Denon 3802 en 3803 verschillen

Started by Point7, October 22, 2003, 11:26:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Point7

Ik heb mijn 3802 dus vervangen door een 3803.

De klankverschillen zijn groter (positief en negatief) dan ik dacht.

Wat mij dus opvalt:
- 3803 wordt belange na niet zo warm. De 3803 is echt opvallend koel. Ook na lange tijd hoog volume.

- subwoofer uitgang van de 3803 ligt veeeel hoger. Ik moet de instelling op de receiver hier op -12dB zetten. (ik ben dus nog niet aan de subwoofer zelf geweest). Op de 3802 stond die instelling op 0dB.

- ondanks het ietje meer vermogen moet ik het volume 3 a 4dB hoger
(op -10db) zetten dan bij de 3802 om toch 75dB te krijgen. Ik kan de volumeknop zelfs op 0dB zetten en dan is het nog menselijk (blijft ook zuiver).

- In 5 channel Stereo mode is het net andersom. Daar moet ik de volumeknop ongeveer 2dB minder hard zetten om toch even hard geluid te krijgen.

- Surround geluid is beter bij de 3803 heb ik de indruk. Ik bedoel hiermee de plaatsing van het geluid.

- Ik heb ook de indruk dat er veel minder dynamiek in het geluid zit bij de 3803, maar hier kan de oorzaak ook liggen aan de films die ik tot nu toe bekeken heb.

Conclusie: Ik heb gemengde gevoelens bij deze 3803.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

bmateijsen

Waarom zet je niet een stap hoger ipv een stap opzij.. Verschillende dingen die je net bespreekt zijn het resultaat van de nieuwe dac's in de 3803, andere vermogenverdeling en flexibele crossover instellingen.

Nu weet ik dat jij ook zoekt aangezien de 3803 frame-delay heeft..., maar hoeveel frames moet je delayen?? En kan je dit simpelweg niet opvangen om de time-delay in afstand met een bepaalde factor te verhogen.. (dus testen totdat de center synchroon loopt, daarna terug rekenen met oude en nieuwe afstand en deze factor op alle kanalen vermedigvuldigen.

Ik denk dat je beter een enorme verbetering kan hebben, dan een kleine verbetering.. (tenzij je niets hoeft bij te betalen ;) )

bmateijsen

Het is dat je zo'n takke eind weg woont, anders had je mijn a10se best wel een weekje mogen lenen. (met alle gevolgen van dien natuurlijk ;) )

Groet Bjorn

Point7

Quote from: bmateijsen on October 22, 2003, 11:31:08
Waarom zet je niet een stap hoger ipv een stap opzij.. Verschillende dingen die je net bespreekt zijn het resultaat van de nieuwe dac's in de 3803, andere vermogenverdeling en flexibele crossover instellingen.

Nu weet ik dat jij ook zoekt aangezien de 3803 frame-delay heeft..., maar hoeveel frames moet je delayen?? En kan je dit simpelweg niet opvangen om de time-delay in afstand met een bepaalde factor te verhogen.. (dus testen totdat de center synchroon loopt, daarna terug rekenen met oude en nieuwe afstand en deze factor op alle kanalen vermedigvuldigen.

Ik denk dat je beter een enorme verbetering kan hebben, dan een kleine verbetering.. (tenzij je niets hoeft bij te betalen ;) )

Ik heb wel overwogen om bv. de Denon A1SR te kopen, maar uiteindelijk heb ik anders geredeneerd. Ik wou dus vooral de audio-delay functie hebben sinds ik Prog. Scan heb en ook lipsync problemen heb. Voor de rest vond ik de 3802 zeer goed !!
Door de verkoop van de 3802 zou ik dan niet teveel moeten opleggen voor een 3803.

Ik zit ook een beetje te denken van een 5-kanaals eindversterker in de toekomst (volgend jaar ofzo) en dan vond ik de aanschaf van een A1SR teveel weggesmeten geld.

De audio-delay staat nu op 100ms. Bij sommige DVD's is dit zelfs nog te weinig. Bij andere net iets teveel.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Point7

Quote from: bmateijsen on October 22, 2003, 11:34:36
Het is dat je zo'n takke eind weg woont, anders had je mijn a10se best wel een weekje mogen lenen. (met alle gevolgen van dien natuurlijk ;) )
Groet Bjorn

Zal wel goed (beter) zijn, maar het past niet echt in mijn toekomstplannen. Ik heb de 3803 eigenlijk ook meer gekocht voor zijn Pre/pro kwaliteit omdat ik er hoogst waarschijnlijk toch een eindversterker ga aanhangen.

Alvast bedankt voor het aanbod !  ;)

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

chendy

Gaat het al wat beter met de 3803?

Mvg, Chendy.
p.s: het lijkt me ook een leuk ding
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Point7

Quote from: chendy on October 23, 2003, 21:53:36
Gaat het al wat beter met de 3803?

Mvg, Chendy.
p.s: het lijkt me ook een leuk ding

Ik heb ondertussen nog geen tijd gehad om films op te zetten met een goede soundtrack.

Ik zeg niet dat em slecht is ofzo. Ik ben gewoon een beetje verrast door de grote verschillen op gebied van volumeinstellingen t.o.v. de 3802.

Na een tijdje zal ik dat wel gewoon worden dat ik em verder moet opendraaien bij films. Nu geeft dat het gevoel dat em minder power heeft.
Met mijn 3802 stond mijn volume altijd op -15 dB bij films en dat was hard genoeg. Nu met mijn 3803 kan ik zeker tot -10 dB gaan en zelfs nog hoger soms.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2