Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Started by LittleNinja, March 30, 2011, 06:08:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: frank2 on June 26, 2011, 10:14:12
ik heb niet alle 10 pagina's gelezen maar ik dacht te lezen ergens dat er ook een oppo 95 tuc meedoet, wordt deze nog vergeleken met een 83 tuc?

Met mijn 83 Nuforce TUC (balanced XLR outputs).

Misschien een idee om al een datum te plannen guys?  :) De 95 van Jack is al aardig aan het klaarstomen met 200 uur op de teller.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: frank2 on June 26, 2011, 10:14:12
ik heb niet alle 10 pagina's gelezen maar ik dacht te lezen ergens dat er ook een oppo 95 tuc meedoet, wordt deze nog vergeleken met een 83 tuc?

Fugazi_2009 (Jack) heeft de Oppo BDP 95 TUC uitvoering.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

ben heel benieuwd of er een duidelijk hoorbaar verschil is of dat het kleine detail verschillen zijn. Ik wacht gespannen de reviews af.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ajbeefde

Quote from: vik on June 26, 2011, 10:50:38
Fugazi_2009 (Jack) heeft de Oppo BDP 95 TUC uitvoering.

Dat had hij reeds eerder gelezen, (kan het wel even opzoeken)  ;D

Maar als je het om bekende redenen tegen beter weten in niet wilt weten dan houdt het op he....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Citeer je wel de juiste??  ???

Quote from: ajbeefde on June 26, 2011, 11:06:55
Dat had hij reeds eerder gelezen, (kan het wel even opzoeken)  ;D

Maar als je het om bekende redenen tegen beter weten in niet wilt weten dan houdt het op he....  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Quote from: LittleNinja on June 27, 2011, 15:01:37
Citeer je wel de juiste??  ???


Jawel, zijn antwoord refereerde aan dezelfde persoon .... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

vik

Wat denken we ervan mannen? Datum plannen? Roept u maar !  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

screw

Quote from: vik on June 27, 2011, 23:38:48
Wat denken we ervan mannen? Datum plannen? Roept u maar !  :D

Ik ga zelf volgende week op vakantie en ben pas 1 aug terug  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

LittleNinja

Voor mij kan het vanaf de tweede helft van juli, maar liever nog in augustus als ik heel eerlijk ben.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

shaqattack


Hopelijk wordt het beeld ook getest bij de shoot-out :pompom: :popcorn:


SD en upscaling 1080p is nog de vraag t.o.v.  mijn  Denon A1XVA in verhouding met de standaart Oppo's 93/95


Many thanks Vik  :thumbs-up:


Greetz

Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

Bas Akkerman

Quote from: shaqattack on June 28, 2011, 12:23:46

Hopelijk wordt het beeld ook getest bij de shoot-out :pompom: :popcorn:


SD en upscaling 1080p is nog de vraag t.o.v.  mijn  Denon A1XVA in verhouding met de standaart Oppo's 93/95

Naar ik weet gaan ze vooral op muziek via de analoge aansluitingen testen, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Als ze dit jaar nog gaan testen althans  :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

shaqattack


Quote from: Bas Akkerman on June 28, 2011, 12:26:14
Naar ik weet gaan ze vooral op muziek via de analoge aansluitingen testen, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Als ze dit jaar nog gaan testen althans  :P


Heren, een groot verzoek om ook het beeld te testen :thumbs-up:


Bij deze ;D  :pompom:



Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

LittleNinja

En aangezien niet iedere speler 5.1 analoog uit heeft, zal de nadruk misschien zelfs liggen op de twee kanaals analoge kwaliteiten..

Maar beeld en geluid via HDMI zal ongetwijfeld ook de revu gaan passeren. 8)

Ik ben erg benieuwd!

Quote from: Bas Akkerman on June 28, 2011, 12:26:14
Naar ik weet gaan ze vooral op muziek via de analoge aansluitingen testen, maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Als ze dit jaar nog gaan testen althans  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

shaqattack

@Bas

Zeker >:D een leuke grap :D

Laat het zeker bij een grap blijven want ik kan niet wachten :popcorn:

ben zo ongeduldig dat ik mijn speler al te koop heb gezet


Greetz
Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

Bas Akkerman

Quote from: shaqattack on June 28, 2011, 14:00:24
@Bas

Zeker >:D een leuke grap :D

Haha, zo was het wel bedoeld, of het altijd op het scherm overkomt, is een tweede. Tsja, nu beginnen de vakanties, dus het zal in augustus/september worden als ik het zo lees. Ach, ik heb liever een goede, degelijke vergelijking dan een afgeraffelde. En wij profiteren allemaal van de moeite die zij doen, dus ik heb echt wel geduld. Betekent niet dat ik niet nieuwsgierig ben...  :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

shaqattack


Wie weet moet ik na de shoot-out aan een Oppo BDP 93/95 TUC uitvoering gaan denken  ;D

gezien de Denon A1XVA geen slechte speler is ;)

Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

vik

Misschien niet helemaal thuis in dit topic maar ik probeer het toch  :)

Donderdag a.s. heb ik een afspraak met Cinemike in Duitsland. Dit is puur uit nieuwsgierigheid om mijn Oppo te vergelijken met de Denon A1UD en de Denon DBP 4010 blu ray Cinemike editions.

