Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Quote from: Perfectionist on August 13, 2011, 13:52:58
Openheid herken ik, daar kun je ruimtelijkheid nog aan toevoegen, vooral dat laatste met de meeste opnames kun je de instrumenten in de ruimte plaatsen.

De ervaren helderheid die je noemt komt zeker door het gebruik van de metalen middentonen en tweeterunit (de HHCM en HHCT). Het kan dan iets te helder zijn en je moet m.i. goed combineren met kabels en versterker omdat het anders te kan zijn.
Ik ben de nieuwe eigenaar van de Tempo 2's van Studiostevus. Bij mij zit daar nu v.d. Hul Clearwater aan. Het geheel is erg levendig in het hoog. Als ik het iets rustiger wil maken, welke kabels zouden dat dan kunnen bewerkstelligen?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Perfectionist

Quote from: audiotechneut on August 14, 2011, 22:24:04
Ik ben de nieuwe eigenaar van de Tempo 2's van Studiostevus. Bij mij zit daar nu v.d. Hul Clearwater aan. Het geheel is erg levendig in het hoog. Als ik het iets rustiger wil maken, welke kabels zouden dat dan kunnen bewerkstelligen?

De vd Huls zijn verzilverd en vaak je hoor je mensen zeggen dat deze wat scherper kunnen klinken in het hoog. Dat gezegd hebbende zou een OFC koper ls kabel beter passend zijn, waarbij je aan allerlei merken kunt denken. Gewoon even uitproberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

botsen

Quote from: audiotechneut on August 14, 2011, 22:24:04
Ik ben de nieuwe eigenaar van de Tempo 2's van Studiostevus. Bij mij zit daar nu v.d. Hul Clearwater aan. Het geheel is erg levendig in het hoog. Als ik het iets rustiger wil maken, welke kabels zouden dat dan kunnen bewerkstelligen?

De 47 labs die nu aangeboden worden?

Perfectionist

#178
Vanmiddag de nieuwe Virgo's 25 gehoord op Burmester versterking met Britten's Orchestra ( Reference recordings ). Echt kippevel, met de ogen dicht net of ik in het Concertgebouw zat waar ik ooit de vertolking van Britten heb gehoord. Knap hoe dicht AP een live ervaring weet te benaderen...

Helaas op moment zijn de Virgo's even te duur......
Een beter forum begint bij jezelf.

mtissink

#179
Zondag luisteren naar een set Avanti's MKII. Erg benieuwd!
Als het klinkt zoals verwacht, waar ik wel vanuit ga, dan gaan ze mee naar huis:
Deze om precies te zijn

Geen idee wat de verschillen exact zullen zijn in vergelijking met de Avanti VI of 25.
(Uiteraard begint de vergelijking natuurlijk al met de prijs)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

#180
-
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Peerless Monster

Quote from: mtissink on September 22, 2011, 14:48:09
Zondag luisteren naar een set Avanti's MKII. Erg benieuwd!
Als het klinkt zoals verwacht, waar ik wel vanuit ga, dan gaan ze mee naar huis:
Deze om precies te zijn

Geen idee wat de verschillen exact zullen zijn in vergelijking met de Avanti VI of 25.
(Uiteraard begint de vergelijking natuurlijk al met de prijs)

Al klinkt het voor geen meter, meenemen voor die prijs!!
Met echt hele goeie versterking krijg je daar geen spijt van... (een Plinius 9200 integrated of zo ;D)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mtissink

Quote from: Peerless Monster on September 22, 2011, 15:05:34
Al klinkt het voor geen meter, meenemen voor die prijs!!
Dat zei je inderdaad in het verkooptopic ook al. Zijn ze dan echt 'zo goedkoop'?
Ik vind het lastig om in te schatten aangezien ze toch 13 jaar oud zijn en er niet direct een zelfde paar in de verkoop staat.

Quote from: Peerless Monster on September 22, 2011, 15:05:34
Met echt hele goeie versterking krijg je daar geen spijt van... (een Plinius 9200 integrated of zo ;D)
Ik krijg zowaar morgen de (geintegreerde)eindbak, horende bij mijn voorversteker, thuisbezorgd.
De Tact S2150. 150 watt aan 8 ohm, 300 watt aan 4 ohm. (laten de AP's nu net 4 ohm doen!)
Zou voldoende power moeten gaan geven.

Nog interesse in de voorversterker? :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Peerless Monster

Quote from: mtissink on September 22, 2011, 15:17:04
Dat zei je inderdaad in het verkooptopic ook al. Zijn ze dan echt 'zo goedkoop'?
Ik vind het lastig om in te schatten aangezien ze toch 13 jaar oud zijn en er niet direct een zelfde paar in de verkoop staat.
Ik krijg zowaar morgen de (geintegreerde)eindbak, horende bij mijn voorversteker, thuisbezorgd.
De Tact S2150. 150 watt aan 8 ohm, 300 watt aan 4 ohm. (laten de AP's nu net 4 ohm doen!)
Zou voldoende power moeten gaan geven.

Nog interesse in de voorversterker? :P

Nee inruilzou acceptabel zijn geweest.
Ik speel met de vv in de cdspeler zelf...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

peterbr

Hoi,
Ik heb eindelijk de Audio Physics Tempo 25 kunnen beluisteren op de Primare. Het klinkt erg apart. Vergeleken met andere speakers (dynaudio 340, B&W CM9 en MA GX) valt de AP erg op. Als je overschakelt van de ene naar de andere speaker hoor je uiteraard verschil maar het verschil tussen de AP en de andere 3 is erg groot. Het kwam op mij over dat in eerste instantie de AP's erg tam lijken en misschien zelfs een beetje dof/saai/te laidback. Als je dan wat langer luistert dan begint het eigenlijk wel mooi te worden. Het klinkt wel erg natuurlijk (bijv. sopranen klinken echt en niet digitaal (zoals op de B&W/MA) of zo) en gebalanceerd. In het begin pakte het geluid me totaal niet. Ik denk dat ik is voor langere tijd ga luisteren zonder te vergelijken met andere merken.
Zal misschien wel een kwestie van wennen zijn.
Hebben jullie ook dergelijke ervaringen met AP?

Peerless Monster

Quote from: peterbr on September 24, 2011, 16:15:05
Hoi,
Ik heb eindelijk de Audio Physics Tempo 25 kunnen beluisteren op de Primare. Het klinkt erg apart. Vergeleken met andere speakers (dynaudio 340, B&W CM9 en MA GX) valt de AP erg op. Als je overschakelt van de ene naar de andere speaker hoor je uiteraard verschil maar het verschil tussen de AP en de andere 3 is erg groot. Het kwam op mij over dat in eerste instantie de AP's erg tam lijken en misschien zelfs een beetje dof/saai/te laidback. Als je dan wat langer luistert dan begint het eigenlijk wel mooi te worden. Het klinkt wel erg natuurlijk (bijv. sopranen klinken echt en niet digitaal (zoals op de B&W/MA) of zo) en gebalanceerd. In het begin pakte het geluid me totaal niet. Ik denk dat ik is voor langere tijd ga luisteren zonder te vergelijken met andere merken.
Zal misschien wel een kwestie van wennen zijn.
Hebben jullie ook dergelijke ervaringen met AP?


Ik heb zoiets als ik off-axis ben...
In de keuken of aan de keukentafel...
Dat is denk wat klinkt het ietsje pietsje saaiig en wat middentoon achtig.
Zit je er recht voor, dan zwijmel je helemaal erin mee en ben je gepakt door het geluid.
Als ik luister dan zit ik er altijd rechtvoor, anders is het achtergrond muziek en dan mag het saaiig zijn (anders versta je elkaar niet eens).
Mijn vader gaf vorige week aan dat hij het nog nooit zo natuurlijk heeft gehoord en ik speel dus met buizen en een ML CD-speler op de AP's.
Hij is echt te spreken over de set nu (ik ook ;))
Hij heeft zelf ook een dikke 8150 Plinius en Model one van Acoustat.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: peterbr on September 24, 2011, 16:15:05
Hoi,
Ik heb eindelijk de Audio Physics Tempo 25 kunnen beluisteren op de Primare. Het klinkt erg apart. Vergeleken met andere speakers (dynaudio 340, B&W CM9 en MA GX) valt de AP erg op. Als je overschakelt van de ene naar de andere speaker hoor je uiteraard verschil maar het verschil tussen de AP en de andere 3 is erg groot. Het kwam op mij over dat in eerste instantie de AP's erg tam lijken en misschien zelfs een beetje dof/saai/te laidback. Als je dan wat langer luistert dan begint het eigenlijk wel mooi te worden. Het klinkt wel erg natuurlijk (bijv. sopranen klinken echt en niet digitaal (zoals op de B&W/MA) of zo) en gebalanceerd. In het begin pakte het geluid me totaal niet. Ik denk dat ik is voor langere tijd ga luisteren zonder te vergelijken met andere merken.
Zal misschien wel een kwestie van wennen zijn.
Hebben jullie ook dergelijke ervaringen met AP?

Ik deel deze ervaring absoluut niet, als jij de Tempo 25 te saai/laidback vind klinken op de Primare dan kan ik alleen concluderen dat de speakers absoluut niet goed uitgericht staan.
Deze combi neigt wel wat richting de warme kant , wat ik dan persoonlijk wel weer mooi vindt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Wookie

Om het maximale uit je Audio physics tehalen is een goede setup heeel belangrijk,ik draai zelf met de wat oudereVirgo II
En deze ziin daar ook best wel gevoelig voor...
Het is goed om daar de nodige aandacht aan te besteden.(geld in feite voor elke speaker).

peterbr

Bedankt voor jullie reacties.
De opstelling zou best wel is het probleem kunnen zijn. De ruimte 'echode' een beetje en de opstelling was denk ik eigenlijk idd niet goed. Ze stonden ca. 1,5 mtr uit elkaar, niet ingedraaid. En ik zat ook niet in het midden.
Ik heb ze 2 keer gehoord in verschillende winkels. De eerste keer klonk het fantastisch. De speakers stonden daar behoorlijk ingedraaid en ver uit elkaar (De luisterplek was relatief dichtbij, dus < dan de afstand tussen de speakers). M'n vrouw vond het erg mooi. Die is zeker geen hifi fan maar zei dat ze bij de AP´s het gevoel had bij de muziek betrokken te zijn. Bij de andere speakers had ze het gevoel wel naar de muziek te luisteren maar ze werd er niet ´ingetrokken´.
Hmmmm...ik geef het na jullie verhalen toch nog maar niet op :-)
Ik ga proberen om een thuis demo te regelen. Ik hou jullie op de hoogte!


Kingpin

1,5m van elkaar kan niet goed zijn  ;)
Je zou ook eens bij forum members kunnen luisteren die AP hebben?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Perfectionist

Quote from: peterbr on September 24, 2011, 19:11:15
Bedankt voor jullie reacties.
De opstelling zou best wel is het probleem kunnen zijn. De ruimte 'echode' een beetje en de opstelling was denk ik eigenlijk idd niet goed. Ze stonden ca. 1,5 mtr uit elkaar, niet ingedraaid. En ik zat ook niet in het midden.
Ik heb ze 2 keer gehoord in verschillende winkels. De eerste keer klonk het fantastisch. De speakers stonden daar behoorlijk ingedraaid en ver uit elkaar (De luisterplek was relatief dichtbij, dus < dan de afstand tussen de speakers). M'n vrouw vond het erg mooi. Die is zeker geen hifi fan maar zei dat ze bij de AP´s het gevoel had bij de muziek betrokken te zijn. Bij de andere speakers had ze het gevoel wel naar de muziek te luisteren maar ze werd er niet ´ingetrokken´.
Hmmmm...ik geef het na jullie verhalen toch nog maar niet op :-)
Ik ga proberen om een thuis demo te regelen. Ik hou jullie op de hoogte!



De opstelling is bij AP erg belangrijk en wat verder van elkaar is absoluut van belang!
Een beter forum begint bij jezelf.

mtissink

Quote from: Perfectionist on September 24, 2011, 19:26:33
De opstelling is bij AP erg belangrijk en wat verder van elkaar is absoluut van belang!
Hier moet daar inderdaad ook nog aan gewerkt worden.
Als de goede versterker er is gaat er een avondje flink gespeeld en geschoven worden. :pompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

peterbr

Heeft iemand de Scorpio 25 wel is naast de Tempo 25 beluisterd?
Wat zijn de verschillen qua klank?

Kerkhoffd

Mijn eerste post op dit topic. Superblij met mijn Audio Physic Tempo VI op Primare versterking. Heb de Tempo 25 ook beluisterd, maar voor mijn smaak was de Tempo VI de juiste keus. In hoogglans wit adembenemend. Hiervoor Magnepan, maar die gaan ons huis nu verlaten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

Quote from: Kerkhoffd on September 28, 2011, 23:33:21
Mijn eerste post op dit topic. Superblij met mijn Audio Physic Tempo VI op Primare versterking. Heb de Tempo 25 ook beluisterd, maar voor mijn smaak was de Tempo VI de juiste keus. In hoogglans wit adembenemend. Hiervoor Magnepan, maar die gaan ons huis nu verlaten.
Gefeliciteerd, goede combi AP met Primare!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kerkhoffd

Dank je! Nu nog op zoek naar de ideale combi met interlinks en ls-kabel. Hoor veel goeds over Kimber Hero/Kimber 8TC, maar daar moet ik eerst flink voor gaan sparen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

#196
Ben al een tijdje op zoek naar een setje monitoren voor m'n aankomende stereo set.
Het liefst koop ik voor deze set 2ehands (mits goed) omdat je dan voor een beperkt budget in een hoger segment kunt spelen.
Na een zoektocht en luistersessies van diverse speakermerken en types (nieuw en 2ehands) ben ik toch weer bij Audio Physic terecht gekomen ... en welke !!!
Ben sinds vanavond eigenaar van een set Audio Physic Brilon 2.0 speakers in de kleur Ebenholtz  :D

Voor de niet kenners, dit zijn geselecteerde speakers (matched pair) waarbij het frequentieverloop tussen beide speakers minder dan een 0.5dB bedraagd.
De kastconstructie is volledig identiek aan de befaamde Virgo III maar dan als monitor, de units zijn dezelfde die gebruikt worden in de Avanti.

Brilon 2.0 met aan de voorkant een 19-mm-Ringradiator en een bass/middentoner van 12 cm.



Op de achterkant zit een 14cm PassiefRadiator unit.



Ik ben erg onder de indruk dat een dergelijk kleine monitor zo'n soundstage neer kan zetten, dit heb ik nog niet eerder gehoort bij een speaker van deze afmeting, fenomenaal.
Vooral stemmen blinken uit in hun natuurlijkheid en dat hoog  :o zijdezacht, niet scherp maar zeer gedefenieerd (microdetail).
Het laag blijft wat achter maar dat zal terzijnetijd opgevuld worden met een sub met roomcorrectie uiteraard.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alex Groningen

Quote from: Kingpin on September 28, 2011, 23:41:44
goede combi AP met Primare!

Van horen en zeggen dat de combi MF en AP ook een erg fijne is. Het toeval wil zijn dat MF waarschijnelijk binnenkort bij een audiozaak hier in de buurt langskomt voor een demonstratie. Van de eigenaar hoorde ik dus dat ze dan gaan draaien met MA of AP, nu hoop ik het laatste omdat MA nou niet bepaald mijn favoriete luidspreker is. Mocht het zo zijn dat ik de combi MF en AP geslaagd vind, dan kan het maar zo zijn dat er weer een verandering in mijn set plaats vind.

Ghanzzzzz

#198
Mooie monitoren Kingpin!
Had ze ook al zien staan, volgens mij ook in Oldenzaal of niet?

Kingpin

Quote from: Ghanzzzzz on September 30, 2011, 09:42:27
Mooie monitoren Kingpin!
Had ze ook al zien staan, volgens mij ook in Oldenzaal of niet?
Klopt, en in goede staat ook nog.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack