"ALDI" powerbuy

Started by Raf (B), October 21, 2003, 11:35:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raf (B)

Hoi,

Bij ALDI (Belgie) staat een Magnum "Surround set" te koop voor ca 100 Euro.  Ik merk uit het forum dat jullie voor dit bedrag een halve meter kabel kopen :) , maar is er iemand die iets meer over deze set kan vertellen ?

Link: http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_43/OFF01.HTM

"bij aansluiting aan een brontoestel met ingebouwde AC-3 decoder".. ik vermoed dat elke DVD speler hier wel aan voldoet, of is dit een addertje onder het gras ?

Alvast bedankt,
Raf

Oracle

Als ik er zo naar kijk, kan ik me voorstellen dat de klank net zo is als hij er uitziet: nogal plastic en iel. 100,- lijkt niet veel, maar als je er straks spijt van hebt is het dat wel. Ik zou het niet doen, als ik jou was. 1000 watt p.m.p.o. voorspelt ook al niet veel goeds; ik verwacht een vermogen van 5 * 10 watt, en een sub van 25 watt. Niet genoeg om een woonkamer fatsoenlijk te vullen dus.

V.w.b. dat brontoestel: inderdaad heeft zo'n beetje elke dvd-speler een ac-3 decoder, maar niet elke speler heeft 6 analoge uitgangen. Ik ga er hierbij dus vanuit dat de set geen digitale (lees: optisch of coaxiale) ingang heeft, en enkel analoge. Dat betekent dus dat je bron (de dvd-speler) 6 analoge (tulp-)uitgange moet hebben.

Daarnaast zijn er volgens mij geen of heel weinig spelers die een DTS-decoder aan boord hebben, dus daar kun je ook al niet van genieten (alhoewel je met deze set waarschijnlijk toch geen verschil zult horen tussen dts en dd ;) ).

Maar zoals gezegd, links laten liggen is mij advies. Of anders leuk voor je 12 jaar oude zoontje of dochtertje!

Groet,
Mark

Vlearmoes

Het lijkt me een leuk setje voor aan de computer al je een 5.1 kaart er in hebt!
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Raf (B)

Bedankt voor de verduidelijking !
Groeten, Raf