Welke sat ontvanger wordt mij aangeraden?

Started by daburnd, October 29, 2003, 13:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daburnd

Ik heb zelfs een philips garbo beamer en een panasonic sa-he90 receiver. Ik wil uiteraard optimale beeld kwaliteit, goed geluid en goede films.

Ik wil de sat receiver via svhs aansluiten (16:9 moet ondersteund worden)

Geluid het liefst via spdif aansluiten (ac3 moet ondersteund worden)

Hij moet makkelijk te programmeren zijn en satalieten met goede kanalen ontvangen die een
beter programma bieden als de nederlandse kabel.

En ik zou graag een link mogelijkheid met de pc willen of een hardeschijf mogelijkheid zodat ik ook
op kan nemen.

Maar boven alles wil ik niet te duur uit zijn gezien ik ook maar een student bent. Dus mijn budget ligt rond de 400 euro.

Nu heb ik de Xtreme Hornet met lnb en schotel gezien voor 389 euro. Interessante prijs. Maar ik lees dat de kwaliteit niet denderend is. De dreambox klinkt interessant, heb alleen geen idee hoe duur die is en hoe moeilijk of gemakkelijk het is die bij de programmeren gezien ik geen bekendheid met linux heb. Voor de rest studeer ik hogere informatica.. dus ik ben geen totale computer leek.

Barabas

#1
Dreambox 7000s


zie http://dreambox.sjerom.com voor meer info...

Met wat zoeken kun je hem vinden in Duitsland (sorry Michel) rond de 350,- Euro (moet je wel voor evenuele garantie gevallen ook weer heen)

En wees niet bang voor Linux, dat valt reuze mee. op http://www.sat4all.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=&Board=dreambox is een topic speciaal voor deze ontvanger te vinden.
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

daburnd

Dan is mijn vraag verder... kan hij ook divx films afspelen gezien ze het over mpeg 4 ondersteuning hebben... en uiteraard of hij ook xvid aankan.

En dan nog eigenlijk... is er een mogelijkheid om scart naar svhs om te zetten. Ik heb al bij meerdere electrozaken gekeken of ze daar omvormers voor hebben of iets dergelijks... maar ben ze nog nooit tegen gekomen.

Barabas

#3

Helaas is divx nog niet goed, mogelijk een kwestie van tijd. Vcd en Svcd is geen probleem. Een mpg file ook niet.

De Scart naar s-video converter ziet er zo uit
en is bij elke hifi zaak te koop.

Mijn Dreambox is ook zo aangesloten zie ook:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35;action=display;threadid=10084

Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

daburnd

Wat is voornamelijk de beste sataliet om op te richten als je quality films wil kijken? Met eventuele aanschaf wat van "leuke" kaarten.

Barabas

Quote from: daburnd on October 29, 2003, 18:37:13
Wat is voornamelijk de beste sataliet om op te richten als je quality films wil kijken? Met eventuele aanschaf wat van "leuke" kaarten.

Leuke kaarten heb je met een dreambox niet nodig. Alles met software.

- Astra1 oa het gehele nL pakket
- Astra2 BBC's en meer
- Hotbird veel film kanalen

Deze 3 kunnen tevens ook op 1 Visiosat BI-Satellite schotel.
Het voordeel van een vaste schotel is het snelle zappen. Met draaibaar heb je echter een veel grotere keuze...

Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

daburnd

Wat zou je mij dan persoonlijk aanraden wat niet al te duur is?

Barabas

Als het kwartje nog niet gevallen is Dreambox
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

daburnd


Barabas

Quote from: daburnd on November  3, 2003, 13:43:01
Ik bedoel in combinatie met wat...??

I.c.m. een Schotel, b.v. de Visiosat Bi-sat en afhankelijk van hoeveel satellieten je wilt zien (zie boven) 1, 2 of 3 LNB's erbij met een DiseqC switch

Kijk en lees vooral ook eens op de bovengenoemde URL'S met name op die van http://dreambox.sjerom.com daar wordt veel duidelijk voor een startende satter.
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

Kooger

zou het niet iets zijn om er een diseq motortje tussen te hangen dan kan je alle sat's zien
beter een gat in je hand, dan een hand in je gat

Barabas

Quote from: Kooger on November 14, 2003, 19:39:35
zou het niet iets zijn om er een diseq motortje tussen te hangen dan kan je alle sat's zien

Ja een gemotoriseerde opstelling geeft VEEL extra satellieten en kanalen. Het heeft 1 GROOT nadeel... het zappen duurt erg lang, wat bij meerdere LNB's en switch niet het geval is (zaptijd ~ 1 sec).

Je moet dus erg oppassen met het samenstellen van van favotiete lijsten. Zorg dat je de kanalen per gaat satelliet catagoriseren.

Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

freakymv

je kunt zelfs moter en tig vaste schotels aan elkaar knopen via een kabel met diseq switch maar je kunt ook een wavefrontier t90 plaatsen hiermee kun je 16 lnb's plaatsen en vrijwel alle sat's ontvangen zonder te draaien kost wel wat meer maar dan heb je geen wachttijd en dit werkt feilloos op een dreambox misschien nog een kleine tip op hispa 30graden west zijn veel recente films te zien en dit alles met je dreambox