Eichmann pers bericht......

Started by J.A.F._Doorhof, October 21, 2003, 09:35:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Press Release

Eichmann Technologies released een nieuwe plug.

Brisbane, Australia, 21 Oktober 2003.  De Australische firma Eichmann Technologies released een nieuwe revolutionaire Banana Plug.

De "Bayonet Plug" is een 4mm banana plug welke is ontwikkeld om een betere geluidskwaliteit te geven dan de standaard Banana pluggen.

The Banana plug is de meest gebruikte plug voor luidspreker aansluitingen wereldwijd.

Volgens Rob Woodland, Managing Director of Eichmann Technologies, gebruiken de huidige Banana pluggen het geleidende gedeelte van de plug om een goede grip/connectie te maken met de speaker connector.  

"Het nadeel hiervan is dat de geleidende eigenschappen van de Banana plug op deze manier wordt opgeoffert voor een goede connectie/grip."  

"Als voorbeeld, het metaal (vaak matig geleidend brons) dat gebruikt wordt in het geleidende deel van de bestaande Banana pluggen kan fase problemen veroorzaken door het "skin effect", terwijl de "split pin" of "barrel spring locking systems" eddy current distortion kunnen introduceren op het punt waar het signaal doorgegeven wordt op meerdere contact punten".

De Bayonet Plug lost deze problemen door een electrische connector wiens geleidende eigenschappen komen van zeer goed geleidend Tellurium koper, de vorm is aangepast om een minimaal skin effect op te wekken, en het gehele "locking" systeem is via een niet geleidend druk gedeelte in plaats van via de geleider zelf.

"Het  resultaat is een nieuwe banana plug connector welke de geluidskwaliteit van elke speakerkabel zal verbeteren".

De Bayonet Plug is beschikbaar in consumer packs van 4 plugs.



Over Eichmann Technologies:

Eichmann Technologies International is een producerend en handelend bedrijf uit Brisbane, Australië. Het bedrijf heeft wereldwijd de aandacht getrokken van producenten van audiobekabeling, Hi-Fi Dealers en consumenten met de revolutionaire Bullet Plug RCA connector, nieuwe interlink ratio formules en AC resonance control technology.  

Voor meer informatie :

ITC Home Theater (importeur Benelux)
Constructieweg 8
8305 AA
Emmeloord
Nederland
+31-527-636666
+31-527-636667 (fax)
www.hometheater.nl
[email protected]


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Hi,

Veelbelovend bericht, zeker na de "revolutie" van de Bullet plugs tov de standaard RCA-pluggen ;)

Op welke manier vind de connectie met de speakerkabel plaats en welke diameter zal de Bayonet plug kunnen bevatten?

Het is zeker nog te vroeg om een prijsindicatie te geven?

Mvrgr

Patrick

J.A.F._Doorhof

€ 60,69 per 4 stuks retail prijs.

De diameter zit wel in orde, ik heb hier een sample liggen en het gat is echt behoorlijk groot. Het kan of gesoldeert of geknepen worden, dus elke kabel past erin.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Hi,

EUR 60,69 per 4 :o Die prijs valt nog eens erg mee vergeleken met bv WBT. Interessant alternatief ;)

Mvrgr

Patrick

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Pre-orders kunnen nu geplaatst worden met een 10% korting.
De units hoop ik volgende maand in huis te hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_M

En het playmobiel gehalte is weer zeer groot ;D

Gelukkig hebben we (en menig fabrikant) geleerd hier niet op te letten.

Ben benieuwd of andere merken ook gebruik van deze plug gaan maken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

J.A.F._Doorhof

Zal wel weer, maar er blijft maar één origineel voor een lage prijs.

Het is gewoon zielig wat WBT aan het doen is, € 100,00 per plug :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Even over die secure firm fit, die vind ik heel erg tegenvallen als ik eerlijk ben. Toen ik net muziek aan het luisteren was viel mijn linkerspeaker ineens weg, wat blijkt, die banana plug zit zo los in de terminal dat ie geen contact meer maakte. Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn?

De andere plugs zitten niet zo los in de speakerterminals, maar lang niet zo strak als mijn vorige plugjes van 2 euro per stuk  :-\

O ja, ik heb toch wel redelijke speakers dacht ik zo, nl de Von Schweikert VR2, dus daar kan het toch niet aan liggen.

Even een fotootje van de terminal van de VR2:


Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jaco

Tja dat ziet er uit als WBT terminals, dat is van de concurent, misschien dat ze daarom niet goed passen ?

Volgens mij kosten WBT's ook geen 100 Euro per stuk, wellicht 100 per 4, dan zijn ze 1 keer zo duur dan andere bananen van wBT.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dat is vreemd de pluggen zitten hier muurvast.
Kun je de klemmen niet verder dicht draaien mischien ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Ik zal het morgen nog een grondig gaan proberen, maar volgens mij zitten ze goed dichtgedraaid en kunnen ze ook niet verder in de terminal geduwd worden.

De pluggen zitten in mijn receiver (rotel) wel behoorlijk strak.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jaco

Quote from: Grindtegel on August 19, 2004, 23:35:25
???  Jaco wat bedoel je? ik snap je zin niet  :P
Op jouw speakers lijken mij terminals van WBT te zitten.
De maatvoering van bananen is niet 100%. Is iets van 4 mm, maar als de terminal dicht tegen de 4.1mm aanzit en de plug 3.9 is dan klemt het al niet lekker meer.

Maar ik kan wel helemaal fout zitten, en wellicht is het geeneens WBT.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sullivan

Quote from: Grindtegel on August 19, 2004, 23:55:16
...en kunnen ze ook niet verder in de terminal geduwd worden.

Grindtegel,

Misschien dat het zo strak gaat dat ze er nog niet helemaal in zitten. Lijkt het wel alsof ze er nog verder in kunnen?

Neem anders even contact op met Wijx. Hij 'klaagde' juist dat zijn banana's er heel moeilijk in gingen.

mvg,
Frank

Grindtegel

Ze kunnen niet dieper dan ze nu al zitten, zal wel aan de terminals liggen aangezien ze in mijn versterker wel redelijk strak zitten.

Ik ga toch binnenkort een keer mijn speakerkabels echt upgraden (en dan gebruik maken van spades  ;) ), dan gaan de bayonets naar de rears.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview