iPad update mislukt, wat nu?

Started by Erik, April 15, 2011, 00:51:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik dacht dat alles op een Apple zo geweldig verliep.
Nou dan heb ik zeker net pech, wat is het geval iTunes zei dat update 4.3.2 oid beschikbaar was. Of hij mocht updaten, dus ik zeg ja. Hij dload wat, hoor een paar keer een belletje.

En krijg op een gegeven moment de melding update mislukt.
Dus nu heb ik een ipad die nergens meer op reageert, kan niet uit gezet worden, helemaal vast.
Ik zie een appletje op het scherm en een lege voortgangsbalk.

Is die nou naar z'n grootje, moet ik hem nu terug naar de winkel brengen of is er nog wat aan te doen?

Het betrof de iPad 1 en hij was niet gehacked ofzo.

Alle hulp is welkom
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

negotiata

Wat gebeurt er als je de home knop en uitknop inhoud ?
- To be or not to be, thats the question -

BJF

Je iPad is niet 'bricked'.

Je kunt het beste even hier rondkijken.
Download de firmware rechtstreeks via deze link en sla die op je bureaublad op.
Probeer hem in DFU te krijgen. Dat vergt wat oefening misschien, maar lukt altijd!
Nadat iTunes aangeeft dat er een iPad in herstelmodus is aangetroffen, houd je de Shifttoets ingedrukt terwijl je op Bijwerken of Herstellen klikt. Je kunt dan zelf de firmware kiezen, dus selecteer de zojuist gedownloade firmware op je bureaublad. Als het goed is gaat het nu wel goed.

Zorg overigens wel voor een continue verbinding met internet; iTunes checkt eea bij Apple (Big Brother Jobs....) tijdens het bijwerken.


NAD M10 V2
Elac FS247

Nosoforos

En kun je niet nog kiezen voor het terugzetten van een oude reservekopie?

Erik

Moet zeggen ging best wel goed. Even zoals jullie zeiden home en uitknop ingedrukt houden en toen vroeg hij meteen om eea terug te zetten. Dat deed hij en bood en keuze uit nieuwe machine of backup terugzetten.
Backup terugzetten gekozen, dat duurde wel even, hij was zelfs nog bezig toen ik weg ging.

In theorie zou ik vanavond een nieuwe poging kunnen doen maar weet niet of ik het nog een keer probeer.
Is er echt wel iets aanwezig in die update dat ik niet zonder kan....

Maar eerlijk is eerlijk, netjes geregeld zoals het nu werkt, ik had de verpakking en de bon al opgezocht ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

negotiata

Quote from: Erik on April 15, 2011, 14:08:38
Moet zeggen ging best wel goed. Even zoals jullie zeiden home en uitknop ingedrukt houden en toen vroeg hij meteen om eea terug te zetten. Dat deed hij en bood en keuze uit nieuwe machine of backup terugzetten.
Backup terugzetten gekozen, dat duurde wel even, hij was zelfs nog bezig toen ik weg ging.

In theorie zou ik vanavond een nieuwe poging kunnen doen maar weet niet of ik het nog een keer probeer.
Is er echt wel iets aanwezig in die update dat ik niet zonder kan....

Maar eerlijk is eerlijk, netjes geregeld zoals het nu werkt, ik had de verpakking en de bon al opgezocht ;D


Ja dat dacht ik al.

Als hij niet meer reageert op de aan knop en home knop inhouden dan is er iets goed mis.

Maar kan eigenlijk ook niks misgaan is meestal wel zelf op te lossen.

Wel fijn dat het je gelukt is !
- To be or not to be, thats the question -