Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

Quote from: scrutinizer on April 19, 2011, 13:51:07
:lookaround:

Dan valt pas op hoeveel wormen er in het hout zitten.

;D

Anton.

  :laugh:

xlr8

Als het goed is komt er morgen een dikke MIT cvt750 binnen maar kan eigenlijk de balans met de Virgo's al opmaken... de kans is dan ook zeer groot dat de Mirages weer terug op de plek komen en zoektocht gaat naar een cherry set OM-9 óf een set OM-10.

De Virgo's zijn echt voor hetgeen wat ze kunnen subliem en kietelt best wel naar uurtjes nieuwschierig luisteren maar is me toch te direct aanwezig. Tevens vallen ze binnen de HT begrippen tegen en kan het laag niet mee. Voor stereo weergave daarintegen extreem eerlijk en direct maar het leven bestaat niet uit enkel technisch muziek luisteren en CD's analyseren  ;)
 

Kingpin

#52
Quote from: xlr8 on April 20, 2011, 16:20:27
De Virgo's zijn echt voor hetgeen wat ze kunnen subliem en kietelt best wel naar uurtjes nieuwschierig luisteren maar is me toch te direct aanwezig. Tevens vallen ze binnen de HT begrippen tegen en kan het laag niet mee. Voor stereo weergave daarintegen extreem eerlijk en direct maar het leven bestaat niet uit enkel technisch muziek luisteren en CD's analyseren  ;)
Ja, duidelijk herkenbaar in AP, upfront aanwezig, je moet er van houden (ik gelukkig wel). Dat vind ik nu juist het grote voordeel van AP die duidelijk onderscheid maakt in diepte/plaatsing in verhouding tot laid-back speakers.
Daarentegen vind ik de AP's in HT wel erg goed, mits ondersteunt met een goede sub die ook in stereo goed presteert.
Wat valt je tegen in HT?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RayD

Ik sluit me ook aan bij Kingpin. Overigens vind ik de Virgo's helemaal niet zo upfront, juist een klein tintje warm in het midden/hoog gebied, waardoor ze erg vergevingsgezind (met Primare versterking en Kimber kabels). Andere AP's zoals de Avanti zijn wel wat meer aanwezig inderdaad, maar met een goede combinatie van andere spullen geen enkele belemmering naar mijn idee.

Ook voor HT zijn de Virgo's voor mij prima (Tempo's achter, Celius center). Ik ondersteun wel met een flinke sub (REL Stadium), maar dat moet sowieso in een goede HT opzet. Voor wat betreft bas merk ik dan eigenlijk geen tekortkomingen, en de ruimte die ze kunnen weergeven is dan ook erg mooi. Mogelijk dat een betere versterking het basprobleem kan wegnemen (m.a.w. de "oorzaak" is van deze tekortkoming).

S@m

Quote from: Kingpin on April 20, 2011, 17:28:20
Ja, duidelijk herkenbaar in AP, upfront aanwezig, je moet er van houden (ik gelukkig wel). Dat vind ik nu juist het grote voordeel van AP die duidelijk onderscheid maakt in diepte/plaatsing in verhouding tot laid-back speakers.

Vergeet de invloed van de versterker niet...

scrutinizer

#55
Quote from: Kingpin on April 20, 2011, 17:28:20
Dat vind ik nu juist het grote voordeel van AP die duidelijk onderscheid maakt in diepte/plaatsing in verhouding tot laid-back speakers.


???

Er is geen merk zo breed qua aanbod en voicing als Audio Physic.
Neem bijv. de Caldera of beter nog de Cerubin en vertel jezelf, na dit beluisterd te hebben, dan nog eens dat een laidback speaker (zoals jij aangeeft) geen diepte plaatsing heeft. ;)
Of neem de Medea's met zijn holografische act.

Ik denk wel dat sinds Joachim afstand van zijn brainchild heeft gedaan, Manfred een andere voicing op deze producten toepast.

Verder denk ik dat S@m een belangrijk punt heeft in deze.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

mimic

Ik vind mijn Avanti`s in vergelijking met mijn vorige Xavian`s juist wat ingetogen en laidback. Nu heb ik momenteel geen noemenswaardige versterking dus mag ik eigenlijk nog geen oordeel vellen.

