Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Pinda13

Quote from: Brammus on January 18, 2016, 14:29:10
Goed om te horen dat je er blij mee bent Carl. Ik kijk vol verwachting uit naar de showcase.

Op welke amp draaien ze nu? Want ik voel een nieuwe aankomen [emoji5]

Gr. Bram.

Haha, goed bezig Bram!
De parasound HaLO moest natuurlijk weg aangezien het geld ergens vandaan moest komen;)
Ik heb mezelf de vraag gesteld; wat kom je vaker tegen? Nou is dat in het geval met deze speakers niet vaak. En een degelijk en goede versterker, wel vaak!

Dus ik heb eerst voor de speakers gekozen en staan ze nog opgesteld aan een Onky 818 (yeah i know doet het veeeel tekort voor ze).

Maar aangezien ik geen sub, center en onkyo meer nodig heb. Ga ik naar een geintegreerde met ingebouwde dac. Welke? Geen idee, luisteren en langs winkeltje gaan. Iig geen primare, moon of linn. Kwestie van smaak. Maar blijven er weinig meer over denk ik incl dac?

Foto's komen binnenkort!

" no loss of fine detail "

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WillyP

Volgens mij is dat de nieuwe Avanti. Pinda heeft de Avanti 5, een wat ouder model weliswaar, maar dat indertijd veel duurder was. Het zou wel eens interessant zijn om deze twee naast elkaar te horen, al zal het niet meevallen om dat te realiseren.

Groet,

WillyP

Pinda13

#528
Quote from: WillyP on January 18, 2016, 20:46:55
Volgens mij is dat de nieuwe Avanti. Pinda heeft de Avanti 5, een wat ouder model weliswaar, maar dat indertijd veel duurder was. Het zou wel eens interessant zijn om deze twee naast elkaar te horen, al zal het niet meevallen om dat te realiseren.

Groet,

WillyP

Jup! De allerlaatste "echte" avanti ghehe nee ik ken de nieuwe niet maar AP maakt altijd goed spul dus zal ook bijzonder goed zijn. Deze avanti 5 (met 25 eigenschappen dmv tweet, mid en filter upgrade) heeft een nieuwprijs van €5899 PER STUK zoals op de bon staat dus tja ik weet niet wat er voor verschil in zit, maar moet wel ergens in zitten;)

" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Avanti 5 is opgevolgd door Avantera als ik me niet vergis. Nieuwe Avanti nog niet gehoord, maar de Virgo V en Avanti V hebben destijds diepe indruk op me gemaakt bij de eerste kennismaking. Toen volstrekt onbetaalbaar voor me, maar wel een van de redenen waarom ik Audio Physic toch weer elke keer op mijn shortlist heb staan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pinda13

#530
Quote from: Kerkhoffd on January 18, 2016, 22:18:39
Avanti 5 is opgevolgd door Avantera als ik me niet vergis. Nieuwe Avanti nog niet gehoord, maar de Virgo V en Avanti V hebben destijds diepe indruk op me gemaakt bij de eerste kennismaking. Toen volstrekt onbetaalbaar voor me, maar wel een van de redenen waarom ik Audio Physic toch weer elke keer op mijn shortlist heb staan.

Jup zo is het ongeveer bij mij ook gegaan maar dan net tempo en virgo.
Nu dus in 7de hemel:p

Nee maar AP blijft  :inlove:

Ps; dat je trouwens die VCF 2 voetjes houdt. Ik vind het hier echt niet lekker werken. De ontkoppeling vind ik de 300 niet waard; gewoon prut:p. Ze zaten er bij mij bij, maar uurtje later al soundcare er onder gegooid. Stuk strakker en rustiger het geheel. Ok het ziet er iets minder uit, maar prestaties gaan eerst:p

Misschien x die nieuwere voetjes proberen..
" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Erg afhankelijk van de ondergrond. Ik heb een oud huis. Balkenvloer met parket er op. Dan heeft ontkoppelen zin. Bij een betonnen of tegelvloer zou ik waarschijnlijk met spikes werken. Net als jij nu. Ik overweeg overigens wel de VCF II Magnetic een keer te proberen, maar dat heeft nu niet de hoogste prioriteit. Eerst maar eens doorsparen voor dubbel mono versterking.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pinda13

Quote from: Kerkhoffd on January 18, 2016, 22:34:44
Erg afhankelijk van de ondergrond. Ik heb een oud huis. Balkenvloer met parket er op. Dan heeft ontkoppelen zin. Bij een betonnen of tegelvloer zou ik waarschijnlijk met spikes werken. Net als jij nu. Ik overweeg overigens wel de VCF II Magnetic een keer te proberen, maar dat heeft nu niet de hoogste prioriteit. Eerst maar eens doorsparen voor dubbel mono versterking.

Precies, ik snap wat je bedoelt.
Magnetic heb ik ook naar zitten kijken, maar te duur en soundcare voldoet;)
Ah ook dual mono ja? Pff keuze is er niet makkelijker op mbt versterker. Denk dat dat wel heel mooi is..
" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Dual mono discussie is een beetje off topic hier. Maar dat zou dan een Devialet 400 (2x D200) worden. Nogmaals. Ze lusten wel wat stroom en de rust en het gemak waarmee de Virgo's dan spelen is verslavend. Alleen het budget, pfff.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

shimaan

Mijn 10 jaar oude, maar nog perfect functionerende, Tempo's IV ingeruild voor de New Avanti's. Weer een forse slag beter en nog mooier klinkend.

AP blijven prachtige luidsprekers.....

Foto's volgen binnenkort.
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

mijkie

Dat vind ik de mooiste luidspreker die er momenteel gemaakt wordt, qua looks !!

Erg mooie aankoop !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pinda13

#537
Quote from: Shimaan on February 10, 2016, 22:09:09
Mijn 10 jaar oude, maar nog perfect functionerende, Tempo's IV ingeruild voor de New Avanti's. Weer een forse slag beter en nog mooier klinkend.

AP blijven prachtige luidsprekers.....

Foto's volgen binnenkort.

Hele mooie speakers! Proficiat!
Ff nieuwsgierig, Waarom niet voor virgo 25 2dehands of oudere avanti gegaan?
" no loss of fine detail "

shimaan

Heren,
Allen dank voor de complimenten! Ikzelf ben ook zeer blij mee! Ik heb gekozen voor de glazen witte variant en dat is een plaatje, vind ik tenminste. Qua ontwerp is AP weer een beetje naar vroeger gegaan: de lute vorm is verlaten.


Quote from: Pinda13 on February 11, 2016, 10:54:42
Hele mooie speakers! Proficiat!
Ff nieuwsgierig, Waarom niet voor virgo 25 2dehands of oudere avanti gegaan?

Ik heb zelf geluisterd naar de nieuwe Tempo 25 plusvariant. Die vond ik zelf al zeer goed klinken met veel meer detail dan de Tempo IV. Ook de Virgo 25 en 25 plus beluisterd, maar deze wekte bij mij niet dat blije gevoel die ik bij de Tempo's wel had. Vervolgens de nieuwe Avanti rustig beluisterd. Ik was vooral benieuwd naar de nieuwe HHCT III tweeter / HHCM III woofer combi, maar los daarvan was ik verkocht en heb ik hem direct aangeschaft. Is een smak geld, maar ik wil toch weer 10 jaar mee doen.
De vorige versies van de Avanti (die vooral hoger zijn gepositioneerd) heb ik niet beluisterd, aangezien ik in eerste instantie niet op zoek was naar een Avanti. Dus ik kan niet vertellen hoe de nieuwe versie anders klinkt dan de vorige versies.

Als je een keer wil luisteren; je bent van harte welkom..... ;D
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

Pinda13

Quote from: Shimaan on February 11, 2016, 11:32:28
Heren,
Allen dank voor de complimenten! Ikzelf ben ook zeer blij mee! Ik heb gekozen voor de glazen witte variant en dat is een plaatje, vind ik tenminste. Qua ontwerp is AP weer een beetje naar vroeger gegaan: de lute vorm is verlaten.


Ik heb zelf geluisterd naar de nieuwe Tempo 25 plusvariant. Die vond ik zelf al zeer goed klinken met veel meer detail dan de Tempo IV. Ook de Virgo 25 en 25 plus beluisterd, maar deze wekte bij mij niet dat blije gevoel die ik bij de Tempo's wel had. Vervolgens de nieuwe Avanti rustig beluisterd. Ik was vooral benieuwd naar de nieuwe HHCT III tweeter / HHCM III woofer combi, maar los daarvan was ik verkocht en heb ik hem direct aangeschaft. Is een smak geld, maar ik wil toch weer 10 jaar mee doen.
De vorige versies van de Avanti (die vooral hoger zijn gepositioneerd) heb ik niet beluisterd, aangezien ik in eerste instantie niet op zoek was naar een Avanti. Dus ik kan niet vertellen hoe de nieuwe versie anders klinkt dan de vorige versies.

Als je een keer wil luisteren; je bent van harte welkom..... ;D


Uhm... 
" no loss of fine detail "

shimaan

Komt eraan. Dat beloof ik bij dezen plechtig....    :angel:
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

shimaan

Zoals beloofd post ik hier de foto's van mijn nieuwe luidsprekers.


Frontaal.


Van achter.


De HHCT III tweeter en de HHCM III woofer van dichtbij.


De onderkant met de 30 jaar jubileum badge en de VCT II voetjes.


Tot slot, de VCT aansluitplaat.

Naar mijn bescheiden mening is het een mooi strak, opgeruimd en schitterend klinkende luidspreker. AP heeft het weer goed voor mekaar. Hopelijk kan ik weer 10 jaar genieten van mijn AP's.

"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

Alex Groningen

Erg mooie strakke luidsprekers.
Heel veel luisterplezier toegewenst.

shimaan

Thanks!

Dat zal wel lukken :thumbs-up:
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

Pinda13

Quote from: Shimaan on February 15, 2016, 22:07:51
Thanks!

Dat zal wel lukken :thumbs-up:

Heel erg mooi! Wat voor speciale voetjes zitten daar bij?
Werken ze goed? De vcf ii zijn echt bagger namelijk. En durven €300 voor te vragenvan AP
" no loss of fine detail "

shimaan

#545
Tot mijn schaamte moet ik dan bekennen dat het de VCF II voetjes zijn....... :crazy:

Deze kreeg ik bij de luidsprekers.

Ik heb nog geen ervaring hoe de luidsprekers klinken zonder deze voetjes; dat heb ik nog niet geprobeerd. Ze klinken iig prima met...

Maar ze zijn bagger? In welke zin?

"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

Kerkhoffd

Welnee Carl. Dat zeg je m.i. Net iets te stellig. Is namelijk helemaal afhankelijk van wat je wilt bereiken koppelen of ontkoppelen. De VCF II kunnen een hele fraaie verbetering zijn als je bijvoorbeeld een houten vloer (parket o.i.d.) hebt. Heb je beton en tegelvloer zijn spikes waarschijnlijk de beste oplossing.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

shimaan

Thanks, Kerkhoffd! Dan zit ik waarschijnlijk goed; de luidsprekers staan op een houten vloer :colgate:
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

WillyP

Heb onlangs de nieuwe Avanti gezien (helaas niet gehoord). Een in mijn ogen schitterende luidspreker met bescheiden afmetingen. Ben benieuwd of er ook een center en achterspeakers bijkomen met het zelfde strakke design. De Celsius en de Step hebben gebogen zijkanten. Overigens vond ik de houten voet veel mooier dan de voeten, zo vond ik de luidspreker nog veel beter uitkomen.

Heeft de Avanti een grill of luidsprekerdoek o.i.d.?

Groet,

WillyP

Kerkhoffd

#549
Volgens mij wel Willy.



Met de houten voeten ook erg geslaagd. Misschien wel beter dan de outriggers inderdaad. Zag ze laatst ergens met de houten voeten met daaronder de VCF. Die vielen weg onder de houten voet en het zag er net weer wat slanker uit.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio