Subsysteem met 4x 15"

Started by CaptainJack, April 11, 2011, 14:37:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaptainJack

Toch ook mischien wel goed om erbij te vermelden dat er tot op heden geen EQ of LT of watvoor andere vorm van soundprocessing gebruikt is bij Ad.
En dat de subs exact de juiste aanvulling en laag extensie geven die Ad nodig heeft.

Mario D

@Addy,
Hoe groot is je ruimte waar deze monsters in staan.

Tnx.

addy

Hoi Cal,

Ruimte is in totaal 9 meter lang 4,5/6 meter breed en 2,95 hoog.
Achter het scherm staan de beide subs, zit nog 2,5 m. achter tot de deuren.
Ruimte heeft grote kuub inhoud en deze subs waren nodig om deze te vullen.
Je kunt bij mij gerust komen luisteren of testen, neem Jacco desgewenst mee, hij kan je
dan goed voorlichten. ( Nee, ik heb geen aandelen in zijn bedrijf, maar hij maakt gewoon goed spul,
tegen een zeer betaalbare prijs.)
Ik wil de andere zg supersubs als Velodyne, RA subs e.d. wel eens horen tegenover deze zelfbouw sub.

Gr  Ad.

Raphie

die komen hier niet in mee, kan ik je nu al zeggen..
JBL PRX Power!

Martijn M

Dutch & Dutch



Raphie

Quote from: keyser on October 14, 2011, 20:56:53
Leg uit aub!
kijk alleen maar al eens naar kast volume + conus oppervlak van 4x 15" daar gaat zo'n 1x 12, 15, of 18" niets aan veranderen
tuurlijk als je er 4x Velodyne met hetzeflde conusoppervlak tegenover zet is het een ander verhaal.

JBL PRX Power!

CaptainJack

Quote from: Raphie on October 14, 2011, 23:07:42
kijk alleen maar al eens naar kast volume + conus oppervlak van 4x 15" daar gaat zo'n 1x 12, 15, of 18" niets aan veranderen
tuurlijk als je er 4x Velodyne met hetzeflde conusoppervlak tegenover zet is het een ander verhaal.


En niet onbelangrijk een heeeeeeel ander prijskaartje! ;)

Raphie

precies, zoals de amerikanen zeggen: "there is no substitute for cubic inches" (en ook niet voor conus oppervlak) ;)
JBL PRX Power!

Martijn M

Okay, duidelijk zo. En helemaal met je eens!
Dutch & Dutch

CaptainJack

#61
Quote from: Raphie on October 14, 2011, 23:27:14
precies, zoals de amerikanen zeggen: "there is no substitute for cubic inches" (en ook niet voor conus oppervlak) ;)
En dat was in dit geval ook zeker nodig gezien het conus oppervlak wat de front speakers hebben.
Dan heb ik het verder nog niet eens over de center en rear speakers.



Former member 78

Quote from: addy on October 14, 2011, 20:28:11
Hoi Cal,

(Nee, ik heb geen aandelen in zijn bedrijf, maar hij maakt gewoon goed spul,
tegen een zeer betaalbare prijs.) Ik wil de andere zg supersubs als Velodyne, RA subs e.d. wel eens horen tegenover deze zelfbouw sub.

Gr  Ad.

Helemaal mee eens :)
Al heb ik ''maar'' de helft van het aantal woofers.

Mario D

Quote from: morca on October 14, 2011, 21:34:23
Ga je bouwen ?  :D


Zelf bouwen is niet aan mij besteed hoor.  ;D

Ik twijfel toch nog wat om weer groote kisten in de woonkamer te zetten, alhoewel dat de prijs die jacco vraagt voor de subs erg scherp is.   :thumbs-up:


morca

De JL die hij ook kan leveren,en waar jij ook nogal fan van ben,heb ik in een 39 liter kistje zitten 40x40x36,daar kan je er gauw 2 van kwijt.
Deze komt in een 70 liter dacht ik.

die 13,5 Jl zal iets minder druk zetten als de 15 MTX,maar je zal niet tekort schieten vermoed ik,en je WAF factor is bij kleine kistje beter denk ik.

Anders nog een dressoir  :D

LocoJ

Wow  :o  Super gaaf! 4 x 15", leuk voor in je huiskamertje...  ::)

Wat ik wel apart vind... Ik ken het merk MTX niet heel goed, maar mijn idee erbij is een beetje; house achtige opel kadett woofers... Daarnaast, Behringer is een low end merk welke goede prijs kwaliteit verhouding heeft, maar zeker niet high end audio kwaliteit.
Toch wordt hier beweerd dat het beter klinkt dan een high end merk als Velodyne... Ik snap dat er meer luchtverplaatsing is dan een enkele 15" woofer, maar is ie ook strak/muzikaal e.d.?

Nogmaals, dit is absoluut geen flame! Dit zijn mijn gedachtes erbij en als die verkeerd zijn hoor ik het graag, want het scheelt een hoop pingels  ;D  Super gaaf project!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Former member 78

Als ze deze subs in een Kadett zal maken, ben je iig snel van je roestproblemen af ;D

Maar ik speel met 2 van deze subs in de woonkamer, zie het topic dressoir.
En het speelt snel en strak, ook met muziek is het erg goed te doen.
Als je de sub hoort, lees voelt, dan is er niks geen low-end aan.

Hij wordt ook bij mij aangestuurd door Behringer, en daar is voor sub gebruik niks mis mee.

Raphie

Behringer is sowieso met hun nieuwe producten weinig mis mee. High end is soooo overrated  :D
JBL PRX Power!

Martijn M

Quote from: Raphie on October 15, 2011, 15:23:32
Behringer is sowieso met hun nieuwe producten weinig mis mee. High end is soooo overrated  :D

De producten an sich zijn prima. Goed ontwerp en goede prestaties. Helaas laten de producenten in China soms een steekje vallen. Er zijn gevallen bekend van het ontbreken van spanningsdelers in actieve monitoren (een setje dat ik zelf heb) en het toepassen van woofers uit verschillende productieseries, waardoor je met aanzienlijke toleranties te maken krijgt. Als er iets dergelijks mis mee is, kun je echter altijd een ander exemplaar eisen.

Wat betreft highend: opnieuw met je eens.
Dutch & Dutch