Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Perfectionist on May 18, 2011, 22:53:16
8 Stuks kan bij mijn dealer waar ik de Tempo's heb gekocht voor 190 euro krijgen. Het is overigens ook dat ze dan stabieler staan, dan met spikes (snel kantelen...).



Wat kost dan de 2e versie bij je dealer? ;D
Ik zei het eigenlijk met een smile, maar ach als het voor mij interessant is ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Perfectionist

Quote from: Peerless Monster on May 18, 2011, 22:56:52
Wat kost dan de 2e versie bij je dealer? ;D
Ik zei het eigenlijk met een smile, maar ach als het voor mij interessant is ;)...

Het gaat om de VCF II, dus de 2 e versie.  :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Peerless Monster

#77
Quote from: Perfectionist on May 18, 2011, 23:00:10
Het gaat om de VCF II, dus de 2 e versie.  :P

Hmmm dat is goedkoop. De importeur voorziet 120 euro per 4 stuks (nog goedkoop ;))
Nee ik dacht dat ik een eerste versie had, maar ik heb ook 10kg versie II, zeg maar.
Dan heb je nog de 20 kilo versie die wat steviger is uitgevoerd en de componenten versie... :0
Ik was even in de war dat er nog een beter was dan die ik had... Nee die van mijn zijn dan wel blijvers ;)

Voor die 190 euro: een must!!
Het geluid is wat sneller, de bas is strakker, het is net allemaal wat rustiger.
Speakers staan iets stabieler ook niet heel veel hoor ;)
Wat ik mooi vind, is het geweven kunststof. Je moet dat maar eens bekijken als je ze hebt gekocht. Ziet er heel goed uit.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

johnhifi

Ik wil heel even melden dat ik sinds kort met een set Caldera MKII draai. Dit lijkt me het juiste topic daarvoor.  :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

S@m

Quote from: johnhifi on May 23, 2011, 17:14:46
Ik wil heel even melden dat ik sinds kort met een set Caldera MKII draai. Dit lijkt me het juiste topic daarvoor.  :)

Nou nog een mooie foto John (bij daglicht)..  ;)

johnhifi

#80
Quote from: S@m on May 23, 2011, 17:19:24
Nou nog een mooie foto John (bij daglicht)..  ;)

Ja ja ja ja..... ;)

Hier, met de Galaxy S2 gemaakt. (Is nog niet alles maar wel meer zichtbaar. Dat licht in de hoek is een ufo of zo.)




Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

johnhifi

#81
Na een paar dagen luisteren ben ik ervan overtuigd dat ik de juiste keuze gemaakt heb uit het overweldigende aanbod van speakers in deze (2e hands) prijsklasse. Wat een upgrade! Alweer een pak meer details in de muziek en zoals een review al zei: het lijkt wel alsof je met deze speakers de structuur of textuur van de muziek zeer goed hoort. Moeilijk uit te leggen maar ik denk dat Audio Physic bezitters wel weten wat er bedoeld wordt.

Nu alleen even kijken of er met andere versterking nog wat te verbeteren valt; tot nu toe heb ik ze gehoord op een behoorlijke high-end set bij de verkoper (geen idee meer welke merken), en bij mij thuis op een Unison Research S6 en een Sony TA-P9000ES/Electrocompaniet AW100DMB set. Welke mijn voorkeur heeft weet ik nog niet.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

S@m

Mooi John.

Wat vind je partner ervan?

johnhifi

Quote from: S@m on May 26, 2011, 12:38:26
Mooi John.

Wat vind je partner ervan?

Ze hebben moeiteloos de WAF keuring doorstaan.  :pompom:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

AbZ

Quote from: johnhifi on May 23, 2011, 17:26:52Dat licht in de hoek is een ufo of zo.
Da's meer iets voor believers ;D

Gefeli met je speakers!  Audiophysic werkt ook bij sceptici  :headbanging:

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

Teejoo

Erg mooi klinkende speaker!

Poldo

ik moet zeggen dat ik audio physic qua looks en geluid echt super vind en zeker met de Primare versterkers hele mooie combinatie.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

studiostevus

Binnenkort in dit theater:

- Audio Physic Tempo 2 Special Edition (modified)  :pompom:
- Audio Physic Rhea subwoofer  :worship:

Voor mijn huidige Tempo 2's (normale versie) zal een nieuw baasje gevonden worden.  O0

Peerless Monster

Quote from: studiostevus on June 16, 2011, 20:39:31
Binnenkort in dit theater:

- Audio Physic Tempo 2 Special Edition (modified)  :pompom:
- Audio Physic Rhea subwoofer  :worship:

Voor mijn huidige Tempo 2's (normale versie) zal een nieuw baasje gevonden worden.  O0

Is de Rhea ook room corrigerend?
Wel prachtig! Heb je een foto?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

studiostevus

Yep... http://www.stereophile.com/subwoofers/957/index.html
Vlakke response tot 10Hz

Ze zijn nog niet binnen... dus nog geen eigen plaatjes

Peerless Monster

Quote from: studiostevus on June 16, 2011, 21:26:15
Yep... http://www.stereophile.com/subwoofers/957/index.html
Vlakke response tot 10Hz

Ze zijn nog niet binnen... dus nog geen eigen plaatjes

Jammer, maar wel prachtig!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

superleo7

Verleden maand deze speakers toevallig ook beluisterd bij een wel bekende winkel in Enschede.
Mooie speaker die in staat is een mooi plaatje neer tezetten.
Met een beetje ruimte rond om zich heen krijg je een mooi podium opbouw.
Ik vond dat de speaker een mooie aangename klank had.

Veel luister plezier met deze mooie speakers. ;D

studiostevus

Nou... ik heb mijn oude vertrouwde Tempo's in de verkoop gezet. Al best wel wat interesse gehad, het blijven geweldige en gewilde speakers...

Kan niet wachten op de nieuwe speakers (en vrees al de reactie van mijn vriendin op de sub  ::))

Kingpin

#94
Quote from: studiostevus on June 20, 2011, 20:31:23
Nou... ik heb mijn oude vertrouwde Tempo's in de verkoop gezet. Al best wel wat interesse gehad, het blijven geweldige en gewilde speakers...

Kan niet wachten op de nieuwe speakers (en vrees al de reactie van mijn vriendin op de sub  ::))
Welke zijn het geworden ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

studiostevus

Zie boven

Quote from: studiostevus on June 16, 2011, 20:39:31
Binnenkort in dit theater:

- Audio Physic Tempo 2 Special Edition (modified)  :pompom:
- Audio Physic Rhea subwoofer  :worship:

Voor mijn huidige Tempo 2's (normale versie) zal een nieuw baasje gevonden worden.  O0

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Perfectionist

Fantastisch in hoeveel edities de Tempo al is verschenen....

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn Tempo's 25, nu inmiddels al weer wat maandjes hier.

Echt subliem, vooral qua plaatsing en holografisch beeld.

Een beter forum begint bij jezelf.

ProXius

Super mooie luidsprekers, ben fan van vrijwel alle modellen.  :inlove:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

studiostevus

Nu nog een koper vinden voor de oude Tempo 2's...