Digital geluid van DVD voor dummys

Started by tan1415, October 21, 2003, 00:49:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tan1415

Hi,

Misschien dat jullie het voor me duide;lijk kan maken.
Ik had altijd gedacht dat voor DTS/DD geluid je de DVDspeler met of een coax of een optische kbel met de versterker moet verbinden.

Nou een vriend van mij heeft zijn DVD speler(philips 7xx) aan zijn versterker(8200 van marantz) verbonden met normale rood-witte kabels(compo?!?).
Wat grappig is...zijn versterker kan gewoon DD of DTS soundtracks afspelen als hij DVDs kijkt.

Kan iemand het voor me uitleggen?

Roland

Dan moet hij de interne decoder van de dvdspeler in gebruik hebben en 6 analoge mono-interlinks / 3 stereo interlinks gebruiken tussen de dvdspeler en de receiver.

Point7

Quote from: Roland on October 21, 2003, 01:11:50
Dan moet hij de interne decoder van de dvdspeler in gebruik hebben en 6 analoge mono-interlinks / 3 stereo interlinks gebruiken tussen de dvdspeler en de receiver.

Of hij heeft gewoon de stereo-uitgang van de DVD-speler verbonden met de receiver. Je krijgt dan wel geluid (stereo) ondanks dat DVD-speler aangeeft dat em een DD/DTS tracks aan't afspelen is.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

tan1415

Dat is het juist...hij gebruikt dus alleen de stereo (roodwitte)pluggen(en RGB scart voor het beeld)
En het is niet de DVD speler die aangeeft dat hij DTS en DD weergeeft, maar zijn receiver.

Ik begrijpt het dus echt niet hoe dat kan.

Don_Paul

Als hij die dropveter gewoon op zijn twee coax aansluitingen gezet heeft kan dat best. Werkt gewoon, heb ik in het begin ook gedaan.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Point7

Quote from: PauK on October 21, 2003, 18:24:25
Als hij die dropveter gewoon op zijn twee coax aansluitingen gezet heeft kan dat best. Werkt gewoon, heb ik in het begin ook gedaan.

Ik denk dat het inderdaad zoiets moet zijn omdat de versterker het DD/DTS signaal herkend en dat kan enkel komen van de digitale uitgang.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2