Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Started by bellecoupe, April 7, 2011, 01:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


activ

Een paar jaar terug was er een soort hype over die dingen, zijn goed voor wat ze kosten.

bellecoupe

Heb een setje aangeschaft voor de zaak van mijn vriendin.

Deze gaan de tweeweg Missions vervangen.

kappa9

Dag mede audioliefhebbers,

Ik heb sinds een kleine 2 maanden nu een set a25's in de huiskamer staan (25m2).
Al eerder (jaren geleden al) had ik gelezen over de bostons en hun vermeende kwaliteiten en ergens bleven ze in mijn gedachten hangen. Plots kreeg ik een melding via MP dat er een setje voor €90 te koop stond en nog vlakbij huis ook nog eens. Dit kon ik natuurlijk weer niet laten staan (wat een hobby he) en de volgende dag stonden ze al in de huiskamer. Hier nemen ze nu even de plaats in van een stel magnepan mg 12 quasi ribbons en worden gevoed en aangestuurd als volgt: 'Pc -> gustard u12 (via tubulus argentus)-> metrum acoustics NOS mini dac (via audiomaat IL) -> primare pre 30 (via homemade IL) biamp -> 2x linn klout eind -> vdHull Hybrid -> luidsprekers'. Normaliter bi amp ivm gemodificeerde maggies en nu gewoon 1 klout naar de a25's. Ik moet zeggen : wauw!! Zeer gebalanceerd geluid. Muziek komt mooi los van de sprekers. Ik luister heerlijk naar muziek in plaats van naar luidsprekers. Hoeveel ik ook van mijn magnepans houd ben ik nog niet geneigd om ze terug te zetten (wat overigens onoverkoombaar is). De magnepans hebben een openheid, transparantie en realisme wat de a25's vind ik niet kunnen weergeven. Toch blijven het fantastische luidsprekers vind ik voor het geld.

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Balboa.


Samro

Ik heb ook zo'n setje gekocht, gewoon op de gok omdat ik ook benieuwd was ernaar. Ik vind de Boston A25 erg goed klinken voor zo'n kleine speaker. Ze geven een mooi evenwichtige ontspannen klank echt muzikaal. De bas is ook goed afgestemd. Zet ze een halve meter van de achterwand, dan is het  een mooie volle bas. Ik vond de bas persoonlijk beter dan de Kef ls50 welke ik een week op proef gehad heb. Maar deze Bostons combineren volgens mij niet zo goed op een erg warm klinkende versterker. En..een grotere luidspreker zal vooral in een grotere ruimte een diepere bas/klank geven op een high end versterker dat is logisch. Ik ga dan ook zeker  voor grotere zuilluidsprekers is mijn bedoeling op mijn Leema Tucana II.   

Samro

Quote from: Samro on May  8, 2021, 11:16:09
Ik heb ook zo'n setje gekocht, gewoon op de gok omdat ik ook benieuwd was ernaar. Ik vind de Boston A25 erg goed klinken voor zo'n kleine speaker. Ze geven een mooi evenwichtige ontspannen klank echt muzikaal. De bas is ook goed afgestemd. Zet ze een halve meter van de achterwand, dan is het  een mooie volle bas. Ik vond de bas persoonlijk beter dan de Kef ls50 welke ik een week op proef gehad heb. Maar deze Bostons combineren volgens mij niet zo goed op een erg warm klinkende versterker. En..een grotere luidspreker zal vooral in een grotere ruimte een diepere bas/klank geven op een high end versterker dat is logisch. Ik ga dan ook zeker  voor grotere zuilluidsprekers is mijn bedoeling op mijn Leema Tucana II.
Heb de Boston A25 vanmiddag ook even op mijn Marantz pm8005 versterker aangesloten. Wauw wat een prachtige klank kwam er uit die kleine ukkies! Uren geluisterd en het geluid kwam mooi los van de speakers. Zelfs een mooie volle bas.  :pompom:

Samro

Quote from: Samro on May 10, 2021, 00:53:21
Heb de Boston A25 vanmiddag ook even op mijn Marantz pm8005 versterker aangesloten. Wauw wat een prachtige klank kwam er uit die kleine ukkies! Uren geluisterd en het geluid kwam mooi los van de speakers. Zelfs een mooie volle bas.  :pompom:
Heb nog even een paar oude Celestion DL8 (oude model, gesloten systeem) aan de Leema aangesloten. Deze geeft zeker wel een betere stabielere bas dan de Boston a25 moet ik zeggen. Een grotere monitor heeft voor de bas toch echt zijn voordelen.

Richi

Sinds gisteren staat er een paartje A25s op mijn bureau aangestuurd door een Fosi Audio DA-2120A en ze klinken erg lekker hoor. Mooie staging, zelfs voor near-field luisteren. Ben er content mee!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ddennisdennis12

Ik blijf het enorm jammer vinden dat de D&M groep gestopt is met Boston Acoustics. De a25 icm een simpele sub is voor veel mensen denk ik toch echt de perfecte combo onder de 1000 euro.

Ik luister hier zelf ook nog elke dag met veel plezier naar mijn custom Boston Acoustics (gebaseerd op de m25, eigenlijk de betere versie van de a25). Icm met een goede sub (in mijn geval een JBL pro) is dit toch echt een heel fijne combi, zowel voor muziek als voor film.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

H&C Hifi

om mensen even weer wakker te schudden  ;D


Onlangs zijn de nieuwe speakers van Acoustic Energy op de markt gekomen.
De AE100.2  is voor mij de nieuwe referentie op het gebied van klein en betaalbaar...

Voor wie interesse heeft kan altijd komen luisteren natuurlijk...  echt verbazend hoe ruimtelijk en los deze spelen.

GPO

Quote from: HcHifi.nl on March  9, 2022, 17:30:06
om mensen even weer wakker te schudden  ;D


Onlangs zijn de nieuwe speakers van Acoustic Energy op de markt gekomen.
De AE100.2  is voor mij de nieuwe referentie op het gebied van klein en betaalbaar...

Voor wie interesse heeft kan altijd komen luisteren natuurlijk...  echt verbazend hoe ruimtelijk en los deze spelen.

Wat is de link tussen Boston Acoustics en Acoustic Energy? Dacht dat dit topic alleen over BA ging....  8)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

H&C Hifi

Quote from: GPO on March 11, 2022, 10:12:33
Wat is de link tussen Boston Acoustics en Acoustic Energy? Dacht dat dit topic alleen over BA ging....  8)


Ging er meer om dat er een nieuwe speler is die nog een pak beter klinkt..
misschien interessant voor mensen om eens naar te luisteren ?  BA is namelijk zoals we weten al enige tijd helemaal afgeschreven als merk.

toetertje


H&C Hifi

Quote from: toetertje on March 11, 2022, 12:52:57
Ze staan nog niet op je website?

nee, maar gelukkig wel al in de winkel  ;)

Website gaat nog wel komen.