Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen

Ben sinds drie dagen bezitter van een tweedehands Luna.

Erg enthousiast over tot nu toe.

Peerless Monster

Quote from: botsen on June 22, 2011, 20:42:23
Ben sinds drie dagen bezitter van een tweedehands Luna.

Erg enthousiast over tot nu toe.

Leuke sub!
Is erg impressive!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WillyP

Quote from: botsen on June 22, 2011, 20:42:23
Ben sinds drie dagen bezitter van een tweedehands Luna.

Erg enthousiast over tot nu toe.

De Luna I of de Luna II? Wil je beschrijven waarom je zo enthousiast bent? Diepte, precisie en snelheid of gewoon stevig laag? En welke luidsprekers ondersteun je ermee?

Groet,

Willy

Kingpin

Er gaat niets boven een goede sub, ook in een 2.1 opstelling (mits goed ingeregeld).
Ik heb grote/dure speakers gehoord die het afleggen in het laag fundament van een goede sub, vaak blijkt dat deze speakers alleen bij hard zetten goed functioneren terwijl een 2.1 set ook bij lage volumes beter presteren (persoonlijke mening).
Ik zie hier op het forum ook vaak speakers die in verhouding van de woonkamer/ruimte totaal niet passen, men denkt volgens mij nog steeds hoe groter hoe beter maar vergeten dat dit helemaal niet opgaat in een ruimte die daar niet geschikt voor is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Quote from: Kingpin on June 23, 2011, 09:49:27
Er gaat niets boven een goede sub, ook in een 2.1 opstelling (mits goed ingeregeld).
Ik heb grote/dure speakers gehoord die het afleggen in het laag fundament van een goede sub, vaak blijkt dat deze speakers alleen bij hard zetten goed functioneren terwijl een 2.1 set ook bij lage volumes beter presteren (persoonlijke mening).
Ik zie hier op het forum ook vaak speakers die in verhouding van de woonkamer/ruimte totaal niet passen, men denkt volgens mij nog steeds hoe groter hoe beter maar vergeten dat dit helemaal niet opgaat in een ruimte die daar niet geschikt voor is.

Dat ga ik vandaag aan den lijve ondervinden...
Ik ga vandaag mijn velo halen. Een dd15. Kogel is door de kerk.
Een hoop geld, maar als het niet werkt gaat hij linea directa richting de bios ruimte... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: Peerless Monster on June 23, 2011, 09:56:55
Dat ga ik vandaag aan den lijve ondervinden...
Ik ga vandaag mijn velo halen. Een dd15. Kogel is door de kerk.
Een hoop geld, maar als het niet werkt gaat hij linea directa richting de bios ruimte... ;)
:worship: mooi man, daar ga je geen spijt van krijgen ... maar ... goed inregelen !!! anders ga je spijt krijgen.
Kun je je speakers op small zetten en de sub de rest over laten nemen of laat je 'm meedraaien?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Quote from: Kingpin on June 23, 2011, 11:29:37
:worship: mooi man, daar ga je geen spijt van krijgen ... maar ... goed inregelen !!! anders ga je spijt krijgen.
Kun je je speakers op small zetten en de sub de rest over laten nemen of laat je 'm meedraaien?

Wel over nagedacht, maar nog niet beslist.
Als ik hem laat meedraaien is dat het makkelijkst.
Vooral omdat de sub echt ook bedoeld is ter ondersteuning in het laag bij hogere volumes...
Mijn vrouw draait soms op vol volume en dan is een goed ingeregelde sub prachtig ;).
Daarnaast kan ik hem gewoon uitzetten als ik echt van totale integratie wil genieten ... ;)

Maar wellicht kan ie ook in de bioscoop komen te staan...
Hmmm eigenlijk gaat het nergens over als ik me dat zo bedenk...
Ach hobby... ;D

Heb jij trouwens die Ceratec van Pim!? toevallig?
Die is namelijk van mijn geweest. Ook een tijdje meegedraaid... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tinus_

Quote from: Peerless Monster on June 23, 2011, 11:51:46
Vooral omdat de sub echt ook bedoeld is ter ondersteuning in het laag bij hogere volumes...
Mijn vrouw draait soms op vol volume en dan is een goed ingeregelde sub prachtig ;).

Zit er geen laag genoeg in je AP's dan?
Rebuilding my HT

Peerless Monster

Quote from: Tinus_ on June 23, 2011, 12:36:50
Zit er geen laag genoeg in je AP's dan?

Dit is niet bedoeld enkel voor de hoeveelheid laag...
Ik wil het wel eens proberen in de huiskamer. Als het niks is, kan ie naar zolder. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Quote from: Peerless Monster on June 23, 2011, 11:51:46
Wel over nagedacht, maar nog niet beslist.
Als ik hem laat meedraaien is dat het makkelijkst.
Vooral omdat de sub echt ook bedoeld is ter ondersteuning in het laag bij hogere volumes...
Mijn vrouw draait soms op vol volume en dan is een goed ingeregelde sub prachtig ;).
Daarnaast kan ik hem gewoon uitzetten als ik echt van totale integratie wil genieten ... ;)

Maar wellicht kan ie ook in de bioscoop komen te staan...
Hmmm eigenlijk gaat het nergens over als ik me dat zo bedenk...
Ach hobby... ;D

Heb jij trouwens die Ceratec van Pim!? toevallig?
Die is namelijk van mijn geweest. Ook een tijdje meegedraaid... ;)
Als jij je sub net als de mijne goed kunt integreren zul je verbaast staan dat je geen idee hebt of de sub nu wel of niet mee staat te spelen.
Ik kan het ook alleen horen wanneer ik bepaalde muziekstukken (stereo dan) draai waar het laag mijn Sparks niet meer aankunnen alleen dan kan ik het horen (soms voelen  ;D).
Ik draai zelf alles op "small" setting, dit gaf bij mij toch meer detail dan dat ik 'm mee laat draaien.

Nee m'n Ceratec heb ik in Duitsland gekocht en ben er nog steeds zeer content mee (was echt een geheime tip hoor).
Als je alleen al het voedingsgedeelte ziet  :wub: daar kunnen nog een hoop een puntje aan zuigen (volgens mij ook het enige wat Ceratec echt goed heeft gemaakt, haha).


Quote from: Tinus_ on June 23, 2011, 12:36:50
Zit er geen laag genoeg in je AP's dan?
Er zijn bijna geen speakers die een fullrange plaatje neer kunnen zetten, met een goede sub zou je dit eventueel kunnen realiseren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Quote from: Kingpin on June 23, 2011, 13:09:16
Als jij je sub net als de mijne goed kunt integreren zul je verbaast staan dat je geen idee hebt of de sub nu wel of niet mee staat te spelen.
Ik kan het ook alleen horen wanneer ik bepaalde muziekstukken (stereo dan) draai waar het laag mijn Sparks niet meer aankunnen alleen dan kan ik het horen (soms voelen  ;D).
Ik draai zelf alles op "small" setting, dit gaf bij mij toch meer detail dan dat ik 'm mee laat draaien.

Nee m'n Ceratec heb ik in Duitsland gekocht en ben er nog steeds zeer content mee (was echt een geheime tip hoor).
Als je alleen al het voedingsgedeelte ziet  :wub: daar kunnen nog een hoop een puntje aan zuigen (volgens mij ook het enige wat Ceratec echt goed heeft gemaakt, haha).

Er zijn bijna geen speakers die een fullrange plaatje neer kunnen zetten, met een goede sub zou je dit eventueel kunnen realiseren.

2 subs zou dan nog beter uitkomen ;)

De Ceratec was wel erg goed voor de prijs die ik heb betaald ook destijds...
Ik heb het altijd een leuk apparaat gevonden ;).
Geen poespas met DSP's, gewoon versterken ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

#111
Quote from: Peerless Monster on June 23, 2011, 13:11:36
2 subs zou dan nog beter uitkomen ;)
Tja .. $ping$ $ping$ he  ;)

Quote
De Ceratec was wel erg goed voor de prijs die ik heb betaald ook destijds...
Ik heb het altijd een leuk apparaat gevonden ;).
Geen poespas met DSP's, gewoon versterken ;)
Ja hij doet z'n werk erg goed, dsp doe ik wel in de Rotel, beide matchen voortreffelijk en is ook 1 van de overwegingen om nog niet voor HD te gaan omdat als ik in stereo dezelfde kwaliteit wil behouden wel heel erg diep in de buidel moet.
Daarnaast betrap ik me erop dat ik meer stereo luister dan surround (en geen 2 aparte set thuis wil hebben staan, vandaar ook de verkoop van m'n Luxman set aantal jaar geleden).
De AP's geven bij sommige nummers zo'n 3D beeld dat je haast denkt dat je in surround draait  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

botsen

Quote from: WillyP on June 23, 2011, 09:15:26
De Luna I of de Luna II? Wil je beschrijven waarom je zo enthousiast bent? Diepte, precisie en snelheid of gewoon stevig laag? En welke luidsprekers ondersteun je ermee?

Groet,

Willy

Dag Willy,
Het gaat om de Luna I.
Wat me bevalt is precies wat je zegt; diepte, precisie, snelheid.
Concreet komt dit neer op het idee van gemak en vanzelfsprekendheid in het geluid. Geen irritatie door gebonk, vervorming of wat dan ook.
Ze ondersteunen mijn "tussendoorspeakers"  die inmiddels al langer hebben gespeeld dan al mijn serieuze aankopen; B&O's van 40 jaar oud. Zodra ik moderne speakers heb gevonden die een even goed mid geven mogen ze naar zolder, maar ik heb deze nog niet gevonden. Suggesties welkom.
groet

studiostevus

Dit is natuurlijk preken voor eigen kerk, maar wat dacht je van AP Tempo 2?

Prachtig midden en een geweldige samenwerking met de Luna...

botsen

AP is zeker een optie voor me.
Heb gehoord dat het ook prima combineert met Primare, dus dat zou mooi zijn

studiostevus

Ik ben mij ervan bewust dat dit schaamteloze zelfpromotie is...

http://link.marktplaats.nl/458989765

botsen

Quote from: studiostevus on June 24, 2011, 15:27:59
Ik ben mij ervan bewust dat dit schaamteloze zelfpromotie is...

http://link.marktplaats.nl/458989765


Mooi, maar dit is echt het verkeerde moment voor mij.
Succes met de verkoop.

studiostevus

Bedankt, en geniet van de Luna!

johnhifi

#118
Ik heb nu een tijdje naar de Caldera's kunnen luisteren en ik moet zeggen; wat ben ik blij met deze aankoop! Ze hebben mij gebracht wat ik zo miste; druk in het laag! Zelfs bij lage volumes is er voldoende bas aanwezig en bij hogere volumes is het helemaal genieten. Het hoog en midden was bij de Reference 3A's al dik in orde maar omdat de kastconstructie enigszins bijzonder was kreeg ik er redelijk weinig laag uit. Ik merk bij de Caldera's dat het weinig uitmaakt of ik ze met een 2x35 watt buizenversterker of met een 2x100 watt Electrocompaniet bak aanstuur; ze klinken altijd even lekker. Het was een rib uit mijn lijf maar elke cent waard!

Wat een mooi merk is dat Audio Physic toch....  :worship:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Peerless Monster

Quote from: johnhifi on June 25, 2011, 12:42:09
Ik heb nu een tijdje naar de Caldera's kunnen luisteren en ik moet zeggen; wat ben ik blij met deze aankoop! Ze hebben mij gebracht wat ik zo miste; druk in het laag! Zelfs bij lage volumes is er voldoende bas aanwezig en bij hogere volumes is het helemaal genieten. Het hoog en midden was bij de Reference 3A's al dik in orde maar omdat de kastconstructie enigszins bijzonder was kreeg ik er redelijk weinig laag uit. Ik merk bij de Caldera's dat het weinig uitmaakt of ik ze met een 2x35 watt buizenversterker of met een 2x100 watt Electrocompaniet bak aanstuur; ze klinken altijd even lekker. Het was een rib uit mijn lijf maar elke cent waard!

Wat een mooi merk is dat Audio Physic toch....  :worship:

;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Snowmaster

Quote from: studiostevus on June 24, 2011, 15:27:59
Ik ben mij ervan bewust dat dit schaamteloze zelfpromotie is...

http://link.marktplaats.nl/458989765

Als ze voorlopig niet verkocht worden, hou mij dan maar op de hoogte.
Mijn Yara's zijn ondersteboven gelopen door een neefje en ik wacht nog op afhandeling door de verzekering.
Duurt nog wel ff.   Waarschijnlijk ga ik daarna upgraden met alles.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

studiostevus

Aiii... Das niet fijn.

Hoe erg is de schade?

johnhifi

Quote from: Snowmaster on July  1, 2011, 15:57:39
Als ze voorlopig niet verkocht worden, hou mij dan maar op de hoogte.
Mijn Yara's zijn ondersteboven gelopen door een neefje en ik wacht nog op afhandeling door de verzekering.
Duurt nog wel ff.   Waarschijnlijk ga ik daarna upgraden met alles.


Allebei tegelijk? Wat heeft dat neefje van jou gedaan dan??
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Snowmaster

Vraag mij niet hoe mijn neefje het voor elkaar heeft gekregen... :-\
Maar...de rechter frontspeaker heeft hij samen met een grote plant in een pot ondersteboven gelopen.
De Yara viel in de scherven van de pot en is aan de zijkant van 40 cm boven de grond tot 102 cm hoog beschadigd.Over de volle breedte zitten elke paar cm grote krassen en op de hoeken zijn er wat stukjes uit. Ook doek is licht beschadigd.
Tsja, zelfs de dealer wilde hem niet inruilen en Audio Physic had geen kasten meer in deze kleur.
Technisch is er niets aan de hand, maar ik verwacht niet dat ik ze ooit fatsoenlijk kan verkopen. De restwaarde is gedaald tot een minimum.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

hifihenk

Dat is geen mooi verhaal.

Ik sta ook altijd doodsangsten uit als wij vriendjes of vriendinnetjes van onze kinderen over de vloer hebben.
Mijn kinderen weten dat ze in een grote boog om de speakers heen moeten lopen en vooral ook niet achter de speakers moeten komen.

Ik weet niet of je interesse hebt, maar ik heb zojuist mijn AP Spark 3 in de markt sectie van het forum gezet:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113580.msg1975218#msg1975218
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20