Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: xlr8 on April 19, 2011, 01:14:14
idd, alles wat nog onder het regime van Herr Joachim Gerhard ontworpen en ter wereld is gezet klinkt waanzinnig mooi  :clapping:
Schitterende vent ook, erg idealistisch en een strever pur sang. Ik heb vanuit de branche eens een keer met 'm geboomd over geluidsreproduktie aanhangend de akoestische parameters van bepaalde ontwerpen, ongelooflijk dat enthousiasme en stukje Duitse vastberadenheid... chapeau !

Maar goed, kabels; voor nu haal ik de zilveren LS kabels er even vanaf daar ik het geheel toch wel erg 'in your face' vind worden, het zijn oudere Siltech's (geen idee welk type) en vervang ze zodadelijk voor een set 4 mm OFC koper en hoop hiermee een ronder top end mee te krijgen.

Wat me wel nog bijstaat is dat destijds de eerste Audio Physic Sparks na een heel weekend tweaken & experimenteren met -tig verschillende
kabels een set MIT MH-750 die speakers een boost gaven dat je het idee had vanaf een goede integraded naar 2 monoblokken te gaan, niet te geloven wat dat snoerke voor en wereld van verschil maakte! Opeens stond daar een volwassen speaker met een afgrond diepe laagweergave muziek te maken inclusief een gigantisch panorama en plaatsing van de uitvoerenden dat iedereen ter plekke werkelijk met de bek open zat te luisteren... de cd was van Dead can Dance 'spirit chaser' en het betreffende nummer een mix van ambient/ethno en wereldmuziek uitgevoerd door Lisa Gerrard waarbij de betrokkenheid en emotie tot in je nekharen te voelen was, zoiets vergeet je nooit meer  :worship: 
Enkel kostte die kabel met al die kastjes eraan bijna hetzelfde als 1 Spark  :D  mjah, zoals een groot Duitse wijsheer me ooit eens toefluisterde: "Wenn schon, denn schon.... Man gönnt sich ja sonst nichts"     

amen.   

MIT? Hmmm ik heb hier nog wel eens zo'n kastje opgebroken van een MH-750 (de witte zeg maar)...
Zat erg weinig in natuurlijk, maar je zou hem kunnen opvullen met zand (verzwaren als tweakje ;))...
Maar MIT op AP? Hmmmm zet me wel even aan het denken om het eens te proberen...
Niet dat ik benieuwd ben, maar ik heb zoveel ervaring met MIT, dat me dat enorm interesseert... ;)

We moeten eigenlijk een lijstje bijhouden van wie welke speaker heeft... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 07:32:39
Maar MIT op AP? Hmmmm zet me wel even aan het denken om het eens te proberen...

Je kunt beter stellen: MIT op Plinius...?

't Is natuurlijk het proberen waard.

hifihenk

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 07:32:39
Maar MIT op AP? Hmmmm zet me wel even aan het denken om het eens te proberen...

Hier een hele tijd gespeeld met een Arcam FJM A22 versterker, MIT Shotgun S3 en de AP Spark III.
De hogere series van MIT geven een heel mooi 3D beeld en dat versterkt de goede eigenschappen van de AP.  :headbanging:

Helaas moest ik mijn Shotguns verkopen omdat mijn nieuwe Linn versterker niet lekker samen wilde werken met de MITs. Versterkers die ik wel heel mooi heb horen spelen met MIT en AP zijn: Arcam, Primare en Pass Labs.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Ghanzzzzz

Quote from: xlr8 on April 19, 2011, 01:14:14
idd, alles wat nog onder het regime van Herr Joachim Gerhard ontworpen en ter wereld is gezet klinkt waanzinnig mooi  :clapping:
Schitterende vent ook, erg idealistisch en een strever pur sang. Ik heb vanuit de branche eens een keer met 'm geboomd over geluidsreproduktie aanhangend de akoestische parameters van bepaalde ontwerpen, ongelooflijk dat enthousiasme en stukje Duitse vastberadenheid... chapeau !
   

Ben ook erg tevreden met mijn Sonics Oumnia's (ook van de hand van Joachim Gerhard), maar stiekum droom ik nog steeds van de AP Tempo 3i  :wub:

xlr8

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 07:32:39
MIT? Hmmm ik heb hier nog wel eens zo'n kastje opgebroken van een MH-750 (de witte zeg maar)...
Zat erg weinig in natuurlijk, maar je zou hem kunnen opvullen met zand (verzwaren als tweakje ;))...
Maar MIT op AP? Hmmmm zet me wel even aan het denken om het eens te proberen...
Niet dat ik benieuwd ben, maar ik heb zoveel ervaring met MIT, dat me dat enorm interesseert... ;)

Nou ik denk dan niet dat het die betreffende kabel was, er zaten 2 kastjes aan, 1 aan de versterkerzijde en 1 aan de speakerzijde. Laatsgenoemde had het formaat van een reguliere baksteen model veldbrand en die andere aan de amp output ongeveer eenderde daarvan. Ik kan vergissen met het type maar kan ook iets zijn van CVT 750 o.i.d.
Het was iig een créme kleurige single-wire zo dik als een boa constrictor (na lunch)  :D


Er zijn 2 dingen absoluut waar op deze aardkloot:

1) Het heelal is oneindig
2) onderstaande quote

Quote from: hifihenk on April 19, 2011, 08:28:34
De hogere series van MIT geven een heel mooi 3D beeld en dat versterkt de goede eigenschappen van de AP.  :headbanging:



AbZ

Quote from: xlr8 on April 19, 2011, 11:52:29
Er zijn 2 dingen absoluut waar op deze aardkloot:

1) Het heelal is oneindig
2) onderstaande quote
Handig...   :D  Zo heb je altijd tenminste 50% gelijk  ;)

erik s.

Quote from: xlr8 on April 19, 2011, 11:52:29
Nou ik denk dan niet dat het die betreffende kabel was, er zaten 2 kastjes aan, 1 aan de versterkerzijde en 1 aan de speakerzijde. Laatsgenoemde had het formaat van een reguliere baksteen model veldbrand en die andere aan de amp output ongeveer eenderde daarvan. Ik kan vergissen met het type maar kan ook iets zijn van CVT 750 o.i.d.
Het was iig een créme kleurige single-wire zo dik als een boa constrictor (na lunch)  :D

zo'n setje heb ik nog liggen voor de liefhebber om te proberen. het is idd de MH750, de biwire versie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

xlr8

Hoelang zijn ze en wahkosdah ? niet voor de Virgo's maar eventueel voor m'n Mirages.

......owja, in de gloriueze Gerhard tijd was de Nederlandse Importeur van Audio Physic More Music welke ook Densen voerde én MIT  ;)

Nu weet ik dat het een open deur is om die twee te matchen en een importeur graag voor zijn eigen kerk (lees produkten) preekt maar wat ik vanuit de stoffige wandelgangen had begrepen is dat "der Meister" himself aan het lobbyen was geweest om zijn Physics aan MIT's te krijgen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dit neerlegde bij een entry-level merk met fonkelende marges op bulk  :lookaround:

Kingpin

Ik ben weer lekker terug bij basic .. 6mm OFC koper voor de fronts aangesloten op de high-end pro van Rotel die van zichzelf al zeer gedetaileerd is, dit geheel met Apogee Wyde Eye interlinks klinkt werkelijk fantastisch  :inlove:.
Eindelijk een HT set die ook meer dan goed in stereo kan klinken, zo goed zelfs dat ik gerust kan vergelijken met zeer goede dedicated stereo sets.
De overstap naar HD wat mijn pro niet aankan is ook de grootste zorg wil ik op een gelijkwaardig level naar stereo kunnen luisteren, aangezien ik voor 70% stereo luister en 30 procent surround is dit vooralsnog geen optie of ik moet heel erg diep in de buidel (stiekem droom ik van de 1580  :wub:).
De "back to basic" koper kabel maakt in mijn geval dat het geheel warm (zonder wollig te worden), qua plaatsing van instrumenten zeer precies is (wat voornamelijk ook aan de plaatsing van de AP te danken is) en zeer goed is in het weergeven van microdetail.
Zelfs met de koperen kabel speelde m'n set tegen het analytische aan, nu met de Apogee ertussen rond deze de scherpe randjes af zonder detail verlies, het geheel is nu zoals ik het wil hebben, kan haast zeggen dat vrijwel elke soort muziek gewoonweg top klinkt (in deze prijsklasse dan).
Anyway wat ik wilde zeggen is dat een AP ook zeer goed kan klinken met een minder exotische kabel zonder dat deze de kosten van de speakers overschrijden.
Misschien wel leuk om eens bij elkaar te luisteren en ervaring op te doen qua plaatsing/kabels etc.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

#34
Quote from: xlr8 on April 19, 2011, 11:52:29
Nou ik denk dan niet dat het die betreffende kabel was, er zaten 2 kastjes aan, 1 aan de versterkerzijde en 1 aan de speakerzijde. Laatsgenoemde had het formaat van een reguliere baksteen model veldbrand en die andere aan de amp output ongeveer eenderde daarvan. Ik kan vergissen met het type maar kan ook iets zijn van CVT 750 o.i.d.
Het was iig een créme kleurige single-wire zo dik als een boa constrictor (na lunch)  :D


Er zijn 2 dingen absoluut waar op deze aardkloot:

1) Het heelal is oneindig
2) onderstaande quote


Ah de CVT...
de MH-750 is maar met 1 kastje...
Je hebt nu wel over de duurdere soort zeg maar ;)
De MH-750 is al niet misselijk qua prijs destijds, maar de CVT is nog wat duurder...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 12:33:39
Ah de CVT...
de MH-750 is maar met 1 kastje...
Je hebt nu wel over de duurdere soort zeg maar ;)
De MH-750 is al niet misselijk qua prijs destijds, maar de CVT is nog wat duurder...

de MH750 heb je ook met 2 kasten, 1 grote en 1 kleine.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

#36
Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 12:33:39
Ah de CVT...
de MH-750 is maar met 1 kastje...
Je hebt nu wel over de duurdere soort zeg maar ;)
De MH-750 is al niet misselijk qua prijs destijds, maar de CVT is nog wat duurder...


Je vergist je Rens.

De T in CVT staat voor Terminator. Als er een dubbele kast in de enkele kabel zit (Input & Output) dan hebben we het over de extra vermelding Twin.

Peerless Monster

#37
Quote from: erik s. on April 19, 2011, 12:36:17
de MH750 heb je ook met 2 kasten, 1 grote en 1 kleine.

Het kleine kastje zit niks in, maar is een verdeler...
Ik zie dat niet als een "kastje".

Zie foto's...

Dus ik heb wel bij het rechte eind Dick ;)

De MH770 CVT volgens mij de officiele benaming) is inderdaad 2 kastje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 12:38:12
Het kleine kastje zit niks in, maar is een verdeler...
Ik zie dat niet als een "kastje".
de kabel wordt juist verdeeld in de grote kast...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Quote from: erik s. on April 19, 2011, 12:43:13
de kabel wordt juist verdeeld in de grote kast...

Nee hoor, daar zit het filter in...
Kan thuis even foto's maken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

#40
Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 12:44:41
Nee hoor, daar zit het filter in...
Kan thuis even foto's maken...

de grote kast zit hier toch echt aan de luidsprekerkant waar de kabel naar 4 aansluitingen gaat.
maar misschien begrijpen we elkaar verkeerd... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

#41
Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 12:38:12
Het kleine kastje zit niks in, maar is een verdeler...
Ik zie dat niet als een "kastje".

Zie foto's...

Dus ik heb wel bij het rechte eind Dick ;)

De MH770 CVT volgens mij de officiele benaming) is inderdaad 2 kastje...


Nee Rens, ze heten allemaal CVT alleen heeft de Twin 2 kasten een output en een input.


Zoals je ziet een CVT met een enkele kast en hierboven in jouw post een CVT Twin met dubbele kast  ;)


Peerless Monster

Quote from: S@m on April 19, 2011, 12:53:01
Nee Rens, ze heten allemaal CVT alleen heeft de Twin 2 kasten een output en een input.


Zoals je ziet een CVT met een enkele kast en hierboven in jouw post een CVT Twin met dubbele kast  ;)


Quote from: erik s. on April 19, 2011, 12:48:14
de grote kast zit hier toch echt aan de luidsprekerkant waar de kabel naar 4 aansluitingen gaat.
maar misschien begrijpen we elkaar verkeerd... :)

Hahaha ja, ik begrijp je!
Het is duidelijk. Dick heeft gelijk ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

#43
Quote from: Peerless Monster on April 19, 2011, 12:59:04
Hahaha ja, ik begrijp je!
Het is duidelijk. Dick heeft gelijk ;D

Die 770 Twin is van mij geweest en ik heb me grondig verdiept in MIT... ;)

erik s.

MIT staat idd niet bekend om duidelijkheid in hun productlijnen....   :D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Quote from: erik s. on April 19, 2011, 13:16:22
MIT staat idd niet bekend om duidelijkheid in hun productlijnen....   :D

Zeer correct...

scrutinizer

Het zijn er over de jaren ook wat veel geworden. ;)
Zoveel lijnen op bijv. een vissersboot geeft gehaaid verwarring. ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ghanzzzzz

Tijd voor een MIT-topic??  :tongue2:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Quote from: Ghanzzzzz on April 19, 2011, 13:39:40
Tijd voor een MIT-topic??  :tongue2:

:lookaround:

Dan valt pas op hoeveel wormen er in het hout zitten.

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....