Wie had er nou een stuk MIT over? Naast een mooie versterker heb ik ook nog wat kabel nodig :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

S@m

Quote from: mimic on April 20, 2011, 21:10:55
Wie had er nou een stuk MIT over?

Het eerste stuk met netwerk of juist het stuk daar achter... ;D

scrutinizer

#58
Quote from: S@m on April 20, 2011, 21:30:59
Het eerste stuk met netwerk of juist het stuk daar achter... ;D
Het kan natuurlijk ook de Classic MH-750 Music Hose, Extended of misschien zelfs de 3 dubbele Shotgun zijn, Dick.
Misschien her of der nog te vinden. Aan een stuk .... ::) En of je deze zelf zou willen termineren. :-X

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

mimic

Nou, ik heb ze allemaal niet gehoord hoor. Maar als er iets "voorhanden" is wat wellicht leuk past bij mijn AP`s dan wil ik dat wel eens proberen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

xlr8

Quote from: Kingpin on April 20, 2011, 17:28:20
Wat valt je tegen in HT?

Is heel persoonlijk en ook wat je wilt horen in je set, bij de Mirages was een gigantische overall soundscape aanwezig, zeer luchtig, breed, diep en ademde. Zie het als een enorm aura rondom de speaker maar dat is inherent aan bipolaire ontwerpen. Met soundtracks legde dit dan ook een dermate tapijt van homogeniteit waarbij je in principe de center kon weglaten.
Bij de Virgo's is meer directe panning, ik noem het wel eens (niet oneerbaar bedoeld) ping-pong stereo.
Tevens is het Mirage laag warmer en dieper terwijl de Virgo's strakker en schoner de kelder in gaan. Onbewust trek je dan ook enkel maar de audiofiele labels uit je CD kast.

Het is dus allemaal geen kwestie van beter of slechter maar wat je simpelweg lekkerder vind, wederom; het zijn ook 2 volstrekt verschillende speakers die je eigenlijk niet kan vergelijken.
Ik ga meer voor coherentie wat voor een ander weer betiteld wordt als 'laid back" ...ja mss is het Mirage ontwerp meer voor Ambient, Lounge en of chill-out muziek en als ik dan de VIrgo in een muzikaal hokje mag plaatsen zou dat Technical fusion jazz zijn.

Gôh wat is geluid in omschrijving toch vaak moeilijk in begrijpende literatuur om te zetten hé  :D

Perfectionist

#61
Inmiddels hier al weer wat weken de Tempo 25.



Het verschil met de TempoVI zit in een aantal verbeteringen:

  De zeer bijzondere HHCT II tweeter uit het topmodel de Cardeas.
• De interne constructie van de behuizing is aangepast en versterkt en beschikt nu
 over een aparte gesloten kamer speciaal voor de tweeter.
• Zowel de drivers als het filter zijn ontkoppeld opgehangen.
• WBT-710 NextGen in plaats van de reguliere WBT luidsprekeraansluitingen.
• De Tempo 25 heeft een speciaal geanodiseerd jubileumlogo van aluminium op het
 front.


Tijd voor een eerste indruk, en ook een vergelijking met de Sonus Faber Concerto's.

Hoewel de SF-en vooral mooi waren, vooral bij strijkers en vrouwelijke vocalen, miste ik steeds meer de betrokkenheid bij de muziek. Sommigen omschrijven de SF-en als laid-back, anderen gaven me terug dat ze het een wat suffe luidspreker vonden, met weinig leven erin. In ieder geval viel mij ook steeds meer op dat het geluidsbeeld niet alleen laid-back was maar ook erg plat.

Wat een verschil met de Audio Physics. Allereerst valt op dat deze duidelijk minder vergevingsgezind zijn en echt alles laten horen. Het credo van AP is geen "loss of fine detail", maar dit is geen loze kreet, ik hoor in bekende cd's nu echt meer details, zoals het inademen van een vocalist bijvoorbeeld. Ook klinken de AP's meer natuurlijk. Ik heb zelf piano gespeeld en de weergave op de AP's, bij een goede opname, benaderen erg de realiteit van de typische pianoklank (wat m.i. een moeilijk instrument is om via een opname natuurgetrouw weer te geven). Aan de andere kant als een opname slecht is hoor je dit ook erg goed.

Het meest bekend zijn de Audio Physics om de ruimtelijke, holografische afbeelding, en dit is echt de onderscheidende kwaliteit van deze speaker. De plaatsing van de speakers komt nauw, maar als deze goed is kun je met je ogen dicht bijna in de opname kijken, en de instrumenten in de ruimte plaatsen. Zowel in de breedte als diepte. Als je hier van houdt geeft dit een grote betrokkenheid bij de muziek.

Tenslotte was mijn doelstelling een luidspreker die bij veel verschillende muzieksoorten lekker klinkt. Terwijl de SF's vooral op akoestische muziek erg goed waren, maar b.v. bij trance of dancemuziek het swingende misten. De Tempo's zijn meer allround daarentegen.

Volgende stap is om eens te kijken of er nog een betere combi mogelijk is qua versterker. De Arcam matcht mi erg goed, maar Primare-AP is een veel gekozen combi. Misschien even een goede vraag voor dit topic waarom de twee merken zo goed matchen?

Een beter forum begint bij jezelf.

denoontje

@ perfectionist

ik heb de tempo's en de scorpio's thuis gehad te leen op mijn primare I30.
Had deze bij H*bo geluisterd ook op de I30 op basis van wat je aangeeft goede combi

Thuis: tempo's geen bas te krijgen wel mooie sound verder, scorpio's overdondered te veel bas.

Deels ligt dit aan de accoustiek in de woonkamer.
De AP zijn dan ook weer teruggegaan.

Thuis luisteren is denk ik het devies....
Maar als ze nu al bij je goed klinken......proberen dus.

Kingpin

Quote from: S@m on April 20, 2011, 19:02:06
Vergeet de invloed van de versterker niet...
klopt.

Quote from: scrutinizer on April 20, 2011, 20:54:16
Neem bijv. de Caldera of beter nog de Cerubin en vertel jezelf, na dit beluisterd te hebben, dan nog eens dat een laidback speaker (zoals jij aangeeft) geen diepte plaatsing heeft. ;)
Of neem de Medea's met zijn holografische act.

Ik denk wel dat sinds Joachim afstand van zijn brainchild heeft gedaan, Manfred een andere voicing op deze producten toepast.

Verder denk ik dat S@m een belangrijk punt heeft in deze.

Anton.
De genoemde AP heb ik nooit beluisterd omdat ze bijna nergens te horen zijn dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Als voorbeeld bedoel ik te zeggen dat specifiek bij AP bv een vrouwenstem echt lijkt alsof de vrouw ook daadwerkelijk buiten je speakers rechtvoor je staat te zingen alsof het lijkt dat ze er ook daadwerkelijk staat, dat heeft bv een B&W speaker niet (upfront vs laid-back).
Dat vind ik ook met de overige modellen die ik heb beluisterd.

Quote from: xlr8 on April 21, 2011, 00:52:23
Is heel persoonlijk en ook wat je wilt horen in je set, bij de Mirages was een gigantische overall soundscape aanwezig, zeer luchtig, breed, diep en ademde. Zie het als een enorm aura rondom de speaker maar dat is inherent aan bipolaire ontwerpen. Met soundtracks legde dit dan ook een dermate tapijt van homogeniteit waarbij je in principe de center kon weglaten.
Bij de Virgo's is meer directe panning, ik noem het wel eens (niet oneerbaar bedoeld) ping-pong stereo.
Tevens is het Mirage laag warmer en dieper terwijl de Virgo's strakker en schoner de kelder in gaan. Onbewust trek je dan ook enkel maar de audiofiele labels uit je CD kast.

Het is dus allemaal geen kwestie van beter of slechter maar wat je simpelweg lekkerder vind, wederom; het zijn ook 2 volstrekt verschillende speakers die je eigenlijk niet kan vergelijken.
Ik ga meer voor coherentie wat voor een ander weer betiteld wordt als 'laid back" ...ja mss is het Mirage ontwerp meer voor Ambient, Lounge en of chill-out muziek en als ik dan de VIrgo in een muzikaal hokje mag plaatsen zou dat Technical fusion jazz zijn.

Gôh wat is geluid in omschrijving toch vaak moeilijk in begrijpende literatuur om te zetten hé  :D
:D ja omschrijven is ook niet mijn beste kant !
Ik heb m'n AP's zo opgesteld zoals AP het heeft beschreven en heb me daar redelijk goed aan gehouden, ook speelt mee dat ik in de breedte van de woonkamer speel en nagenoeg geen reflecties heb van de zijkanten en dat is een heel verschil.
Het heeft wel even geduurd voordat ik de AP's zo had dat ze ook daadwerkelijk verdwijnen. M'n set klonk in het begin ook vrij analytisch en net zoals jij beschrijft alleen leuk voor vrij goed opgenomen cd/dvd's, het viel mij ook al op dat je de rest eigenlijk links laat liggen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ben toen met kabels aan de gang gegaan en heb nu de sound die ik wil, toch zeer gedetaileerd maar meer richting het analoge/warme sound aan mede door de kabels.
Voor het laag heb ik de Velo aangeschaft en dat was echt een echte toevoeging voor m'n Sparks in het laag.
Alhoewel deze toch vrij laag gaan, heb ik nu wel een systeem dat echt geheel homogeen full range is en dat valt goed te horen.
In iedergeval ben ik er zeer content mee dat je met een vrij "goedkope" AP aangevuld met een goede sub een heel erg goed plaatje neer kunt zetten.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar je zou voor de gein eens een goede BlackMetal of R&B (-20Hz) op moeten zetten, ik kan je zeggen dat de meesten door de mand vallen daardat ze niet goed matchen of niet goed uitgericht staan.
De extreem goede tingeltangel cd's klinken altijd wel goed.


@Perfectionist:
De Tempo 25 vind ik 1 van de mooist klinkende speakers, je omschrijving is echt goed omschreven.
Vind het ook een beetje raar dat men altijd teruggrijpt op Joachim alsof hij een of andere god is, de man heeft natuurlijk ontzettend goede speakers gemaakt maar het geluid van de Tempo 25 vind ik persoonlijk beter dan de oudere modellen, dit is echt een juweeltje, als ze destijds deze hadden wist ik het wel, helaas gaven de oude Scorpio's en Tempos teveel bass problemen bij mij thuis.
Anyway ... qua versterking is de Primare erg goed, heb ze vaak gehoord op de oude Sparks en dat klonk erg relaxed, je werd er iig niet luistermoe van.
Ik kan alleen over mezelf spreken, maar het duurdere segment van Rotel gaat ook heeel erg goed.
Weet niet waar je vandaan komt anders mag je deze wel een keer komen beluisteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

#64
God is misschien wat overtrokken. ;D Maar in the field ...... m.i. one of the best.
Daarmee zeg ik niets negatiefs over Manfred Diestertich, die natuurlijk lange tijd heeft meegekeken in de keuken, en veel van deze wandelende inspiratiebron met kennis :notify: heeft opgedaan.
En op gebied audio overigens (nog steeds) veel respect heeft voor hem.

Daarin is het ook jammer dat je, zoals je zelf ook zegt "De genoemde AP heb ik nooit beluisterd omdat ze bijna nergens te horen zijn dus daar kan ik geen oordeel over vellen."
Het zijn ook de oer producten van AP met de Cerubin onder de noemer; 'Wat kunnen we met de huidige units en techniek voorhanden creeren'.

Een systeem vergelijkbaar aan een happy few ......


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Quote from: scrutinizer on April 21, 2011, 10:28:35
God is misschien wat overtrokken. ;D Maar in the field ...... m.i. one of the best.
Absoluut

Quote
Daarmee zeg ik niets negatiefs over Manfred Diestertich, die natuurlijk lange tijd heeft meegekeken in de keuken, en veel van deze wandelende inspiratiebron met kennis :notify: heeft opgedaan.
En op gebied audio overigens (nog steeds) veel respect heeft voor hem.

Anton.
Vooral de laatste series zijn  :worship:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

#66
Quote from: Kingpin on April 21, 2011, 10:31:04

"Vooral de laatste series zijn" .. ontwerpen van Joachim ('85 > '04) voorzien van de verbeterde techniek voorhanden, Kingpin. :smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

#67
Quote from: scrutinizer on April 21, 2011, 10:44:59

"Vooral de laatste series zijn" .. ontwerpen van Joachim ('85 > '04) voorzien van de verbeterde techniek voorhanden, Kingpin. :smile:

Anton.

Ik bedoelde de laatste series zoals de Tempo 25 met nieuwere drivers en de gewijzigde kast (minder interne resonanties).
Maar stuk voor stuk blijven het mooie speakers die klankmatig voor elk budget wat in huis hebben en op een zeer hoog niveau spelen vind ik.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Quote from: Kingpin on April 21, 2011, 11:26:36
Ik bedoelde de laatste series zoals de Tempo 25 met nieuwere drivers en de gewijzigde kast (minder interne resonanties).
???
Ik ook ....... zie 25 jaar.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Perfectionist

Quote from: Kingpin on April 21, 2011, 10:05:59
klopt.
De genoemde AP heb ik nooit beluisterd omdat ze bijna nergens te horen zijn dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Als voorbeeld bedoel ik te zeggen dat specifiek bij AP bv een vrouwenstem echt lijkt alsof de vrouw ook daadwerkelijk buiten je speakers rechtvoor je staat te zingen alsof het lijkt dat ze er ook daadwerkelijk staat, dat heeft bv een B&W speaker niet (upfront vs laid-back).
Dat vind ik ook met de overige modellen die ik heb beluisterd.
:D ja omschrijven is ook niet mijn beste kant !
Ik heb m'n AP's zo opgesteld zoals AP het heeft beschreven en heb me daar redelijk goed aan gehouden, ook speelt mee dat ik in de breedte van de woonkamer speel en nagenoeg geen reflecties heb van de zijkanten en dat is een heel verschil.
Het heeft wel even geduurd voordat ik de AP's zo had dat ze ook daadwerkelijk verdwijnen. M'n set klonk in het begin ook vrij analytisch en net zoals jij beschrijft alleen leuk voor vrij goed opgenomen cd/dvd's, het viel mij ook al op dat je de rest eigenlijk links laat liggen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ben toen met kabels aan de gang gegaan en heb nu de sound die ik wil, toch zeer gedetaileerd maar meer richting het analoge/warme sound aan mede door de kabels.
Voor het laag heb ik de Velo aangeschaft en dat was echt een echte toevoeging voor m'n Sparks in het laag.
Alhoewel deze toch vrij laag gaan, heb ik nu wel een systeem dat echt geheel homogeen full range is en dat valt goed te horen.
In iedergeval ben ik er zeer content mee dat je met een vrij "goedkope" AP aangevuld met een goede sub een heel erg goed plaatje neer kunt zetten.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar je zou voor de gein eens een goede BlackMetal of R&B (-20Hz) op moeten zetten, ik kan je zeggen dat de meesten door de mand vallen daardat ze niet goed matchen of niet goed uitgericht staan.
De extreem goede tingeltangel cd's klinken altijd wel goed.


@Perfectionist:
De Tempo 25 vind ik 1 van de mooist klinkende speakers, je omschrijving is echt goed omschreven.
Vind het ook een beetje raar dat men altijd teruggrijpt op Joachim alsof hij een of andere god is, de man heeft natuurlijk ontzettend goede speakers gemaakt maar het geluid van de Tempo 25 vind ik persoonlijk beter dan de oudere modellen, dit is echt een juweeltje, als ze destijds deze hadden wist ik het wel, helaas gaven de oude Scorpio's en Tempos teveel bass problemen bij mij thuis.
Anyway ... qua versterking is de Primare erg goed, heb ze vaak gehoord op de oude Sparks en dat klonk erg relaxed, je werd er iig niet luistermoe van.
Ik kan alleen over mezelf spreken, maar het duurdere segment van Rotel gaat ook heeel erg goed.
Weet niet waar je vandaan komt anders mag je deze wel een keer komen beluisteren.

Dank voor je aanbod! Als het speelt PM ik je zeker even.
Een beter forum begint bij jezelf.

xlr8

Quote from: Kingpin on April 21, 2011, 10:05:59
M'n set klonk in het begin ook vrij analytisch en net zoals jij beschrijft alleen leuk voor vrij goed opgenomen cd/dvd's, het viel mij ook al op dat je de rest eigenlijk links laat liggen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ben toen met kabels aan de gang gegaan en heb nu de sound die ik wil, toch zeer gedetaileerd maar meer richting het analoge/warme sound aan mede door de kabels.
Voor het laag heb ik de Velo aangeschaft en dat was echt een echte toevoeging voor m'n Sparks in het laag.
Alhoewel deze toch vrij laag gaan, heb ik nu wel een systeem dat echt geheel homogeen full range is en dat valt goed te horen.
In iedergeval ben ik er zeer content mee dat je met een vrij "goedkope" AP aangevuld met een goede sub een heel erg goed plaatje neer kunt zetten.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar je zou voor de gein eens een goede BlackMetal of R&B (-20Hz) op moeten zetten, ik kan je zeggen dat de meesten door de mand vallen daardat ze niet goed matchen of niet goed uitgericht staan.
De extreem goede tingeltangel cd's klinken altijd wel goed.

Ik begrijp dat je met Sparks draait ? kweetni welke maar als het de eerste versie is dan klinkt deze ook anders dan een set Virgo II. (imo meer 'laid back' om de term maar te gebruiken)
(black)metal heb ik genoeg van staan en heb er heel wat erdoorheen gejast  :headbanging: sommige klinken idd gehoorlijk aangedikt in het laag maar dat is de produktie, niet de speaker.
Experimenteren met kabels kan ik ook afvinken als done en moet zeggen dat het met de MH750 van MIT wel afgeronder klonk met meer diepte in het beeld maar de karaktereigenschappen van de speaker blijven.
Kabels doen in feite de eindtweak.
Ook heb ik de extreem snelle sub erbij betrokken met een lichtmetalen 10 inch conus icm mosfet 400 watt versterking en vanaf 60 Hz. laten meeliften wat op zicht geweldig is om de laatste 2 octaven te voelen en gelijk bepaalde resonantie frequenties glad te trekken middels de goddelijke 180 graden fase. 
mjah, [LOLmodus on] kunnen we dan niet beter gelijk een set Infinity Kappa 9.2i aanschaffen en 2x Krell ksa 250s mono's op het laag zetten ?[LOLmodus off] :clapping:   


Perfectionist

Gebruikt iemand de Audio Physic Vibration Control Feets? Wat merk je aan geluid, gebruik?


Een beter forum begint bij jezelf.

Peerless Monster

Quote from: Perfectionist on May 18, 2011, 21:12:43
Gebruikt iemand de Audio Physic Vibration Control Feets? Wat merk je aan geluid, gebruik?




Ze lijken niet erg doordacht, maar als je ze in handen hebt gehad, begrijp je een beetje wat het kan.
Ik heb ze onder mijn Virgo V zitten. De eerste versie althans. De 2e serie is 200 euro voor een setje van 4 volgens mij...
Als jij nu mijn setje koopt ;)......

Het geluid is wel beter te noemen dan met spikes. Maar om dat hele grote verschillen te noemen... Niet echt.
Maar wellicht het geld waard, om weer 1 procent winst te hebben in je totale keten van audio... Ze zijn geloof ik 125 euro per 4 stuks? Dus 250 euro voor 2 speakers...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Perfectionist

Quote from: Peerless Monster on May 18, 2011, 22:27:49
Ze lijken niet erg doordacht, maar als je ze in handen hebt gehad, begrijp je een beetje wat het kan.
Ik heb ze onder mijn Virgo V zitten. De eerste versie althans. De 2e serie is 200 euro voor een setje van 4 volgens mij...
Als jij nu mijn setje koopt ;)......

Het geluid is wel beter te noemen dan met spikes. Maar om dat hele grote verschillen te noemen... Niet echt.
Maar wellicht het geld waard, om weer 1 procent winst te hebben in je totale keten van audio... Ze zijn geloof ik 125 euro per 4 stuks? Dus 250 euro voor 2 speakers...

8 Stuks kan bij mijn dealer waar ik de Tempo's heb gekocht voor 190 euro krijgen. Het is overigens ook dat ze dan stabieler staan, dan met spikes (snel kantelen...).

Een beter forum begint bij jezelf.