Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Started by bellecoupe, April 7, 2011, 01:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Met die prijs/kwaliteitsverhouding niet. Ik zou hem adviseren een paar A25's van Marktplaats te halen. Ze komen regelmatig voorbij. Rond de €150,- moet dat lukken.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks


bellecoupe

A26's kunnen naar mijn mening niet tippen aan de A25's.
Ik zou voor de A25's gaan.

H&C Hifi

Quote from: Wansh on June 17, 2016, 15:31:42
Een jaar of 3 geleden zocht een vriend van mij bookshelfspeakers, ik raadde hem aan eens te luisteren maar de Boston Acoustics, omdat ik hier zoveel goed over gelezen had. Hij had ze ook toen meteen gekocht en is werkelijk nog altijd gelukkig met zijn aankoop.

Een andere vriend zoekt nu ook een paar bookshelfspeakers, echter zijn de A25 van de markt gehaald.
Kent er iemand iets gelijkwaardigs ?

Q Acoustic 3020
Wharfedale diamond 220
Tannoy mercury 7.1

het zijn maar wat voorbeelden en alle tussen de 200-250,00 per set nieuw leverbaar.
De A25 was leuk maar echt niet zo bijzonder als sommige deden vermoeden...

hifiman

Quote from: HcHifi.nl on June 22, 2016, 14:20:37
De A25 was leuk maar echt niet zo bijzonder als sommige deden vermoeden...
Mee eens, heb ze zelf in de slaapkamer maar das ook de enige plek in huis die ik ze waardig vind  :angel:

mdoe

Vanochtend met een vriend bij Correct Rotterdam geweest voor een receiver en stond perplex...

Daar hebben ze nog de A26 A25 en A23 staan! Ik zelf ben al voorzien van allemaal. Maar voor wie nog interesse heeft.. Go for it  :smile:

Ps.Net via hifioutlet de centre speaker A225c weten te scoren. Kwam heel onverwachts. Dacht dat deze ook al uit de verkoop was. ben nu (eindelijk) helemaal af qua 5:1 boston speakers ;D

Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

Ejorne


Mrwhoopie

We zijn weer 40+ pagina's verder is iedereen nog zo enthousiast over deze speakers?
Want de superlatieven zijn wat raar -naar mijn gevoel- want het lijkt of boston per ongeluk een topper gemaakt heeft en dan stel ik mij vragen bij ander gerenommeerde merken,want als ik de eerste posts lees speelt deze speaker alles naar huis.

Ejorne

Quote from: Mrwhoopie on October 12, 2016, 23:22:30
We zijn weer 40+ pagina's verder is iedereen nog zo enthousiast over deze speakers?
Want de superlatieven zijn wat raar -naar mijn gevoel- want het lijkt of boston per ongeluk een topper gemaakt heeft en dan stel ik mij vragen bij ander gerenommeerde merken,want als ik de eerste posts lees speelt deze speaker alles naar huis.

Tja, ik heb ze een paar keer kunnen horen. Evenals wat andere modellen van Boston. Zeker fijne speakers en ik denk dat de A25 in haar prijsklasse toch wel een aardige prestatie neerzet. Maar, zoals andere mensen ook al hebben aangegeven speelt deze speaker echt niet alles tot aan pakweg de 2000 euro klasse weg. Maar er zullen vast speakers van rond de 2000 euro te vinden zijn die slechter presteren dan de A25.

Ik denk dat er meer speakers zijn die erg goed zijn in hun prijsklasse en misschien ook nog goed kunnen meekomen in de 1 a 2 klasse daarboven.

De Kef ls50 is ook zo'n veelbesproken speaker. Ik heb een setje en ben er inderdaad heel erg tevreden over. Maar dat zou ik met meer speakers in die prijsklasse kunnen zijn. Zo vind ik de speakers van Totem ook erg mooi in hun prijsklasse, althans de goedkopere series. Maar het is allemaal vooral smaakgebonden. Zo zijn er mensen die de Kef LS50 ronduit afschuwelijk vinden, dat zal ongetwijfeld met deze A25 ook wel zo zijn...

Mrwhoopie

Mooi antwoord,ik ben ook ooit begonnen met B&W omdat een bekend mer was en wel goed klonk,echter...nu heb ik dynaudio leren kennen en het is net alsof ze een deken vanaf mijn speakers hebben gehaald  :crazy:

smacdab

Quote from: Mrwhoopie on October 12, 2016, 23:22:30
We zijn weer 40+ pagina's verder is iedereen nog zo enthousiast over deze speakers?
Want de superlatieven zijn wat raar -naar mijn gevoel- want het lijkt of boston per ongeluk een topper gemaakt heeft en dan stel ik mij vragen bij ander gerenommeerde merken,want als ik de eerste posts lees speelt deze speaker alles naar huis.

er zijn ook luisteraars tevreden met PSB imagine B of Polk Audio LSi7, maar bezuinig nooit op luidsprekers. Heb hier ook Usher Be718, maar kan niet zeggen dat ze beter klinken dan Abacus A box 12s amt; gewenning en akoestiek speelt ook een rol.

Ethan Winer:
My theory is to never compromise for economics when it comes to speakers. You just end up replacing them with something better. It makes more sense to get quality from the start and build a system as you go. Get an AVR that can do everything... power, 5.1, EQ features, etc... then start with two really good speakers. After a while add a subwoofer, then a center, then rears. You don't have to do it all at once. But if you choose carefully, you can plan the direction you're heading and never have to go backwards.
I'm still using the same speakers in my system that I've always used. Speakers are the most important part of any system. Amps and players come and go, but if you invest as much money in speakers as you can, they will serve you for a lifetime.
http://www.talkclassical.com/45617-hi-fi-speaker-buying.html?highlight=#post1136029

http://www.thenexttrack.com podcast met AndyDoe(.com)


wim bruins

#1211
Boston heeft nog wel meer goed klinkende luidsprekers.
Zelf de A26 gehad en toen de betere M25.

Nu de M250 en die koop je nu met 70% korting.
Ben er zeer tevreden mee, klinken heerlijk.

 

LuPo

Quote from: wim bruins on October 15, 2016, 12:37:50
Boston heeft nog wel meer goed klinkende luidsprekers.
Zelf de A26 gehad en toen de betere M25.

Nu de M250 en die koop je nu met 70% korting.
Ben er zeer tevreden mee, klinken heerlijk.

 

QFT :worship: :thumbs-up:

Heb ze zelf ook. :P

audiotechneut

Waar koop je de M250 met 70% korting?
Quote from: wim bruins on October 15, 2016, 12:37:50
Boston heeft nog wel meer goed klinkende luidsprekers.
Zelf de A26 gehad en toen de betere M25.

Nu de M250 en die koop je nu met 70% korting.
Ben er zeer tevreden mee, klinken heerlijk.

 
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks


wim bruins

Wel wat aandacht besteden met het opstellen van de M250 luidsprekers.
Die van mij staan behoorlijk ingedraaid.

Zo maar even neerzetten en klaar levert een teleurstelling op.
Neem de tijd ervoor en dan klinken ze erg goed.

   



zandbak

Quote from: Ejorne on October 13, 2016, 00:36:58
Tja, ik heb ze een paar keer kunnen horen. Evenals wat andere modellen van Boston. Zeker fijne speakers en ik denk dat de A25 in haar prijsklasse toch wel een aardige prestatie neerzet. Maar, zoals andere mensen ook al hebben aangegeven speelt deze speaker echt niet alles tot aan pakweg de 2000 euro klasse weg. Maar er zullen vast speakers van rond de 2000 euro te vinden zijn die slechter presteren dan de A25.

Ik denk dat er meer speakers zijn die erg goed zijn in hun prijsklasse en misschien ook nog goed kunnen meekomen in de 1 a 2 klasse daarboven.

De Kef ls50 is ook zo'n veelbesproken speaker. Ik heb een setje en ben er inderdaad heel erg tevreden over. Maar dat zou ik met meer speakers in die prijsklasse kunnen zijn. Zo vind ik de speakers van Totem ook erg mooi in hun prijsklasse, althans de goedkopere series. Maar het is allemaal vooral smaakgebonden. Zo zijn er mensen die de Kef LS50 ronduit afschuwelijk vinden, dat zal ongetwijfeld met deze A25 ook wel zo zijn...

Ik heb ze inmiddels verkocht, en een paar oudere (en tevens grotere) MB quart gekocht. Geluid van de A25 vond ik wat doffer t.o.v. deze
Marantz SR 7008

LuPo

Quote from: wim bruins on October 22, 2016, 07:26:36
Wel wat aandacht besteden met het opstellen van de M250 luidsprekers.
Die van mij staan behoorlijk ingedraaid.

Zo maar even neerzetten en klaar levert een teleurstelling op.
Neem de tijd ervoor en dan klinken ze erg goed.

   

Klopt dat heb ik ook gedaan. Aangezien ze zo goedkoop waren heb ik er ook twee als surround speakers gekocht. Die moet ik later nog eens op gaan stellen in een andere ruimte. Zouden nu midden in de kamer komen.

wim bruins

Hoop dat ze ook nog eens de M340 of de 350 weer in de aanbieding doen.
Wist niet zeker of een vloerstaander in het laag problemen zou geven in mijn kamer dus voor de kleinere 250 gekozen.
Geen probleem dus.

Als er een set M340 voorbij komt voor een leuke prijs ga ik deze zeker proberen.



     

Fisichella

Zou iemand een speaker stand aan kunnen bevelen die compatible is met de A25?

bellecoupe

 Norstone Stylum 1 of 2.
De keuze voor 1 of 2 hangt af van jouw zithoogte.
Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend.

Fisichella


audiotechneut

Quote from: Fisichella on January 16, 2017, 21:51:34
Zou iemand een speaker stand aan kunnen bevelen die compatible is met de A25?
Ik gebruik deze van Standdesign. Erg goed, gevuld met loodkorrels. Komen regelmatig voorbij op MP. Prijsindicatie €50,- (gebruikt)
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Wowly

Ik heb voor mijn schoonouders een surroundsetje aangeschaft waarbij die a25  bij zaten. Ik ga die speakertjes eens goed beluisteren, want ik heb het idee (na al die lovende reviews van de juiste personen) dat ze zeer fraai klinken in het laagmidden/midden/hoog. En daarna ga ik ze proberen naast mijn fullrange SS refmons en kijken hoe ze zich houden :)

kan daar echt van genieten, dit soort witte raafjes :)

audiotechneut

Afhankelijk van de omvang van je kamer zal wat laag ondersteuning door een actieve sub de situatie nog verbeteren. Dat maakt het vergelijk met een full range wat eerlijker. Je koopt een REL Quake tegenwoordig al onder de €200,- op Marktplaats. Hoe groot is je huiskamer?
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks