Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

De 1,2x formule is wel een max waarde. Ook de afstand tussen de speakers onderling hebben natuurlijk hun max voordat er een 'gat' valt in het midden.
De mijne staan nu 3,4 meter uit elkaar, en ik zit pakweg 3 meter er vanaf.



Dit is mijn huidige woonkamer set(je), uit de high-end lijn. Voorheen gebruikt in surround opstelling met de AP centerspeaker.
Op zolder staat m'n 'echte' set uit de reference lijn en dat is een behoorlijk verschil.
Tip: draai de speakers helemaal naar je toe (toe-in) zover dat je nog net het midden van binnenkant v/d speaker ziet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

blue-eyes

Indien ik naar AP overstap zal ik deze posting er bij pakken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Quote from: Kingpin on November 25, 2016, 22:26:22
De 1,2x formule is wel een max waarde. Ook de afstand tussen de speakers onderling hebben natuurlijk hun max voordat er een 'gat' valt in het midden.
De mijne staan nu 3,4 meter uit elkaar, en ik zit pakweg 3 meter er vanaf.



Dit is mijn huidige woonkamer set(je), uit de high-end lijn. Voorheen gebruikt in surround opstelling met de AP centerspeaker.
Op zolder staat m'n 'echte' set uit de reference lijn en dat is een behoorlijk verschil.
Tip: draai de speakers helemaal naar je toe (toe-in) zover dat je nog net het midden van binnenkant v/d speaker ziet.

Erg smaakvol trouwens. Naast dat AP geweldig klinkt zijn ze ook mooi qua design, hoge WAF factor.
Een beter forum begint bij jezelf.

shimaan

Quote from: WillyP on November 10, 2016, 11:15:00
Die zijn natuurlijk ook schitterend! Met welke electronica combineer je ze? Ik gok Moon...

Groet,

WillyP

Excuus voor de late reactie, maar inderdaad Moon  ;)

De versterker Neo 340i en Dac streamer Neo 380D. Klinken erg lekkur.
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

Pinda13

#604
Ik weet niet of het mag, maar mochten mensen nog op zoek zijn naar een top model van audio physic. https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1217092593-audio-physic-cardeas.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Echt buitenkansje volgens mij!

Edit: als niet mag verwijder dan maar weer. Ik weet dat ik ooit nog gezocht heb naar deze speakers en er makkelijk 2k/3k bij op moest tellen als ik ze wou kopen 2dehands.
" no loss of fine detail "

Roksan

Quote from: Pinda13 on October 24, 2017, 11:02:35
Ik weet niet of het mag, maar mochten mensen nog op zoek zijn naar een top model van audio physic. https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1217092593-audio-physic-cardeas.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Echt buitenkansje volgens mij!

Edit: als niet mag verwijder dan maar weer. Ik weet dat ik ooit nog gezocht heb naar deze speakers en er makkelijk 2k/3k bij op moest tellen als ik ze wou kopen 2dehands.

Staan nu op gereserveerd. Ben wel benieuwd wat de vraagprijs was.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Pinda13

Quote from: Roksan on October 24, 2017, 14:56:57
Staan nu op gereserveerd. Ben wel benieuwd wat de vraagprijs was.

Aha ja kan ook niet anders: 5999.
" no loss of fine detail "

Peerless Monster

Quote from: Pinda13 on October 24, 2017, 15:06:26
Aha ja kan ook niet anders: 5999.

Jeetje, dan was ik ze accuut gaan halen... Wat een speakers zijn dat.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pinda13

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2017, 15:46:00
Jeetje, dan was ik ze accuut gaan halen... Wat een speakers zijn dat.


Idd.. ik zag ze vanmorgen. Helaas had ik het niet extra liggen. Maar was echt schijtprijs! Fantastische speakers voor echt weinig geld!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
" no loss of fine detail "

Peerless Monster

Quote from: Pinda13 on October 24, 2017, 15:47:24

Idd.. ik zag ze vanmorgen. Helaas had ik het niet extra liggen. Maar was echt schijtprijs! Fantastische speakers voor echt weinig geld!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ook niet als audiobudget, maar dan gaat het maar tijdelijk van het huisbudget af :).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Roksan

Quote from: Pinda13 on October 24, 2017, 15:06:26
Aha ja kan ook niet anders: 5999.

Dat was inderdaad een erg scherpe prijs (al is het nog steeds een hoop geld)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kerkhoffd

Voor die prijs doe ik mijn Virgo's niet eens weg. Kan overigens aan mij liggen, maar volgens mij niet meer gereserveerd.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

blue-eyes

Quote from: Kerkhoffd on October 24, 2017, 19:01:34
Voor die prijs doe ik mijn Virgo's niet eens weg. Kan overigens aan mij liggen, maar volgens mij niet meer gereserveerd.

Bleek toch om 1 speaker te gaan :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pinda13

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2017, 15:57:26
Ik ook niet als audiobudget, maar dan gaat het maar tijdelijk van het huisbudget af :).

Ze staan dr nog. Of ga je ze inmiddels ophalen?   :tounge:
" no loss of fine detail "

Peerless Monster

Quote from: Pinda13 on October 25, 2017, 09:02:06
Ze staan dr nog. Of ga je ze inmiddels ophalen?   :tounge:

Eentje dan 😁😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pinda13

Quote from: Peerless Monster on October 25, 2017, 09:15:30
Eentje dan 😁😂

"Bij ons ingeruild, prachtige speakerS van Audio Physic type Cardeas."  Dat moeten er toch echt 2 zijn?  :sigh:
" no loss of fine detail "

Roksan

Quote from: Pinda13 on October 25, 2017, 09:19:07
"Bij ons ingeruild, prachtige speakerS van Audio Physic type Cardeas."  Dat moeten er toch echt 2 zijn?  :sigh:

De prijs is inderdaad per 2 (set). Heb het nagevraagd en kreeg binnen 1 minuut antwoord. Het is dat ik er geen budget voor hebt, anders ging ik ze meteen halen. Was erg onder de indruk van deze luidsprekers....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kingpin

Houd er rekening mee dat je deze speakers ook moet kunnen plaatsen (op de AP manier).
Deze speakers hebben echt veel ruimte nodig.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Quote from: Kingpin on October 25, 2017, 12:35:02
Houd er rekening mee dat je deze speakers ook moet kunnen plaatsen (op de AP manier).
Deze speakers hebben echt veel ruimte nodig.

Jammer...
Quote from: Kingpin on October 25, 2017, 12:35:02
Houd er rekening mee dat je deze speakers ook moet kunnen plaatsen (op de AP manier).
Deze speakers hebben echt veel ruimte nodig.

Waarom? Je kan iedere speaker plaatsen die je wil. Met wat dsp erbij...
No problem. Je haalt alleen niet het maximum eruit...
Ben er over aan het nadenken.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

http://www.audiophysic.de/aufstellung/regeln_e.html

Leest ook niet als iets wat specifiek nodig zou zijn voor de AP speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WillyP

Heb de Cardeas een aantal malen gehoord, inderdaad een schitterende luidspreker. Is alleen erg groot - afgerond 120 bij 30 bij 60 - en heeft veel ruimte nodig.

Hij kan hard maar niet heel hard. Dat zou je niet denken, maar een van de middentoners komt vrij snel aan zijn grenzen, ik ken iemand die ze heeft opgeblazen. Dat lag waarschijnlijk meer aan hem dan aan de luidsprekers. Maar toch.

Ze zijn zeer goed getest indertijd in Stereoplay en daarin wordt ook besproken dat de middentoner de beperkende factor is voor de maximale geluidssterkte. Als je ze kunt plaatsen en betalen, ben je een echte geluksvogel.

Groet,

Willy

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Dat staat toch los van het feit dat het een AP speaker is?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: Kingpin on October 25, 2017, 19:26:46
Dit dus.



Nou en? Moet ik dan gaan verhuizen? 😄
Volgens de site van ap kan het prima 😊.
Heb een nee thuis. Dus nee. 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler