Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Started by bellecoupe, April 7, 2011, 01:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bellecoupe

Vandaag een recensie gelezen in Music Emotion van Boston Acoustic speakers type A25.(129€ per stuk)

Volgens de recensie moet dit een geweldige speaker zijn.

Hierbij enkele citaten:

Het hele setje (Marantz KI Pearl Lite) met de A25's kost nog geen 2700€ en zet één van de meest realistische en meest geloofwaardige high-end performances ter wereld neer.
Er zijn talloze systemen met een dertigvoudig prijskaartje die daar met geen mogelijkheid in de buurt komen.

Daarom is de conclusie hier gerechtvaardigd dat deze A25, helemaal los van prijs, reputatie en emotie één van de beste compacte luidsprekers is die op de markt zijn.

Hier is sprake van de beste prijs/kwaliteitsverhouding die ooit vertoond is, maar in absolute zin is het een luidspreker waar zelfs een deel van de concurentie met een honderdvoudige aanschafprijs over na moet gaan denken.


Ik ben zeer nieuwsgierig naar deze speakers.

Heeft iemand van jullie al eens naar deze speaker geluisterd?

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

bellecoupe

Het audio blad Music Emotion (Vandaag een recensie gelezen in Music Emotion van Boston Acoustic speakers type A25.)

CZ79

Ik heb het ook gelezen en ik weet dat veel recensies uit dit blad wel redelijk betrouwbaar zijn, de schrijvers zijn stuk voor stuk ook kritische luisteraars.
Ben wel benieuwd naar deze luidsprekers, als ik de kans krijg om ze ergens te luisteren dan doe ik dat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr

Ik heb 't blad thuisliggen en de review ook gelezen. Erg indrukwekkend als je het zo leest! Erg leuk om eens te lezen dat vriendelijk geprijsde producten zeer goede prestaties hebben. Zat wel een degelijke versterking achter, zowel bij de presentatie voor de pers als bij de reviewer thuis.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Pjotr27

Ik heb het vorige model verschillende keren gehoord en die waren ook al niet verkeerd.
Maar begrijp me niet verkeerd het blijft een boekenplank luidspreker met een kleine inhoud.
Voor licht klassiek en vocaal werk geweldig maar een beetje stevige house of groot orkest kan er gewoon niet op.
Dan ga je onmiddelijk de beperkingen horen...
Aan de andere kant voor de prijs ( 259 setje) kan je er niet veel aan verspelen...

Maar om nu meteen maar te schrijven dat dit setje een van de beste compacte luidsprekers in de markt is...
Dan zal je toch eerst moeten gaan vergelijken met een setje JM Reynaud Offrande`s , WLM`s ,Dynaudio`s , Sonus Faber etc...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phmeijer

Net een klant gesproken die ze ook heeft gekocht op basis van de test, zijn normale set (€80.000,- electrostaten) is wel beter, maar voor het geld van de A25 is het een absolute topper zei hij me!
Ook geluidsdruk is aanzienlijk!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

bellecoupe

Ik heb ze recent even kunnen beluisteren bij Smits in Arnhem.
Stonden helaas wel verdekt opgesteld tussen andere speakers, aangestuurd door Advance Acoustic (type is mij ontschoten)
Desondanks klonken zij niet verkeerd.

Ik ben benieuwd of ze a.s. weekend ook in Rotterdam te beluisteren zijn.

reMC

We hebben ze in huis gehaald nav de recensie en ze zijn koud uit de doos inderdaad al heel erg goed. Ik schrijf er snel een stuk over op ons blog maar vrijwel zeker dat we ze opnemen in ons assortiment. 1 ding uit de recensie is zeker waar: de homogeniteit die deze speakers hebben kunnen veel dure 2-/3 weg speakers alleen maar van dromen (hoe goed die op andere punten ook zijn).

Ze hebben beperkingen, maar voor €259 mogen die eigenlijk geen eens genoemd worden. De grap is dat je dat tóch doet, omdat je ze automatisch wilt vergelijken met de top.

Pjotr27

Quote from: reMC on April 22, 2011, 16:53:52
We hebben ze in huis gehaald nav de recensie en ze zijn koud uit de doos inderdaad al heel erg goed. Ik schrijf er snel een stuk over op ons blog maar vrijwel zeker dat we ze opnemen in ons assortiment. 1 ding uit de recensie is zeker waar: de homogeniteit die deze speakers hebben kunnen veel dure 2-/3 weg speakers alleen maar van dromen (hoe goed die op andere punten ook zijn).

Ze hebben beperkingen, maar voor €259 mogen die eigenlijk geen eens genoemd worden. De grap is dat je dat tóch doet, omdat je ze automatisch wilt vergelijken met de top.

He reMC weer back op het forum.....

Maar ze zijn erg grappig die Boston`s, ben benieuwd of de rest van de lijn ook zo mooi is....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Ben maar eventjes terug hoor (ik vroeg jullie mening mbt iets van Furutech en toen zag ik dit). Maar dit wilde ik toch wel even delen ja. De grotere speaker (nog steeds monitor, iets grotere bas-unit, kast etc) wil ik ook proberen.

CZ79

Quote from: Pjotr27 on April 13, 2011, 15:39:26
Ik heb het vorige model verschillende keren gehoord en die waren ook al niet verkeerd.
Maar begrijp me niet verkeerd het blijft een boekenplank luidspreker met een kleine inhoud.
Voor licht klassiek en vocaal werk geweldig maar een beetje stevige house of groot orkest kan er gewoon niet op.
Dan ga je onmiddelijk de beperkingen horen...
Aan de andere kant voor de prijs ( 259 setje) kan je er niet veel aan verspelen...

Maar om nu meteen maar te schrijven dat dit setje een van de beste compacte luidsprekers in de markt is...
Dan zal je toch eerst moeten gaan vergelijken met een setje JM Reynaud Offrande`s , WLM`s ,Dynaudio`s , Sonus Faber etc...

Ze zullen wel bedoelen dat dit de beste compacte luidspreker is in zijn prijsklasse, de luidsprekers die jij noemt zijn wel van een iets ander niveau (geluid en financieel gezien).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

bellecoupe

Quote from: reMC on April 22, 2011, 16:53:52
We hebben ze in huis gehaald nav de recensie en ze zijn koud uit de doos inderdaad al heel erg goed. Ik schrijf er snel een stuk over op ons blog maar vrijwel zeker dat we ze opnemen in ons assortiment. 1 ding uit de recensie is zeker waar: de homogeniteit die deze speakers hebben kunnen veel dure 2-/3 weg speakers alleen maar van dromen (hoe goed die op andere punten ook zijn).

Ze hebben beperkingen, maar voor €259 mogen die eigenlijk geen eens genoemd worden. De grap is dat je dat tóch doet, omdat je ze automatisch wilt vergelijken met de top.

Ik heb in mijn kringen reeds een aantal personen gewezen op deze speaker n.a.v. de recensie in Music Emotion.

Er zijn reeds 4 personen met interesse, waarvan één persoon zijn complete 5.1 set mogelijk wil gaan vervangen voor de serie met de A25 als front en rears.

Ik zit er zelf aan te denken om de A25's aan te schaffen i.c.m. een betaalbare versterker om het geluid van mijn laptop  op te gaan waarderen.

Misschien iets voor een powerbuy!

bellecoupe

Quote from: bellecoupe on April 23, 2011, 06:32:28
Ik heb in mijn kringen reeds een aantal personen gewezen op deze speaker n.a.v. de recensie in Music Emotion.

Er zijn reeds 4 personen met interesse, waarvan één persoon zijn complete 5.1 set mogelijk wil gaan vervangen voor de serie met de A25 als front en rears.

Ik zit er zelf aan te denken om de A25's aan te schaffen i.c.m. een betaalbare versterker om het geluid van mijn laptop  op te gaan waarderen.

Misschien iets voor een powerbuy.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

stoffels

een familielid heeft deze speakers en ik heb er ook eens naar geluisterd. Ze klinken idd ongelooflijk, voor heel weinig geld.

Sjaudio

Quote from: reMC on April 22, 2011, 17:00:09
Ben maar eventjes terug hoor (ik vroeg jullie mening mbt iets van Furutech en toen zag ik dit). Maar dit wilde ik toch wel even delen ja. De grotere speaker (nog steeds monitor, iets grotere bas-unit, kast etc) wil ik ook proberen.

Laat me even weten hoe de A26 het doet tegenover de A25, of dan opeens de verhoudingen uit elkaar getrokken zijn, of dat het nog beter klinkt..

Roger Black

Ik heb vorige week de a25 even op bezoek gehad een een avondje geluisterd. Wát een speaker! Ze mochten wat mij betreft blijven staan, ik zou m'n Quads (kosten vijfvoudige) er voor inruilen.

Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar dit is een speaker die zijn prijs ver overstijgt. Ik ben benieuwd hoe de vloerstaanders klinken!



Pos

Ben ook wel benieuwd naar de A26. Volgens What-hifi zijn ze (mede) ontworpen door Ken Ishiwata.


His latest project is to revamp the Boston Acoustics speaker range after the US company was acquired by D&M Holdings, parent company of Marantz, Denon, McIntosh and now Boston.
"Speakers voiced for the American market do not go down well in Europe," says Ishiwata. "Americans like the sound big, brash and unrefined, while Europeans like more sophistication and stereo definition. I made it my personal target to re-invent Boston speakers for the European market."
To that end, he's developed the A Series, an affordable range of hi-fi and home cinema speakers.


bron: http://www.whathifi.com/news/marantz-brand-ambassador-ken-ishiwata-revamps-boston-speakers
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

pong38

Gaaf om te lezen dat zo'n kleine rakker z'n mannetje staat.
Hoe klinkt de A25 near field ? Ik zit op ongeveer 1,5 meter van de speakers.

aMUSEd

Heeft iemand de A23 toevallig al eens beluisterd?

Roger Black

Quote from: aMUSEd on April 25, 2011, 15:43:35
Heeft iemand de A23 toevallig al eens beluisterd?

Ben ik ook wel benieuwd naar. En hoe deze het doet tegen de a25

Tinus_

Rebuilding my HT

Techno

Wat is eventueel een goede stand, die niet evenveel kost als de speaker zelf.

Misschien is dit wel een mooie start van mijn HT :)

skyfox

Dit lijkt me wel een fantastisch setje voor op de slaapkamer. Hebben we daar tenminste ook een leuk stukje muziek. Heb nog een mooie NAD T743 staan die stof staat te happen, dus... I like!! Even combineren met een degelijke squeezebox en presto :-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9