Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Started by bellecoupe, April 7, 2011, 01:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

phmeijer

Zo denk ik er ook over.
Ik wou ze icm een Amphony draadloze zender/ontvanger/versterker gebruiken voor bijvoorbeeld in de tuin.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Maro

Als ik de recentie mag geloven verdienen deze speakers toch een betere plek dan de tuin of als slaapkamer setje. Komt het dan toch door de prijs dat ze bij voorbaat niet echt serieus genomen worden?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

phmeijer

Quote from: Maro on April 27, 2011, 16:23:39
Als ik de recentie mag geloven verdienen deze speakers toch een betere plek dan de tuin of als slaapkamer setje. Komt het dan toch door de prijs dat ze bij voorbaat niet echt serieus genomen worden?

Wil niet zeggen dat ze niet serieus genomen worden!
Je kunt nu voor de prijs van speakers die je niet serieus moet nemen een set kopen die je wel serieus moet nemen! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Roger Black


skyfox

Quote from: phmeijer on April 27, 2011, 16:43:05
Wil niet zeggen dat ze niet serieus genomen worden!
Je kunt nu voor de prijs van speakers die je niet serieus moet nemen een set kopen die je wel serieus moet nemen! ;)

Precies, dit is leuk om voor weinig geld toch kwaliteit te krijgen. Ook leuk om met de set beneden te vergelijken :-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Pos

Quote from: Tinus_ on April 27, 2011, 10:25:26
Ik heb op de gok een setje A25's besteld.  8)

Zijn ze al ingespeeld? En hoe bevallen ze?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

KillaZ

Ik neem aan dat de basspoort aan de achterkant zit?


En het verschil tussen de A25 en A26 is puur en alleen een grotere driver, mag je dan ook zeggen dat de A26 net zo goed dan niet beter is dan zijn kleine broertje?  :)
Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub

Roger Black

Ik ben benieuwd naar de ervaring van iemand die weet hoe deze zich verhoudt tot de grotere modellen..

daxie

Quote from: KillaZ on May 11, 2011, 15:58:03
Ik neem aan dat de basspoort aan de achterkant zit?


En het verschil tussen de A25 en A26 is puur en alleen een grotere driver, mag je dan ook zeggen dat de A26 net zo goed dan niet beter is dan zijn kleine broertje?  :)

is wel een vrij significant verschil...

KillaZ

Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub

Pjotr27

Quote from: daxie on May 11, 2011, 16:13:04
is wel een vrij significant verschil...

Maar wil absoluut niet zeggen dat de A26 beter klinkt....
Dat zal je toch echt eerst moeten horen... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Roger Black


daxie

Quote from: Pjotr27 on May 11, 2011, 20:50:15
Maar wil absoluut niet zeggen dat de A26 beter klinkt....
Dat zal je toch echt eerst moeten horen... ;)

dat bedoelde ik ook :)

Pjotr27

Quote from: Roger Black on May 12, 2011, 08:50:55
Wat zijn de verschillen volgens jou?

Geen idee, volgende week ga ik naar de Highend in Munchen, misschien wordt er met beide gedemonstreerd.
En zoek anders een dealer die beide kan demonstreren..  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Roger Black

Oh, ik dacht dat je de ervaring al had opgedaan.

jon81

Ik ben erg benieuwd naar deze speaker! Als ik mijn kef's kan verkopen dan denk ik wel dat ik een setje ga kopen, eerst 2 en later uitbouwen naar 5.1.

Weet iemand toevallig een adresje om ze te kunnen beluisteren in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen?
Ik heb trouwens een Panasonic XR700 receiver, zou dat een beetje matchen?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

AnubisNefer

Quote from: jon81 on May 12, 2011, 12:51:11
Ik ben erg benieuwd naar deze speaker! Als ik mijn kef's kan verkopen dan denk ik wel dat ik een setje ga kopen, eerst 2 en later uitbouwen naar 5.1.

Weet iemand toevallig een adresje om ze te kunnen beluisteren in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen?
Ik heb trouwens een Panasonic XR700 receiver, zou dat een beetje matchen?

Waarom kijk je niet even op de site van Boston Acoustics? Daar kun je de verkooppunten bekijken.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

jon81

Quote from: AnubisNefer on May 12, 2011, 14:41:33
Waarom kijk je niet even op de site van Boston Acoustics? Daar kun je de verkooppunten bekijken.

Dat heb ik gedaan, en dan kom ik tot de conclusie dat er niets is, tenzij niet alles daar op staat.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

pong38


jon81

Quote from: pong38 on May 12, 2011, 14:51:23
HOBO Den Bosch heeft een setje staan.

Ja das heel mooi, maar dat heeft vrij weinig met Zeeuws-Vlaanderen te maken  ;D
Dat is alsnog bijna 2 uur rijden voor mij....
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

pong38

Tja het is maar hoe graag je iets wilt he. ;)
Maar met lang wachten kan je ook beloont worden. :-)


Quote from: jon81 on May 12, 2011, 14:55:59
Ja das heel mooi, maar dat heeft vrij weinig met Zeeuws-Vlaanderen te maken  ;D
Dat is alsnog bijna 2 uur rijden voor mij....

Pjotr27

Quote from: jon81 on May 12, 2011, 14:55:59
Ja das heel mooi, maar dat heeft vrij weinig met Zeeuws-Vlaanderen te maken  ;D
Dat is alsnog bijna 2 uur rijden voor mij....

Niet ergens in Belgie? Lijkt mij dichterbij.. Brugge is maar een uur weg en daar zit vast wel een dealer...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Roger Black

Deze staan toch wel bij veel winkels zou je zeggen..

jon81

Quote from: Roger Black on May 12, 2011, 15:18:15
Deze staan toch wel bij veel winkels zou je zeggen..

Ik heb een dealer gevonden in de buurt, maar als je op hun eigen site kijkt vind je weer helemaal niets terug over boston.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

KillaZ

HOBO kan ze ook leveren (aangezien zij zaken doen met de NL Marantz importeur en deze ook BA importeert).

Helaas kon ik geen luistersessie plannen tussen de A25 en de Monitor Audio BX2 (blijven goede recensies hebben).  :(
Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub