. Laag was ook mooi bij met name klassiek en jazz. Bij pop was er af en toe voor mijn gevoel wat te weinig laag.
Anyway, ik ben v.w.b. speakers weer een ervaring rijker :-)


Indertijd heb ik de Tempo 25 gehoord, ook op popmuziek, en ik vond ze geweldig klinken. Over gebrek aan laag had ik niet te klagen. Het is wel strak en niet nadrukkelijk aanwezig, maar dat vind ik juist een voordeel.

Ik weet nooit zo goed wat bedoeld wordt met kil/koud. Wanneer een luidspreker niet kleurt, hoor je vaak mensen zeggen dat ze iets missen. Niet dat ik jou daarvan verdenk  ;) maar als mensen het hebben over een warme klank, blijkt het heel vaak om kleuring te gaan.

Groet,

Willy

peterbr

Hoi,

De luidsprekers waren al ingespeeld. Dus daar zal het niet aan liggen.
Ik denk dat je voor wat betreft kleuring wel gelijk hebt. Ik probeer het wel is te vergelijken met eten.  Kleuring is net zoiets als zout of saus bij het eten. Een biefstukje zonder iets mag dan wel puur zijn maar ik heb er liever een sausje overheen (niet te veel natuurlijk want je moet wel de biefstuk proeven) want dat vind ik lekkerder. Dat vind ik met muziek ook. Een beetje kleuring kan geen kwaad (maar da's natuurlijk vloeken in de kerk...:-)).







twani

Quote from: Alex Groningen on October 29, 2011, 17:12:15
Lees een hoop positieve verhalen over Audio Physic, maar ook altijd dat deze speakers niet echt laag kunnen gaan, wat ik op z'n tijd toch wel erg lekker vind.
De kans is aanwezig dat ik ze binnenkort op een set van Musical Fidelity kan beluisteren.
Heb jij wel eens transmission line speakers beluisterd Alex? in de regel zijn speakers, werkend volgens dit principe, zeer gekend om  hun laag extensie...

Alex Groningen

#223
Als het een beetje mee zit dan kan ik volgende week op de 19e of 20ste november de combi MF en AF beluisteren.
Ben erg benieuwd hoe dit klinkt. Kan dan eindelijk ook mijn eigen oordeel er over geven ipv dat ik alles er over  lees of van anderen moet horen.

Perfectionist

Quote from: peterbr on November  6, 2011, 16:36:55
Even een update,

Ik heb inmiddels de AP Tempo 25 een aantal dagen thuis gehad op de Primare i32. Ik denk dat de AP's niet voor mij zijn weggelegd. Om een lang verhaal kort te maken: ik vond het een beetje te kil/koud klinken (misschien te analytisch?). Wel mooi detail, plaatsing etc. Laag was ook mooi bij met name klassiek en jazz. Bij pop was er af en toe voor mijn gevoel wat te weinig laag.
Anyway, ik ben v.w.b. speakers weer een ervaring rijker :-)




Ik vraag me ook af of hier de combi niet slecht heeft gewerkt. De i32 schijnt wat analytisch. koud te kunnen klinken.

Met een wat warmere versterker zul je denk ik met de AP's een mooiere combi hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.