Het gaat mij voornamelijk om de beeldkwaliteit. Ik wil graag weten hoe mijn Oppo zijn mannetje staat tegen deze jongens.

Als het beeld van de Denon´s beter uitpakt stap ik waarschijnlijk voor films over op een 4010 UD Cinemike edition.  Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Denon link 4th edition naar een AVC A1HDA van Denon.  Ook al weet ik (tenminste heb ik begrepen) dat een Denon link 4 eigenlijk alleen goed werkt met een pcm signaal, en bij een bitstream signaal het geen nut heeft.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

mansm

ik vind dit niet kunnen, dat uitstel gedrag :P wou juist oa de shootout gebruiken om mijn keus verder te kunnen maken :P

vik

Quote from: LittleNinja on June 28, 2011, 09:47:44
Voor mij kan het vanaf de tweede helft van juli, maar liever nog in augustus als ik heel eerlijk ben.

Augustus voor mij ook prima! Juli ook goed.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

shaqattack

Quote from: vik on June 28, 2011, 21:32:43
Misschien niet helemaal thuis in dit topic maar ik probeer het toch  :)

Donderdag a.s. heb ik een afspraak met Cinemike in Duitsland. Dit is puur uit nieuwsgierigheid om mijn Oppo te vergelijken met de Denon A1UD en de Denon DBP 4010 blu ray Cinemike editions.

Het gaat mij voornamelijk om de beeldkwaliteit. Ik wil graag weten hoe mijn Oppo zijn mannetje staat tegen deze jongens.

Als het beeld van de Denon´s beter uitpakt stap ik waarschijnlijk voor films over op een 4010 UD Cinemike edition.  Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Denon link 4th edition naar een AVC A1HDA van Denon.  Ook al weet ik (tenminste heb ik begrepen) dat een Denon link 4 eigenlijk alleen goed werkt met een pcm signaal, en bij een bitstream signaal het geen nut heeft.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.  ;)




@Vik

Wat is het verschil tussen de 4010 UD Cinemike edition en de standaart 4010 UD qua upgrades


(info avsforum)

I do not think the 4010 will be as good as the 5910(A1XVA) for DVD Playback

because the 5910 use HQV and VRS one does deinterlacing and the other does scaling,

the 4010 only uses VRS to do both


Vandaar mijn vraag,Greetz




Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

LittleNinja

Zojuist het topic gesplitst en een eigen CineMike upgrades topic aangemaakt. Voor de liefhebbers ( wie niet zou je denken... ) hierbij een link:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.0

In dit topic gaan we weer verder over de shootout en de betrokken spelers. Uiteraard zou een CineMike editie van harte welkom zijn bij het evenement.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Quote from: LittleNinja on July 11, 2011, 09:11:49
Zojuist het topic gesplitst en een eigen CineMike upgrades topic aangemaakt. Voor de liefhebbers ( wie niet zou je denken... ) hierbij een link:

Kan je mijn post uit dat topic terug in deze zetten (of deleten)?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.msg1976188#msg1976188
Mijn post ging puur over de BDP95 zonder audiofiele modificaties ;)

Ik hoef die cinemike thread niet in mijn "new replys to your posts" te zien als het even kan.
Thx :)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Even bij deze officieel melden dat ik mijn Oppo terugtrek uit de shootout. Hoe interresant het ook is ben ik momenteel met mijn versie wel tevreden. Tevens betekent het naar een shootout reizen dat ik weer moet gaan klooien met de originele voetjes er onder zetten e.d.. Te veel gedoe.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Het laatste argument begrijp ik. De eerste niet helemaal. Kun je wat meer vertellen?

Quote from: fugazi_2009 on July 25, 2011, 20:33:09
Even bij deze officieel melden dat ik mijn Oppo terugtrek uit de shootout. Hoe interresant het ook is ben ik momenteel met mijn versie wel tevreden. Tevens betekent het naar een shootout reizen dat ik weer moet gaan klooien met de originele voetjes er onder zetten e.d.. Te veel gedoe.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"