Author Topic: Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???  (Read 331250 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline activ

Re: Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???
« Reply #1251 on: March 14, 2019, 08:16:08 »
Een paar jaar terug was er een soort hype over die dingen, zijn goed voor wat ze kosten.

Offline bellecoupe

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 7
  • Roadster
« Reply #1252 on: March 14, 2019, 19:07:26 »
Heb een setje aangeschaft voor de zaak van mijn vriendin.

Deze gaan de tweeweg Missions vervangen.
Lexicon MC12B, Oppo UDP-205, Vincent SP991/SP997, B&W Nautilus 802/804/HTM1/ASW850, VU Solo 4K,  LG 65EF950V UHD OLED ,  Epson TW9300W, Borks Rollo Silverpipe projectiescherm,  Minix Neo U9-H
Bedroom: Onkyo TX-RZ810, Marantz DV12S2, Boston Acoustics A25 (4 stuks) / A225, JVC LT-32S60BU LCD, VU Sat receiver

Offline kappa9

• Magnepannert
  • New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 2
  • Sound is life
« Reply #1253 on: March 28, 2019, 13:50:29 »
Dag mede audioliefhebbers,

Ik heb sinds een kleine 2 maanden nu een set a25's in de huiskamer staan (25m2).
Al eerder (jaren geleden al) had ik gelezen over de bostons en hun vermeende kwaliteiten en ergens bleven ze in mijn gedachten hangen. Plots kreeg ik een melding via MP dat er een setje voor 90 te koop stond en nog vlakbij huis ook nog eens. Dit kon ik natuurlijk weer niet laten staan (wat een hobby he) en de volgende dag stonden ze al in de huiskamer. Hier nemen ze nu even de plaats in van een stel magnepan mg 12 quasi ribbons en worden gevoed en aangestuurd als volgt: 'Pc -> gustard u12 (via tubulus argentus)-> metrum acoustics NOS mini dac (via audiomaat IL) -> primare pre 30 (via homemade IL) biamp -> 2x linn klout eind -> vdHull Hybrid -> luidsprekers'. Normaliter bi amp ivm gemodificeerde maggies en nu gewoon 1 klout naar de a25's. Ik moet zeggen : wauw!! Zeer gebalanceerd geluid. Muziek komt mooi los van de sprekers. Ik luister heerlijk naar muziek in plaats van naar luidsprekers. Hoeveel ik ook van mijn magnepans houd ben ik nog niet geneigd om ze terug te zetten (wat overigens onoverkoombaar is). De magnepans hebben een openheid, transparantie en realisme wat de a25's vind ik niet kunnen weergeven. Toch blijven het fantastische luidsprekers vind ik voor het geld.

Groet Joost